Niemand zegt duidelijker “kredietcrisis schmedietcrisis” dan Aston Martin, dat steeds maar duurdere auto’s met grotere motoren uit blijft brengen. De Engelsen zijn lekker bezig en komen volgende maand, zoals beloofd, met een productieversie van de V12 Vantage.
We hebben het hier over een 6,0 liter twaalfpitter met 517 pk en 570 Nm, iets minder dan we dachten maar nog steeds niet te versmaden. Al deze kracht gaat via een sexy koolstofvezel aandrijfas en een zestraps handbak achterin naar een limited-slip differentieel. 0-100 duurt 4,2 seconden, de topsnelheid is 305 km/h. Keramische remmen brengen het geheel weer tot stilstand. Talloze luchtopeningen zorgen ervoor dat alles optimaal gekoeld blijft en dat het kleine monster er lekker bruut uitziet.
Volgens Aston is dit niet alleen een bijzonder praktisch pakketje, maar tevens de meest potente productieauto uit de 95-jarige geschiedenis van het merk. Beter wordt het voorlopig dan ook niet, aldus Ulrich Bez:
“This is the ultimate performance interpretation of the Vantage range, combining our most agile model with our most powerful engine. It represents the definitive driving package; providing spectacular performance to ensure a dynamically thrilling and everyday useable driving experience.”
Bij Aston gaan ze zo’n 300 tot 500 exemplaren per jaar bouwen in hun fabriek in Gaydon, Engeland. In het derde kwartaal van 2009 worden de eerste auto’s aan klanten geleverd. De prijzen krijgen we in Genève te horen.
PRESS RELEASE
V12 Vantage: Aston Martin’s most exhilarating sports car
Fastest and most agile Vantage ever; ultimate performance interpretation of Vantage range
Purposeful, striking and functional styling signalling performance capabilities
Everyday usability associated with a modern Aston Martin
Race-derived technology used throughoutGaydon, Warwickshire, Wednesday 4 February 2009. Aston Martin will present the most potent production sports car in the marque’s 95-year history at the Geneva motor show on 3rd March. Based on the hugely successful V8 Vantage, the V12 Vantage will feature a 6.0-litre V12 engine producing 510 bhp (380 kW / 517 PS), and 570 Nm (420 lb ft) of torque with a top speed of 190 mph (305 km/h) and 0-62 mph (0-100 km/h) time of 4.2 seconds.
The latest incarnation of the Vantage family has been designed to provide a unique character, appealing to different driver tastes and complementing the other models in the Aston Martin line-up.
The original V12 Vantage concept was unveiled to guests at the opening of the Aston Martin Design Studio in December 2007. Continuing the marque’s impressive record of bringing concepts to market in their original form, Aston Martin engineers have brought the V12 Vantage to market in an incredible 12 months.
Aston Martin Chief Executive Officer, Dr Ulrich Bez said: “This is the ultimate performance interpretation of the Vantage range, combining our most agile model with our most powerful engine. It represents the definitive driving package; providing spectacular performance to ensure a dynamically thrilling and everyday useable driving experience.
“The V12 Vantage has a unique character, unlike our other cars. This will appeal to different people with different tastes, allowing more people to enjoy the Aston Martin experience.
“This also illustrates one of Aston Martin’s key strengths – the ability to act quickly and turn concepts and ideas into reality.”
Designed for the focused driver, every component of the V12 Vantage has been honed with pure driving enjoyment in mind. Benefitting from race-developed materials and components, and featuring lightweight carbon fibre; performance and agility have been tuned to perfection.
Visually enticing, the V12 Vantage expresses its performance potential through its purposeful stance created by enhanced aerodynamic and cooling aids optically widening the car. Equally inviting, the cosseting interior permits the driver to extract maximum performance ability from the car while also enjoying customary levels of Aston Martin comfort on longer journeys. High levels of power and torque are available at all engine speeds making the V12 Vantage responsive and tractable in any driving situation.
