En niet alleen omdat een EV zo goed voor het milieu is.
Het is misschien wel de gaafste EV van dit moment: de Maserati GranCabrio. Natuurlijk, de afwezigheid van een V8 is een groot gemis, maar juist als cabrio heeft deze auto bestaansrecht. Want zeg nou zelf: dit is toch best een lekkere auto om mee langs de Côte d’Azur te cruisen?
De GranCabrio Folgore werd in april onthuld en nu is de eerste special edition een feit. Dit is de Maserati GranCabrio Folgore Tignanello. Als er wijnkenners in ons midden zijn dat weten ze al wat het thema van deze auto is.
Als je géén wijnkenner bent zullen we je even up-to-date brengen. Tignanello is een rode wijn, met intense paarse tinten. De wijn heeft complexe aroma’s van pruim, braam en sinaasappelschil, met hinten van tabak, chocolade en zoethoet. De smaak is mondvullend, met een lange en aanhoudende afdronk.
Enfin, deze Maserati GranCabrio is dus een eerbetoon aan deze wijn, die 50 jaar bestaat. De auto is daarom uitgevoerd in een unieke kleur, genaamd Terra di Tignanello. Je zou denken dat de kleur geïnspireerd is op de wijn, maar dat zou te makkelijk zijn. Maserati heeft daarom hun inspiratie gezocht in de bodem van de wijngaard en de kleur van de wijnvaten.
Aan het interieur is ook aandacht besteed: dit is uitgevoerd met een combinatie van bruin leer en rood ‘Vegea’ met witte strepen. Vegea is een soort kunstleer wat speciaal voor deze auto is gemaakt en afkomstig is uit wijngaarden. Het is niet zo goed te zien, maar er is ook nog (heel donker) hout gebruikt.
Dan nog even de keiharde cijfers: de GranCabrio Folgore beschikt over 751 pk (tijdelijk zelfs 818 pk) en 1.350 Nm aan koppel. Daarmee knal je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. Dit maakt de GranCabrio een van de snelste cabrio’s ter wereld. Als wijnliefhebber moet je wel de juiste volgorde aanhouden: éérst een ritje in de Maserati, daarna pas aan de wijn beginnen.
Nu weten jullie nog steeds niet waar de titel op slaat. Waarom doe je een goede daad door deze auto te kopen? Nou, dat zit zo: de enige GranCabrio Tignanello wordt deze maand geveild voor het goede doel. Je doet dus een goede daad én je krijgt een hele fraaie Maserati.
verdebosco zegt
Italiaans in al zijn aderen. Prachtige kleurstelling. Dergelijke combinaties in kleuren en materialen zijn uniek. Dat kunnen er weinig. De velgen zou ik wel wijzigen naar een meer klassieke variant. Lichte gunmetal-kleur. En af. Of Sonus Faber mag nog wat hout of leer kunnen toevoegen. Daar zijn ze namelijk erg goed in.
Richmond zegt
Eens die velgen zijn te donker en passen qua design er niet bij.
moveyourmind zegt
Doet Sonus Faber niet alleen audio?
verdebosco zegt
Ja, klopt. Maar ik vind de audiopanelen wat eenvoudig. De geluidskwaliteit voorop, mag het wat exclusiever. Leer en stof met hout of carbon.
moveyourmind zegt
Daar heb je wel een punt, een mooie houtafwerking zoals bij de luidsprekers van dit mooie hifimerk voor thuis. Zou ihet inderdaad wel af maken.
lpgbarrel zegt
Niks mis met de Brouwersdam op een zonnige dag in deze auto!
aerohead zegt
Als je echt geld te veel hebt, geef je ook geen ruk om klimaat en al dat krampachtige gedoe met elektrisch rijden.
Dan koop je dat ding, mieter je al die elektrische meuk eruit en lepel je er een V8/10/12* erin.
Met zo’n apparaat moet je gewoon kunnen genieten van het concert van een V8/10/12*
*(doorhalen wat niet van toepassing is)
William zegt
Hoop gedoe en kost veel tijd. In BPM vrije landen kan een liefhebber ook een Mustang V8 cabrio aanschaffen. Kost veel minder, en oogt minstens zo goed.
(Als ik het goed heb gezien vanaf 58.000 euro bij onze Oosterburen).
kennone zegt
Is leverbaar met een serieus goed klinkende V6
degrotemuis zegt
Of je koopt gewoon meteen een Grancabrio zonder ‘elektrische meuk’ en brengt die op smaak. Oké, de nieuwe heeft dan wel een V6, maar als je niet zo nodig het nieuwste model hoeft te hebben krijg je de heerlijk klinkende V8 er al standaard bij.
Mini Joe zegt
Wel één lekkere meiden kar.
kennone zegt
Doe mij de V6 maar👌🏼