Je kent ze vast wel, van die personen die iedereen nadoen. Heeft iemand een nieuwe fiets dan wil hij ook een nieuwe fiets. Kopen al zijn vrienden een Ferrari dan wil hij ook een Ferrari. Springt iedereen van de brug, dan springt hij ook. Over het algemeen zijn dat soort meelopers nogal sneu en kunnen ze eigenlijk niks. Onderstaand filmpje toont dat nog eens pijnlijk aan!
Weet iemand trouwens om wat voor type Ferrari het hiet gaat? Ik herken em niet zo een, twee, drie.
UPDATE
Speciaal voor onze Ferrari-fan autoblogger nog een paar domme crashes met Ferrari’s.
Kauwgom zegt
328 ?
Michiel_vd_Brink zegt
Dat was een 512 BB getuned door Koenig.
Aston Martin Rapide zegt
Nou…’t lijkt wel een beetje funest. Ik hou mijn lach er toch maar in.
robbie zegt
Waar zouden we toch zijn zonder Michiel :D
Rick dos zegt
Hahahaha! Dit is volgens mij echt zo´n moment dat je gewoon door de grond heen wilt zakken.
realcar zegt
Hoezo als je het niet kan? Iedereen moet het toch een keer leren? En als je het niet probeert leer je het nooit!
GRK zegt
Wat een loosert
FORDGTFREAK!!! zegt
kan het filmpje niet zien hij loopt vast dat filmpje
Coolguy zegt
Dat was geweldig :D
aston v8 zegt
war een loser zonde van die auto….
S3rvo zegt
HAHAHAHAHAHA eikel
robbie zegt
Omdat het zo bevalt heb ik nog een paar extra filmpjes geplaatst ;)
Aldert zegt
haha die 3e van de update heb ik gister nog gezien
ajacied zegt
Bij het laatste filmpje lijkt ze stuur niet te werken, hij blijft naar rechts draaien maar er gebeurt niks
Alwood zegt
tsja… ferrari’s…
De Golfjes onder de supercars :P nouja… misschien wel de kadetjes, zo degelijk als een golf zijn ze ook niet!
Rick dos zegt
@ajacied
Dat komt door een combinatie van factoren. Ten eerste is het glad (door de regen), ten tweede te “hoge” snelheid en ten derde vol in de remmen gaan. M.a.w. hij verliest gewoon z´n grip.
CooperS-lightningblue zegt
Ach ja, hij zal kennelijk toch iets goed doen aangezien hij die Ferrari kan kopen (net als die vrienden). Voor hetzelfde geldt is het een goede coureur die net als iedereen wel eens een “foutje” maakt. Kan gebeuren. Om hem nou meteen een loser te noemen…
De kerel van het derde filmpje (op die dragstrip, als het dat is) vind ik een typische loser. Denkt z’n auto goed te kennen (dus die ESP kan met gemak af natuurlijk!) en het enige wat hij doet als de achterkant wegglipt is de auto zo tegen blijven sturen dat hij recht op die vangrail af gaat… Typisch gevalletje van “(anti)slipcursusje nodig?!?!”
Michael zegt
lol @ Ferrari vs Seat!! Kijk hoe teleurgesteld die jongen uit de auto stapt :D
En die modena die gewoon van de weg rijdt, HAHAHA
Dennis zegt
haha oeps, zo te zien is het een een of andere uitvoering van een 512 bb
niet zo goed te zien maar redelijk zeldzaam model….
El Loco zegt
Die F50! Het is dat ik het Frans niet kan verstaan, maar het ging vast over de fantastische handling van de auto. :D
P@ zegt
Die eerste lijkt wel een omgebouwde..
Of met zo’n foute jaren 80 bodykit… Rieger/Mattig wellicht…
Zephyr zegt
Ik miste deze:
http://youtube.com/watch?v=V4dqYKbnPCQ
firefly zegt
Gelukkig blijkt maar weer dat zelfs topchauffeurs als formule 1 coureurs hun rempunt niet altijd goed kunnen inschatten. Die laatste vent zal zich wel rot geschokken zijn. Zo hard leek hij niet te gaan, maar toch doorglijden en dan door de gevel heen. Schitterend filmpje.
Die gast op de dragstrip is dom. Zet je ESP niet uit als je niet weet hoe om te gaan met zoveel vermogen. Hij hoefde alleen rechtuit.
