In Geneve werd de One-77 concept al getoond en in Parijs lieten ze al eens een heel klein stukje van de nieuwe supercar zien. Straks bij de Concorso D’Eleganza Villa D’Este onthult Aston-Martin de One-77 concept nog eens, maar nu is deze nog een stapje verder afgebouwd.
Op het Villa d’Este concours aan Lago Como staat er straks namelijk een One-77 met interieur en een werkende motor. Schokkend he, dat er concepts worden neergezet die geen werkende aandrijflijn hebben. De One-77 krijgt een 7,3 liter grote V12 die is gebaseerd op de 6.0 V12 die in de DBS, DB9 en V12Vantage te vinden is. Totaal zal er 700 pk beschikbaar zijn, goed voor een top van meer dan 320 km/u en een sprint naar de 100 in ongeveer 3,5 tel.
Aston Martin’s One-77 concept set for world debut at Concorso D’Eleganza Villa D’Este
Gaydon, Warwickshire, 23 April 2009: Aston Martin has confirmed the first public display of the complete One-77 concept will be held at the world renowned Concorso d’Eleganza event in the grounds of the Grand Hotel Villa d’Este on the shores of Lake Como, Italy on 24-26 April 2009.
The One-77 is Aston Martin’s definitive sports car, one that epitomises everything Aston Martin from technology, hand-craftsmanship of the hand rolled aluminium panels to the attention to detail. A culmination of all the marque’s know-how, the One-77 delivers effortless beauty guaranteed to stir the senses with performance potential eclipsing any previous Aston Martin. It’s this extraordinary workmanship and money-no-object commitment to quality that makes the One-77 unique. It promises a driving experience of unrivalled intensity and excitement while representing the world’s most desirable automotive art form.
The One-77 concept will be revealed in the perfect setting at Lake Como showcasing for the first time a complete concept; including full running powertrain and the world premiere of the eagerly anticipated interior design. The interior environment blends the stunning detail of the exterior and draws it inside with incredible meticulousness through the use of exotic materials and hand made parts detailing the quintessence of Aston Martin engineering and design expertise.
Last month Aston Martin showcased a technical illustration of the One-77 at the Geneva Auto Salon, revealing the technical intricacies and engineering excellence that will exist beneath the One-77’s handmade body. Since then, the technical illustration has undergone painstaking handcraftsmanship to be developed into a complete car.
Aston Martin Chief Executive, Dr Ulrich Bez said: “The One-77 demonstrates the unique capabilities of our company – it encompasses engineering excellence with a great passion from our engineers, designers and technical partners.
”This is a major step in One-77’s engineering programme, showing the first complete car, and will demonstrate new benchmarks in many different fields of automotive design.
“The craftsmanship and design that has gone into the creation of the Aston Martin One-77 lifts automotive engineering into the realm of art. With its finely sculpted forms and sleek lines, it is an expression of unparalleled beauty that embodies everything Aston Martin stands for.”
Maikel zegt
Het blijft een aparte, maar mooie, auto (H)
mashell zegt
Toch nog een waardige Vanquish opvolger. En laten we hopen dat achterlichten in deze stijl die Lexus Halfords dingen op de DBS gaan vervangen.
Baztrd zegt
Geweldige bak, mocht ik de staatsloterij nog eens winnen, dan moet de lambo dealer misschien toch even wachten…
DRU zegt
Die grap aan de voorkant door de koplampen is in uitgewerkte vorm ECHT messed up.
YaSo zegt
echt een heel strakke auto
Amigo zegt
Aparte auto, maar goed te doen. Alleen die uitlaat…
tss68nl zegt
Jammer van die rand door de koplampen. Het ziet er een beetje tupperware achtig uit, daar waar aston toch altijd gewoon mooie degelijke autos maakte.
Verder een hele mooie bak hoor, de achterkant is geweldig. ;)
Arnoud zegt
Een geweldig voorbeeld dat een tour-de-force van een relatief kleine fabrikant ook waanzinnig mooi kan zijn. (Kunnen Bugatti en Mercedes met hun Veyron respectievelijk McLaren SLR nog wat van leren)
Ik vind die eigenzinnige details zoals de koplampen en de uitlaat direct in de diffusor juist geweldig.
