Gewone Range Rovers vindt onderhand niemand meer echt bijzonder. Dat weet Land Rover ook, dus hebben ze een Xtra-Speciale versie op ons afgevuurd: de Vogue XS.
Deze über-Range heeft de bekende 3,6 liter TDV8-motor onder de kap en maakt zijn kilometers op 20″ lichtmetaal. Hij is getooid met een Supercharged Design Pack, wat zoveel inhoudt als een bijzondere grille en luchtroostertjes, heldere achterlichten met LED-jes en Land Rover-logo’s in zwart/zilver.
In het interieur vinden we geperforeerd Oxford-leer en een hoop hout, waarbij je kunt kiezen uit Cherry Wood, Burr Walnut of Grand Black Lacquer. De stoelen kunnen je kont koelen en verwarmen, en zijn volledig elektrisch verstelbaar. Verder heeft de auto natuurlijk de standaard Vogue-geintjes aan boord, zoals een Premium Harman/Kardon-systeem, DVD-navigatie met touchscreen, een schuif/kanteldak en een achteruitrijcamera.
Voor de Vogue XS mag je een bedrag van €141.900 bij de dealer achterlaten. Als je tenminste snel bent, want er komen slechts 20 exemplaren naar Nederland en die zijn natuurlijk zo weg.
De foto’s zijn klikbaar voor een groter formaat.
EXCLUSIVITEIT STANDAARD: RANGE ROVER VOGUE XS
De naam ‘Vogue’ en exclusieve uitvoeringen van de Range Rover zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een traditie die teruggaat tot 1981, toen Land Rover met de ‘In Vogue’ de allereerste special edition van de Range Rover uitbracht. Door het grote succes werd de Vogue vanaf 1984 een standaarduitvoering. Met de nieuwe Vogue XS zet Land Rover de traditie van gelimiteerde Range Rover uitvoeringen op exclusieve wijze voort.
Met de Vogue XS presenteert Land Rover een zeer exclusieve uitvoering van de Range Rover. Deze Limited Edition wordt namelijk gebouwd in een oplage van slechts twintig exemplaren en onderscheidt zich door een ongeëvenaard raffinement.
Naast exclusiviteit staan luxe, comfort, gebruiksgemak en functionaliteit voorop. Als basis voor deze Limited Edition dient een Range Rover Vogue met economische en schone 3,6-liter TDV8-motor. Aan de buitenzijde onderscheidt hij zich door speciale 20-inch ‘Styling 5’ lichtmetalen velgen, automatische dimmende buitenspiegels en het Supercharged Design Pack. Dit bestaat allereerst uit een speciale grille en speciale luchtuitlaten van de motorruimte, die zijn uitgevoerd in diamantpatroon geperforeerd gaas in de kleur ‘Platinum’. Verder zijn er heldere achterlichten met LED-remlichten en zwart- en zilverkleurige Land Rover emblemen.
Het interieur biedt een comfortabele ambiance met lederen stoelbekleding in geperforeerd ‘Oxford’ leder en houten dashboardafwerking in naar keuze Cherry Wood, Burr Walnut of Grand Black Lacquer. De 10-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen zijn voorzien van elektrisch verstelbare hoofdsteunen. Exclusief detail is de koel- en verwarmfunctie van de voorstoelen, die bij zowel hoge als lage buitentemperaturen optimaal zitcomfort garandeert.
De reeds royale Vogue-uitrusting omvat onder meer Premium harman/kardon LOGIC7 audiosysteem, Premium DVD-navigatiesysteem met ‘touch-screen’, TV-functie, mobiele telefoon-integratiesysteem, achteruitrijcamera, 4×4-bestuurdersinformatie, boordcomputer, Terrain Response®, automatische comfort airconditioning, elektrisch verstelbare stuurkolom, verwarmbare stuurwielrand, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak, een skiluik met -foedraal en een bagagevangnet.
De Range Rover Vogue XS is verkrijgbaar in een gelimiteerde editie van twintig exemplaren en heeft een consumentenprijs van € 141.900 (incl. BTW/BPM).
Carrera R zegt
Foto’s? Of foto? Zijn er meerdere?:)
JanJansen zegt
dat ziet er wel goed uit eigenlijk..
cheetacars zegt
@ Carrera R ik zie er toch echt 2 ;) OT jammer dat er geen foto van de achterkant hier is, ik wil die heldere lampen wel eens zien, ziet er veder wel goed uit
AudiSport.be zegt
@Carrera R: Er zijn er 2. Kijk maar goed. ;-)
JRM zegt
Het blijft voor mij de mooiste SUV en ik zou hem ook verkiezen boven de bekende limo’s zoals de S-klasse.
matthis zegt
ziet er heel netjes uit zo op de foto’s, zal in het echt natuurlijk wel veel mooier zijn. Goed bezig!
