Met de letters Manufaktur is de Alpina XB7 een nog completere auto geworden.
Misschien wel het meest uitgesproken model van Alpina is de XB7. Volledig irrelevant voor de Nederlandse markt. Te groot, te lomp, te duur. Toch staan er een paar op Nederlands kenteken. Er zijn altijd wel mensen voor te vinden. De focus ligt echter op de Amerikaanse markt met dit model.
Sinds zijn introductie heeft Alpina 2.880 exemplaren van de XB7 geproduceerd. Slechts 550 voor de Europese markt. Met Pebble Beach op de kalender voor deze maand heeft Alpina een nieuwe modelvariant gepresenteerd in vorm van de XB7 Manufaktur. De nieuwe dikste van het Duitse automerk.
De upgrades hebben met name betrekking tot het exterieur en het interieur. De specificaties zijn hetzelfde gebleven. Dat betekent nog steeds een Bi-Turbo 4.4 V8 onder de motorkap, goed voor 621 pk en 800 Nm aan koppel. 0-100 km/u in 4,2 seconden, 0-200 km/u in 14,1 seconden en een opgegeven topsnelheid van maar liefst 290 km/u.
Nieuw voor de Alpina XB7 Manufaktur is het feit dat de 23 inch Alpina Classic wielen uitgevoerd zijn in Aluminium Satin. Verder is er een nieuwe diffuser achter. Qua kleuren heb je de keuze uit ALPINA Blue metallic en ALPINA Green II metallic.
Top leder
Deze XB7 komt het met een high-performance remsysteem en extra lederpakket is standaard op de Manufaktur. Geen interieur bestaande uit gerecyclede flesjes om de duurzame koorknaap uit te hangen. Gewoon het prachtige Lavalina leder tot in detail uitgevoerd. Optioneel zijn twee weekendtassen te krijgen van handgemaakt leder, matchende met het Lavalina leder van het interieur. Tof!
Bestellen maar
De nieuwe Alpina XB7 Manufaktur is vanaf nu te bestellen. Een Nederlandse prijs hebben we niet, misschien is dat maar goed ook. De Duitse prijs begint bij 190.500 euro. Bij ons begint het minimaal met een ‘2’ en dan loopt het nog flink op.
GJZ zegt
Zo vind ik de X7 best te pruimen, het interieur is echt stijlvol gedaan
Ruben Van Dijk zegt
Manufaktur is wel een beetje Mercedes naam…
Edge zegt
Een beetje? Mercedes heeft gewoon een individualiseringsprogramma met die naam. Slecht gekozen door Alpina dus.
Lambrusco zegt
In mijn optiek een van de weinige mooie BMW’s. Wat een bakbeest, heerlijk.
enrique zegt
Dat groen blijf ik zo mooi vinden op die modellen… Super klassiek met het bruine leer, maar ik vind het echt een schitterende combo
zjos zegt
Goh, een in de basis mooie BMW. Het kan dus toch.
Gaaf ding mooie kleur en leer.
Is ver buiten mijn bereik maar dit is iets waar ik voor zou gaan als het kon. Wel met Alpina logo’s er op !
lpgbarrel zegt
Lekker dikkertje!
Edge zegt
Zou dit de laatste nieuwe “oude” Alpina zijn voordat BMW er een sublabeltje van maakt, of zouden we nog een paar modellen krijgen na deze XB7 Manufaktur
ouwedibbes83 zegt
De 7-serie leent zich ook wel voor zo’n Manufaktur behandeling denk ik
alloallo zegt
De Range Rover blijft mijn voorkeur houden.
Jurgen zegt
Die Alpina opsmuk moet je ding zijn, ik vind het helemaal niks, sowieso is de X7 echt veel te groot, wat moet je met zo’n boot in Nederland.
shellplc zegt
Jos Verstappen had er één gekocht geloof ik, maar zal wel niet op Nederlandse platen staan.