
Het is natuurlijk aan te moedigen dat ze de wekelijkse verhuizing van Straatsburg naar Brussel en weer terug zo snel mogelijk willen laten verlopen, maar je kunt ook overdrijven.
De Italiaan Salvatore T. werd op 16 februari 2013 aan de kant gezet door de Belgische federale politie nadat hij met zijn BMW hun patrouillewagen even daarvoor met 200 km/u had ingehaald. Ze hebben het incident dus nog een behoorlijke tijd onder de pet weten te houden, maar gelukkig hebben onze Belgische vrienden bij HLN deze zware overtreding van de vergetelheid weten te redden.
Doordat de Belgische flikken Salvatore op heterdaad wisten te betrappen, had de Italiaan geen bal meer aan zijn gedeeltelijke immuniteit die je als ambtenaar van de Europese Commissie geniet. Het gevolg: twee maanden rijontzegging. Dat onze Salvatore er zo goed vanaf komt, is omdat hij een cursus heeft gevolgd bij het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid. Nu is België meertalig, maar Italiaans of Engels horen daar niet bij, dus we zijn benieuwd hoe meneer zijn test heeft afgerond. Ondertussen is hij waarschijnlijk mooi twee maanden op kosten van de belastingbetaler rondgereden door een privéchauffeur, maar ach, moet kunnen toch?
Fotocredit: Ismail op Autojunk.nl
Haha wat een sukkel
@sr20det:
Ja want jij rijd natuurlijk nooit boven de 200..
@rijbewijzer: Ik niet in ieder geval, aangezien mijn auto een top heeft van 199 ;)
@EFB: Ach van een heuveltje af moet dat toch wel lukken?
@rijbewijzer: begrensd op 180 :-(
@larsdbs9: JDM import?
@rb26dett: apexi rsm en dat is voorbij;)
@celicatwincam: Ik weet het, dat heb ik er zelf ook op zitten.
@rb26dett: ja klopt, is normaal bij Japanners had ik begrepen (bij import Jappen). Ik zal binnenkort er wat foto’s van maken en posten
@larsdbs9: muhaha, starletje :D
@rijbewijzer:
Maar natuurlijk, alleen vind ik het knap link als je dat in dat kraterparadijs doet….
Mooie wagen van de belastincenten!
@purepet9000:
Denk niet dat dat busje het achtervolgende patrouillevoertuig was..
manmanman
@rijbewijzer: Ik heb het ook over de McLaren.
@purepet9000:
De overtreding werd begaan met een BMW, had je gewoon in de tekst kunnen lezen….
Waaruit jij kan concluderen dat die Mac betaald is van belastingcenten kan ik in die tekst dan weer niet vinden….
@jrk68: Foto bjj her artikel is misleidend.
@purepet9000: Voor een democraat is een BMW nog een behoorlijk behouden keuze. Wat je hier af en toe aan spots van democraten langs ziet komen..
@frietjemet: diplomaat?
En dit soort lieden wordt nou dik betaald om zich bezig te houden met zaken als het maximumvermogen van stofzuigers. Één grote poppenkast is het, die hele Europese Unie.
@moveyourmind: ja! Roverheid! Graaiers!! Profiteurs! Afschieten die hele handel.
(Soms doen ze daadwerkelijk wat ;-))
@moveyourmind: voorlopig onze enige hoop op de afschaffing van bpm. Dus kijk kruip maar onder het bureau als ze erom vragen
@lambo4all:
Die BPM hebben ze al afgeschaft, alleen was onze overheid ze slim om die belasting te hervormen tot een milieubelasting….
Ga er dus maar niet vanuit dat Brussel iets aan de Co2 tax gaat doen….
Er rijdt hier net ook een Caddy met ten minste 120 in een 30 zone, onder deze weersomstandigheden.
@gop1: hem volgen en even een klap geven
Ach de overtreding vind ik niet zo boeiend. Het feit dat wij weer zijn prive chauffeur gaan betalen wel!
@dutchdriftking: Wat een onzin. Weet je hoeveel ambtenaren er daar rondlopen in die tent? Denk je nou echt dat die allemaal meneer Juncker kunnen bellen en meteen een chauffeur krijgen?
Ook die mensen willen wel eens lekker hard rijden!
Gepakt met 200 km/u? Waar had die ambtenaar dat gelaten of had hij die 200 km/u gewoon in zijn handen achter het stuur? Is dat niet zwaar?
Hoezo overdrijven? Is dit AutoBlog? Ware autoliefhebbers zijn toch voor ruime max.snelheden, en op een stille snelweg is al helemaal geen limiet nodig. Beetje azijnpisserij dit artikel
Niet wekelijks maar maandelijks verhuizen ze naar Straatsburg (alleen voor plenaire vergaderingen).
OT: lekker belangrijk
Ik zou als ambtenaar ook met zo’n tempo doorknallen als je elke maand weer die hele achterlijke verhuizing moet doormaken.
Met een europese nummerplaat ben je in theorie niet immuun voor boetes of verkeersovertredingen, het is wel zo dat je die in de praktijk nooit in de bus krijgt.