De racer is in samenwerking met autosportpartner Signatech ontwikkeld.
Voor wie de reguliere Alpina’s te braaf zijn, komt het merk met een raceversie op basis van de A110. Keiharde specificaties over de Alpine A110 GT4 zijn niet bekendgemaakt. Zo weten we bijvoorbeeld dat de GT4 meer vermogen gaat krijgen, maar hoeveel is niet duidelijk. Daarnaast zijn er de nodige verbeteringen doorgevoerd op het gebied van aerodynamica. Het uiterlijk van de auto maakt dat echter wel duidelijk.
De A110 GT4 kan dit jaar in actie worden gezien op diverse circuits in Europa. Alle A110 GT4’s zullen worden geleverd aan klantenteams met fabrieksondersteuning van Signatech. Klanten die de A110 Cup hebben kunnen de auto laten upgraden naar GT4-specificatie.
De racer heeft een andere veren en dempers, een dikke spoiler, een sequentiële versnellingsbak en nieuwe remmen van Brembo. De auto is in Genève te zien, naast de nieuwe A110 Pure en de A110 Légende.
Super dik!!
Mooi racertje. De GT4 klasse wordt steeds interessanter.
Hoewel ik het wel wonderlijk blijf vinden hoe de organisatie een auto als deze Alpine qua Balance of Performance op 1 lijn weet te krijgen met 500 plus pk sterke wagens als de Mercedes GT-4 of de McLaren 570 GT4.
@ramshoek: Het gewichtsvoordeel van deze kleine wegduivel zal er wel iets mee te maken hebben. Uiteindelijk hangt het er ook vanaf wat Renault motorisch van plan is… ze krijgen tegenwoordig al vrij veel uit een 1.6 liter.
@royaledeluxe: er zit toch een 2.0 in de a110?
@gasskaas: In de Alpine zit een 1.8.
Wauw, wat een toffe wagen! :D
brede slicks, zo jammer! Het hele idee van deze auto (lekker speels glijden en sturen met je rechter voet) is daarmee wel goed om zeep geholpen.
@JanJansen: speels glijden, daar heb je niet zoveel aan op het cirquit.
@janjansen: want racewagen.. fijn is geen eis, als het maar snoeihard gaat in de handen van een professionele racer of gentleman piloot.
Andy Wallace zei ooit dat een racewagen die fijn aanvoelt nog lang niet op de limiet is afgesteld. Als het zo hard, scherp en oncomfortabel is dat de coureur angst heeft maar nog met de wagen overweg kan dan kun je een klein beetje minder extreem gaan qua afstelling en is de wagen perfect (volgens Andy Wallace).
@w0o0dy: een alpine met deze motor zal nooit echt hard gaan. Het concept is er niet naar. Waarom er dan geen leuk sturende auto van maken?
Prachtig apparaat zo..ziet er snel uit. Nu nog waarmaken dat uiterlijk.
So cute
Het melken is begonnen…. Eerst een cabrio, dan een handbak, dan een speciale RS en dan een Trophy?
@dutchdriftking: vergeet de SUV niet
Het zal een fijn racewagentje zijn met dat lage gewicht.
Wat is dat ronde ding in de motorkap?
@dirkv: Tankdop?
Dik uitgevoerd
Ik vind dit zo’n gaaf ding. Heb de straat variant kunnen bekijken op inter classics en was ook daarvan erg onder de indruk. Als het zou gaan tussen een 4c of deze dan wordt het absoluut deze.