• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arrivedeci! Ferrari niet langer sterkste merk ter wereld

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 februari 2015 om 17:02 – 47 Reacties

Lapo. Wie anders?


Zelfs het beste paard struikelt wel eens, in dit geval over een legosteentje.

In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.

Nieuwe aanvoerder is Lego, dat een flinke boost kreeg van de speelfilm die over de Deense blokjesmerchandise werd gemaakt (everything’s a produuuct!), maar ook moet Ferrari – extra zuur voor de Scuderia – energiedrankjesfabrikant Rode Stier voor zich dulden. Ook merken als Burberry (populair onder Griekse potverteerders) en Rolex (populair bij oude mannen) passeerden Ferrari.

Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple. Had je vast niet verwacht, he? De hele merkenparade allemaal op je gemak rustig nalezen? Klik dan hierrrr.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, lego, lijstjes, Marketinggezeik-en-gebakken-pr

Vorig bericht: « Hyundai Tucson: de Koreaanse zombiejager is vernieuwd
Volgend bericht: Aston Martin Vulcan: ’track only’ scheurijzer met 750+ pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    17 februari 2015 om 17:06

    Dit boeit mij geen ene fl*kker

    -=edit: leuk voor je=-

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      17 februari 2015 om 17:07

      @philipf: Blijkbaar wel dus.

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        17 februari 2015 om 17:10

        @sydney: nee hoor, maar dacht dat jullie dat wel wilde weten

        Login om te reageren
    • axel968 zegt

      17 februari 2015 om 17:21

      @philipf: Ich ben ein macho :p

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        17 februari 2015 om 17:50

        @axel968: precies!

        Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        17 februari 2015 om 20:48

        @axel968: mastermovies? Zo lees ik hem igg wel :p

        Login om te reageren
        • axel968 zegt

          17 februari 2015 om 21:18

          @johanhummer9: Klopt :p

          Login om te reageren
    • pudi zegt

      17 februari 2015 om 18:28

      @philipf: haha mooie edit van AB :)

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        17 februari 2015 om 19:30

        @pudi: ja ik zag het ook al, ging helemaal stuk

        Login om te reageren
  2. sydney zegt

    17 februari 2015 om 17:07

    Rolex is zeker niet alleen populair bij oude mannen Smoke.Van dat stereotype is al lange tijd geen sprake meer.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 februari 2015 om 17:26

      @sydney: inderdaad, ook bij taxi-chauffeurs.

      En bij mensen die dingen van Svarovski kopen (erg erg erg duur glas).
      En bij mensen die wel snappen dat een echt Zwitsers klokkie, vol automatisch, wat kan kosten, maar die niet bij de andere merken rondshoppen, waar ze er een mooiere omhulsing omheen gooien (SubMariner is zo 1954!)

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        17 februari 2015 om 17:42

        @gregorius: Ik ben het heel vaak met je eens, maar op dit vlak helaas niet.Voor mij zijn Omega en Rolex (en ok,een TAG)echt het hoogst haalbare(in mijn geval zeker financieel) zonder al te veel op te vallen.De meeste mensen hebben geen idee wat voor horloge ik draag, daar hou ik wel van.Objectief in deze ben ik niet, ik zal de eerste zijn die het zegt.

        Login om te reageren
        • parker zegt

          17 februari 2015 om 19:38

          @sydney: autoverkoperts met een Rolex om: zóóó fout… Hoe stereotiep wil je zijn??

          Login om te reageren
      • jorden zegt

        17 februari 2015 om 19:32

        @gregorius: als je niet vermogend ben om meerdere horloges uit dat segment aan te schaffen, is het toch prettig een niet modegevoelig model te kiezen.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          18 februari 2015 om 08:25

          @jorden: En daar kan je, naar mijn mening, precies t verschil maken. Veel van merken die actief zijn in t 2000 – 10000 eur, ‘Automatic’ segment, hebben wel een aantal klokjes die tijdloos zijn; maar die niet op zo’n ouderwetse knots met te veel staal lijken. TagH, IWC, Baume&M & Omega heb daar toch mooie voorbeelden.
          En ik heb ook geen zin om 20 horloges aan te schaffen: daarom heb ik 1 tijdloze en 1 minder-tijdloze, maar naar mijn mening wel erg mooi (beide geen Rolex).