Bob zegt
Een Range Rover heeft het voordeel dat je er eigenlijk alles mee kunt doen. Je kunt ff een trailer met een klassieker slepen .. dan ff ermee in de modder spelen en dan rustig op weg naar het vliegveld om een of andere executive op te halen in stijl.
Dennism6 zegt
De stoelen kunnen je kont koelen en verwarmen LOL
Mooie bak, hopelijk de achterkant ook?
DRU zegt
XS klinkt als extra small.
Deze jongen mag overigens wel vernieuwd worden, sinds de Sport vind ik deze een beetje lompig.
Innokenty zegt
Waarom altijd de gare diesels? Waarom niet gewoon speciale versie van de duurste variant, namelijk de Supercharger. Die wordt het meest verkocht wereldwijd.
Rob zegt
Helaas een lompe bak vergeleken met de Sport, wellicht een laatste stuiptrekking van dit model en vervolgens een nieuwe versie?
Bert zegt
De Range Rover blijft gewoon de OER SUV, de hele X5 is ervan nagemaakt en de rest is helemaal zo nep als wat naar mijn mening…. Op de JEEP na dan.
Dit model rijdt echt geweldig.
Weet alleen niet of je echt zo snel hoeft te rennen, volgens mij lopen ze niet zo heel hard op het moment de RangeRovers.
Victor-tje zegt
pff uitmelkerij van die auto, je kiest een normaale of je kiest niks. want ledjes en doorzichtige achterlichten, dat is vast niks!
lincoln zegt
ik wacht wel op de XSMP .. (extra/speciaal/mega/plus) ..
daf/spyker fan zegt
vid dit weer een nutteloze uitvinding van landrover, de meeste mensen die een landrover kopen kopen toch de echte versie met de 4.2 Supercharged V8-motor.
koop trouwens toch gewoon een landcruiser v8 en je word meteen minder aso aangezien in krappe straatjes
BMWMSERIES zegt
Zo ziet er nice uit ^^
Carrera R zegt
@audisport en cheetahcars
Haha ja nee zover was ik ook al ;) ik hoopte alleen op een galerij:)
sam zegt
inderdaad uitmelkerij, dit model gaat toch al heel wat jaren mee. En nu willen ze een ‘speciale’ vesie uitbrengen….
Maar het blijft wel een van de juiste SUV’s die je op dit moment kan kopen.
Sjaakk zegt
wanneer komt deze in de sport en supercharge uitvoering? want dan wil ik die wel hebben. als die niet komt is deze ook wel goed. maar of mensen ook echt zullen zien dat je in een speciale uitvoering rijdt, ik denk het niet.
Dennis zegt
*bestel*
Dennis zegt
wow kersenhout, das het duurste hout, op uitzondering van wortelhout. :shock:
VonStroke zegt
Zoveel mooier dan die plastieken ‘Sport’. Wie écht iets sportiefs wil moet gewoon maar geen SUV nemen.
Bassie zegt
Volgens mij ziet hij er nu juist precies als de supercharged Raro uit!?
Koop dan de Supercharged… (die heeft al deze opties standaard)
Shenkie zegt
Mooi aangekleed deze versie.
Ik vind deze klassieke Range Rover sowieso meer stijl hebben dan de Sport, dat is meer een voetbalvrouwen-auto.
Citrofiel zegt
Zo hé! Die bij Range Rover reageren snel zeg!
El Loco zegt
€ 140K ? Ben ik de enige die praktisch van zijn stoel afklettert?
RenJie zegt
@El Loco
nou ik bijna, het blijft nog steeds belachelijk duur voor de huidige gen Range Rover.
Raf zegt
Ik vind hem echt goed uit zien. En inderdaad kan je er alles mee.
Het beste van deze auto is de sound. daar gaan de haartjes op je arm van recht staan. Dat zware diesel geroffel en dan die hoge fluittonen van beide turbos bij kick-down.
272 pk is alleen een beetje aan de slappe kant, als je weet dat deze auto meer weegt dan de maan.
ook al omdat BMW meer weet te puren uit een 3-litertje met maar zes cilindertjes.
DavidZ zegt
Prijs-kwaliteit verhouding lijkt een beetje zoek……
Sjaakk zegt
deze range rover heeft veel kwaliteit. iets dat exclusief is moet je veel voor betalen.
Fre zegt
Ik dacht dat XS voor basismodel stond?
Zo was de Defender XS toch de basis?
Raf zegt
XS is bij kleding Extra Small.