Mee zegt
Michiel, als dat een Ferrari 512 getuned door Koenig is, heeft die dan geen 1000 pk? :)
Poekie Lauda zegt
Door die bodykit op de 512BB verwachtte ik al dat hij degene zal zijn die iets doms ging doen ;)
Maar die 360 is het toppunt, hij rijdt immers in een rechte lijn en toch krijgt hij het voor elkaar om zijn Ferrari in de muur te parkeren! :D
Powerslide zegt
Bij die F50 zie je op het einde van het filmpje dat de banden niet reageren op de stuuruitslag. Lijkt me meer een mechanisch defect dan grip verliezen.
w0o0dy zegt
Als Michiel van den Brink gelijk heeft dan weten we ook vrij zeker waarom hij in de fout gaat…… Turbo’s die erin knallen bij 2500/3000 toeren…..
De specs van de conceptcar op basis van de 512BB zijn vrij heftig…. 653pk en 815Nm koppel?
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z1289/default.aspx
Rick dos zegt
Zet hem maar eens stil net voordat hij de persoon raakt, dan zie je al enige stuuruitslag. En nèt voordat hij de winkel induikt dan zie je duidelijk dat ie max. stuuruitslag heeft.
Geen mechanische mankement, eerder een rijdersfout
w0o0dy zegt
@Rick dos: je hebt gelijk, teveel insturen zorgt vaak voor veel onderstuur. De enig juiste reactie is dan juist minder sturen, maar dat is tegennatuurlijk dus dat krijgen maar weinig mensen (op tijd) voor elkaar.
Arie Nap zegt
Hahah, die gast in de F50 had waarschijnlijk gewoon met z’n voet van de rem af hoeven gaan en dan had hij waarschijnlijk niet dat talud afgereden.
Dat filmpje van die Seat is wel echt geweldig, moet je zien hoe teleurgesteld die gast is die eruit stapt !! Priceless !!
Die 360 modena is vast een domme Amerikaan…. Tja Amerika, alleen dat woord zegt al genoeg ;)
Rick dos zegt
@w0o0dy
Inderdaad. Wat meestal ook werkt is je rem loslaten. Om het dan weer in het gareel te krijgen. Ik twijfel alleen of het hier ook geholpen zou hebben. Gezien de wel hele krappe ruimtes. Maar dat is ook weer een onnatuurlijke reactie.
robbie zegt
@Zephyr, dat filmpje lag iets teveel voor de hand ;)
SimonMc zegt
Ja, klopt als een bus.Doordat die turbo’s erin komen, krij je een soort van “duw in de rug” waardoor als je onoplettend bent, je tractie kan verliezen.
Geen auto voor amateurs dus !
Brecht zegt
Bij het 2de filmpje vindt ik dat ferrari maar de schade van de ibiza moet betale, omda hij er verantwoordelijk is.
En als de man in de ferrari ni zou doen dan zou ik bv. hem voor de rechter slepen.
Voor de rest allemaal gezien.
johnathan zegt
Hahaha sukkels! Wel een ferrari maar niet kunnen rijden. Laat ze eerst maar een cursus driften volgen.
P@ zegt
KOENIG! ik kon niet op de naam komen hehe maar zat in de buurt met mn bodykitjes :P
iig niet misselijke cijfers van die koenig zeg.. allejezus!
Carfreak zegt
haaahahahaha dit is echt af !
Benny1 zegt
aiiiiii vervelend ! :D
Citrofiel zegt
Die 4e (F1) is echt té droog… :D Die andere filmpjes zijn ook wel grappig, maar ik mis die Enzo van Griffin nog, zoals Zephyr al zei.
robin zegt
koenig
info je hebt turbo kit 1 met 700 PK / 690 NM koppel
en dan volgens mij heet ie de EVO (ofso Evolution kan ook)
1000Pk en uhm 940 NM koppel
wat ik alleen niet snap is dat je er ook een sport koppeling te koop is van 2000 euro die tot 800 NM gaat mar als je dan de Evo kit hebt dan rook je die in z`n vrij al op dus… beetje vaag
je kan er ook nog een koffer bij kopen heb ik gehoord die heel erg duur is:P
145 qv zegt
hahaha die seat,de ferrari rijdt tegen de voorkant en zijn
achterbumper valt er af !!!!!
