• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Amsterdam heeft slap excuus voor verhogen parkeertarieven

Auteur: RubenPriest, gepost 31 januari 2025 om 12:49 – 10 Reacties

Amsterdam heeft slap excuus voor verhogen parkeertarieven

De parkeertarieven gaan op bepaalde plekken omhoog in Amsterdam.

Parkeren in Amsterdam doe je niet voor je lol. Tenminste, tenzij geld uitgeven je favoriete hobby is. Slechts nieuws voor wie geregeld in de hoofdstad moet zijn. Amsterdam heeft besloten de parkeertarieven te verhogen op een aantal plaatsen.

Niet in het centrum, daar is het al stervensduur. Nee, deze maatregel is van toepassing op sportparken en begraafplaatsen. Het excuus voor de prijsverhoging is nogal slap.

Op de parkeerplekken van een aantal Amsterdamse sportparken en begraafplaatsen is het vaak erg druk. Daarom willen we op die plekken oplopende parkeertarieven invoeren. Hiermee willen we de parkeeroverlast en onveilige situaties tegengaan

Ja. Of jullie minder dood willen gaan en minder aan lichaamsbeweging willen doen ja! Het is jullie eigen schuld. De gemeente moet noodgedwongen de tarieven verhogen. Want al die overlast door parkerende auto’s, dat moet je niet willen. Bovendien is het heel onveilig. Met hogere parkeertarieven verdwijnen onveilige situaties als sneeuw voor de zon. Wist je dat?

Het is nog niet helemaal in kannen en kruiken. De gemeenteraad moet nog wel akkoord gaan met de nieuwe parkeertarieven. Als het rond is gaan de nieuwe tarieven gelden vanaf 17 november 2025. Voor die tijd doodgaan of nog even een verloren bekende opzoeken is daarmee voordeliger. Net als sporten overigens.

Ja, bovenstaande penactie is natuurlijk lekker sarcastisch. Zo dramatisch is het niet hoor. Maak je geen zorgen. De eerste 3 uur parkeer je namelijk straks met een voordelig tarief bij sportvelden en begraafplaatsen. Je moet wel heel veel overleden vrienden hebben om meer dan 3 uur rond te hangen op een begraafplaats. Maar wat als je na het rouwen wil sporten? Keuzes, keuzes.

De tarieven variëren van 0,10 cent per uur tot 3,90 per uur. Afhankelijk van dag en tijd. Parkeertarieven waar ze in het centrum van Amsterdam stikjaloers op zijn. Maar let wel. Met de nieuwe tarieven is het dalijk kei veilig op de parkeerplaatsen van Amsterdamse sportvelden en begraafplaatsen. Steek die maar in je zak.

Foto: 911 Dakar in 020 via Autoblog Spots

Ook interessant!

  • Amsterdam lost het parkeerprobleem in de stad op
  • Parkeervergunning in Amsterdam? Ga het onderwijs in!
    Parkeervergunning in Amsterdam? Ga het onderwijs in!
  • Amsterdam kan door parkeerpocalypse geen loodgieter meer krijgen
  • Keizerlijk parkeren in hartje Amsterdam met dit pand
    Keizerlijk parkeren in hartje Amsterdam met dit pand

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, geld, parkeren

Vorig bericht: « Sportauto met V8-middenmotor en een handbak: het kan nog!
Volgend bericht: Kilometervergoeding 2025: het is niet eerlijk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    31 januari 2025 om 12:55

    Tja algemeen bekend toch, overheids instanties zijn er immers alleen maar om het volk nog verder uit te knijpen dan er al gebeurt, en dat onder het mom van overlast, of veiligheid en meer van zulke bullshit redenen…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      31 januari 2025 om 13:03

      Ah, u bent opgeleid op privé-scholen?

