Ruim 2 jaar geleden schreven we ooit over de Anteros XTM Cabrio, vervolgens hebben we er weinig meer van vernomen. Op de komende autoshow van Los Angeles zal echter een productieversie van de nieuwe Anteros XTR debuteren.
De Anteros XTR is gebaseerd op de C6 Corvette en is deel van een coachbuilding revival, waarbij Corvette’s gebruikt worden om Italiaans design omheen te leggen. Zoals we eerder zagen met de Castagna Aznom en de Spada Codatronca.
De Anteros XTM Roadster, Anteros XTS Targa en de Anteros XTR Hardtop zijn alledrie gemaakt op basis van de C-6 en ZO6. Dankzij een supercharger is er een vermogen van 550 tot 650 pk beschikbaar, dat maakt het nog eens extra interessant (via autoblog.it)
Wanker zegt
Beetje ongeïnspireerd naar mijn mening…
HaJee zegt
Fiat Coupé?
Mardec zegt
Ferrari california Gt iemand?
bozewolf zegt
Oogt nog wat dikkig, maar zeker niet verkeerd! De voorkant is zeker fraai.
Mikeee zegt
Hajee: dat is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik die zij kant zach
maar ik vindt echt een hele mooie auto laat maar door komen
woem zegt
masarati gran turismo snuit?
BOL zegt
Hmm volgens mij is de Spada Codatronca bepaald geen Corvette coachbuild..
lincoln zegt
waar is onze hollandse belofte @ugur dan ??
dat is de enige die capabel is een corvette echt supersjiek aan te kleden ..
RiKe zegt
@Mardec
Deze kwam waarschijnlijk al wat eerder van de teken tafel dan de Ferrari ;)
Vindt ‘m er niet eens zo slecht uit zien eigenlijk :)
-niels- zegt
ik vind hem wel mooi eigenlijk, heeft en beetje de lijnen van ene corvette, de lampen van ene porsche en de gril/voorkant van een aston martin
Volvo_440_turbo zegt
Mijn keiharde mening, wel willen maar niet kunnen…
Terug naar de tekentafels jongens…
Sonny zegt
-edit: duh, het is dezelfde bron-
Apache zegt
nu al 10 jaar verouderde looks
Jan Groothuijse zegt
Waarvan toch deze vaste traditie van het herkennen van bestaande auto’s auto’s in nieuwe auto’s.
Het is een achterwiel aangedreven front-engined 2-zitter, dan blijft er in grote lijnen maar een paar grote vormen over. Dit is daar een van, en inderdaad er zijn talloze oude race-auto’s waar dit ding een beetje op lijkt, en dat is geen toeval, maar fiat coupe? volgens mij is er iets behoorlijk mis hier.
In ieder geval is ie best mooi. Op de trieste bouwkwaliteit na, de panelen sluiten wel heel slecht aan, dat verpest het plaatje een beetje.
papa zegt
smerig… de wielen lijken veel te klein onder de auto.
Michiel_vd_Brink zegt
Italiaans design? Anteros is zo Amerikaans als maar kan.
Check: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=50&g2_itemId=1640
Een betere ontwerper zegt
Dus, een italiaanse jas ergens over heen doen is dus een Ferrari bodyshell faceliften en gebruiken… Zo gaat het wel makkelijk…
savipe zegt
nogal wat bodyfat toch? zo’n dikke wangen:o
autofans.be zegt
wielen lijken inderdaad iets te klein onder die wagen maar verder is het echt wel een mega vette bak. ziet er een beetje “gangster” uit!! top
Citrofiel zegt
De Roadster wil ik zonder twijfel geslaagd noemen. De hardtop daarentegen valt me vies tegen… Of zou de kleur zo’n grote invloed hebben?
edgar zegt
Mengseltje van ferrari, aston martin, maserati en nog wat italiaanse ‘passie’ as je het zo wilt noemen
Jan Groothuijse zegt
Op elk vlak waarop de roadster verschild met de coupe, is de coupe lelijker, helaas. (Koplampen, luchtafvoer in zeikant, tankdop, gril, motorkap)
autoblogger zegt
@Michiel: I know, maar het is een italiaanse uitstraling toch? Zie de andere reacties over de California GT en de Granturismo.
@lincoln: dat heb ik Ugur laatst ook al gevraagd, maar het bleef akelig stil…
ZonParaplu zegt
Ik moet wel zeggen dat hij er toch best mooi uit ziet.
Hij heeft een beetje klassieke look.
fructis zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Klassiekerrally zegt
Niet gek. Maar ‘niet gek’ is niet goed genoeg om de meerprijs ten opzichte van de Corvette te verantwoorden.
C6.R zegt
Mardec schrijft: Ferrari california Gt iemand?
Slechte rip inderdaad weer van de Italianen, die foto’s van de rode roadster zijn namelijk al een hele tijd bekend, ver voor iemand nog van die Ferrari had gehoord!
Vind het wel een geslaagde coachbuild, ben nog steeds benieuwd naar Michiel z’n Corvette verherinterpretatie! :D
Evil_Homer zegt
Dit is een wagen van net niet. Leuk project voor een amateur maar dit kun je niet gaan beschouwen als een serieuze wagen.
bappie zegt
Eens met Apache: deze wagen oogt nu al sterk verouderd, mijn allereerste indruk toen ik de foto vanaf de zijkant zag, was die van een concept-car uit eind ’80 begin ’90 hooguit.
Ik zeg: terugsturen en opnieuw je huiswerk doen, want hiermee kun je als ‘pro’ echt niet aankomen.
Davidov zegt
Die roadster vind ik ook erg mooi. Ik denk ook dat deze(of de coupé) ooit in de vrijdagmiddagquiz zal verschijnen :P
$imon zegt
Niet slecht inderdaad. Maar zoals al eerder geschreven werd is dat niet echt goed genoeg. Daarnaast vind ik het meer ogen als een ratjetoe van allerhande reeds bestaande auto’s. Herken vooral wat details van oudere Ferrari’s. Mijns inziens niet echt een auto met een eigen identiteit. Gelukkig, ik heb het geld toch niet dus hoef me er ook geen zorgen over te maken ;-)
lincoln zegt
@autoblogger .. waar woont die kwast ?? moet effe een hartig woordje met em wisselen ..
gogogomagazine.com zegt
Veel beter als die XTM! Mooi design, denk wel dat er hier een paar van geproduceerd zullen worden. Tenminste als de fabriek overeind blijft.