“Als de F1 downsizet, dan moeten wij dat ook maar doen”, aldus Mercedes-AMG, dat zijn nieuwe 4.0 V8 biturbo in safety car-verpakking naar het circuit brengt.
Wanneer je vorig jaar een lekker motorgeluid in de F1 wilde moest je wachten tot het moment dat de SLS safety car op de baan kwam, met zijn 6.2 V8. Maar de SLS werd vervangen, dus ook als safety car, na 5 jaren trouwe dienst. Zijn opvolger, de AMG GT S zal nog steeds de best klinkende auto van het veld zijn.
Achter het stuur van de AMG kruipt nog steeds Bernd Mayländer, de oude crack die nog steeds een aardig potje kan sturen. Bij de seizoensopener in Melbourne – op 15 maart, zonder Fernando, maar met het nieuwe Manor-team – staat de AMG voor het eerst klaar om in te grijpen.
C63 S
Ook die andere nieuwe AMG, de C63, komt in actie. Eveneens in S-vorm, dus met 510 pk. De Estate zal een functie als Medical Car bekleden, met achter het stuur Alan van der Merwe en verder plaats voor 3 doktoren.
str8six zegt
Ironisch dat met de downsizing vd safetycar deze nog een groter blok heeft dan de F1 auto’s waar die voor rijdt.
Lennaert zegt
@str8six: en zelfs met dat enorme blok blijft hij ze met moeite voor.
str8six zegt
@lennaert: dat weet ik, je kan t ook niet met elkaar vergelijken. But I’m just saying…
gtwillem zegt
@str8six: de Safetycars hebben toch altijd een groter blok gehad dan de F1 wagens? Toen er nog met 3.5, 3.0 en 2.4 motoren werd geracet hadden de Safetycars 5.4 (CL55 AMG), 5.4K (SL55 AMG), 6.2 CLK, SLS) motoren.
str8six zegt
@gtwillem: ja maar ik doel ook meer op het aantal cilinders.
TheVeenmeister zegt
@gtwillem: Nee hoor! De safetycars uit de jaren negentig betroffen met regelmaat een Opel Vectra oid.. Imola had een Ferrari 348 in 1994. En met de 3,5 liter V12 van de Ferrari 412T1 won ie het niet met cilinders en inhoud..
Dutchdriftking zegt
Lijkt me toch best een leuk baantje!
mrrallycross zegt
Ziet er lekker uit hoor die AMG gt. Gelukkig nog steeds een lekker klinkende auto!
sjeppie156 zegt
Jammer dat de medical car ook moet…. die klonk 10x rauwer dan de sls op het crcuit
theracingelf zegt
Klinkt nog steeds vele malen beter dan de Formule 1 auto’s zelf
mercedesbenz63 zegt
Ik vind Mercedes toch slim, want bij het race wereldje hebben ze altijd wel is waar ongeluk… Maar safety cars hebben is wel een goed idee