![H1](https://static.autoblog.nl/images/wp2017/Arnold-Schwarzenegger-Hummer-H1-Kreisel-rood.jpg)
I’ll be back – de Hummer H1.
Arnold Schwarzenegger, liefhebber van allerlei soorten Hummers, heeft weer een heuse H1! De governator staat bekend om zijn liefde voor auto’s en was naast de native American uit de TV-serie Renegade een van de eersten die rondrijden in een Hummer H1 bon ton maakte. De auto paste met zijn bizarre formaat en brute power natuurlijk perfect bij de krachtpatser uit Oostenrijk.
Toen Arnie echter begon aan zijn tweede leven als politicus, was zijn eigendom van meerdere Hummers opeens niet zo handig meer in het vooruitstrevende California. Het verhaal ging dan ook de ronde dat hij zijn Hummers van de hand zou doen, hoewel later bleek dat de soep later niet zo heet gegeten werd als die was opgediend.
Hoe dan ook, als het aan Arnie ligt krijgt de Hummer H1 net als hijzelf ook een tweede lever leven. Met behulp van het Oostenrijkse bedrijf Kreisel Electric, dat onlangs nog een projectje samen met Brabus op de IAA had staan, is er namelijk een elektrische Hummer H1 gebouwd voor Schwarzenegger.
Eerder dook Arnie ook al op in een door Kreisel geëlektrificeerde G-Klasse en dat smaakte kennelijk naar meer.
Kreisel Electric electrified my G–class last winter. And now a Hummer. If Kreisel keeps it up at this pace, I will soon be able to fly here from LA in an electric airplane.
De batterijen in de H1 hebben een capaciteit van 100kWh en zijn goed voor 490 pk. De Hummer heeft een range van zo’n 300 kilometer en de topsnelheid is ongeveer 120 kilometer per uur. Die snelheid haal je waarschijnlijk net zo makkelijk op asfalt als in de natuurlijke habitat van de H1, de betere woestijnen van het Midden-Oosten. Hieronder zie je hoe Arnie uit de Hummer stapt. Lijkt zo’n H1 jou ook wel wat, of ga je liever aan de haal met Arnie’s dochter Katherine?
Image-Credit: Kreisel Electric
Die Katherine ziet er niet onaardig uit…
http://celebmafia.com/wp-content/uploads/2015/04/katherine-schwarzenegger-orchard-premiere-of-dior-and-i-in-los-angeles_1.jpg
@rollingstoned: denk je haar eens in met de stem van Arnie…
@2wheeler: i’ll cum back?
@rollingstoned: dat is een behoorlijk understatement.
Ik ben benieuwd als er dan over 50 jaar geen druppel benzine meer is, of meer mensen oude auto’s gaan ombouwen. Kan bijna niet anders.
@ghost: Dan ben ik 101 dus rij sowieso elektrisch dan.
#scootmobiel
@ghost:
Er is nog niemand geboren die de laatste druppel olie zal mee maken en dan nog is jouw probleem perfect op te lossen met andere leidingen, een andere injectie/carbu en ethanol.
Sterker en sneller dan het origineel dus. Actieradius zou ook wel vergelijkbaar zijn ;)
@trustmeiamanengineer: Met 2 brandstoftanken lijkt me dat vrij sterk.
De Hummer H1 is volgens mij echt de minst geschikte auto om om te bouwen naar elektrisch.
Stroomlijn: is er niet.
Gewicht: niveau schoonmoeder
Zie met zo’n ding maar bij een willekeurig laadstation te parkeren.
@pietertjep85d: In de VS zijn de parkeerplaatsen dermate ruim dat dat geen enkel probleem zal zijn…
@pietertjep85d: de meest geschikte . Groot veel batterijen . Hoeft niet snel .
@pietertjep85d: H1 parkeer je gewoon op een Leaf… zijn we gelijk van dat gedrocht af:-)
@pietertjep85d: Hard rijden kan je er toch niet mee. Daarbij, het electro koppel weet wel raad met dit gewicht. Zeker omdat ie nu 3x zoveel vermogen heeft als standaard. En je hebt alle ruimte voor accu’s. Eigenlijk een prima kandidaat voor electro ombouw.
@pietertjep85d: het is dan ook een typisch PR dingetje. Dat hoef je ome Arnie niet uit te leggen.
Hummer H1 ombouwen naar elektrisch en zelf in een Bugatti rond rijden.
Zou deze ook nog 76cm onder water kunnen of krijg je dan last van kortsluiting?