      Login om te reageren
      • Hawkeye72 zegt

        31 januari 2025 om 14:47

        Dat slaat als kut op Dirk. Als het geld linea recta naar scholen en zorg ging zou niemand klagen. De realiteit is dat het geld vooral gaat naar ambtenaren en externe adviseurs die af en toe nadenken over scholen en zorg maar vooral bezig zijn zichzelf bezig en betaald te houden.

        Login om te reageren
  2. RiKe zegt

    31 januari 2025 om 13:04

    Amsterdam is geen Nederland. Amsterdam is een op zichzelf staande entiteit die niets van de Nederlandse samenleving aantrekt en overrompeld wordt door expats

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      31 januari 2025 om 13:12

      Expats en migranten. Waar je ook komt, er wordt binnen de Ring A10 amper meer Nederlands gesproken. Ik blijf me er elke keer dat ik er kom (niet zo vaak, gelukkig) weer over verbazen.

      Parkeren doe ik er dan overigens gewoon bij een van de P+R locaties, en daarna stap ik op de tram. Geen enkel probleem om de auto kwijt te kunnen en Je bent én goedkoper uit én je bent ook zo de stad weer uit.

      Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    31 januari 2025 om 13:05

    Regel is dat een overheid altijd meer uitgeeft dan er binnenkomt. Al geef je ze 100 miljard euro, aan het einde van het jaar is het verdampt en niemand neemt verantwoordelijkheid.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      31 januari 2025 om 13:54

      Maar dat is ook hun “target”. Immers worden ze anders het volgende jaar gekort. Beetje het tegenovergestelde van het doel van een bedrijf, zeg maar.

      Login om te reageren
  4. maotje zegt

    31 januari 2025 om 13:10

    Gaan we het probleem van drukte met parkeren verplaatsen naar andere wijken, kan daar straks ook het tarief omhoog om dezelfde reden.
    Je moet dr maar opkomen.

    Login om te reageren
  5. pietertje123 zegt

    31 januari 2025 om 19:27

    Niks mis met sturen van parkeergedrag. Immers; langparkeerders wil je hier wel en daar niet, en kort parkeerders daar wel en hier niet. (begraafplaatsen, winkelstraten, woonwijken, etc etc allemaal een verschillend belang bij parkeertijd)

    Het trieste hierin vind ik a) totaal aantal plaatsen is te weinig en b) het is altijd duurder plus nog duurder. Nooit eens gratis tot betalen tot duur. Hoewel, sommige winkelcentra doen dat wel: uitrijden binnen een uur of wat men ook als redelijke doe-je-ding tijd heeft bedacht mag gratis en daarna betaal je wat tot een maximum wat je nog kunt accepteren als je er een goede reden voor hebt en je kunt kiezen voor iets anders dat goedkoper is.
    Zoals het hier nu gaat heb je wel keuze: niet naar die stad, zo weinig mogelijk, op onhandige manier (dus onaantrekkelijker) tot tegen hoge kosten.

    Nou ga ik niet naar een stad vanwege de lage parkeerkosten maar ik blijf er wel weg als ik er veel geld aan parkeren moet uitgeven zonder daar wat voor terug te krijgen in de vorm van een premium plekkie (veilig, dichtbij waar ik wezen wil etc).

    Login om te reageren
    • M3 comp. zegt

      1 februari 2025 om 07:53

      Ze kunnen ook gewoon de parkeerschijf invoeren. Bv maximaal 1 uur parkeren. Het probleem zit het hem in de handhaving. Bij boete op parkeerschijf gaat het bedrag naar de overheid. Bij boete parkeer ticket gaat het bedrag naar de gemeente, net als vergunningen. DAT is de crucs. En uiteraard inkomen, wat ze idd chronisch te kort komen (alhoewel te kort komen? Ze kunnen niet met geld omgaan).
      Nee, mede daarom kom ik sinds de jaren 2000 nooit meer in Amsterdam. Ben blij met de ring A10, kun je d’r met een boog omheen rijden. Alleen moesten ze daar de snelheid flink ophogen want het kan mij niet snel genoeg gaan. Zullen we zeggen 180 km/h 🤷‍♂️

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North