En dat zijn niet alleen opvolgers, maar ook gloednieuwe modellen. Nice!
Aston Martin heeft grote plannen de komende jaren. Niet alleen moet het modellengamma zo goed als helemaal worden vernieuwd, het wordt ook flink uitgebreid. Maar dat is toch hartstikke duur, hoor ik je denken, heeft Aston daar wel geld voor? Jazeker, dat hebben ze. En je weet hoe het gaat met investeringen, dat geld moet uiteindelijk ook weer worden terugverdiend. Aston wil dat gaan doen door in de toekomst minstens 7000 auto’s per jaar te verkopen.
Goed, wat zijn ze daar allemaal van plan in Gaydon? Als eerste moet de Vantage worden vervangen. Die gaat al een eeuwigheid mee, en ondanks zijn tijdloze schoonheid is het inderdaad wel eens tijd voor een nieuwe. Die wordt medio volgend jaar verwacht. Daarna is het de beurt aan de opvolger van de Vanquish, die in 2018 het levenslicht moet zien.
Daarna wordt het spannend, want de derde nieuwe telg wordt Astons eerste SUV, de DBX. Waarschijnlijk wordt deze niet elektrisch en krijgt hij al helemaal geen tweedeurs carrosserie, maar het blijft voorlopig gissen.
Daarna is het de beurt aan de Lagonda. De supersedan die gehakt moet gaan maken van alle AMG’s, RS-en M-modellen komt op zijn vroegst pas in 2020.
Als laatste komt er nog een Tesla-killer in de vorm van de elektrische Rapide, die ook in 2018 van de band moet komen rollen.
Kortom, een ambitieus plan wat Aston Martin een heleboel verkopen moet gaan opleveren. Hopelijk zien (en horen) we ze dan ook wat vaker in het straatbeeld, want hoe je het wendt of keert, het blijven puike automobielen. (via Autocar.co.uk)
En als extra bonus hier nog wat plaatjes van de nieuwste telg van Aston Martin, de DB11.
ghost zegt
Lekker hoor! Halen zij ook 260k orders in de eerste week? Instapmodelletje? Ik zeg doen!
Dimglor zegt
Meer Astons? Kan ik alleen maar toejuichen! :-)
lincoln zegt
Nou en ..
Dat doet Alfa Romeo in een maandje ..
mb10 zegt
@lincoln: zoveel modelpresentaties heb je gelijk in en ze doen er ook 4 jaar over om hem daadwerkelijk op de markt te krijgen
super zegt
@lincoln:
Spykernhad geloof ik ook 3 nieuwe my dellen gepland, net als saab trouwens.
super zegt
@super:
Auto correct
lincoln zegt
@super:
“You can’t build a reputation on what you are going to do” sprak de slimste man ter wereld ooit ..
super zegt
@lincoln:
Hmm, ome victor heeft anders een aardige reputatie opgebouwd met zn luchtfietserij
lincoln zegt
@super:
Denk dat Spyker het op financieel vlak beter doet dan Aston Martin ..
En Alfa Romeo ..
En Maserati ..
super zegt
@lincoln:
weet niet, zijn allemaal bedrijven die beleving bouwen oid.
Kan astons overigens wel waarderen, voelt ergens beetje nostalgisch, net alsof ford nog steeds met nieuwe facelifts van de sierra zou komen ofzo.
lincoln zegt
@super:
Aston is een lache bedrijf ..
Leeft al 50 jaar lang op de pof ..
Elk dorp heeft wel een charmante klaploper ..
Netje beleeft .. Keurig in pak ..
Maar overal schulden ..
Rob zegt
@lincoln:
Wel leuk overigens dat diezelfde man ook wel eens handig gebruik heeft gemaakt van geruchten en speculaties. Jup. Slimme vent wel ;-)
Joep zegt
Toch wel lekker die db11
snorrie zegt
Van mij mogen ze eerder 100.000 auto’s per jaar gaan verkopen. En dan de prijs 75% omlaag. Lijkt me gewoon fijn.
moveyourmind zegt
@snorrie: 75% goedkoper…
Dan krijg je zoiets als de Aston Martin Cygnet.
