Bakkenboer en superchargerbouwer Antonov heeft een intentieovereenkomst gesloten met Jianghan Industrial. Met deze overeenkomst is het mogelijk voor beiden partijen om een aandeel te nemen in een joint venture in China. Daar zal vervolgens de productie voor de Antonov’s TX-6 versnellingsbak plaatsvinden.
Een aantal jaren geleden is Antonov ook al eens een samenwerking aangegaan met een Chinees bedrijf. Toen was autofabrikant Geely de partij waarmee een intentieovereenkomst werd gesloten. Na een korte samenwerking en veel problemen gingen de twee partijen al snel weer uit elkaar. Antonov had dus nog een partner nodig voor het produceren van de TX-6 versnellingsbak. Die hebben ze nu gevonden in de vorm van Sichuan Jianghan Industrial Group Co. Ltd. Wat deze samenwerking met het Antonov-aandeel gaat doen is nog niet bekend. (bron: fd.nl)
Antonov plc
Antonov strengthens relationships with Chongqing and Sichuan governments and secures letter of intent with Jianghan Industrial.
Antonov has strengthened its relationships with the Chongqing and Sichuan governments in order to create a firmer and broader platform for the possible formation of a joint venture (“JV”) in China for the production of Antonov‟s proprietary TX6 transmission
A letter of intent has been signed with Sichuan Jianghan Industrial Group Co., Ltd. (Jianghan”) for their potential participation in the JV, including the confirmation of Jianghan „s intention to invest Euro 15 million in the JV alongside Antonov‟s Euro 15 million commitment. Both Antonov and Jianghan also agree to actively explore the involvement of additional partners who would provide core capabilities of market access, mass production and transmission technology.
Mr. Tang, President of Jianghan commented: “I am very happy my company is able to participate in an activity in the automotive industry in China, which is expected to bring good results. My intention to cooperate with Antonov and to contribute Euro 15 million to the JV is proof of that. With my experience in China I am happy to set up the preparation of the JV and finance it preliminary.”
Dr. Jos E. Haag, Executive Chairman of Antonov Plc commented: “I am happy to have been able to see some proof of life in China as far as the TX6 is concerned. We will continue discussions in China in the short term and will update the market after that”.
LJ zegt
zal maar es ff vlug die aandelen kopen dan;-)
Pieter zegt
En ik maar denken dat antonov enkel vliegtuigen produceerde…
rogue zegt
M’n vader heeft heel wat aandelen Antonov, laten we hopen dat ze nu eindelijk eens wat meer waard gaan worden. :)
lincoln zegt
antonov is het leukste aandeel ooit .. zelfs al heeft het me geld gekost ..
Laurens zegt
NL bedrijfsleven is goed in versnellen, hoe werkt dat ding ook al weer?
topless zegt
Het geld dat je aan aandelen Antonov spendeert, wordt in ieder geval goed besteed.
BananaFlip zegt
@ topless
Ja, gelukkig wel.
Heb laatst iets gehoord over een familiebedrijfje dat superchargers maakt voor bromfietsjes…
arnold zegt
dat is gewoon eng
Stahlblau zegt
Ik heb echt nog nooit aandelen Antonov gehad, maar wie weet…
robbie zegt
Het is idd wel te hopen dat ze na de mislukte samenwerkingen met Loncin en Geely eindelijk een keertje iets voor elkaar krijgen. Het is echter maar de vraag of dat gaat lukken. Zeker omdat concurrenten zoals BorgWarner aardig aan de weg aan het timmeren zijn in China:
Via: http://www.borgwarner.com/feature/012209_TS-JV_in_China.pdf
Alle grote namen uit China gaan dus naar alle waarschijnlijkheid double-clutch bakken gebruiken van BorgWarner. Bye bye, zwaai zwaai voor Antonov?
robbie zegt
@Pieter, dit bedrijf heeft niks met de vliegtuigen te maken.
Ramshoek zegt
Even over het foto’tje bij dit verhaal;
Dat witte gebouwtje links van de glazen kubus, dat is het Antonov PLC archief welke ze speciaal hebben moeten bouwen om alle in het afgelopen anderhalve decennium opgetekende intentieverklaringen in te archieveren…
The honda spirit zegt
volgens mij heeft Antonov al met iedereen samengewerkt…ik heug het nog goed…Antonov gaat samenwerken met Rover (toen ging men failliet), Antonov deed het met Honda (kom op laat me niet lachen…Honda red het heus zelf wel)….
ik weet niet hoe ze het doen…maar best knap dat het bedrijf bestaat.