De Aston Martin Valkyrie weigerde dienst tijdens een run op Goodwood. Aston Martin-topman Lawrence Stroll heeft nu een reactie gegeven.
Goodwood Festival of Speed is dé plek voor autofabrikanten om te laten zien wat ze in huis hebben met nieuwe modellen. Het grote verschil met een autoshow is dat de auto niet statisch is, maar in actie komt. Dat is toch een stuk leuker voor de autoliefhebber om te zien. Maar dan moet je auto het wel doen natuurlijk. In dat geval was er een issue met de Aston Martin Valkyrie op Goodwood.
Tijdens de heuvelklim had de hypercar van het Britse automerk er halverwege geen zin meer in. Marshalls moesten de auto aan de kant duwen en er volgde een rode vlag. De auto kon niet op eigen kracht wegrijden. Niet de PR waar je op hoopt als camera’s op je gericht staan en een publiek van duizenden mensen naar je kijken. Volgens Lawrence Stroll zag het Aston Martin Valkyrie probleem op Goodwood er erger uit dan het was.
Volgens hem ging het om een klein probleem tussen de batterijen. De lage volt batterij zou niet goed gecommuniceerd hebben met de hoge batterij. Een issue dat met een paar euro is opgelost, aldus Stroll. Daarnaast gaf de topman aan dat hij liever heeft dat er nu problemen aan het licht komen, dan wanneer de leveringen aan klanten zijn begonnen. Daar heeft hij een punt. Tegelijkertijd ontstaat er twijfel als je product tijdens een publieke presentatie weigert mee te werken.
De eerste leveringen van de nieuwe Aston Martin Valkyrie met zijn Cosworth V12 vinden plaats in het najaar van 2021. (via Motorsport.com)
tinnemans zegt
Ach, de meeste van dit soort hypercars komen net zo vaak de weg op als schilderijen in dezelfde prijsklasse.
Of ze het nou wel of niet doen maakt niet eens zo heel veel uit.
autogeak zegt
Kan je de weg op met een schilderij???
tinnemans zegt
@autogeak; Net zoals bij deze AM zijn er dan een paar kleine modificaties nodig heb ik begrepen.
okdoei zegt
@autogeak: sommige auto’s zijn beschilderd door kunstenaars en sommige auto’s zijn kunstwerken op wielen… maar met een schilderij de weg op?
Doe niet zo mal, dat wordt nooit door de RDW goedgekeurd.
joshua85 zegt
@tinnemans: geniaal
ghost zegt
Zolang je de Elandtest overleeft, hoef je je denk ik niet echt zorgen te maken.
okdoei zegt
@ghost: de elandtest falen met een dergelijke auto is al een prestatie op zich.
marius zegt
De oplettende Goodwood kijker heeft kunnen zien dat voordat hij stil viel na de 1e bocht er ook al problemen waren om hem eerst aan de praat te krijgen.
Absoluut een spectaculaire auto maar de ontwikkeling duurt nu wel heel erg lang (zeker voor en auto met zulke lage productie aantallen), hetgeen m.i. aangeeft dat de ontwikkeling verre van vlekkeloos verloopt.
carfreakjim zegt
@marius: Valt opzich wel mee, het concept hebben ze alleen wat vroeg al onthuld. Bij de meeste van dit soort auto’s duurt de ontwikeling lang. Neem als voorbeeld de porsche 918. Onthuld in 2010 en ging in 2013 pas in productie, en toen was er geen pandemie die dingen een stuk ingewikkelder heeft gemaakt de afgelopen anderhalf jaar.
marius zegt
Van mensen die aan dit project meegewerkt hebben weet ik dat ontwikkeling al veeeeeeel langer bezig is.
sonnybonds zegt
yeah the mercedes hypercar is ook al jaaaaaaren in ontwikkeling. Vind deze echter stukke mooier
JanJansen zegt
Denk je nou echt dat zo’n kleine serie auto’s betrouwbaar als een Golfje is? Dat is toch ook niet het doel.