• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V8 Vantage N24: less = more

Auteur: robbie, gepost 10 januari 2007 om 18:00 – 43 Reacties

Aston Martin V8 Vantage N24


Hij was enige tijd geleden al aangekondigd, maar nu is er eindelijk meer info en niet minder belangrijk, pics! Nadat Aston Martin ons onlangs al verlekkerde met een rally versie van de V8 Vantage is het nu tijd voor een race versie.

Aan de basis van een V8 Vantage N24 staat een standaard V8 Vantage. Deze wordt vervolgens ontdaan van zaken als airco, airbags en bekleding. Maar niet getreurd, je krijgt er een rolkooi en alcantara dashboard voor terug. Deze ingrepen hebben tot gevolg dat het gewicht daalt met 250 kilo(!) tot 1.330 kilo, eat your hart out GT3 RS! Daarnaast heeft Aston Martin gelijk de kans aangegrepen om de motor wat op te kietelen tot 410 pk (+30). Maar er is helaas een klein minpuntje aan deze auto, hij is namelijk niet geschikt voor de openbare weg. Toch maar op zoek naar een eigen circuit dan?

Aston Martin V8 Vantage N24 - Interieur

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Coupe, gt4, v8vantage

Vorig bericht: « Wegenvignet: Belgen hebben lef!
Volgend bericht: Robbie op Autoblog: een introductie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jellert zegt

    10 januari 2007 om 18:03

    Aston Martin heeft toch redelijke brakke race eigenschappen vergeleken met Porsches? Dan vind ik dit een beetje een overbodig model, ik zou bij aston martin toch voor luxe gaan eigenlijk.

    Login om te reageren
  2. gerrit zegt

    10 januari 2007 om 18:03

    VOLKOMEN NUTTELOOS, (en de gewone V8 heeft mooiere velgen, en bovendien kan hij (OP HET GELUID NA !!!!) de GT3 RS niet verslaan)

    Login om te reageren
  3. Drago zegt

    10 januari 2007 om 18:07

    ochja.. als je geld teveel hebt, WAAROM NIET?

    Login om te reageren
  4. slk55 amg zegt

    10 januari 2007 om 18:07

    tja, het blijft een mooie wagen wat ze d’r ook mee doen. toch vind ik de groen ‘lippenstift’ om de grill en de velgen niet bij aston martin passen.

    Login om te reageren
  5. Fej zegt

    10 januari 2007 om 18:14

    Hij ziet er veel beter uit dan een GT3, maar kan hem niet verslaan op een circuit!

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    10 januari 2007 om 18:19

    Die groene rand om de grill bevalt me voor geen meter!!
    1 meter is 100 cm
    100 cm is 1000 mm :p

    Login om te reageren
  7. Stefan zegt

    10 januari 2007 om 18:20

    De velgen en de grille vind ik ook niks.

    Het gewicht daalt echter met 18% en het vermogen stijgt met 8%… Zal toch wel wat sneller zijn dan een standaard AM V8 lijkt me.

    Login om te reageren
  8. BM zegt

    10 januari 2007 om 18:23

    oh ja! Wat een gave bak!!

    Login om te reageren
  9. JINX zegt

    10 januari 2007 om 18:25

    @ Jellert

    Volgens mij is deze auto ontworpen voor raceteams en voor zo’n race heb je geen luxe nodig! Hij mag trouwens niet op de openbare weg remember…

    @ Gerrit

    En waarom juist roep je dat hij nutteloos is?

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    10 januari 2007 om 18:43

    Leuke auto, maar waarom zo weinig vermogen uit een 4.3 met Compressor?

    Login om te reageren
  11. Porsche Fan zegt

    10 januari 2007 om 18:49

    Nee beter dan een GT3/GT3RS kan die niet worden :D

    Login om te reageren
  12. Jellert zegt

    10 januari 2007 om 19:13

    @ Jinx, als ie alleen op parcours mag moet hij dus snel zijn en dat schijnt nogal tegen te vallen vergeleken met vergelijkbare porsches. M.a.w. is dit een model dat tussen wal en schip valt. De gewone versie is uiterst vet en redelijk vlot maar op een parcours dus niet bepaald nuttig, laat staan een uitgeklede.