Ik denk niet dat dit op een Range Rover van toepassing is.
Bob zegt
Fre .. Land Rover heeft altijd een berg ‘specials’ gehad. In de VS is het topmodel de HSE (in de volksmond ‘high salary edition’) .. van de Discovery was er bijvoorbeeld de LSE, SE, SE7, G4, XD en nog een berg.
De Vogue is bijvoorbeeld weer nooit verkocht in de VS, daar in tegen werd bijvoorbeeld de Great Divide weer niet in Europa verkocht.
Jandepandaman zegt
Tjonge- Stropdas verplicht…!
Bob zegt
@jandepandaman .. niks mis mee met een stropdas hoor … hangt van de situatie af
RR dRiver zegt
Mooi, maar toch niet echt vernieuwend… ik kijk uit naar het nieuwe model (ergens in 2012 ?)
Majinstar zegt
Ik zie geen verschil. Voor 141.900€ haal ik liever een volledig uitgeruste Bmw X6. Dan ben ik pas exclusief, omdat er maar 1 van rond rijd in heel Nederland.
C30CDIAMG zegt
@majinstar,
Denk je dat echt…?
C30CDIAMG zegt
Vind dit nou niets toevoegen aan de standaar Vogue uitvoering… Als deze nou ook nog een beetje extra pit in de motor had gekregen…
Jandepandaman zegt
@Bob- Ik heb er 37 hangen en ik ken tenminste 7 manieren van knopen ervoor. Ik heb ze voor vorige banen dagelijks moeten dragen.
Maar ik ben dus heel erg blij dat ik in mijn huidige baan en bestaan 99,99% van de tijd van die onzin af ben. Ik heb nooit begrepen waar een stropdas goed voor is behalve in de weg te hangen, je keel dicht knijpen, in je koffie belanden, verkeerd hangen of de verkeerde kleur op het verkeerde moment zijn. Dus voorlopig ga ik maar niet in een auto rijden waarbij eigenlijk een stropdas hoort…
Maar wat mijn punt hier eigenlijk is- Zelfs Range-Rovers waren ooit bedoeld om het veld mee in te rijden. Maar met deze luxe-versie is van het asfalt af gaan nou niet bepaald aan de orde, lijkt mij- Je auto zou eens vies worden… of je zou eens wat beschadigen…! Of je zou eens met je vieze kleren je auto vies maken…! Daar lijkt mij deze Vogue nou niet echt geschikt voor. En waarom zou je dan zo’n 4wd-bak willen hebben als je er niet goed Ruig mee van de weg kan of durft omdat anders je lak beschadigen kan…? Dat ontgaat mij dus ietwat.
SPK zegt
Het is en blijft de enige exclusieve SUV met klasse. Uiteraard kan ik hem niet betalen, maar anders wist ik het wel. Laat al die smakeloze paupers maar een RR sport of een X6 kopen dan wordt je tenminste niet met dat volk geassocieerd als je hier in rijdt.
Majinstar zegt
@ RR V8: Ik heb tot nu toe alleen mar 3,5-jes gezien op straat. Dus de kans bestaat en anders ga je naar een tunert die hem wel exclusief maakt.
Jandepandaman zegt
Neeeee, geef mij maar een oude Defender zonder iel chroom en electronische poespas- Dat is pas een auto. http://www.verdictoncars.com/features/defender_07_profile_660.jpg
:-P
Jandepandaman zegt
Of natuurlijk –
http://foto.autozone.be/fotosartikelen/hln_398523.jpg
Bob zegt
@jandepandaman … ik ken genoeg mensen die de L322 (dit model) offroad rijden. Het is wat lastiger om wat aftermarket dingen te vinden, maar hij kan zeker dat doen. Dit is natuurlijk niet een model dat Land Rover gebouwd heeft om naar de Noordpool te rijden .. iedereen kan dat natuurlijk zien. Maar het is hetzelfde als een Porsche 911 Turbo te kopen omdat je dan met 300km/u over de A2 zou rijden … dat doe je ook niet omdat het niet kan.
Die eerste foto was trouwens een politie Land Rover ;) Zelf heb ik nog een Land Rover Series 2a om af en toe naar het dorp te rijden als ik een baaldag heb. Da’s ietsje minder chroom en electronica ;)
Cantago zegt
Ik zag vandaag de normale Vogue nog rijden, is toch wel een interessante auto! Ik heb er echt even naar staan kijken. De XS zal hem nog wel wat leuker maken.
Hugo zegt
Hmmz.. daar is hier nog wel plek voor op het oprit!!!
Nog creatieve tekenaars die een Mustang met een Range Rover kunnen combineren? lijkt me wel wat.