The V12 Vantage will be built at Aston Martin’s global headquarters in Gaydon, Warwickshire joining the DBS, DB9 and V8 Vantage model lines which are built in the state-of-the-art production facility combining hi-tech manufacturing processes with traditional hand-craftsmanship. Production will be limited to between just 300-500 examples per year, making the V12 Vantage a truly exclusive driver’s car.
Deliveries of the V12 Vantage are expected to commence during quarter three 2009 with prices to be confirmed at the Geneva motor show.
Aston Martin V12 Vantage: Specification
Body:
Two door, two seat coupe body
Bonded aluminium structure
Aluminium, magnesium alloy, composite and steel body
Extruded aluminium door side impact beams
High Intensity Discharge Headlamps (dipped beam)
Halogen projector headlamps (main beam)
LED rear lampsEngine:
All alloy quad overhead cam 48 valve 5935cc V12
Compression ratio 10.9:1
Front mid-mounted engine, rear wheel drive
Fully catalysed stainless steel exhaust system with active bypass valvesMaximum Power
510 bhp (380 kW / 517 PS) at 6500 rpmMaximum Torque
570 Nm (420 lb.ft) at 5750 rpmAcceleration
0-62 mph (100 km/h) in 4.2 seconds
0-60 mph in 4.1 secondsMaximum Speed
190 mph (305 km/h)Fuel Economy
Urban 11.64 mpg 24.26 l/100km
Extra Urban 24.05 mpg 11.74 l/100km
Combined 17.28 mpg 16.35 l/100kmCO2 388 g/km
Transmission:
Rear mid-mounted six speed manual gearbox. Alloy torque tube with carbon fibre propeller shaft
Limited slip differential
Final Drive Ratio 3.71:1Steering:
Rack and pinion
Column tilt and reach adjustmentSuspension:
Front: Independent double wishbone incorporating anti-dive geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube dampers
Rear: Independent double wishbones with anti-squat and anti-lift geometry, dual-rate coil springs, anti-roll bar and monotube dampersWheels
Front: 9″ x 19″
Rear: 11″ x 19″Tyres:
Front: Pirelli P Zero Corsa 255/35 ZR19
Rear: Pirelli P Zero Corsa 295/30 ZR19Brakes:
Front: Ventilated Carbon Ceramic discs 398 mm diameter with six piston callipers
Rear: Ventilated Carbon Ceramic discs 360 mm diameter with four piston callipers
Dynamic Stability Control (DSC) with Track mode
Anti-lock braking system (ABS)
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist (EBA)
Traction ControlLength: 4380 mm (172.5″)
Width: 1865 mm (73.5″) (excluding door mirrors)
2025 mm (80″) (including door mirrors)
Height: 1241 mm (49″)
Wheelbase: 2600 mm (107.9″)
Fuel tank capacity: 80 litres (17.6 Imp. Gal. / 21.1 US Gal)
Weight: 1680 kgs (3704 lb)Interior:
Carbon fibre door pulls
Memory seats and exterior mirrors (3 positions)
Sports seats with 10 way electric adjustment, including height, tilt and lumbar
adjustment
Dual stage driver and passenger front airbags
Side airbags (Sports seats only)
Heated rear screen
Automatic temperature control
Organic Electroluminescent (OEL) displays
Trip computer
Cruise control
Hard Disk Drive (HDD) satellite navigation system*
Bluetooth telephone preparation*
Powerfold exterior mirrors
Rear parking sensors
Auto dimming interior rear view mirror
Tyre pressure monitoring*
Alarm and immobiliser
Remote-control central door locking and boot release
Battery disconnect switch
Tracking device (UK only)In Car Entertainment
160W Aston Martin Audio System
MP3 player connectivityOptions
Lightweight seats with 6 way adjustment, including front and rear height adjust. (Does not include side airbags or Passenger Airbag Cut-Off Switch)
700W Aston Martin Premium Audio System with Dolby® Pro Logic II®
Piano Black facia trim
Graphite Alloy facia trim
Personalised sill plaques
Garage door opener (Europe only)
Tracking device**
First aid kit
Ashtray and cigar lighter
Boot mounted umbrella
Front parking sensors
Heated seats (Sports seats only)
ISOFIX and fixed-height passenger seat (Sports seat only)
Battery conditioner*Not available in all markets
**Complies with UK Thatcham Category 5 requirements. Excludes subscription. Standard in UKAston Martin V12 Vantage: Performance
Agility and outright performance formed the basis of design for the V12 Vantage to produce the most exciting incarnation of the Vantage model line-up to date. Aston Martin’s most powerful engine is fused with its most agile model to produce a truly exhilarating sports car.
