Champagne problems!
Stiekem willen we het allemaal zijn, maar puissant rijke autoverzamelaars hebben het maar zwaar. Volgens importeur Kroymans staan klanten, met uitzondering van Max, namelijk te springen om zo’n exclusieve hypercar aan hun collectie toe te voegen. De kans is dan ook groot dat er twee exemplaren naar Nederland zullen worden verscheept.
Probleem: de Nederlandse vraag is groter, maar de productie blijft gelimiteerd tot 150 straatlegale exemplaren. Kroymans heeft op de radio aangegeven dat het z’n uiterste best doet om meer AM-RB-001’s naar Nederland te halen. Of dat lukt valt te bezien, want de modellen worden verdeeld op basis van loting.
Om het leed te verzachten herhalen we de belangrijkste specs nog maar een keer. 1.000 pk op 1.000 kg, 6.5 V12 + elektrische spulletjes, 0-320-0 km/u in 15 tellen, maximale laterale acceleratie van 4 g en hij is reeds lang en breed uitverkocht.
Nu maar hopen dat we er over een jaar of wat toch eentje spotten op de A2! De eerste exemplaren moeten in 2019 worden geleverd en de auto wordt officieel onthuld in Genève. Klanten die achter het net vissen kunnen altijd nog een poging wagen bij Mercedes, dat eveneens bezig is met een hypercar. Dat ding krijgt bovendien de aandrijflijn uit de Formule 1-auto (2015) van Das Haus.
stfu zegt
Weet niet precies waarom maar het doet me helemaal niets. Misschien omdat het een willekeurig merk had kunnen zijn. Of juist te anoniem qua neus en kont.
ar156sw zegt
@stfu: Grappig, ik dacht net precies hetzelfde.
stravajunkie zegt
@ar156sw: dat komt omdat een windtunnel niet liegt. Esthetische trukjes voor merk associatie kosten snelheid…
swid zegt
@stravajunkie: laat dat er juist in overvloed zijn voor deze al dan niet rijdende belegging.
dirkiii zegt
@ar156sw: niet alles heeft zoveel karakter als een 156.
Donstil zegt
Iedereen wil het maar dan natuurlijk als investeringsobject. Nu kopen voor 2 miljoen en dan drie jaartjes later voor 4 verkopen. Prima deal.
gerjan zegt
Laten we hopen dat Mercedes gewoon weer de clk gtr pakt alleen nu met snellere v12. Verder zo laten als hij was. Moderne super car auto of hyper car auto’s zijn helemaal niet mooi. Op 2 na. Dat is die uit Zweden en pagani.
Donstil zegt
@gerjan: Het enige wat er echt Hypercar is aan de huayra (bc) is de Prijs, voor de rest doet hij niet mee met de top. Laat staan de komende HyperCar generatie.
gerjan zegt
@Donstil: misschien kwa power niet maar kwa uiterlijk wel persoonlijk vind ik Ferrari geen mooie auto’s meer maken. Helemaal de laFerrari niet verder vind ik mclarens geen mooie auto bugatti zijn niet mooi porsche maakt geen mooie auto’s meer. Dan blijven er niet veel over. Juist die relatief kleine merken maken juist de mooiste auto’s.
jochemvdm zegt
@gerjan: nog even oefenen met de komma’s en dan heb je een heel mooi monoloog
jeroenwz zegt
En ik maar denken dat mensen die veroordeeld zijn tot de voedselbank het zwaar hebben!
michaelcorleone zegt
@mauritsh heb het misschien gemist, maar wordt deze auto dit jaar onthuld in Geneve?
Zo hoort een hypercar eruit te zien, niks ingetogen gewoon vol in je face. Heerlijk dik en lekker futuristisch, bovendien een nieuwe stap voor de toekomstige supercar designs.
Author zegt
@michaelcorleone: men zegt van wel inderdaad!
VeniVidiVici zegt
Oei oei en het gaat zo slecht in NL roept iedereen! En Rutte moet weg mekkeren ze er in 1 adem achteraan. Nou, pssst… zal een klein geheimpje vertellen… een stem uitbrengen op een linkse partij dan gaat NL hard naar de (economische) afgrond/klote en gaan we die geweldige dikke dure hypercars hier zeker nooit zien!
Goed_Koopman zegt
@venividivici: zucht. Ik lees autoblog vanwege mijn passie: auto’s. Als ik een stompzinnige politieke opinie wil lezen koop ik wel een krant.
VeniVidiVici zegt
@goed_koopman: Nog 2 weken… dus ik zou me in wat meer verdiepen dan alleen je autopassie. Tip: Morgen ff krantje kopen ;-)
Goed_Koopman zegt
@venividivici: Don’t worry my friend. Daar heb ik het FD en NRC voor. Wat ik bedoel te zeggen: het is ook best fijn om in mijn vrije tijd niet constant met politiek bezig te zijn.
VeniVidiVici zegt
@goed_koopman: Mwah… het merendeel op Autoblog is toch écht alleen auto’s. Toch verbazingwekkend en tevens sympathiek dat uitgerekend mijn comment jou aandacht trok en je erop moest reageren ;-).
Maar uit je bewoordingen ben je buiten je vrije tijd veel en constant met politiek bezig?
mennok zegt
@venividivici: je reactie is een grapje toch neem ik aan?
VeniVidiVici zegt
@mennok: Ik ga hier niet serieus op in…
mennok zegt
@venividivici: nee, ik denk dat dat verstandig is.
VeniVidiVici zegt
@mennok: Of dat dat verstandig is is jouw mening en gedachten ;-)
rs6issnel zegt
@venividivici: Zit er wat in je oog?
VeniVidiVici zegt
@rs6issnel: Nee, ik heb geen contactlenzen als je dat soms bedoelde.
E34M5Touring zegt
T’is een automaat. Die kan je sowieso niet aanslepen.
truckertje zegt
@e34m5touring: en u krijgt een plusje!
shibby zegt
Hij doet mij denken aan de Oldsmobile Aerotech, had ik vroeger een modelautootje van, helemaal geweldig.
baasbas zegt
@shibby: ‘ohja!’-momentje hiero
MoeWat zegt
Bedankt, ik wacht wel op de HyperCar van Mercedes-Benz !
rob5nismo zegt
Ik heb m ook besteld 1:18
kimhung zegt
Wie was de gene die hem in het echt al heeft gezien. En een foto plaatste op autojunk. Ben wel benieuwd naar een mening van iemand die hem in werkelijkheid heeft gezien.
Alfarobert zegt
Van 0 naar 320 en weer stilstaan in 15 seconden.Maw na 15 seconden denk je;Wat gebeurde er nu eigenlijk?Haha
ruud1954 zegt
4G, wow. Dan zal er wel een abonnementje sportschool bijzitten als je hem koopt.
mrrallycross zegt
Wat zou ik graag zo een ding willen hebben
robbie1204 zegt
Was hetzelfde met de Vanquish Zagato (Volante). Voor beide modellen stonden er ongeveer 8 personen met serieuze interesse op de optie lijst. Dat het verkoopproces louter op loting gebaseerd is, is flauwekul. Bij dit soort modellen moeten de auto’s gelinkt worden aan een koper en worden ze niet zomaar aan de dealer uitgeleverd. Kortom, AM beslist wie in aanmerking komt, mits je geregistreerd hebt voor interesse bij je dealer. Mocht je nog geen AM hebben of verder onbekend zijn bij AM, is de kans extreem klein (lees ‘nul’) om een exemplaar te bemachtigen.