In Europa maakt Aston Martin de circuits al onveilig in het FIA GT4 klassement met de V8 Vantage N24, waar de stijd wordt aangegaan met auto’s als de Lotus Exige, Porsche Cayman en de Mustang FR500C. En nou komt er in Azië zelfs een speciale merkencup met dit model.
De Aston Martin Asia Cup (AMAC) zal volgend jaar van start gaan en bestaat uit maar liefst 12 races en die zullen onder andere plaats vinden in China, Japan, Maleisië en Singapore. Er zullen twee soorten races verreden worden, sprintraces van 30 minuten en langere endurance races. Ook zal er gereden worden in het voorprogramma van F1 races die in de regio worden verreden.
En dan nog even wat specs van de 18 N24’s die aan de start zullen verschijnen. Onder de kap van de 1.350 kilo zware N24 ligt een 4.3 liter V8 met 410 pk. Schakelen gebeurt met behulp van een gerobotiseerde handbak, Sportshift transmission genaamd.
Boss zegt
Mustang FR500C.
vla zegt
net zoals de N24 waarmee Captain Slow reed?
Timmy Highflyer zegt
Beter voor races in Azië dan voor Topgear uitstapjes naar Italië!
Vraag maar aan James May…
jelle zegt
vindt die kleuren mooi! staat beter dan banaangeel met bladgroen
sus zegt
Dus een n24 met andere bestickering ?
Leuke opzet weliswaar, allemaal dezelfde wagen.
En daar in Azie zit her en der toch geld met hopen.
Ik rol zegt
:p Mooi, laat ook maar naar europa komen.
Kan ze misschien goed doen voor de verkoop.
Bouncing Bullet zegt
ganz geil,
agree with Ik rol
is en blijft een het merk met de mooiste ontwerpen.
of zoals clarkson het zei: ” bite-in-the-back-of-your-hand beautifull
STOP Slurptax zegt
Bij Ferrari hebben ze al jaren een eigen race klasse de Challenge races, Aston Martin moet zich niet te veel op het verkeerde pad bevinden. Een ding kunnen ze wel en dat is prachtige auto’s bouwen.
robbie zegt
@STOP Slurptax, waarom zou het verkeerd zijn van Aston Martin om een eigen race klasse op te starten? Niet alleen Ferrari heeft dat er zijn zoveel merken die een dergelijke raceklasse hebben.
Rick dos zegt
“Aston Martin gaat racen in Azië”
Mooi! Ik ga zo even een grote boodschap doen op mijn porseleinen toilet…..is dat ook nieuws? :D
thom zegt
1350 kg?
mike zegt
daarnaast opent AM hier in Shanghai een nieuwe showroom binnenkort (zijn al weken aan het bouwen). Ook in Beijing gaan ze dacht ik wat doen.
Toch mooi om te zien hoe er uit China zulke troep auto’s komen terwijl voor alle luxe topmerken China de grootste groeimarkt is. Porsche heeft hier afgelopen jaar 2x zoveel verkocht als het jaar ervoor, de BMW 7’s zijn niet aan te slepen, en ook bijvoorbeeld Spyker is nu een showroom aan het openen hier in Shanghai. Recht onder mijn kantoor…ben benieuwd wat daar in komt te staan..
Chrizzzie zegt
Auto´s zullen wel geprepareerd worden door Prodrive, die zouden nu wat meer tijd tot hun beschikking hebben terwijl ze evengoed kunnen zeggen, “zie je wel dat wij bij de F1 races zijn”
MJ zegt
Waarom bouwen ze geen auto voor het Super GT? Men zegt dat dat GT op het hoogste niveau is…
CSL zegt
beetje zwaar voor een raceauto.
marcel zegt
Supernieuws. In Nederland gaat het wat minder groots, maar het verhaal gaat dat er een Kroymans team komt met speciale Pro Dive Vantages N24 in de Dutch Supercar Challenge. Het wordt een speciale versie die door Gravity Racing en Kroymans op de wereld wordt gezet op basis van de Pro Drive N24. er gaat het nodige van de race DB-9 tegenaan, zoals sequentiele bak en Areopakket. Daarnaast ontwikkeld Gravity zelf de veren en shocks. Moet iets mooi’s worden als ik het zo hoor……………………….
Marcel