We prijzen hier dikwijls de meest gelikte veilingobjecten aan. Auto’s met een verleden die met gemak tonnen, zo niet miljoenen opbrengen. Nu gaan we de andere kant van het klassiekertraject bekijken.
Vandaag begint er bij veilinghuis Bonhams een Aston Martin Works Sale. Meer dan 40 prachtdingen gaan onder de hamer – check ze HIER – waaronder dit stofnest dat tussen de €24.000 en 36.000 moet opbrengen. Jup, opmerkelijk laag voor een Bonhampje, maar het is dan ook een onafgemaakt project. Een auto waarvan de kofferbak nog vol staat met onderdelenmeuk. En geloof ons, dat is een traktatie voor de oldtimerzoekers.
Deze DB6 uit 1966 werd in de jaren zeventig aan een restauratie onderworpen, maar men kwam niet verder dan de zescilinder en het interieur, dat je er in tassen bijkrijgt. In 1983 werd hij weggezet in een schuur. En nu wordt hij in barn find condition gepresenteerd bij de veilingboer. Wie o wie?
Een college over de verschillen tussen de Aston Martin DB4, 5 en 6 vind je daar.
Oppoetsen en is weer prima wagentje.
Wordt weer eens wat anders op een concours d’elegance, Aston in Rat mobiel stijl.
@cocksdriveaudi: http://photos.classicandperformancecar.com/images/front_picture_library_UK/dir_919/car_photo_459664_7.jpg
Gaaf om van zo’n ding, nog in z’n vergeethoek, een mooi diorama te maken…
Een diorama??? Wtf… Opknappen en rijden!! Miniatuurtjes maken kan wel op je 85e…
@freezzr: Nee, dat kan niet. De meeste 85-jarigen hebben dan heel erg trillende handjes vrind. ;-) Maar jij hebt natuurlijk wel ff 35 a 40 mille in een ouwe sok liggen om dit ding bij Bonhams te kopen en nog een tonnetje voor de verdere restauratie?
@lemans96: jawel hoor geen probleem.
@freezzr: Dan heb je mazzel. 95% van de overige bloggers hier niet…
@lemans96: Ik zat laatst te denken, AB doet wel allemaal reviews van bv een SLS maar hoeveel potentiële kopers zitter er op AB die er een kunnen permitteren? Ik denk niet 5% van die 23000 leden(?)…
@mensenmonteur: sls? Hoeveel mensen kunnen überhaupt een splinternieuwe auto betalen…
@mensenmonteur: een review van een Hyundai of Dacia klik. Ik. Niet eens op.
@lemans96: 99% denk ik. En die kletsen net zo uit hun nek als ik ;)
@freezzr: Tja een autofan hoeft natuurlijk zelf geen dikke bak te rijden he..
Ik vind het toch wel een must, een beschaafde, maar toch snelle wagen;)
@mensenmonteur:
Echt snel hoeft het van mij ook niet eens te zijn. Bij echt snelle auto’s liggen de grenzen zo ver weg dat er op de openbare weg geen lol aan te beleven is zonder je rijbewijs te verspelen. Een leuke lichte RWD zoals een MX5 biedt in dit land veel meer plezier.
@jrk68: Een ‘echt’ snelle wagen inderdaad niet nee. Ik kan je geen ongelijk geven, een Lotus of mx5 is ideaal.
@jrk68: Het is inderdaad belangrijker dat het je een snel gevoel geeft dan dat ding echt snel is. Een leuke klassieker-cabrio met een beetje kracht voorin geeft waarschijnlijk meer voldoening dan een F430-cabrio. En als je kan rijden is een MX5, misschien een beetje gekieteld, misschien nog wel leuker op de openbare weg dan een 911 carbio.
Moest ik Wayne Carini zijn, ik zou hier zo 24 000 aan uit geven. Koopje!
@kapiteinaudi:
en daarmee geef je precies de reden aan waarom jij geen Wayne Carini bent ..
Interieur erin, zorgen dat ie weer kan rijden en de buitenzijde fixeren zoals ie nu is. Prachtig
de oude onderdelen er terug opschroeven schoonmaken en rijden
van die over de top gerestaureerde wagens zijn er al genoeg
De bouwkwaliteit van Aston Martin houdt autoliefhebbers blij: Altijd aanleiding voor een fijne restauratie.
Even met het Swiffertje erover en klaar is Kees.
waard 3.000 euro ..
o.k. .. 10.000 omdat er een Aston logo op zit ..
maar echt geen cent meer ..
@lincoln:
Als je het mooi vind, voor een toyota 2000gt in die staat zouden mensen ook wel wat meer dan 3000 euro neertellen en daar zit ook geen aston badge op.
Die koper is slim die verkoopt niet enkel een roestbak maar ook de mogelijkheid om er een barnfind verhaal aan vast te hangen en het plezier van het opknappen en dat kost ook geld.
@Hupke:
een 66er Jensen komt denk het meest in de buurt ..
en die gaat voor schroot niet meer dan 3 rooitjes opbrengen ..
Dit wordt een behoorlijke restauratie! Ik denk dat de hele auto uit elkaar moet. En maar hopen dat het blok niet vastzit. Je bent zo een paar ton verder….
Wel een beetje veel voor een kapotte auto..
Bieden vanaf 24.000. Dat zegt niets over hoeveel de prijs nog kan oplopen.
Gas tank erin, even door de wasstraat en karren maar.
Blijft MRB vrij ook dus dat scheelt weer.
Prachtige auto als hij wordt opgepoetst weer!
En verkocht voor 107.900 pond incl. premium.. Wat dat ook moge zijn die premium?
Dan heeft hij toch wat meer opgebracht dan verwacht… :O
@nickmercedes: En dan te bedenken dat de in goede staat zijnde db6 163.900 pond incl. premium heeft gekost…