Over een paar dagen start de Top Marques autoshow in Monaco, mensen met genoeg kapitaal kunnen daar rustig op zoek naar een nieuw speeltje. Aanwezigen zijn oa een Donkervoort RS, een Castagna Milano, de Saleen S7 en de Caparo T1. Een nieuwkomer is de Antas V8…
Zoals Leblogauto schrijft doen de nostalgisch ogende afbeeldingen van de Antas V8 denken aan een combinatie van Bugatti, Morgan en Maserati. Dat laatste kan kloppen want de wagen zal gebaseerd zijn op een Maser. Er is verder nog weinig te vinden over dit model van Walter Faralli en Luca Mazzanti, onder de kap zit uiteraard een V8 maar voor de volledige specs moeten nog even wachten…
koen zegt
mooie auto!!
autoliefhebber zegt
Wat een gedrocht! Alleen van boven oogt-ie wel mooi.
dekster zegt
de neus is heel geslaagd :-) de rest tjah zoals bij die verklote rols
koen zegt
en ik vind de voorkant wel iets weg hebbe van een bentley continental gt
dekster zegt
mij doet de voorkant een beetje denken aan een wiesman
autoliefhebber zegt
De vooruit doet mij denken aan een SRV-wagen met die ruitewissers.
bram zegt
http://www.classicdriver.de/upload/images/magazin/week_25_00_01/car_pop01.jpg
de bugatti atlantique.
autoliefhebber zegt
@Bram, De Antas vind ik een behoorlijke belediging voor de Bugatti.
Ejay zegt
Dat hartje in de grill, argh! Die popnagles als bij de bugatti is slecht gejat, die achterlichten passen niet en de stijlelemanten van Marcos zijn ook slecht gejat.
joep zegt
@ejay, idd. Een hoop verschillende mooie elementen, maken bij elkaar nog geen mooie auto. Beetje wanstaltig allemaal.
Alwood zegt
appart…kan ie vliegen?! de wielen vind ik verder veeeel te klein, als bij een kart haast.
Stefan zegt
Vliegen zou em wel interessanter maken;) Ben benieuwd naar de specs…
bastiaan zegt
tis gwoon een soort ruimteschip van de aiens
:-P
Sven zegt
@Bram, u was mij voor :) Ik denk dat er daar nog maar 3 meer van rijden.
Stylez zegt
Wiesman/TVR voorkant en een Bugatti Atlantique achterkant, erg lelijk van buiten.
Interieur is wel erg mooi trouwens…
mastermind zegt
TVR VS batmobile. Die vin aan de achterkant was werkelijk te veel van het goede. Voor de rest lijkt het me wel een
leuk autotje maar hij is net iets te onrealistisch zeg maar.
JeffreyG zegt
voorkant is iets TVR
maar de achterkant is wel van hunzelf… helaas
wat is die lelijk zeg met die vin
autoblogger zegt
Meer plaatjes: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/fotoshows/antas_v8_gt.109685.htm
iemand zegt
echt een pracht van een auto (h)
autoblogger zegt
Uit het volledige persbericht:
Lugnano-based Faralli & Mazzanti auto is now at the point of departure for new projects, such as the new Antas V8 GT, the first “Berlinetta” created in their workshops. It is completely inspired by the philosophy and material used in the “special series” cars of the past: the body, for example, is made of aluminium and completely built by hand. It will be presented in public for the first time at the Grimaldi Forum in Monaco, on the occasion of the opening of the ‘Top Marques Monaco’ exhibition which brings together under one roof all the most famous, exclusive, prestigious and desirable automotive brands.
Antas is driven by a 310bhp V8 Maserati engine fed by carburettors and endowed with a pleasing elasticity of power, which gives the ‘driver’ the sensation of ’true’ steering typical of the great touring cars of the past. Maximum speed is claimed to be ‘above’ 270km/h. Exterior features include a flush-fitting petrol inlet flap set into the rear screen, which is evoked by past Le Mans racing cars, hand-crafted and embossed sill protection plates, distinctive roof-mounted wipers that clear a split front windscreen, a riveted bonnet with fasteners that has been modelled on the famous Maserati Barchetta of the 1950s, a tailgate-mounted tailfin that incorporates a television camera, while the car’s badges are made out of gold and silver, fashioned by Goldsmith Tonino Camilli di Orvieto.
Inside, the cockpit is finished in soft, sumptuous hand-sewn brown leather, that offers the driver maximum comfort. Detailing interior features include a roof-mounted protected ignition flick switch and engine starter button, a dashboard LCD screen for the rear mounted visibility camera, and continuing the use of precious metals, an individually-numbered identification plate made out of silver.
The technical basis of this prototype derives directly from Italian grand touring cars of the 1960’s. The frame is a steel box adequately reinforced and modified, on which was mounted the model of tubes and sheet metal structure supported on the hand-moulded aluminium frame welded individually to the various components. Preparation and sanding were then done by the expert hands of artisans who prepared the body for painting, for which the best products of the recent generation are used.
Marc zegt
Die ruggenwervel hadden ze weg mogen laten.. Maar net als de Wiesmann of (ik kan niet meer op de naam komen, hoe erg is dat…) vind ik het klassieke design met moderne technieken erg mooi en geslaagd! :D Prachtig
TLM zegt
De voor kant vind ik erg mooi, die ruggegraat mogen ze wel weg laten en die velgen mogen ook wel anders!!
VonStroke zegt
Leuk Pagani Zonda-stuur.