De nieuwe Aston Martin DBX707 zal wel populair gaan worden op de Gramzzz.
De Aston Martin DBX is al een van de meest luxe en gaafste SUV’s in zijn klasse. Maar uiteraard kan er nog een schepje (of twee bovenop). Nu Aston Martin de vraag naar de gewone DBX onder controle heeft (dat model is enorm populair) komen ze met een familie-uitbreiding. Het is een uitbreiding naar boven in dit geval.
Wij kunnen in Nederland de V8 krijgen en in China is er ook een zes-in-lijn beschikbaar. Maar nu is er de Aston Martin DBX707 en dat is het absolute topmodel. Mocht je je afvragen: staat die 707 voor het aantal pk’s, kunnen we dat voor je bevestigen.
Aston Martin DBX707
Het was nog wel eventjes de vraag of Aston Martin de V8 ging kietelen of zijn eigen V12 erin ging lepelen. Welnu, we hebben het antwoord. De lakeien van Lance Stroll hebben de V8 eventjes onder handen genomen. Het blok is nu goed voor 707 pk en 900 Nm. Ter referentie, de standaard DBX heeft ‘slechts’ 510 pk en 700 Nm. Daarmee heeft Aston Martin nu de sterkste auto in zijn segment.
Ook een van de snelste, overigens. Van 0-100 km/u sprinten duurt namelijk slechts 3,2 seconden. In een SUV! Dat is belachelijk snel. De topsnelheid is ook bizar: 310 km/u met zo’n hoog gevaarte. Daarmee is de Aston Martin DBX707 sneller dan de Bentley Bentayga Speed.
Forse remmen
Uiteraard is het niet alleen de motor die is aangepakt. Het onderstel is helemaal herzien en er zijn zeer grote remschijven (420 mm voor, 390 mm achter) aanwezig met remklauwen met zes zuigers. Je kunt de Aston Martin DBX707 herkennen aan de vier uitlaten (in plaats van twee). Standaard is 22 inch gemonteerd, maar optioneel kun je er gesmede 23 inch patta’s onder laten schroeven.
Verder is er een grote achterspoiler en diffusor die zo onder de auto van Sebastian Vettel lijkt te komen. Optioneel kun je dit spoilerpakket in carbon krijgen op de Aston Martin DBX707. Uiteraard, scheelt toch weer een paar kilogram. Ook het interieur is lekker aangekleed, eventueel ook hier met een hoop carbon.
De Aston Martin DBX707 is in het voorjaar te bestellen, aldus Aston Martin. Of de auto ook naar Nederland komt, is niet bekend.
kniesoor zegt
Is dat de nieuwe mode ofzo, donkere foto’s ? Vind ‘t twee keer helemaal niks. Gewoon – in ieder geval een paar – foto’s bij zonlicht erbij a.u.b. Tenzij je je als fabrikant schaamt voor je product(en), dan heb ik niets gezegd.
ouwedibbes83 zegt
@amghans: is gericht op de doelgroep, nachtapothekers en andere figuren die met daglicht niet vaak buiten komen.
Edge zegt
Ik vind het helemaal prima. De DBX is als 707 aanzienlijk lelijker met z’n grotere grille en achterlijk ver uitstekende diffuser, dus hoe donkerder de foto’s hoe beter.
mashell zegt
Is dat wel een diffuser? Lijkt meer een fietsendrager.
polpol33 zegt
Hoe sneller, hoe beter!
Dan is tie snel van mijn netvlies af. Waar is de tijd gebleven dat Aston Martin echte beauty’s waren?
etiennep zegt
”De Aston Martin DBX is al een van de meest luxe en gaafste SUV’s in zijn klasse.”
Toen haakte de geloofwaardigheid voor mij af
e36thuglife zegt
Die achter licht is genept van Kia.
alassad zegt
noh man. Aston Martin was eerder dan de EV6
ericc zegt
Hoewel ik in de buurt van Schilde en Brasschaat woon (de betere gemeentes in het Antwerpse) , zie ik de DBX niet veel rijden. Nog maar 1 keer tegen gekomen. De Bentley en Lambo zie je meer. (of je rijd in Wijnegem van de autosnelweg richting Schilde, dan kom je de dealers van AM, Bentley, Lambo en Ferrari tegen op ongeveer 2 km van elkaar).
ghini zegt
Wat een sjonnie bak. Alle aftermarket tune spoilerts zitten dr al op. Ik vond de dbx al slecht qua design, dit is gewoon treurig. AM is een weg ingeslagen die niet past bij zn klanten doelgroep. Als de volgende nieuwe modellen dezelfde richting op gaan dan is het snel klaar met AM.
coupedriver zegt
Kijk eens in de configurator, je kan hem zowel sportief als heel chique aankleden. Voor ieder wat wils. Ik vind hem zeer geslaagd! Aston Martin is op goede weg om terug winstgevend te worden. Ja je hebt idd sportieve uitvoeringen/kleuren die je vroeger niet had, maar je kan gewoon nog altijd klassieke en stijlvolle uitvoeringen kiezen.
ghini zegt
@coupedriver: als jij denkt dat AM goed op weg is winstgevend te worden moet je de jaarverslagen maar eens wat beter bestuderen en volgen wat er verder allemaal speelt. Ik hoop dat ze het redden hoor maar het staat er niet best voor. Ik snap je punt van styling maar het basis design vind ik net als de vantage al te veel en te extreem, met name die spoiler. Dbx zou volgens mij veel beter verkopen als die minder extreem was. Ik hoop nog steeds op een Lagonda body. Verder moet Marek Reichmann gewoon weg vind ik. Hij zit er te lang, designs hebben invloed op sales en die zijn de laatste jaren gewoon echt te laag. Tijd voor vernieuwing.
lekkerdwars zegt
Plaid Model X doet toch 2.3s naar 100 (of 96km/h) ? 1/4 mile zal spannend zijn maar wsl alsnog rapper dan deze Aston. Rondje Ring alletwee zou wel leuk zijn om te zien, Aston zeker kansrijk met lager gewicht en betere remmen!
coupedriver zegt
Een wat?
Dutchdriftking zegt
Met zoveel vermogen is de V12 wellicht overdreven, maar natuurlijk wel erg fijn.
Onehp zegt
Goede auto die DBX, als dit helpt hem wat onder de aandacht te brengen is dat goed voor AM. Ik neem wel genoegen met de gewone, moest ik nu een V8 SUV willen…
coupedriver zegt
@ghini, die heb ik inderdaad bekeken. Sinds Stroll er aan de macht is zijn ze aan de grote opkuis begonnen. Zware afschrijving op te veel dealerstock en daarna terug hogere marges, het gamma en toekomstige modellen grondig doorgelicht (kwaliteit en productie process efficiënter, Valkyrie terug op de rails gezet), de juiste mensen op de juiste plaats (oa Tobias Moers), F1 team (slechts via sponsordeal betaald door Aston, rest van Stroll zelf en investeerders), pace en medical car in F1, partnership met Mercedes verder opgedreven. Prachtige configurator.enz enz. Ook voldoende geld opgehaald en een lange termijn planning ‘project horizon’ , ja er is een hoge schuldenlast,maar de verkopen zijn al fors gestegen en de meeste lijken zijn ondertussen (hopelijk) uit de kast, maar ze zijn dus op goede weg, en deze gaat daar zeker bij voort bij helpen. Ik geloof er in, een prachtig merk.