![Aston Martin F1](https://static.autoblog.nl/images/wp2009/Aston%20Martin%20F1.jpg)
Een aantal andere fabrikanten zoals Ferrari dreigen af te haken, maar Aston Martin ziet het wel zitten. In 2012 zou Aston-Martin kunnen gaan meedoen in de Formule 1.
Volgens het Engelse Autocar heeft Aston Martin aan F1 baas Bernie Ecclestone laten weten dat ze voornemens zijn om weer te gaan deelnemen. Grootaandeelhouder David Richard had al eens aangegeven graag deel te nemen aan de Formule 1, met de invoering van de budgetlimiet is het ook haalbaar geworden om competitief deel te nemen. In een ver verleden deed Aston Martin overigens al eens twee pogingen. In 1959 reed een Aston Martin DBR4/250 mee tijdens de Grand Prix van Nederland. Coureurs Roy Salvadori en Carroll Shelby konden echter niet voorin meekomen wegens de verouderde techniek van de Aston Martin. In 1960 volgde een ook al niet succesvolle poging met de lichtere en modernere DBR5/250. Aston Martin doet al wel jarenlang mee op Le Mans.
David Richard is overigens ook bestuursvoorzitter bij Prodrive en dat merk zal volgend jaar al aan de F1 meedoen. Later wordt het initiatief dus volledig onder de Aston Martin vlag doorgezet. Prodrive zorgt dan nog steeds voor de ontwikkeling. De motoren zijn afkomstig van een leverancier, maar zullen door Aston Martin flink onder handen worden genomen.
Whoopie! Hopelijk gaan ze er niet aan ten onder.
De tijd dat de carrosseriën nog niet tot in de puntjes door reglementen voorgeschreven werden zijn voorbij. Echt onderscheidend zullen ze dus niet worden.
Ik blijf dus gewoon genieten van de klassiekers op Spa :)
Het idee van de budgetlimiet is dus zo slecht nog niet want de grote teams bewijzen nu dat je ook met een enorm kapitaal niet persé vooraan rijdt. En Aston Martin lijkt me een mooie aanwinst.
Ik heb grote verwachtingen van Prodrive. Als je kijkt naar de ervaring die ze al hebben.
Laten we hopen dat het niet eindigt met vieze product placement.
Heeeeerlijk nieuws!! Dat is waar ik op hoopte. AM doet al in verschillende raceklasses mee met hun DBR9, DBRS9, Vantage N24, V12 Vantage, Vantage GT2 en de LMP1. En straks natuurlijk Formule 1. Echt leuk gewoon!
Ze gaan samewerken met McLaren , en de motor wordt enkel gebadged. Dus niet flink onder handen genomen. Er is in de huidige F1 motoren toch al bijna geen marge meer.
Maar meneer Richards roept wel vaker van alles.
1) Richards heeft twee seizoenen terug ook al gezworen dat hij dit seizoen zou meedoen. Hij heeft een grote mond en prachtige ideeen maar laat weinig zien.
2) Budget cap gaat pas in 2011 naar 45 miljoen waarschijnlijk. De teams hebben een overeenkomst om een tussenjaar in te voeren in 2010 waar het waarschijnlijk op 100 miljoen ligt
3) Het is Prodrive dat de F1 in gaat, met de naam Aston Martin.
Oeh, oeh, en dan in de Gulf kleuren :kwijll:
Bah en dom, AM kan zich beter toeleggen op endurance, daar ligt hun historie !
Paar bekende namen eruit, paar bekende namen erin. F1 verandert, maar toch weer niet.
Jos Verstappen laat weten dat hij niet voor Aston in de F1 stapt: http://www.quotenet.nl/quoto/aston_martin_zonder_jos_verstappen_in_formule_1.php
Slim van dave… zo loopt de naam prodrive niet al te lang schade op als het niet lukt ;)
Immers dave kan eigenlijk alleen maar naam verliezen in de F1
Sorry autovrienden, maar ik ben bang dat ik even moet scherpslijpen. Het is David Richards, met een s als laatste letter van zijn achternaam.
Leuk, hopelijk voegen ze wat toe, wat meer teams in de F1 zou het hele circus goed doen + lekker naar beneden met die kosten!
Motoren van Mercedes, Mercedes, Mercedes. Brawn GP toont hun betrouwbaarheid aan, en zo zijn de Britten dan ook wel weer.
Yeah baby!
Aston terug in de F1!
Dan wordt het volgend jaar weer een stuk leuker.
Nou zou het alleen nog weer een beetje leuker zijn als Ferrari ook gewoon meedoet.
Dan is het echt ongeveer wel helemaal compleet.
Maar het feit dat Aston Martin in ieder geval weer gaat deelnemen doet mij heel erg goed.
:shout: Jos!
Hoeveel nieuwe Astons heeft prodrive eigenlijk al op het tarmac gezet? Echt nieuwe bedoel ik dan, niet gewoon een zoveelste variant. Niet om negatief te doen, maar in mijn ervaring als de nieuwe bazen met een heleboel fantastische dromen afkomen, vooraleer ze bewezen hebben dat ze de dagdagelijkse uitdagingen ook aan kunnen, zoals het populairste model vervangen, dan is bankroet niet ver af.
Wat een naamverandering teweeg kan brengen zeg.
Hoor ik eerst mensen die niet zitten te wachten op een team als Prodrive.
Maar als ze alleen effe hun naam veranderen is het opeens helemaal oke?
Hoe je het went of keert , het blijft gewoon Prodrive.
niet doen ..
het onbeert F1 aan elke vorm van klasse ..
lekker wegblijven daar ..
@ lincoln: inderdaad.. dat getouwtrek constant en moddersmijterij..
daarnaast leg ik de link tussen de merken en de bolides absoluut niet.. men neme een MB, geeft het een rode verflaag en het is een Ferrari..
Er zijn genoeg raceklasses dat je nog kunt zien aan de auto dat het om een bepaald merk gaat zonder dat je het verschil moet maken in kleuren/logo’s.. Daarnaast is het geluid van die F1 bolides niet om aan te horen, liever het geluid van een echte AM..