Nee, geen hippie-mobiel ditmaal. Maar alternatief is het wel degelijk!
De Amerikaan Jeremy Dixon mag graag wat hobbyen. Zo maakt hij custom Jeeps, doet hij onderstel aanpassingen om bijv. trucks te verhogen (denk aan monster-trucks) en maakt hij zeer brute woestijnracers. En dit eh… ding, is ook van zijn hand.
Eigenlijk is het gewoon een buizenframe met een stel wielen en een V8. Wel een die bijna 1000 pk produceert overigens. Een prima machine om je vriendin de stuipen op het lijf te jagen dus. En dat alles straatlegaal! Althans, in de USA. Je moet er wel snel bij zijn, want de eBay-veiling duurt nog een dag of twee en Jeremy verkoopt dit ding niet zomaar aan some rich 16 year old kid that wants to be the baddest on his block.
(Via Boostcruising)
Jordey zegt
lol een mustle atom car hahah.. kicken!! daar wil ik wel eens mee gaan karten
Def Tovertor zegt
Je moet geen ongeluk met deze auto krijgen!
a) zonde van de auto
b) kreukelzone, daar maak je zelf onderdeel van uit…
MichaelNizet zegt
Die motor blaast in je nek:P, wel stoer!
Steven zegt
is dat wel gezond die uitlaat recht op de achterband?
Markus zegt
@ Def: haha, inderdaad – je bent zelf de kreukelzone, lijkt me echt bloedlink dit ding.
RubenBaeten zegt
Dit is wat voor Jay Leno.
rotorhead zegt
Nee, die maakt het na, maar dan 10 maal sneller :D ;)
f430 zegt
@Def Tovertor
Kreukelzones zijn voor mietjes, haha
bmw6cyl4live zegt
ik vind em er beter uitzien als de atom. zijn dr al technische gegevens bekend..??
rotorhead zegt
bmw6cyl4live: klik anders eens in een van de linkjes in het berichtje ;)
RA999 zegt
@Steven
dat is om de banden sneller op te warmen… :)
Citrofiel zegt
Straatlegaal?! Ik kan niets anders zeggen dan: Maffe Amerikanen toch weer….
lincoln zegt
straatlgaal?! ik kan niets anders zeggen dan: sneue europeanen toch weer…..
(behalve de britten en de zweden natuurlijk)
M5 lover zegt
super car? super kart zou ik eerder zegge, waar valt dit onder? cabrio? coupé?
the real stig! zegt
damn!!! dat ding weegt waarschijnlijk hoogstens 400 kilo en daar dan 1000 pk in?? dat is 2.5 pk/kilo, 0-100??????
dekster zegt
Je zou nog verschieten hoe traag, 400kg is te weinig gewicht om zoveel voordeel uit die pk’s te halen.
Simon zegt
Met dat buizenframe en die V8 erin zou je nog versteld kunnen staan van het gewicht, ervanuitgaand dat een Fordje Fiësta al 800-900 kg weegt.
Daarbij heb je niets aan die PK’s als je ze niet op de weg kwijtkunt, denk bijvoorbeeld aan een Astra met 1000 pk onder de kap, die gumt ook alleen zijn bandjes op.
Ik vraag me serieus af wat je aan dit “Legoprojectje” hebt.
the real stig! zegt
denk wel dat als je een drempel tegenkomt ie gewoon blijft steken kijk maar eens hoe laag dat ding bij de grond ligt das hoogstens 4cm speling
the real stig! zegt
@ the real stig!
aan de neus bedoel ik he achteraan hoogt genoeg ;p
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@ the Real Stig
Nou, nee hoor… da’s minstens 15 cm kijk maar naar de verhouding stoel/band/wegdek…
JT zegt
Bwa ik vind hem maar raar.
Hij heeft idd misschien bijna 1000PK
maar dan zit je daar met je auto
en dan kan je hem (op onze wegen) toch niet gebruiken.
En laten we dan nog zwijgen over de veiligheid van dit “Beest”.
Dan zou ik liever zoiets als een Lotus Exige S kopen,
die werken tenminste op de weg voor dagelijks verkeer
en ook eventueel op het circuit.
Ik twijfel er eigenlijk nog wel aan of deze auto hier in Europa ook
straatlegaal zou worden.
Ps.: Die voorruit doet me sterk denken aan een achterruit van een RX-7
San Sebastiano zegt
“I won’t sell it to some rich 16 year old kid that wants to be the baddest on his block. I sold a race bike to a kid like that once who died 3 days later.” Aai…
Luc zegt
ik zou hem nie twillen, slechte afwerking, onveilig en die motor achter je, nee bedankt
phantom zegt
@ The real stig: het is 0.4 pk/kg hoor!, wat trouwens ongelofelijk weinig zou zijn als hij inderdaad zoveel weegt.
phantom zegt
oeps foutje: 0.4kg/pk
Tinos zegt
je zit zo dicht op de voorwielen dat wordt steentjes happen! Handig dat de luchthapper van de motor gelijk de rolbar is, scheelt weer gewicht. Maar waarom dat gat tussen motor en achterwielen, kan je daar nog een bagagemandje in prikken of zo?
carnie zegt
zo’n V8 weegt al 400kg op zijn eigen…
carnie zegt
zo’n V8 weegt al 400kg op zijn eigen…
DeD zegt
Als je flink gas geeft zuigt dat ding zo je toupet op
Oscar zegt
waarom die zwarte dakpan op de voorkant?
Christophe zegt
@ the real stig…
1.5cm en wat gas, en je komt iedere drempel over… zelfs in een golf 2…
*experienced golf 2 lowrider *
Tinos zegt
@ Oscar: voor de nummerplaat???
Polomen zegt
Word je haar dan niet weggeschroeid?;-)
Mr zegt
zulk soort autotjes maakte ik vroeger altijd met lego:P
zou er wel eens stukje in willen rijden.
Solstice zegt
Dat is nog ’s cab-forward design… ;-)
Rick dos zegt
Dit is gaaf! Een beetje een te ver opgevoerde kart!
Guido van H. zegt
En ik dacht dat die Engelsen gek waren. Denk aan de rijdende bankstel van Edd China (Wheeler Dealer op Discovery Channel)…
Wat een gedrocht!
R. zegt
airbags??
bakkerst zegt
filmpje(s) ???
en ach, leuk speelgoed toch, ik wil dat ding wel eens door de straat zien janken
Windhoos zegt
Mooi die 1000pk, maar hoeveel weegt ie? Ik ken namelijk ook een gepantserde A8 W12 met hetzelfde pk-gewichtsratio als mijn A4 1.6’je…….
Leejon zegt
1000 pk op zo’n, uhm, kart (?) :O Hmm.. eerst maar eens wat oefenen met een gewone en dan zie ik wel weer verder. Je moet echt knetter zijn om dit te gaan rijden!