Gelukkig hebben ze er daar bij lange na nog geen 100.000 van verkocht. Al zijn dit soort automobiele rariteiten wel weer leuk om over te lezen in een artikel van Larsb op de Zaterdagavond tegen de tijd dat bijna niemand meer weet dat dat ding ooit bestond.
Rob zegt
@moveyourmind:
Oh god, de Cygnet…. Doet me denken aan de Allegro Vanden Plas…..
http://thumbsnap.com/s/Py9fYvpo.jpg
De gruwel!
Nee, voor een budget Aston Martin moet je het Aston Martin logo vermijden, en gaan zoeken naar een Renault of MG logootje (Laguna coupe en MGB-GT)
moveyourmind zegt
@Rob: Of gewoon een Ford Mondeo kopen…
Heb je in elk geval een mooie wagen met Aston Martin achtige gril.
snorrie zegt
@moveyourmind: en bedankt. Laat me nou toch lekker dromen..
audirijder zegt
Wauw!!!!! Echt geweldig mooi ziet dat eruit…
redbee5 zegt
Die investeerders zullen wel elke week netjes een zak geld naar Gaydon brengen. Man man man wat wordt in dat bedrijf een geld gepompt.
scottishcarspotter2000 zegt
‘Hopelijk zien (en horen) we ze dan ook wat vaker in het straatbeeld’. Dat laatste toch juist niet dan? Elektromeuk…
knipperlichtje zegt
In 2018 een elektrische versie van een auto uit 2010 presenteren is niet slim, de Rapide wordt dan de bejaarde binnen de line-up.
Dutchdriftking zegt
Ik hoop het gewoon heel erg. Er is niets mis met een Aventador, maar als je een Aston koopt heb je gewoon veel meer smaak.
lincoln zegt
@dutchdriftking:
Zijn toch beide nogal snobistische handtasjes ..
De 1 iets gayer dan de ander ..
lekkerlinksrijden zegt
Het zal dan een super suv moeten worden als hij het moet opnemen tegen Mercedes, BMW enz enz. Hopelijk plaatsen ze die een stap hoger zodat die zich kan onderscheiden, anders zal het lastig worden. Of zal alleen de naam de doorslag geven?
dutchcorvette zegt
Na jaren dromen denk ik dat het tijd wordt dat ik er echt één koop. Het is wel een bak geld maar wat een machine
ko3n zegt
alfa plant ook al jaren 10 noeuwe modellen. En daar zien we ook niks vam terug. Aston martin is goed bezig maar dit is ietwat optimistisch. Als ze maar geen nieuwe cygnet maken…
sparks zegt
Mooie bak die db11, stond ook in het James Bond museum.
87sandyd zegt
@sparks: was dat niet de db10 van de film Spectre?
nopetrolnofun zegt
Asjeblieft hoe het imago hoog en schrap die EV en SUV, meest knullige uitvindingen ooit.
87sandyd zegt
Wat misschien handig is om te doen is om het modellengamma wat overzichtelijker te maken.
De kleinste telg uit de familie is de Vantage, wat een 2 deurs coupé is.
Daarna komt de Vanquish (denk ik?) wat een 2 deurs coupé is. Dit is misschien iets meer een GT maar goed…
Daarna komt dan de DB11 wat een 2 deurs coupé is. Of is dit meer de GT?
Ik snap de keuzes niet zo heel goed van AM. Dat je een Vantage en een Vanquish hebt, oke. Maar dat je daar nog een DB11 bij moet drukken, die in weze niet veel verschillend is maar wel ontzettend veel ontwikkelingskosten enz kost is toch een beetje weggegooid geld. Ik las hierboven een reactie van iemand in de trend van: maak een verkooptopper die je geld oplevert. Dat lijkt me een goed idee voor de nieuwe Vantage. Een relatief goedkope auto die je veel gaat verkopen en die geld in het laadje brengt. Misschien is het niet leuk voor de puristen maar een SUV brengt nou eenmaal veel geld op, zodat dit geweldige merk kan blijven bestaan, maak dat dan.
gregorius zegt
@87sandyd:
Ik vind het eigenlijk wel overzichtelijk. De Vantage is de kleine van de twee. Concurrentie van instap-911. Wil je m zonder dag, heet ie Volante.
