En het heeft alles te maken met de meest recente 5-serie.
Amerikaanse dealers klagen steen en been wegens het tekort aan nieuwe 5-series! De G30-generatie (rijtest) is behoorlijk populair in de Verenigde Staten, maar de productie lijkt momenteel achter te blijven op de vraag. Met name in de maand maart van dit jaar groeide de vraag naar de Fünfer, al is in die maand ook de productie opgeschroefd.
Dit nieuws is opmerkelijk, daar de vraag naar 5-series in Amerika al enkele jaren afneemt. Zo werden daar in 2013 nog 56.863 exemplaren verkocht, waar dat er vorig jaar nog maar 32.408 waren. Dit jaar waren er aan het einde van maart 6.641 orders voor de auto genoteerd.
Uiteraard zijn Amerikaanse dealers blij met de populariteit van de laatste 5-serie. Bovendien hebben ze liever te weinig auto’s om aan klanten te leveren dan een parkeerplaats vol onverkochte auto’s, waar allerlei kortingsacties aan gehangen moeten worden. (via: ANE)
pindakoning zegt
Zouden ze niet alvast een voorraad aan het aanleggen zijn, voor het geval er heffingen ingevoerd gaan worden? Of is dat een gekke gedachten
Gulli zegt
@pindakoning: dan had ik dezelfde gekke gedachte
fconderkantlat zegt
@pindakoning: ik denk dat een voorraadje onderaan de streep minder winstgevend is. voorraadje leggen kost geld en logistiek gezien ook. als je die dingen zsm verkoopt en laat rijden door klanten hebben deze na tijd onderhoud nodig, zullen er een paar crashen, waardoor er weer nieuwe onderdelen nodig zijn, nieuwe onderdelen = monnie/flappen/kudos/dukaten/euros/doekoes
volvokaj zegt
Maar als ze ong. 6500 in 3 maanden verkopen hebben ze aan het eind van het jaar toch alsnog maar 26k auto’s verkocht?
Senne zegt
@volvokaj: Tenzij de g30 5-serie pas vanaf februari of maart te bestellen is in Amerika…
cupsport zegt
@volvokaj: nee, de 5 Serie Sedan is pas in februari in Europa geïntroduceerd. Waarschijnlijk hadden de Amerikaanse dealers pas vanaf maart auto’s ter beschikking. Aangezien zij (bijna) alleen auto’s uit voorraad verkopen zijn dit waarschijnlijk de verkopen van 1 maand.
wildbeest zegt
@volvokaj: kan ook over vorig model gaan, dat is onduidelijk in die alinea
snorrie zegt
Heftig hoor.
trustmeiamanengineer zegt
Zal Trump blij mee zijn.
So unfair!…
Dutchdriftking zegt
First world problems…
perry_snijders zegt
En van de Touring, zoals op de foto, hebben ze er al helemaal niet veel ;-)
E550 zegt
@perry_snijders: de huidige touring wordt er helemaal niet verkocht.
perry_snijders zegt
@e550: Dat zeg ik ;-)
LaLancia zegt
Ben benieuwd of BMW ook op de nieuwe 5 Serie van die enorme kortingen geeft in de VS. Die van BMW zijn een van de hoogste in de hele industrie
donvinnie zegt
@LaLancia: Dat valt wel mee. Bij Mercedes krijg je als taxibedrijf zijnde 10.000 euro ’taxi’ korting bovenop de reguliere korting en fleetkorting
LaLancia zegt
@donvinnie:
http://www.businesswire.com/news/home/20161201005436/en/November-Auto-Sales-Set-Reach-45-Billion
Lees dit maar eens ;)
cloverleaf zegt
Niet gek dat er in 2016 maar 32K 5-series verkocht zijn. Zie je wel vaker aan het einde van een productie.
allesmetturbo zegt
Champagne problems
thomasthomas zegt
Als je het een beetje goed doet in De States koop je gelijk een 7 of S klasse. Voor de vrouw een 5 serie en de kids een 3 serie als eerste auto.
bmwfreak038 zegt
Teveel auto’s verkopen is toch echt geen probleem lijkt me
730ld zegt
Waarschijnlijk gaat de meest
fatsoenlijke uitvoering, een
M550 V8, als warme broodjes voor omgerekend 66k. En wat kost een M550 in ons landje? Juist. Het dubbele!!! Dus Mark Rutte, we worden opgelicht!!! En royaal ook. Wat koop je in Nederland voor dat geld? Een instappertje met 3 cilindertje en 2 opties
wimbers zegt
Inderdaad, laatst nig aan een amerikaanse collega uitgelegd wat een mercedes c63 hier kost en hoe dat is opgebouwd. Hij begreep spontaan niet meer waarom we niet in opstand komen hier