The V12 power plant has been intelligently packaged into the Vantage’s compact form preserving its perfect proportions. While the external dimensions of the V8 Vantage remain unchanged, the internal front structure has been extensively revised forward of the suspension towers to house the larger engine, brake cooling system, and twin air intake system.
The engine was designed at Aston Martin’s headquarters in Gaydon, Warwickshire, and is hand-built at the company’s dedicated engine facility in Cologne, Germany. To achieve the power output, the engine features a number of enhancements over the standard 6.0-litre V12 found in the DB9. These include a ‘by-pass’ engine air intake port that opens up at 5500 rpm, a revised induction system and re-profiled air inlet ports that further improve airflow into the combustion chamber to improve performance.
The naturally aspirated 6.0-litre V12 hand-built engine produces 510 bhp (380 kW / 517 PS) at 6500 rpm and 570 Nm (420 lb ft) of torque giving the driver access to high levels of power and torque at all engine speeds. Unique to the V12 Vantage is a ‘Sport’ button which allows the driver to choose between two powertrain modes.
The default ‘normal’ provides a more progressive, throttle response, suited to more everyday situations, such as driving in urban areas, heavy traffic, or in challenging weather conditions. Selecting ‘Sport’ mode delivers a sharper throttle response together with a sportier exhaust note. This mode is designed for use in more dynamic driving situations where sharper responses are required, extracting the maximum performance from the car.
The V12 Vantage benefits from Aston Martin’s class leading all-alloy VH (Vertical Horizontal) architecture: a lightweight bonded platform that provides outstanding strength, rigidity and weight benefits.
Although the V12 engine weighs 100 kg more than the standard car’s engine, intelligent use of lightweight materials and components including carbon ceramic brakes, lighter forged aluminium wheels, lightweight inner rear quarter panels and optional lightweight seats have resulted in the overall kerb weight being only 50 kg heavier than its V8 sibling. The ensuing weight distribution provides for balance that is near perfect (51:49).
Exclusively available with a six-speed manual transmission, the gearbox uses a transaxle configuration to aid weight distribution. The V12 Vantage’s final drive ratio has also been modified from 3.909:1 to 3.71:1. This allows the Vantage to take full benefit of the high torque levels delivered by the engine to provide both flexibility at lower engine speeds as well as a high top speed of 190 mph.
For a car possessing such racing pedigree, the V12 Vantage surprises with its day to day usability. Featuring a luggage capacity of 300 litres and a traditional tailgate, coupled with ample stowage space to the rear of the seats, touring and trips away are made easy. Gear changes are light and precise requiring minimum effort from the driver and a longer final drive ratio extracts the most from the power and torque available to improve driveability. The communicative chassis provides comfort on long journeys and thrilling feedback with energetic driving.
Aston Martin V12 Vantage: Control
Aston Martin is the only sports car manufacturer to offer a race car for every GT category. The DBR9 has enjoyed year-on-year success all over the world in the GT1 category including class wins at Le Mans two consecutive years running. Customer teams are consistently achieving podium finishes with the DBRS9 in GT3 while 2008 was a test and development year for the newly-launched Vantage GT2. The Vantage N24 achieved GT4 class wins all over Europe since its launch in 2006. Common to both road and race cars is the VH architecture platform upon which the V12 Vantage is based. Consisting of extruded, pressed and cast aluminium alloy, bonded together with aerospace-grade adhesive, the backbone of the car works collaboratively with the powertrain and suspension to create an exceptionally responsive driving experience.