Y. zegt
Die gasten in dat eerste filmpje rijden stuk voor stuk weg alsof ze allemaal een heel klein piemeltje hebben…
Zielig hoor.
m5 zegt
o o er zitten echt een paar tobbers bij kijk foute maakt iedereen maar dit slaat nergens op als je een ferrari rijdt wil dat nog niet zeggen dat je der schumi bent
FlorisFerrari zegt
@ Y :
dus jij had met vol wielspin weggeragd ??
je oma zegt
sukkellll….
hendrik zegt
dat is een testarossa getuned door koenigg
http://www3.ocn.ne.jp/~omc/ferrari/gallary/testarossa/testarossa.html
Y. zegt
@ FlorisFerrari:
Nee, ik had juist niet weggescheurd alsof ik iets te compenseren heb. Dat doen die Ferraristen namelijk wel.
Michiel_vd_Brink zegt
@ hendrik: geen Testarossa, maar een 512 BB, zoals ik in de tweede post al zei…
Deze maar dan zonder taartschep achterop.
Alwood zegt
@hendrik
Nee, is een 512…
Is verder niet zo moeilijk om te zien, deze heeft duidelijk een nog iets ronder spatbord voor. De testarossa bestaat veel meer nog uit rechte lijnen.
Tim (de Hummergek) zegt
Volgens mij staat er ook zo een te koop bij de albekende Auto-Salon Singen: http://www.autosalon-singen.de/verkauf-Ferrari-512-M-01180_9054_01_02.aspx?languageID=en&modell=512%20M&marke=Ferrari
Verder grappige filmpjes ;)
Later!
Michiel_vd_Brink zegt
@ Tim: dat is een gewone standaard F 512 M…
Smokin zegt
Ik kocht vroeger nog wel eens het blad “AutoKracht”, daar kwamen de Koenigs ook regelmatig voorbij. De optische tuning bestond eigenlijk altijd uit een hoop extra spoilers, vleugels etc. En de motorische uit 2 dikke RaJay turbo’s.
Errug veel pk’s (volgens mij had de testarossa er een dikke 900, en de 512 en dikke 700).
Tomaso zegt
’t Zijn toch altijd weer de jongens van Koenig die voor spektakel en trekkracht zorgen!
Koenig: there is no substitute…
YK zegt
Die laatste kan ff mooi parkeren xD
GOD zegt
ik haat ferrari dus ik kijk hier met plezier naar
Bol zegt
Waarom haat God ferrari’s?
En waar houdt Hij dan wel van?
Wally zegt
@GOD
Ik haat Ferrari’s ook zo! Walgelijk gewoon.
Daarom ben ik maar naar Spa Francorchamps geweest afgelopen weekend … en daar heerlijk genoten van al die bolides HAHAHA
Voor alle mede Ferrari liefhebbers kun je mijn site bezoeken en op ‘pictures’ klikken … hebben jullie een impressie van het SpaItalia weekend.
Nick zegt
Hele stomme acties, dat doe je toch niet met een Ferrari ;) Het zijn nog wel de meest coole auto’s op aarde, geen enkel merk komt hierbij in de buurt. Zeker Mercedes niet, kotsbakken.
OPELOPC zegt
het eerste filmpje en de eerste auto is een ferrari 355
Parotech zegt
Wel zeer erg dom zeg zo’n dingen doe je tog ni met een Ferrari :s
dan wil je aandacht trekken en knal je ergens tegen en ben je weer een hoop geld kwijt, dom dom dom … :/
btw die testarossa van koenig is wel vet!!
jochen zegt
de ferrari die daar een misplaatste schuiver maakt is niet zomaar eentje
Maar het is idd Willy Koenig die een 512bb onderhanden genomen geeft.
1983 Koenig 512 BBi Turbo
Year 1983
Make Ferrari
Model 512 BBi Turbo
Tuner Koenig
Engine Location Mid
Drive Type Rear Wheel
Production Years for Series 1981 – 1984
Weight 3300 lbs | 1496.9 kg
Performance
0-60 mph 3.8 seconds.
Top Speed 205 mph | 329.8 km/h Similar top speeds
Engine
Engine Configuration V
Cylinders 12
Aspiration/Induction Twin-turbocharged
Displacement 4942.00 cc | 301.6 cu in. | 4.9 L.
Valvetrain DOHC
Horsepower 653.00 BHP (480.6 KW) @ 6500.00 RPM
Torque 601.00 Ft-Lbs (815 NM) @ 5000.00 RPM
HP to Weight Ratio 5.1 LB / HP (Vehicles with similar ratio)
HP / Liter 133.3 BHP / Liter
Vehicles with similar horsepower and weight
Transmission Information
Gears 5
Transmission Manual
dit is een steekkaart die ik ervan vond op : http://www.conceptcarz.com/vehicle/z1289/Ferrari_512_BBi_Turbo.aspx