Zelfs het beste paard struikelt wel eens, in dit geval over een legosteentje.
In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.
Nieuwe aanvoerder is Lego, dat een flinke boost kreeg van de speelfilm die over de Deense blokjesmerchandise werd gemaakt (everything’s a produuuct!), maar ook moet Ferrari – extra zuur voor de Scuderia – energiedrankjesfabrikant Rode Stier voor zich dulden. Ook merken als Burberry (populair onder Griekse potverteerders) en Rolex (populair bij oude mannen) passeerden Ferrari.
Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple. Had je vast niet verwacht, he? De hele merkenparade allemaal op je gemak rustig nalezen? Klik dan hierrrr.
philipf zegt
Dit boeit mij geen ene fl*kker
-=edit: leuk voor je=-
sydney zegt
@philipf: Blijkbaar wel dus.
philipf zegt
@sydney: nee hoor, maar dacht dat jullie dat wel wilde weten
axel968 zegt
@philipf: Ich ben ein macho :p
philipf zegt
@axel968: precies!
johanhummer9 zegt
@axel968: mastermovies? Zo lees ik hem igg wel :p
axel968 zegt
@johanhummer9: Klopt :p
pudi zegt
@philipf: haha mooie edit van AB :)
philipf zegt
@pudi: ja ik zag het ook al, ging helemaal stuk
sydney zegt
Rolex is zeker niet alleen populair bij oude mannen Smoke.Van dat stereotype is al lange tijd geen sprake meer.
gregorius zegt
@sydney: inderdaad, ook bij taxi-chauffeurs.
En bij mensen die dingen van Svarovski kopen (erg erg erg duur glas).
En bij mensen die wel snappen dat een echt Zwitsers klokkie, vol automatisch, wat kan kosten, maar die niet bij de andere merken rondshoppen, waar ze er een mooiere omhulsing omheen gooien (SubMariner is zo 1954!)
sydney zegt
@gregorius: Ik ben het heel vaak met je eens, maar op dit vlak helaas niet.Voor mij zijn Omega en Rolex (en ok,een TAG)echt het hoogst haalbare(in mijn geval zeker financieel) zonder al te veel op te vallen.De meeste mensen hebben geen idee wat voor horloge ik draag, daar hou ik wel van.Objectief in deze ben ik niet, ik zal de eerste zijn die het zegt.
parker zegt
@sydney: autoverkoperts met een Rolex om: zóóó fout… Hoe stereotiep wil je zijn??
jorden zegt
@gregorius: als je niet vermogend ben om meerdere horloges uit dat segment aan te schaffen, is het toch prettig een niet modegevoelig model te kiezen.
gregorius zegt
@jorden: En daar kan je, naar mijn mening, precies t verschil maken. Veel van merken die actief zijn in t 2000 – 10000 eur, ‘Automatic’ segment, hebben wel een aantal klokjes die tijdloos zijn; maar die niet op zo’n ouderwetse knots met te veel staal lijken. TagH, IWC, Baume&M & Omega heb daar toch mooie voorbeelden.
En ik heb ook geen zin om 20 horloges aan te schaffen: daarom heb ik 1 tijdloze en 1 minder-tijdloze, maar naar mijn mening wel erg mooi (beide geen Rolex).
bouwvakkert zegt
Lego is ook echt geweldig spul.
philipf zegt
@bouwvakkert: en dat is zeker waar!
mashell zegt
@bouwvakkert: en die film is zowaar ook echt leuk.
bouwvakkert zegt
@mashell: zeker weten, met mn vriendin gekeken was een hele leuke film.
Dimglor zegt
@bouwvakkert: Beste speelgoed die je voor je kinderen kan kopen..
Vooral die Technic’s speeldozen vond ik super!
Junior540 zegt
@Dimglor: niet alleen voor kinderen, ik zit met smacht te wachten tot mijn zoontje van 4 oud genoeg is om samen met papa te kunne gaan bouwen
kapiteinaudi zegt
Dan speel ik toch liever met een Ferrari dan met Legoblokjes. Ben nooit into Lego geweest, als kind vond ik Playmobil de shit.
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
Tja, waarom verbaast het mij nou niet dat jij liever met poppetjes speelde….
redbeams zegt
@kapiteinaudi: Playmobil >> audi…dat verklaart een hoop ;)
snitcher009 zegt
boeiend om te weten -,-
autogedrocht zegt
@snitcher009: vind ik wel!