Near-perfect weight distribution is achieved with a transaxle-mounted gearbox which sees 85% of the car’s weight lying between the front and rear axles. Aston Martin engineers have positioned the engine as far back and as low as possible in the car to contribute to the 51:49 weight distribution. Containing the weight within the V12 Vantage’s wheelbase results in a low polar moment of inertia, creating a car which has a natural agility.
Superb handling characteristics are at the heart of the V12 Vantage; the rear suspension has been modified, with a more compact dual-rate spring design, in order to accommodate a wider wheel and tyre combination, improving grip and traction. The ride height of the V12 Vantage has also been lowered by 15 mm, while the spring rates have been stiffened by 45% and the anti-roll bars are 15% (front) and 75% (rear) stiffer than the standard car. These measures serve to lower the car’s centre of gravity and reduce the amount of roll experienced during cornering, further increasing the V12 Vantage’s dynamic capabilities.
V12 Vantage’s diamond-turned 19″ alloy wheels are manufactured using a forging process, saving a total of 5 kg, which reduces the overall weight of the car, as well as enhancing both ride and handling characteristics.
The new 10 spoke wheels are clad with wider Pirelli P Zero Corsa tyres which have been specifically designed for the V12 Vantage enabling it to generate the highest cornering forces of any Aston Martin; up to a peak of 1.3g is possible.
The V12 Vantage comes as standard with Carbon Ceramic Matrix (CCM) brakes, providing immense stopping power. Benefitting from carbon fibre’s inherent properties, CCM brakes are not only tougher than conventional cast iron discs but also dissipate heat more rapidly resulting in less fade during sustained dynamic driving.
Air ducts positioned within the lower front grille feed air directly onto the discs to aid cooling and optimise braking performance.
The V12 Vantage’s CCM discs are 398 mm in diameter at the front and 360 mm at the rear while the brake callipers feature six pistons at the front, four at the rear and have a larger brake pad area compared to the V8 Vantage. The CCM brakes are some 12.5 kg lighter than conventional brakes reducing not only the overall weight of the car but also the unsprung mass specifically. This benefits ride and handling and lower rotational mass helps improve acceleration.
In line with the character of the V12 Vantage, a revised Dynamic Stability Control (DSC) system permits the driver, through three modes of operation, to manage how the system intervenes during more challenging driving situations.
In default operation, the DSC is automatically switched on. Depressing the DSC button for two seconds selects ’track mode’ which raises the manner and threshold at which the system intervenes allowing the driver to explore the limits of the car’s considerable handling capabilities. Depressing the button for four seconds will switch off DSC completely.
Aston Martin V12 Vantage: Design
Based on the stunning V8 Vantage originally launched in 2005, the V12 Vantage subtly hints at its sporting intent with its controlled aggression and lower, purposeful stance. It is manufactured at Aston Martin’s global headquarters in Gaydon, Warwickshire where all Aston Martins benefit from class leading levels of craftsmanship fused with cutting-edge technology.
Avoiding purely cosmetic changes, each modified panel on the V12 Vantage has been altered to enhance the vehicle’s dynamics. Knowledge gained from the N24 race car programme has led to body revisions designed to improve downforce while not increasing the drag coefficient of the car. Each form follows its functional requirements, while also contributing to stunning design – a revised front splitter channels cooling air to the brakes and to the radiator while also producing increased down force. Bonnet louvres remove heat from the engine bay and help increase front-end down force by limiting the built up air pressure under the bonnet. New side sills derived from the N24 race car channel air towards the rear of the car rather than under it, reducing rear-end lift. A more pronounced boot ‘flip’ and the new rear carbon fibre diffuser work in harmony with a redesigned rear under floor to channel air through the new high-capacity oil cooler and maintain an area of low pressure under the rear of the car producing increased down force and aiding grip.