-sven zegt
Die rand door de koplampen heen is jammer inderdaad, maar wat is die achter- en zijkant mooi zeg !! Wordt hier zeker weten door gecompenseerd, astin: good job :) !
Relief zegt
Ja die rare rand bij de Koplampen ziet er ongeloofelijk sjonnie en niet serieus uit. Ik denk dat Aston Martin met deze auto de weg kwijt is.
Als dit de opvolger was van de DBS of Vanquish kon ik het me voorstellen. Maar om deze auto in de prijscategorie van de Veyron te zetten, dat lijkt me overdreven. Daar biedt deze auto te weinig voor.
Birdboy zegt
Ligt her nou aan mij of kloppen die proporties niet aan de achterkant. Die lijkt echt MEGA breed…
Verder wel een mooie bak, nu hopen dat Zagato er een zeer gelimiteerde versie van maakt, a la Bentley GTZ.
ferrari zegt
erg gave techniek en vondsten onder de huid verstopt. kijk in diverse tijdschriften. perfecte details en materialen. alleen die koets is niet echt mijn smaak. en hij is erg klein! hoop dat ze het gewicht ook klein weten te houden en dat er wel wat meer in zit dan die 320km/h. vindt ik een beetje magertjes voor 730pk! en die prijs doet ook al erg zeer. hij is duurder dan een veyron!!!!
Jonas zegt
Misschien gaan ze met deze F1 rijden ^^
Entwicklung88 zegt
Ben inderdaad niet helemaal kapot van die neus, maar moet echt zeggen dat de auto iets heeft.
Wat agressiefs, maar ook wat statigs. Of hoe je dat zegt. Heeft Bram Moskowicz zich al gemeld? ;)
TomRS6 zegt
Kopieeren word hier al niet gewaardeerd en originaliteit blijkbaar ook niet…
niva zegt
Waanzinnig mooie auto. Maar dat kun je eigenlijk wel zeggen van alle Aston Martins.
JRmiura zegt
Mooi gevormde lijnen en die achterkant is zoals gewoonlijk bij AM’s weer schitterend, een grote statige gril, lekker laag. Ze hebben die Airscoops misschien een beetj overdreven, maar t blijft een fantastisch design…
VantageR zegt
Wat een auto! Ik denk dat ze een goede keus hebben gemaakt wat betreft de neus. Normaal hebben Aston Martin’s een vrij braaf ontwerp. Dit laat juist zien dat het hier niet om een normale AM gaat.
Verder vraag ik me af wanneer de productie start. Dan weet ik wanneer ik moet beginnen met sparen ;)
F1Ferrari zegt
die kont is ZOOO vet. vooral die lamp die helemaal doorloopt!!
en die luchthappers zijn ook super!
JPM zegt
Prachtig, maar zoals ik al eerder zei, volslagen overpriced. Had hier een waardige opvolger van de Vanquish van gemaakt voor ongeveer 3 á 4 ton. Nu kost ie 1miljoen ex. belastingen. Echt belachelijk.
EJS zegt
Haha, vind ’t echt prachtig dat Aston Martin zo eigenzinnig is en zoiets gewoon op de weg zet! Echt ode aan Aston Martin!
Donkervoort zegt
Love it or hate it. nou, ik haat dit ding écht, wat een vreselijke auto! ik kan het gewoon niet mooi vinden
BananaFlip zegt
En hij blijft heerlijkheerlijkheerlijkheerlijkheerlijk lekker!
Doe nog maar een paar onthullingen!
Die prijs boeit overigens niemand, je hebt het ervoor over of je hebt het niet.
JPM zegt
@ BananaFlip
Wat een onzin, genoeg mensen die 3 ton aan een auto kunnen uitgeven maar die niet zomaar 1,5 miljoen in de zak hebben zitten. Kijk zo een auto is voor aardig wat mensen best bereikbaar met een jaar of 5/6 sparen als hij 3 ton zou kosten. Nu is het iets onbereikbaars. Sterallures noem ik dat. Zo was Aston nooit en zo zou het wat mij betreft ook nooit mogen zijn.
phantom zegt
Waarom loopt ie nou 320?? dat had minstens 360 kunnen zijn.. een zo6 haalt ook al 320…
Aileron zegt
Enorm lelijke neus en geen vloeiende lijn meer zoals we at van AM gewend zijn. Spijtige zaak…