Juist een reden om bij autoblog te komen, smoke trekt het wat verder dan de zoveelste pk-hoer…
Dutchdriftking zegt
@autogedrocht: Inderdaad, dit artikel zelf vind ik dan niet zo intersant, maar randzaken kunnen best leuk zijn. Kijk maar naar TopGear
badboys zegt
@snitcher009: Voor mij is dit juist een van de redenen dan ik hier kom veel meer dan alleen auto’s alleen. Veel nuttige info en entertainment die onder aandacht wordt gebracht zoals nieuwe films (als filmfreak mooi meegenomen) verder heb je apparata en noem maar op.
berlinetta zegt
En op basis waarvan meten ze dat? Vind het maar een zinloze lijst.
gregorius zegt
@berlinetta: Er zit een aardig algoritme achter. Ik was ook een aardig sceptisch, en ben dat nog steeds best aardig, maar ze zuigen t niet zomaar uit de vingers. Kan me herinneren dat ik wat links heb gepost in de comments van het vorige item dat hierover ging.
Edge zegt
Ik lees twee tegenstrijdige alinea’s:
“In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.”
En vervolgens wordt er geschreven: “Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple.”
Wie was vorig jaar nou het meest waardevolle merk, Ferrari (zoals in die eerste alinea wordt aangegeven) of Apple (wat uit die laatste alinea blijkt)?
lekbak zegt
@Edge: apple is het meest waardevol wat geld betreft, Ferrari was de sterkste merknaam.
Esprit_de_Flandre zegt
@Edge: Dat (lekker belangrijk) rapport maakt onderscheid tussen ‘powerful’ brands en ‘valuable’ brands. Ferrari noemen ze één van de 12 sterkste merken ter wereld.
Waar @sir_smokealot dan weer geen aandacht aan geeft – geen zin misschien – is de ranglijst van waardevolle automerken, met op:
13. Toyota
15. BMW
17. Volkswagen
21. Mercedes-Benz
35. Mitsubishi
36. Honda
44. Ford
49. Hyundai
54. Nissan
65. Tata (maar dit is wel het hele conglomeraat natuurlijk)
124. Audi
155. Renault
169. Chevrolet
204. LandRover
214. Peugeot
223. Fiat
261. Kia
290. Mazda
295. Ferrari <<<<<<<<<
303. Mini
307. Rolls-Royce
349. Volvo
366. Suzuki
392. Porsche
393. Subaru
449. GMC
Zoals duidelijk mag wezen, dit Ferrari-nieuws is heus zo belangrijk niet.
"Toyota meest waardevolle automerk" zou een beter artikel vormen…
gregorius zegt
@Esprit_de_Flandre: Maar dat artikel heeft ie al 3 keer geschreven.
En hij moest die foto van die gozer natuurlijk plaatsen!
Overigens staat Mitsubishi op 35 lijkt me dat daar wat andere bedrijfsonderdelen ook wel helpen in de lijst. En op dezelfde fiets: Hyundai op 49, Kia op 261; dus daar zullen de andere onderdelen van Hyundai ook wel inzitten dan.
Edge zegt
Oh en ik wil niet mierenneuken, maar het is “Arrivederci”, niet “Arrivedeci”
tupperware zegt
@Edge:
..en dan toch mierenneuken..
mrrallycross zegt
Jammer voor ferrari maar denk dat het hun eigenlijk helemaal niks kan schelen.
gtwillem zegt
En ik heb helemaal niets met Ferrari. Gevoelsmatig vind ik Porsche nog altijd het sterkste merk.
dracae zegt
In hoeverre is dit een reactie op de herstructurering bij FIAT, waarbij ze besloten hebben het merk een stuk meer te gelde te maken?
badboys zegt
De grootste automerk is ook Ferrari naar mijn mening, Ferrari is veel meer dan alleen een automerk. Zet het steigerende paard op een bloempot en nog zal het verkopen. Ferrari heeft een mooie naam, mooie logo en een ongelofelijke aantrekkingskracht.
Verder Lego is een schitterende merk en speelgoed, je kunt ermee uren zoet zijn voor jong en oud.
Mika_Hakkinen zegt
Lekker foute foto, je gaat als kerel zijnde toch niet zo op een wagen liggen hahaha
Hupke zegt
Sterkste automerk?
defteling zegt
Je kunt ook van Lego een Ferrari bouwen. Dan bende gewoon klaar war.
Tonnie zegt
Ik denk dat apple niet lang meer bovenaan staat, steeds meer lof naar google en adroid met hunbopen mind systemen. Zal toch de toekomst zijn.
wjeurs zegt
Arrivederci.
Met een r ertussen dus
drivingpleasure zegt
Als ik naar de link ga voor de lijst krijg ik een hele andere lijst te zien met geen Ferrari op nummer 9. Apple Samung Google Microsoft begint het mee….
sir_smokalot zegt
Zoals al in de tekst is aangegeven maken de onderzoekers onderscheid tussen ‘sterke merken’ en ‘merken met de grootste waarde’, uitgedrukt in financiële geldeuro’s.