Complementing the taught exterior, the V12 Vantage’s interior hints at the car’s dynamic capabilities. The optional carbon fibre and Kevlar® composite seats cosset the driver providing support during spirited driving while remaining comfortable on long journeys. Saving 17 kg per car, the seats which are manufactured by a supplier to the motorsport and aviation industries are hand-trimmed by craftsmen at the Gaydon production facility.
The interior of the V12 Vantage provides the ideal environment for the focused driver to extract the very best from every element of the car. The extensive use of high quality materials with exceptional attention to detail placed throughout the cabin results in an unparalleled level of finish. The instrument cluster has been revised with even clearer dials to allow the driver to completely focus on the information being relayed from the car. The door pulls are made from beautifully-prepared carbon fibre where even the carbon weave has been meticulously aligned – a sign of exceptional craftsmanship. Additional light weight materials in the form of Alcantara are used to save valuable weight throughout the cabin. The unique ambience of the V12 Vantage interior beautifully marries the functional requirements of a driver-focussed sports car with the comfort of an everyday practical car.
Bob zegt
Altijd al een zwak hart voor Aston Martin gehad .. maar eigenlijk heb ik dat voor de meeste Britse autos.
guzmann zegt
Niet te veel spoilers, strips en luchthappertjes aub….
MurcieBoy zegt
de voorkant gaat een beetje teveel op die van de DS lijken als je het mij vraagt, wat niet verkeerd is natuurlijk :D
Jan Rap zegt
Bloody hell!
Dit is vanaf nu mijn officiële droomauto!
BG 75 zegt
Wat ongelooflijk mooi! Dit is echt de Doutzen onder de auto’s
Mooi, intelligent, lekker, pittig en ubergeil!
Arnoud zegt
Die neus ventilatie openingen maken ‘m een stuk minder sexy dan wat je van Aston Martin mag verwachten.
Stel je eens voor dat Doutzen Kroes besluit een neus piercing te nemen… Brrr
GerreLekker zegt
Neus ventilatie is lelijk, maar mijn god wat een mooie wagen!
Stephan zegt
Ik wil het geluid horen… Aston Martins klinken zooo heerlijk! Ik zal ook nooit de TopGear aflevering met die race uitvoering vergeten.. jammie jammie!
Wouter zegt
Ziet er weer gelikt uit, ben benieuwd wanneer Evmet een kompleet nieuw model uitkomen,
Ohja die velgen zien er wel goedkoop uit vind ik
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooie gedrongen Aston…
Toch hou ik meer van de vloeiende lijnen van bijvoorbeeld de DB9.
Wat me direct opvalt: wat zit de productieversie dicht bij het concept!!
Zien we weleens anders…
Patrick zegt
Gave Aston! Ziet er elegant maar toch sportief uit. Ik vraag me wel af wat ze daar fout doen, daar hij 517 pk heeft en 570 Nm…. Audi/Lamborghini heeft met 2 cilinders minder al 525/560 pk ongeblazen.
jan zegt
Hele mooie auto :|!!!
Alleen als ik die interieur foto zie, dan kan ik niet anders dan de heletijd denken wat Jeremy Clarkson zei:
“The shift knob is like a Power Rangers leg”
Hahahahahahaha.
Maar die V12 Vantage zou ik zeker weten op mijn oprit willen hebben :)
sab zegt
Alleen de wielen zien er wel erg “aftermarket” uit.
Mies zegt
Ook al lijken de velgen en motorkap een beetje van een tjoenert af te komen, blijft het gewoon een ontzettend mooie auto! In mijn ogen een van de weinige waarmee je niet meteen als een soort van poser overkomt.
XK zegt
Voegt dit nou iets toe t.o.v. de DBS? Of is het andersom, en maakt deze v12 Vantage de DBS overbodig? Ze hebben dezelfde motor, prestaties zijn gelijk, interieur is gelijk etc. De prijs zal uitsluitsel moeten geven, maar als ik naar het belachelijke verschil tussen een r8 v8 en r8 v10 kijk dan zal de prijs van de v12 vantage wel erg dichtbij DBS niveau komen te liggen.
AudiSport.be zegt
Uhm Auto5 velgen? Brico velgen?
