Alsof je MINI bij MINI zelf niet genoeg kan personaliseren, toch heeft Arden bedacht dat de wereld zit te wachten extra aanpassingen voor het kleine premium mobiel. Eerlijk is eerlijk, de Arden MINI Equipe is wel fraai geworden.
In het interieur gebruikt Arden heel fraai leer in een two-tone ontwerp. De meeste onderdelen van het interieur zijn nu overtrokken met het fraaie leer. Aan de voorzijde prijkt een fraaie grille die met de hand is gemaakt uit RVS en chroom. Ook het onderstel bleef niet ongemoeid: de ophanging werd met 30 mm verlaagd. De 18″ lichtmetalen wielen zijn extreem licht: ze wegen slechts 6,9 kilogram.
Voor wat meer pit kreeg het motorblok nieuwe elektronica, een nieuwe intercooler en een compleet RVS sportuitlaatsysteem. Daardoor stijgt het vermogen met 40 pk en het koppel met 50 nm. Welke auto als basis nam vermeldt Arden overigens niet, maar dat zal vermoedelijk de 175 pk sterke Cooper S zijn.
Gnermo zegt
Ziet er fraai uit :)
erce zegt
Heel erg mooi, zoals een mini in de showroom had moeten staan. Wat gaat dat kosten?
Laue zegt
ding is duur, niet groot, niet praktisch
toch zou ik stiekem er één willen voor “erbij”
tijn zegt
Alleen de Mini cooper S heeft die intake in de motorkap, en 40 pk op de JCW versie lijkt me stug …
GeoBem007 zegt
Kan ook goe zijn dat ze als basis de JCW hebben genomen (211pk). Ben vooral erg fan van het volleder interieur en de alcantara accenten (dakhemel, kofferklep, ..)
De velgen moet ik eens beter bekijken, maar ben nooit fan geweest van zulk type.
Wel netjes, dat gewicht.
Hier zal ook wel een erg fraai prijskaartje aan hangen..
GeoBem007 zegt
tijn: Nee hoor.. De JCW heeft een andere turbo en nog een paar motorische wijzigingen. Mijn broer heeft de zijne laten chippen en komt op zo’n 250pk uit. Dus zeker haalbaar, ook op de JCW!
Joustra zegt
+40 op de works lijkt me ook erg stug..
Sjappoo zegt
Er is altijd meer uit die blokken te halen dan er fabriek af word gedaan.
Maar of het allemaal goed is voor de motor… maar bij zo’n tuning bedrijf mag je verwachten dat alles nog redelijk binnen de perken blijft toch?!
kraakensmaak zegt
Cooper S gechiptuned naar 215pk neem ik aan, makkelijkst voor de luie tuners van tegenwoordig.
The_12oach zegt
@GeoBem007
De Mini gebruikt gewoon een supercharger en dat is op de JCW niet anders, zoals ik het van jua nou komt het “wikipedia” begrijp is het precies dezelfde.
Based on the John Cooper Works Challenge car, it is a version with higher output engine, and BMW’s Dynamic Traction Control and Dynamic Stability Control.
Engine is rated 211 PS (208 hp/155 kW) and 260 N·m (192 lb·ft), achieved by reducing compression ratio to 10.0:1, and increasing boost from the Cooper S’ 0.9 bar to 1.3 bar.[14]
The Mini Cooper body model is called John Cooper Works Hatchback, while the Mini Clubman body model is called John Cooper Works Clubman. Both cars achieve the same EPA fuel economy ratings as their Cooper S counterparts.[15]
The_12oach zegt
nou vergeet ik alleen te zeggen,
wat een leuk ding blijft die mini ook, zal alleen nog steeds te prijzig zijn.
Vanquish zegt
Het uiterlijk van een standaard S vind ik mooier dan dit. Het interieur is wél héél gaaf!
Peugeot Driver zegt
Om verwarring te voorkomen:
De 1e generatie “new Mini” is voorzien van een mechanische compressor. de 2e generatie, waar bovenstaande versie op is gebaseerd, beschikt over een turbo.
Een turbo geblazen motor is relatief eenvoudig te chippen idd, of het de levensduur etc ten goede komt is ten 2e. Maar ach… boeiend! Gas geven! :-)
The_12oach zegt
Oh nou, dan ben ik verkeerd dus :oops:
Maar vind die auto veel gaver met zn supercharger
GeoBem007 zegt
The_12oach: Heb zelf een MINI, mijn broer is verkoper van MINI en mijn vader heeft een Clubman S.
Ik wéét gewoon dat het
1) Turbo geblazen motoren zijn, makkelijk pk’s te winnen met chippen dus.
2) De JCW een andere turbo heeft (ander bestelnummer ed)
3) De gewone Cooper S gemakkelijk naar 210-220pk te chippen valt, de JCW gemakkelijk naar 240+
4) Het erg fijne wagens zijn om mee te rijden en zo’n gechipte JCW gaat als een trein!
CrazyHenkie zegt
Wow, dat interieur :O en die grille vind ik verbazingwekkend genoeg ook mooi! Wss omdat ze de bumpers zelf ongemoeid hebben gelaten, en enkel de grille in de bumper voor/achter hebben aangepast. Het zal idd z´n prijs hebben, maar dan heb je ook écht wat!
Freewarefreak zegt
Zo… dat interieur… ongelofelijk mooi bekleed zeg! Wat kost dat? Kijk naar de details… zelfs de stuurkolom afdekking is bekleed met alcantara. Erg gaaf.
Alleen jammer dat ze de klassieke klok hebben genomen. Had die met dat schermpje er in genomen. Heb je ook de navi en de dvd e.d. mooi in het dashboard. I.C.E. is toch wel belangrijk in een “veredelde” auto…
Freewarefreak zegt
Toch bedenk ik mij net, wat het gewicht betreft scheelt het denk ik niks. Wat ze aan de wielen e.d. winnen, plakken ze binnen aan leer en alcantara er weer bij… ;)
M-lover zegt
ferm autotje… heb de nieuwe mini altijd al een mooie bak gevonden, jammer dat het voortractie is vind ik, anders had ik er zeker eentje!
AMG Powerrr zegt
Zeer geslaagd!
Citrofiel zegt
Zeker weten dat dit van Arden is? Heb je niet verkeerd gelezen wouter? Is het echt niet de Mini by Rolls Royce? :P
Onehp zegt
Mooie én (echt) lichte velgen… zal wel duur zijn….
mashell zegt
Ik zit met een dillema. Ik zou willen zeggen “smaakvol” maar kan dat door trauma’s uit het verleden niet opbrengen bij een Arden product.
Wil je ook zo’n trauma, klik dan hier: http://www.autoblog.nl/archive/tag/arden
KippieKnaus zegt
Wat is dat enorme ronde onding in het dashboard? Ik vind het van buiten we leuk maar dat dashboard is toch wel een fail. Die uitlaten aan de achterkant zijn eigenlijk ook iets té.