    Login om te reageren
  13. steven zegt

    10 januari 2007 om 19:34

    @ csl

    de am heeft geen compressor hij heeft een naar 4,3 liter vergroote v8 uit een jaguar.

    Login om te reageren
  14. LOWrider zegt

    10 januari 2007 om 19:39

    omg. Aston Martin en rally. ies niet goed. en het ziet er ook nog eens niet uit!

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    10 januari 2007 om 19:42

    Wat een gezellig interieur zeg :P . Dit is leuk voor mensen met te veel geld en een circuit tot hun beschikking, wij gewone mensen hebben er niet zo veel aan, dus waarom zo veel moeite eraan besteden om er een reactie bij te zetten? Nou heb ik dit toch gedaan, maar ja.

    Login om te reageren
  16. gerrit zegt

    10 januari 2007 om 20:01

    @ Jinx.

    Hij is vrij overbodig voor normaal straatgebruik, en dat hele racewereldje interesseert me niet, dus daarom hea;)

    Login om te reageren
  17. M Freak zegt

    10 januari 2007 om 20:02

    Maar bedenk dat Aston Martin in feite een luxe sportauto is. Deze is omgebouwd.

    Login om te reageren
  18. Kevski-Style zegt

    10 januari 2007 om 20:08

    Gewoon beter als origineel. Who give a F*** about airco als je toch zo’n auto koop om hard mee te gaan. Als ze dan de prijs van dit ding gelijk houden of naar beneden gooien omdat de auto kaler afgelevert wordt zou het helemaal mooi zijn. Nu oude 6 cilinder turbomotor weer terug en alles klopt weer. Aston hoord nu eenmaal een 6 cilinder met compressor/turbo in te liggen en niks anders….

    Login om te reageren
  19. Z-Rider zegt

    10 januari 2007 om 20:08

    Neeeeeeeeeeeeee……

    Doe het nou niet……. En weer een stukje afbreuk op het nobele erfgoed……

    De kleur in combinatie met de wielen is om te huilen….. :(

    Zo maar dan ook zo jammer he….

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    10 januari 2007 om 20:11

    “Maar er is helaas een klein minpuntje aan deze auto, hij is namelijk niet geschikt voor de openbare weg.”

    Yup, compleet nutteloos dus! NEXT!

    911 GT3 muchos mas better!

    Login om te reageren
  21. bramwillemse zegt

    10 januari 2007 om 20:21

    waarom nutteloos?
    De Aston Martin DBR9 presteert toch ook briljant in de wat hogere klasses? Dan moet deze auto toch ook wat kunnen.. Wat weet iedereen hier nou van deze auto?
    Tuurlijk is ’t geen Porsche GT3 RS, hij mag niet op de weg, de RS wel… Maar ik zou best in deze auto een circuitje op willen zoeken. En daarnaast is ’t een prachtige wagen, zelfs in deze kleurstelling :)

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    10 januari 2007 om 20:32

    Nutteloos, omdat je hem niet op de openbare weg kan gebruiken.

    Login om te reageren
  23. JANUS zegt

    10 januari 2007 om 20:39

    Wat een gruwelijk lelijke velgen !!

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    10 januari 2007 om 21:03

    lijkt meer op een gifkikker :-?

    Login om te reageren
  25. Rijk zegt

    10 januari 2007 om 21:25

    GT3 is beter?

    heeft iemand ooit in beiden gereden dan? :x

    Login om te reageren
  26. Alwood zegt

    10 januari 2007 om 21:28

    ontzettend gave auto
    maar wat jammer van de velgen en het ontbreken van straat-legaliteit :P

    als ik zo rijk was dat ik deze erbij kan nemen zou ik toch wel stiekem een keertje gaan rijden met de platen van me gewone amv8 ;)

    Login om te reageren
  27. marcus zegt

    10 januari 2007 om 21:34

    Iedere sportwagen die lichter en sportiever gemaakt wordt is naar mijn mening een goeie ontwikkeling!
    Vette wagen!!