Sorry big AM fan hier maar de velgen passen niet.
Bobel zegt
Zoals alle Aston Martins niet mooi. Ik weet niet wat het is met die dingen, maar de grille vind ik niet mooi en als je er recht voor staat en naar de knipperlichten in de koplampen kijkt lijkt het alsof die auto loenst.
De achterlichten vind ik wel mooi.
Heyhuub zegt
Dus het enige verschil met de DBS is dus dat de ene op de V8 is gebaseerd en de ander op de DB9?
Timmie zegt
Minder vermogen dan verwacht. Is ook hier hierarchie in het spel (Vanquish en anderen)???
Eric zegt
Mooie wagen maar ze maken dezelfde fout als Porsche. Deze laatste maakt ook al jaren hetzelfde model met telkens een facelift en technische verbeteringen….
Er staan in Italië enkele ontwerpbureau’s te koop of zitten zonder opdrachten. Mr.Bez kan daar eens langsgaan. Of ze kunnen toch dat prototype met middenmotor achter die muur vandaan halen en hiermee verder werken.
Jonas zegt
Weinig vermogen en vrij ordinair
DRU zegt
Wowowoww.. vet. De Vantage vond ik altijd al de mooist proporties hebben.
En dat die motor erin past! Voorbedachte rade alarm :) Maar ik ga niet haten, maar liefhebben.
DRU zegt
@Eric – Imho is dat geen fout van Aston Martin en Porsche, maar juist een sterke strategische keuze. Kijk maar naar het verhaal van Batman Begins. De porsche 911 is een icoon. In een wereld van diversiteit is het juist power. De kenner weet welke Porsche 911 nieuw is en waarom en de leek ziet nog steeds meteen dat het een Porsche 911 is. Men (JC) zegt dat Porsche de luiste designers heeft. Ik zeg dat Porsche designers juist de grootste uitdaging hebben om dezelfde kern steeds nieuw en funky fresh eruit te laten zien.
a_buis zegt
Niet mooi. Wel lekker. Ach, zo weer een verbinding gemaakt met het echte leven.
SJ zegt
Heel mooi, hoewel ik de DBS nog net wat toffer en mooier vind. Verder valt me die 4,2 seconden een beetje tegen. En ik vraag me nu ook af of AM nu geen cannibalisme pleegt.
freek zegt
Ik vind het serieus een mooie bak. Leuke motor, solide interieur, goed exterieur.
Alleen AM blijft een beetje de “ideale schoonzoon”.
Iedereen (op enkelen na) vind het mooi, iedereen zou er wel een voor zijn deur willen hebben staan, en op de een of andere manier blijft AM toch een bijzondere auto die je niet vaak ziet(in tegenstelling tot de 911) en dat vind iedereen ook fantastisch.
Iedereen wil altijd bijzonder zijn, maar toch een mooie en snelle auto rijden.
Kortom AM is een beetje tè perfect.
Wanneer komt er nou eens een Die-hard AM?
Zònder 900kilo aan interieurdelen.
Zònder de perfecte uitstraling.
Zònder de liefelijke reputatie.
Ik vind het absoluut schitterende auto’s en ik zou er bloedgraag een rijden.
Maar toch lijkt mij het zeer interessant als AM een keer een model maakt met de zelfde filosofie als de Scuderia of wellicht de Challenge Stradale.
Gewoon een auto zonder troep als mooie vloermatjes met gekleurde stiksels, zonder allerlei luxueze assecoires, etc.
Dàt, lijkt MIJ nou eens leuk. Als AM een keer een Die-hard auto maakt.
Deze V12 is indd briljant, maar extremer kan natuurlijk.
jan zegt
@ SJ
“Verder valt me die 4,2 seconden een beetje tegen”
Dit nou typisch zo’n stomme opmerking…..alleen naar de getalletjes kijken. Elke autofabrikant, elke auto kan volgens de boekjes in xxx aantal sec naar de 100. Maar probeer dat maar eens in de echte wereld, in het dagelijks leven.