De grotere van de 2; is de DBxx. Dit is een GT die er ook in hardere smaken gaat komen.
De Vanquish is een ‘uitzwaaimodel’ van de DBx met wat andere, exclusievere stijl elementen.
We hebben nu een echt nieuwe DB; waardoor logischerwijs de focus niet meer op Vanquish gaat liggen. Dus het is logisch dat er ook een nieuwe Vantage gaat komen: die is ook toe aan vervanging.
Het zou ook nog logisch kunnen zijn om een nieuwe Rapide op basis van de DB11 te gaan maken. Of een elektische Rapide zo handig is? Lijkt me stug; of omdat het moet voor uitstootgegevens (zoals de Cygnet toen).
Een SUV? Veel plezier. Ik hoop dat ze het hele 4×4 systeem mogen inkopen; dat ontwikkel je niet in een dagje.
tocae zegt
@gregorius: Zoals jij het zegt is het inderdaad logischer maar de Vanquish is geen model dat verdwijnt, die wordt gewoon vernieuwd waardoor je dus de Vantage, DB11 en Vanquish hebt. Hierin is weinig logica te bespeuren en die modellen (vooral DB11 en Vanquish) zitten gegarandeerd in dezelfde vijver te vissen. Kom a.u.b. niet af met ‘de Vanquish is een ‘uitzwaaimodel’ van de DBx met wat andere, exclusievere stijl elementen’, hou dit maar voor je sollicitatie brief die je naar de marketing afdeling van Aston Martin stuurt.
gregorius zegt
@tocae: Mag ik het zo zeggen dan: De Vanquish en DBxx zijn als de laatste modellen bij TVR.
Van binnen eigenlijk hetzelfde, van buiten wat anders.
Overigens ben ik een enorm fan van de 2008-ish Vanquish. Buurman van me heeft er een in een afgrijzelijke kleurstelling: inslaapval-grijs met bordeaux-rood van binnen. Zelfs dan is dat ding nog zo mooi. Ze vallen nu al richting de 80000 eur voor een LHD; nog steeds te duur.
unknown234 zegt
De Lagonda die gehakt moet gaan maken van alle AMG’s, RS-en M-modellen? Persoonlijk vind ik een AM er altijd goed uitzien, maar qua motorprestaties horen ze nou niet echt bij de top. Het lijkt wel alsof hun acceleratietijden nog stammen uit 2000. Misschien dat hun klanten er anders over denken, maar om een grotere doelgroep aan te spreken doen ze er misschien toch verstandig aan om hier iets aan te doen. Zeker met de verkoopaantallen die zij willen bereiken.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Ze gingen samen met red bull toch ook een supercar bouwen? Maar goed die is misschien nog meer dan 5 jaar in de maak
ericc zegt
Het werd tijd dat ze die Vantage gingen vervangen. Er zijn meer afkooksels van dan een 911!
Nu nog Maserati hun GT-lijn vervangen en we slapen weer gerust…
martijn11 zegt
Dat kan nooit wat worden, 5 modellen in 4 jaar
porsche928 zegt
Die Rapide was ik al helemaal vergeten, net na de lancering zag je ze wel eens, nu al heel lang geen meer gezien. Wat zijn de verkoopcijfers?
tocae zegt
Dit doet me denken aan Lotus en Alfa Romeo… daar hadden zo ook op een dag de geniale ingeving om een berg nieuwe modellen te ontwikkelen, nu ja zeg maar beloven want tot op heden is daar nog niet veel van gerealiseerd. Ik ben benieuwd hoe dit voor Aston Martin zal verlopen.