          Login om te reageren
  3. bouwvakkert zegt

    17 februari 2015 om 17:08

    Lego is ook echt geweldig spul.

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      17 februari 2015 om 17:10

      @bouwvakkert: en dat is zeker waar!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 februari 2015 om 17:17

      @bouwvakkert: en die film is zowaar ook echt leuk.

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        17 februari 2015 om 18:03

        @mashell: zeker weten, met mn vriendin gekeken was een hele leuke film.

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 februari 2015 om 17:24

      @bouwvakkert: Beste speelgoed die je voor je kinderen kan kopen..
      Vooral die Technic’s speeldozen vond ik super!

      Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        17 februari 2015 om 18:08

        @Dimglor: niet alleen voor kinderen, ik zit met smacht te wachten tot mijn zoontje van 4 oud genoeg is om samen met papa te kunne gaan bouwen

        Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    17 februari 2015 om 17:11

    Dan speel ik toch liever met een Ferrari dan met Legoblokjes. Ben nooit into Lego geweest, als kind vond ik Playmobil de shit.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 februari 2015 om 17:31

      @kapiteinaudi:
      Tja, waarom verbaast het mij nou niet dat jij liever met poppetjes speelde….

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      17 februari 2015 om 19:16

      @kapiteinaudi: Playmobil >> audi…dat verklaart een hoop ;)

      Login om te reageren
  5. snitcher009 zegt

    17 februari 2015 om 17:13

    boeiend om te weten -,-

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      17 februari 2015 om 17:16

      @snitcher009: vind ik wel!

      Juist een reden om bij autoblog te komen, smoke trekt het wat verder dan de zoveelste pk-hoer…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 februari 2015 om 17:45

        @autogedrocht: Inderdaad, dit artikel zelf vind ik dan niet zo intersant, maar randzaken kunnen best leuk zijn. Kijk maar naar TopGear

        Login om te reageren
    • badboys zegt

      17 februari 2015 om 18:59

      @snitcher009: Voor mij is dit juist een van de redenen dan ik hier kom veel meer dan alleen auto’s alleen. Veel nuttige info en entertainment die onder aandacht wordt gebracht zoals nieuwe films (als filmfreak mooi meegenomen) verder heb je apparata en noem maar op.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    17 februari 2015 om 17:25

    En op basis waarvan meten ze dat? Vind het maar een zinloze lijst.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 februari 2015 om 17:29

      @berlinetta: Er zit een aardig algoritme achter. Ik was ook een aardig sceptisch, en ben dat nog steeds best aardig, maar ze zuigen t niet zomaar uit de vingers. Kan me herinneren dat ik wat links heb gepost in de comments van het vorige item dat hierover ging.

      Login om te reageren
  7. Edge zegt

    17 februari 2015 om 17:37

    Ik lees twee tegenstrijdige alinea’s:
    “In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.”

    En vervolgens wordt er geschreven: “Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple.”

    Wie was vorig jaar nou het meest waardevolle merk, Ferrari (zoals in die eerste alinea wordt aangegeven) of Apple (wat uit die laatste alinea blijkt)?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 februari 2015 om 17:43

      @Edge: apple is het meest waardevol wat geld betreft, Ferrari was de sterkste merknaam.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 februari 2015 om 20:19

      @Edge: Dat (lekker belangrijk) rapport maakt onderscheid tussen ‘powerful’ brands en ‘valuable’ brands. Ferrari noemen ze één van de 12 sterkste merken ter wereld.