En trouwens, bij een Aston Martin draait het niet om de getallen. Een Aston Martin koop je vanwege je gevoel voor die auto
Het is echt zo stom hoe de meeste mensen zeggen van:
“Oh, deze gaat 0,1 sec sneller dan de ander naar de 100 volgens de specs, dus zal die wel beter zijn”
BULLSHIT!!!!!!!
Een sportauto koop je op je gevoel, niet omdat je die ene 0,1 sec sneller wilt zijn (theoretisch) dan een ander
Bodycount zegt
Hier een filmpje.
http://www.drivers-republic.com/first_look/news/details.cfm?articleid=73bdb48e6f4e408e9d15d8346ad2f41a
Markus zegt
>Gaap< (kijkend naar zoveelste niet onderscheidende Aston)
Emile_Benz zegt
Ik vind mooi :)
Zo en nu zet ik m’n Mercedes-petje weer op…
august zegt
“The V12 Vantage has a unique character, unlike our other cars”..
Hm, zie ik daar een ambiguïteit van de bovenste plank? Of zou hij écht vinden..?
Aston Martin Rapide zegt
@ Jan
Daar ben ik volkomen mee eens. Bij AM zeggen de getallen absoluut niets en dat was altijd al niet de streven van AM geweest. Ze willen gewoon een mooie, comfortabele en “gewoon” snelle auto bouwen.
Ik ben een enorme liefhebber van AM, omdat AM gewoon iets heeft wat mij bekoort. En daarbij gaat het dus niet om getallen en zo, maar om de uitstraling, de vakmanschap, design…en bovenal het gevoel waarmee ik ermee heb gereden. Dat is alles.
@ Freek
Wil je een hard-core AM, dan zul je gewoon heeeeel lang moeten wachten. AM geeft zich niet zozeer om prestaties voor normale straatwagens. Voor prestaties moet je gewoon naar de raceversies kijken (DBR9, DBRS9, V8 Vantage GT2, etc). Maar misschien is One-77 toch more powered? Dat zien we dan wel tegen die tijd.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Freek: ik hoop, en denk, dat ze dat niet zullen gaan doen!
Daarmee halen ze een vakkundig opgebouwd imago naar de knoppen.
Dat is nou net wat ze onderscheidt van ‘die andere sportwagenmerken’…
Aston is stijl, niet hardcore racen.
jan zegt
@ Aston Martin Rapide en @ Svenska Aeroplan AB
Inderdaad, precies hoe jullie het zeggen. Een Aston “is all about the style, the good life” om het zo maar te noemen.
Daarom vind ik het echt stom hoe sommige mensen (volgens mij 90% van de mensen) zeggen dat als een auto bijvoorbeeld 10 pk minder heeft, of 0,1 sec langzamer is, dat dat dan meteen een compleet mislukte auto is die helemaal niet waard is in vergelijking met zijn (in theorie) snellere concurrent
Cantago zegt
De reinste porno, wat een BEEST weer van Aston Martin! Hij ziet er iets minder uit dan de DBS, maar verder is het pure potentie volgens mij;)
Hij zou best mooi staan naast mn droom-DBS:P Want hij zal vast niet te betalen zijn!
Bobel zegt
En Jeremy Clarkson zal dit ook wel de hemel inprijzen, samen met zijn nep geluid.
rider zegt
niet de beloofde 600pk en 320km/h. wel jammer.
vla zegt
Deze zou testgereden hebben in Lommel, Limburg… :P
vla zegt
Oh en die lelijke velgjes vervangen we wel door carbon exemplaren. 8)
john zegt
een sexy koolstofvezel aandrijfas!!!!??? oewyeah!!!!!
Vinny_93 zegt
Is-ie eetbaar? Hij ziet er wel erg lekker uit!
Lever maar in!
Richard Brunsveld zegt
Lekker!
TinQ zegt
Kijk, nou gaan we praten! Heerlijk!
RenesisHP zegt
Wow, een koolstofvezel aandrijfas. Bijzonder!!! :roll: :P
Ik denk dat een DB9 in de praktijk iets langzamer is.
sander zegt
damn dit is een prachtige auto, deze komt in mijn top 3 van auto’s!!!!
