Een straat met een laagje water was volgens de eigenaar genoeg om zijn Rapide tot stoppen te dwingen.
In de dagen voor kerst ging Groot-Brittannië gebukt onder een zware storm. De daaraan gelieerde wateroverlast zorgde ervoor dat deze Rapide zijn weg niet meer kon vervolgen. Het water staat niet eens zo hoog, afgaande op de foto (we weten alleen niet of dat het hoogste punt was). Toch was het genoeg om de elektronica van de Brit in de war te sturen. “It conked out”, aldus de eigenaar tegen Metro en zijn auto noodgedwongen moest achterlaten.
Er zat niets anders op dan zijn auto achter te laten in Maidstone, Kent. Met een open achterraam, een deels geopend voorraam en een geopend brandstofklepje. Ja, deze foto roept meer vragen op dan hij heeft beantwoord.
Duidelijk een gevalletje elektronica geflipt, doodzonde van zo’n prachtige wagen.
-edit: check!-
Zo te zien zat er water in de benzine want de tankdop staat nog open. Geen wonder dat je dan vastloopt.
@fritsie: Het is een elektronische tankdop. Vermoedelijk is die samen met de ramen en wat dank ook gaan flippen.
@fritsie: zijn benzine is gestolen
@snelweg: Wat een prutsers. Staat er een Aston Martin Rapide for grabs, steel je alleen de benzine. :/
@fritsie: Mag ik even opmerken dat de reden dat hij daar stond was, dat hij niet meer vooruit komt? XD
Engelse auto’s zijn nou eenmaal onbetrouwbaar, Aston Martin vormt daar geen uitzondering op.
@alcantara:
Toch gek dat die hun elektronica bij dezelfde bosch kopen als de rest van de wereld.
@Hupke: Alleen jammer dat ze diezelfde elektronica dan weer niet degelijk afschermen tegen water en vuil zoals de Duitsers en Japanners doen.
@alcantara: Duitse elektronica is vaak ook niet helemaal 100%
@burninrubber: straks ook nog op Android… Ff je auto rebooten.
@alcantara: kulverhaal, Aston Martin bestelt het bij Bosch en zij maken het, Aston Martin hoeft het alleen maar in de auto te leggen.
@rufctr01: Ik heb hier op de zaak toevallig een db9 vantage staan en geloof me, dat zit een stuk knulliger in elkaar dan je denkt hoor:)
@dragspert: klopt. Zo’n auto moet je bij droog weer rijden. Een spatje kan die wel tegen maar je moet er niet mee gaan aquajoggen!
Moet je trost zijn op je handgebouwde wagen.
Al is het nietmeer zo dat dit probleem komt omdat Keith of Johny niet kunnen solderen.
@Hupke: Ik begrijp niet wat er zo goed is aan handgebouwde wagens? Ik heb liever een robot die nooit fouten maakt….
@Fidenza:
Een robot last 10 keer hetzelfde heb je zeker een punt, maar een mens kan beter.
Verder is het niet zo dat iedere actie van een vakman door een robot vervangen word. Maar dat je onderdelen nu gewoon massaproductie zijn, spuitgegoten plastic die door een mens vastgeklikt word. Gestempelde metaalplaat die door een mens in positie gebracht worden en door een robot gepuntlast,…
Tsja, er blijkt toch weinig mis te zijn met een vrijwel volledig mechanishe auto zonder al die elektronische dingen.
@jitzzzze: Ik heb zo’n mechanisch ding, blijft rijden wat er ook gebeurt..
@rob68: Ik heb er ook één; blijft rijden wat je ook doet.
@rob68:
idd zat net te denken, dat je op zulke momenten zielsgelukkig bent met een gewone ouwe Renault 4…………………….
@jitzzzze: ik had zo’n auto. Zou hem stiekem zo terug willen kopen.
@awesome: Ze worden nog steeds verkocht ;)
Bij de eerste de beste regenbui al opgeven… dat deed mn 2cv beter.
Niet om het een of ander, maar zelfs met mijn “el cheapo” auto’s rij ik niet door water dat zo hoog staat. Met een Aston Martin zou ik dat al helemaal nooit doen.
@azenomei: daar denken die rijke gasten toch niet bij na.
als ik naar die schijven kijk. staat hij dan nie al wat langer stil?
@ownkruid: remschijven roesten aan de oppervlakte vaak al na 1 á 2 dagen. Eén keer remmen en het is eraf.
@ownkruid: Nee, want remschijven roesten binnen een kwartier. Helemaal als ze nat zijn geworden door regen/wasbox/opspattend water.
@jitzzzze: ja, zit er wat vlieg roest op ja, deze zijn al totaal bruin. nie hier en daar een beetje. Mijn auto staat ook wel eens 2 weken stil. Ook als er pekel en de hele bende is geweest. Nog nooit me schijf zo tegengekomen :p
@ownkruid:
Hangt ervanaf welke legering je schijven van gemaakt zijn.
Is niet slecht dat er zo vlug een laagje roest op komt. Als je plots moet remmen pakt dat veel beter, zeker als ze nat zijn.
@ownkruid: Precies, dat hangt van je schijven af. De mijne zien er na een wasbeurtje uit alsof ik ze opgedoken heb; net als die van de Aston Martin. Ik ken andere auto’s waarvan de schijven veel minder roesten.
@ownkruid: dat komt waarschijnlijk omdat jij keramische schijven op je nissan sunny hebt…
@hans75: die andere reageren normaal. Voel je niet beter als de rest.
Ik kijk regelmatig naar me auto hoor en das geen sunny, maar me schijven hebben er nog nooit zo bij gestaan. erg als ik dat zeg? jij heb wss geen auto ;)
@ownkruid: staat m wel goed die kleur remschijven zo haha
Tranen wegvegen doet bij dit trieste beeld, in en in verdrietig nu, moet dit even verwerken dit, dit beeld staat de rest van mijn leven op mijn netvlies gebrand……
Het water kwam toch iets dieper: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2529930/This-never-happened-James-Bond-Driver-forced-abandon-brand-new-150-000-Aston-Martin-getting-stuck-floodwater.html
Terecht. KloteFord.
@john4545: ja, het is wel jammer dat aston martin niet meer van ford is…
@bollegek: De motoren zijn nog steeds aan elkaar geknutselde Fordjes. Binnenkort taximotoren.
@john4545: niets mis met ford ik ken slechtere merken.
@sandniggah: Daar heb je een goed punt. Ford is niet slecht, maar om nu 3 ton per auto voor dat merk of derivaat neer te leggen?
Geen comfort de stoelen zijn te dun en de vering te hard dus de eigenaar raakte in de war toen zijn Aston ging drijven en dacht wegwezen.
@sandniggah: hahhaha