      Waar @sir_smokealot dan weer geen aandacht aan geeft – geen zin misschien – is de ranglijst van waardevolle automerken, met op:

      13. Toyota
      15. BMW
      17. Volkswagen
      21. Mercedes-Benz
      35. Mitsubishi
      36. Honda
      44. Ford
      49. Hyundai
      54. Nissan
      65. Tata (maar dit is wel het hele conglomeraat natuurlijk)
      124. Audi
      155. Renault
      169. Chevrolet
      204. LandRover
      214. Peugeot
      223. Fiat
      261. Kia
      290. Mazda
      295. Ferrari <<<<<<<<<
      303. Mini
      307. Rolls-Royce
      349. Volvo
      366. Suzuki
      392. Porsche
      393. Subaru
      449. GMC

      Zoals duidelijk mag wezen, dit Ferrari-nieuws is heus zo belangrijk niet.

      "Toyota meest waardevolle automerk" zou een beter artikel vormen…

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 februari 2015 om 08:38

        @Esprit_de_Flandre: Maar dat artikel heeft ie al 3 keer geschreven.
        En hij moest die foto van die gozer natuurlijk plaatsen!
        Overigens staat Mitsubishi op 35  lijkt me dat daar wat andere bedrijfsonderdelen ook wel helpen in de lijst. En op dezelfde fiets: Hyundai op 49, Kia op 261; dus daar zullen de andere onderdelen van Hyundai ook wel inzitten dan.

        Login om te reageren
  8. Edge zegt

    17 februari 2015 om 17:39

    Oh en ik wil niet mierenneuken, maar het is “Arrivederci”, niet “Arrivedeci”

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 februari 2015 om 17:45

      @Edge:
      ..en dan toch mierenneuken..

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    17 februari 2015 om 18:08

    Jammer voor ferrari maar denk dat het hun eigenlijk helemaal niks kan schelen.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    17 februari 2015 om 18:22

    En ik heb helemaal niets met Ferrari. Gevoelsmatig vind ik Porsche nog altijd het sterkste merk.

    Login om te reageren
  11. dracae zegt

    17 februari 2015 om 18:46

    In hoeverre is dit een reactie op de herstructurering bij FIAT, waarbij ze besloten hebben het merk een stuk meer te gelde te maken?

    Login om te reageren
  12. badboys zegt

    17 februari 2015 om 18:53

    De grootste automerk is ook Ferrari naar mijn mening, Ferrari is veel meer dan alleen een automerk. Zet het steigerende paard op een bloempot en nog zal het verkopen. Ferrari heeft een mooie naam, mooie logo en een ongelofelijke aantrekkingskracht.

    Verder Lego is een schitterende merk en speelgoed, je kunt ermee uren zoet zijn voor jong en oud.

    Login om te reageren
  13. Mika_Hakkinen zegt

    17 februari 2015 om 20:19

    Lekker foute foto, je gaat als kerel zijnde toch niet zo op een wagen liggen hahaha

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    17 februari 2015 om 20:19

    Sterkste automerk?

    Login om te reageren
  15. defteling zegt

    17 februari 2015 om 22:25

    Je kunt ook van Lego een Ferrari bouwen. Dan bende gewoon klaar war.

    Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    18 februari 2015 om 02:16

    Ik denk dat apple niet lang meer bovenaan staat, steeds meer lof naar google en adroid met hunbopen mind systemen. Zal toch de toekomst zijn.

    Login om te reageren
  17. wjeurs zegt

    18 februari 2015 om 11:39

    Arrivederci.

    Met een r ertussen dus

    Login om te reageren
  18. drivingpleasure zegt

    18 februari 2015 om 12:20

    Als ik naar de link ga voor de lijst krijg ik een hele andere lijst te zien met geen Ferrari op nummer 9. Apple Samung Google Microsoft begint het mee….

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 februari 2015 om 13:43

      Zoals al in de tekst is aangegeven maken de onderzoekers onderscheid tussen ‘sterke merken’ en ‘merken met de grootste waarde’, uitgedrukt in financiële geldeuro’s.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North