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    10 januari 2007 om 21:36

    Beter, omdat je een GT3 op de openbare weg kan rijden!

    Login om te reageren
  29. Oul@ zegt

    10 januari 2007 om 22:01

    De nieuwe auto van onze oude superheld Bananeman!!!!!!
    Doe maar standaard hoor.

    Ik vind die kleur hidious, de velgen awful en dan kan je ermee crossen, dan heb je geen airco om je hoofd koel te houden.
    Nee, geen auto voor deze neeeee!!ger. Je zou denken die bananenkleur toch maar ik ben geen Bananeman. ;)

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    10 januari 2007 om 22:16

    Ik hou wel van dit soort escapades. Hopelijk zetten ze door en hebben ze net als vroeger succes in de racerij.

    Automobiele porno…

    Login om te reageren
  31. Jurrian zegt

    10 januari 2007 om 22:27

    het zal me allemaal wat, niet op de weg, de kleurstelling, ik zou deze liever hebben als de standaar AM V8.

    Dit ding ziet er uit als een absolute kick om te rijden, iets wat ze mijns insziens meer zouden moeten promoten bij AM, met sportverzies. helemaal omdat ze met dit model de porsche 911 willen beconcureren.

    Login om te reageren
  32. Jurrian zegt

    10 januari 2007 om 22:30

    de mijne trouwens afleveren in BRG (rode lipstick hoort daarbij toch) met een autoambulance voorzien van de standaard AMV8 velgen :P

    Login om te reageren
  33. Sven zegt

    10 januari 2007 om 23:27

    Hip die groene rand ;)

    Login om te reageren
  34. Stefan Schuilenburg zegt

    11 januari 2007 om 08:46

    Raceversie of niet, Aston Martin hoort pure klasse te zijn. Iets wat ik niet van deze kleurstelling / velgen kan zeggen.

    Maar natuurlijk is het een prachtige auto..

    Login om te reageren
  35. mvagusta - back in HOLLAND zegt

    11 januari 2007 om 09:22

    Jammer dat hij niet op de weg mag!
    Blijft wel een hele mooie auto! Op de lippestift en de velgen na!
    Die lippestift doet me een beetje denken aan een sportversie van de Rover 25 van een aantal jaren geleden! Die had dat ook! (wel in het rood of oranje geloof ik!)

    Login om te reageren
  36. JH zegt

    11 januari 2007 om 09:27

    Euh…hoezo Porsche eat your heart out:
    http://www.porsche.com/germany/sportandevents/motorsport/racingcars/997gt3rsr/technologyandconcept/
    Gewicht is 1225kg met 485pk (DUS 105kg minder en 75pk meer)…ik zou zeggen Aston eat your heart out!

    Login om te reageren
  37. Lebastille zegt

    11 januari 2007 om 09:35

    Leuk dat Aston Martin een gestripte versie van de V8 neerzet. Maar als je 250 kg kunt strippen, betekent dat dat de auto eerst overgedimensioneerd was. En idd als je de gt3 met deze AM vergelijkt komt de Porsche beter uit de bus.

    Login om te reageren
  38. Solstice zegt

    11 januari 2007 om 17:19

    Heb ook een foto gezien van een donkergrijze met donkere “lippenstift”, zag er zeer appetijtelijk uit moet ik zeggen. Maar dit is natuurlijk wel de kleur waarmee aan de 24h op de Nurburgring hebben meegedaan en dus historisch verantwoord zullen wemaar zeggen…

    Login om te reageren
  39. Jappy zegt

    11 januari 2007 om 17:33

    Ziet er wel vet uit! Jammer dat ie niet voor de openbare weg is!