Marnix zegt
Ik vind de specs eerlijk gezegd tegenvallen voor een v12, mensen met mij eens ?
Vind het wel een fantastisch mooie auto…
Ralf zegt
Eindelijk een mooie Vantage met een dikke moter erin, maar ik moet dat zeggen dat ik het wel met jou eens ben Marnix;)
Citrofiel zegt
Wat mij betreft doen ze hier hetzelfde fout als bij de DBS: Te drukke details maken, waar de lijn van de auto juist heerlijk simpel is. Maar de Vantage is sowieso al minder dan de DB9, vanwege zijn gedrongenheid. Dus je hebt de DB9 als mooiste, de V8 Vantage en DBS zijn minder, en deze staat onderaan op mijn ‘Mooie Astons lijstje’. Hoewel elke Aston Martin natuurlijk ver boven elke Porsche staat, om het weer in perspectief te brengen.
Aston Martin Rapide zegt
@ citrofiel
Elke type aston is gewoon weggelegd voor een bepaalde doelgroep. Wil je echt voor gentlemen style gaan, dan neem je een normale DB9. Wil je een schepje agressiviteit erbij, dan neem je toch de DBS. Simpeler kan ik het niet uitleggen. Dus wat mij betreft doet Aston hier goed aan om een beetje diversiteit te houden.
@ Marnix
Prestaties zeggen me weinig bij een merk als Aston. Ook al ben ik het ermee eens dat de specs niet bepaald goed zijn. Maar dat doet me niks.
auto-maat zegt
Mooie wagen, leuk stukje, maar toch even dit:
“Talloze luchtopeningen zorgen niet alleen dat alles optimaal gekoeld blijft en dat het kleine monster er lekker bruut uitziet.”
Waar zorgen die luchtopeningen dan nog meer voor?
-edit: check!-
“Aston gaat zo’n 300 tot 500 exemplaren per jaar bouwen in hun fabriek in Gaydon, Engeland.”
In “hun” fabriek? Aston is toch enkelvoud?
-edit: vooruit, heb de zinsopbouw iets aangepast ;)-
yns zegt
er is iets mis met die koplampe :S:S:S
mastertjen zegt
die is wel meer dan geslaagd!
Modus zegt
Ik had op iets meer gehoopt, ik vind hem toch te weinig afwijken van de V8. En die ‘witte’ lichtunits achter vind ik ook maar niks. Helemaal in bovenstaande zilverkleur is het een auto met eik alleen maar grijs/zilvertinten. Iets te saai imo.
Cantago zegt
Een DBS vind ik nog altijd meer dan genoeg Gentlemen uitstraling hebben hoor, een DB9 lijkt een beetje het kleine (goedkopere?) broertje in mijn ogen.
En de One77 heeft een hoog SLR gehalte (das niks dus in mijn ogen.)
Qua specs kan het allemaal wel wat meer idd, daar geef ik jullie meteen gelijk in!
Jurre zegt
cabrio?
Citrofiel zegt
@ AM Rapide; Dat is natuurlijk onbetwist. Wat ik niet mooi vind, kan een ander prachtig vinden, dus ik begrijp AM ook wel. Hoewel nog meer diversiteit in het design voor nog meer keuze zou zorgen, want het is nu wel eentonig. Ze lijken allemaal zo op elkaar. Dit recept moet toch een keer uitgewerkt zijn…
Springbok zegt
0-100km/u in 4.2 sec, vind ik toch wel een beetje tegenvallen. Voor de rest wel lekkere bak!
gebbetje zegt
Zelfde verhaal, zelfde body, zelfde look als al die ander Aston’s. Mooi, maar wel tijd voor iets nieuws lijkt me. *gaap*
Davidov zegt
Wil wel eens een vergelijking zien tussen deze, een CLK 63 Black en een ZO6….
BmwMPower zegt
Ik ben wel blij met mijn DBS… ;)