    Login om te reageren
  40. Lukas zegt

    11 januari 2007 om 17:37

    “Maar als je 250 kg kunt strippen, betekent dat dat de auto eerst overgedimensioneerd was.”
    Bull.. het is nu namelijk een raceauto.. dus zonder luxe als een airco. Dus lichter. Speclist:

    Body

    * FIA approved full roll cage in 40mm x 1.5mm 15CDV6 high strength steel
    * Preparation for pneumatic jacks incorporating tapping plates
    * Motor sport towing eyes
    * Plastic side & rear windows – with slide opening on driver’s side
    * Re-styled side sill with exposed carbon fibre rib
    * Quick release bonnet/tail safety latching with hinges retained
    * Lightweight aluminium side strakes

    Engine & Transmission

    * Cylinder heads; re-profiled and smoothed inlet and exhaust ports and optimised compression ratio
    * Crankshaft, conrods, pistons and flywheel lightened and balanced to race standards
    * ITG cylindrical foam air filters
    * Reduced cell density primary catalysts
    * Revised engine calibration (97 RON fuel)
    * EGR & secondary air system removed
    * Simplified oil breather system with catch tank
    * Weight reduced rear muffler without by-pass valves
    * Air conditioning system and compressor removed
    * FIA approved ATL bag type fuel tank with twin fuel pumps -100L capacity. Filling point built into the right hand C-post with facility to accept a quick fill ‘dry break’ arrangement
    * Standard 6-speed manual transmission – fitted with breather catch tank
    * Valeo twin plate cerametallic clutch (215mm) with lightweight flywheel

    Underframe

    * Single rate, flat ground, 2.5″ ID. Eibach springs with separate helper springs.
    * Stiffened diameter front and rear anti-roll bars
    * Dynamic Suspensions adjustable ride height aluminium dampers
    * Front subframe modified for extra camber and castor

    Wheels & Tyres

    * Speedline 10″ X 18″ ET45mm cast magnesium front wheels
    * Speedline 11″ X 18″ ET48mm cast magnesium rear wheels
    * Yokohama A048 tyres
    * Standard radial-mounted 4 piston monobloc callipers fitted with high performance Pagid RS 29 race pads

    Electrical

    * Reduced weight and optimised route wiring harness
    * Optima gel battery
    * Battery cut off relay
    * New switch panel mounted in centre console (includes; re-settable circuit breakers for each fuel pump, extinguisher button, battery cut-off button, heater controls, mirror switch and toggle switches for fog lights, hazard lights, traction control and heated front screen.
    * Panel graphics illuminated by ‘electroluminescent’ film
    * Original V8 Vantage instrument pack
    * All other standard production ancillary electrical systems removed

    Interior

    * Recaro Pole Position competition shell seat with Aston Martin wings logo
    * Schroth 6 point safety harness – push button release
    * FIA compliant Lifeline Zero 360 plumbed in extinguisher system (gas) – 4 engine bay and 2 interior nozzles
    * Raised driver’s footrest
    * New simple door casings moulded in ‘Twintex’ for weight saving and compatibility with roll cage
    * Weight reduced facia, trimmed in Alcantara
    * Shortened one piece carbon fibre centre console
    * Quick release suede trimmed steering wheel
    * All other standard production trim and airbags removed

    Options

    * Passenger seat and safety harness

    Login om te reageren
  41. CSL zegt

    11 januari 2007 om 23:05

    @steven
    Als die inderdaad geen Compressor heeft, dan valt het wel mee.

    Login om te reageren
  42. Ford GT Freak zegt

    24 maart 2007 om 11:03

    nou wat lelijk die kleuren !

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    13 juni 2007 om 21:23

    V8 Vantage N24 voor de straat!…

    Het nadeel van de AM V8 Vantage N24 is dat deze auto niet geschikt is voor de openbare weg, maar daar komt waarschijnlijk verandering in. Aston Martin zal kopers van de N24 V8 Vantage de kans geven om Single Vehicle Approval (SVA) te krijgen zodat de …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North