Samen met je wingman langs de zonovergoten boulevard de hele meneer uithangen, om vervolgens met je verse vangst op de achterbank en een vaartje van 300 per uur huiswaarts te keren, met welke cabrio kan dat nou?
Dat zullen we je vertellen: met Alpina’s B4 Biturbo, op basis van de hagelnieuwe 4 Serie Cabrio. Dit 410 pk/600 Nm sterke apparaat neemt alvast een voorschotje op de de M4 Cabrio, maar dan een stukje ingetogener, want dat is des Alpina’s.
Omdat het de kleur is waar het bedrijf zich mee identificeert staat ook deze B4 in het blauw op de beursvloer, maar misschien dat een andere tint ter variatie eens leuk zou zijn?
sandniggah zegt
Een stukje ingetogener? man het interieur kan zo 1 op 1 naar een woonwagenkamp.
riddertevoet zegt
Eerst even die achterkant debadgen, dunkt me.
martinh zegt
Doe mij maar een 458 spider of die opgefriste bentley speed. Is de vangst een stuk groter
gregorius zegt
Ohw, Alpina 4-cabrio. Zo’n 3 / 4 cabrio is ook altijd zo lastig; wat moet je nou nemen? De 320i? Nee, je wil meer? Dan de M3? Maar die is zo duur. De 335i, die is soms zelfs sneller…. Maar dan heb je het o zo vette geluid en die vette uitlaten niet van de M. Lastig lastig.
En nu met de 4 krijg je waarschijnlijk weer t zelfde verhaal.
Feit (in mijn ogen) is nog wel dat BMW nog altijd de enige hard-top cabrio heeft met performance die er niet uitziet alsof ie een kont van een grote donkere mama heeft (Eos, Focus, Peugeot, Lexus etc) (SL rekenen we ff niet mee, andere klasse).
sandniggah zegt
@gregorius: Ahum …dus geldgebrek is eigenlijk het probleem ?
gregorius zegt
@sandniggah: heb een potje; maar weet nog altijd (ben al 2 jaar aan het tobben) de juiste opvolger voor mijn A6 4.2. Wil sws een auto van ong 3 jaar oud; scheelt gemiddeld de helft. Zolang het maar geen VAG is. Meer fun, minder verbruik, wel 4×4, mooi interieur, cruise control met distance control, mooi scherm erin.
Dus nee, ben totaal niet picky.
sandniggah zegt
@gregorius: Jij moet een auto importeren en Japan is wat dat betreft een hemel op aarde .
gregorius zegt
@sandniggah: importeren sws. Nou woon ik in Zwitserland, maar Duitsland is goedkoper.
Maar hoezo is Japan hemel op aarde?
sandniggah zegt
@gregorius: Hele mooie autoś met belachelijke lage km en prijs
gregorius zegt
@sandniggah: maar wel met het stuur aan de verkeerde kant…
rolov zegt
@gregorius: stuur linkse is een status symbool daar. Dus de duurdere auto’s zijn soms linksgestuurd ;)
Hupke zegt
@sandniggah:
JDM wagens zijn op z’n minst een acquired taste te noemen, en voor al de rest is het het niet echt waard om in Japan te gaan kijken. Iets met een stuur dat aan de verkeerde kant staat.
f40racer zegt
Hou op man, als je hierin rijdt heb je een glimlach van oor tot oor. Snap niet waarom er altijd iets fout/verkeerd/mis moet zijn.
sandniggah zegt
@f40racer: op de stickers, badges en kleur interieur na heb ik niets te klagen.
tievdz zegt
Sinds wanneer zijn twee uitlaatjes niet meer voldoende? Helemaal bij een Alpina zou dat mijn voorkeur genieten
volvoturbo zegt
Dit is in feite toch ’n getunede 435i cabrio? Wat mij betreft had ie inderdaad gewoon de 2 enkele pijpjes van de 335/435 mogen hebben. Blijft t mooiste.
Hupke zegt
Het gebeurt zelden dat je dat van een alpina kan/moet zeggen, maar wat een hoerensloep is me dat. Vreselijk onding, is het.
griffendahl zegt
@Hupke: Niks wat niet op te lossen is met wat andere keuzes qua interieur lijkt me zo
toyotafortuner zegt
Ff 2 uitlaten eraf slopen en hij is dan echt af!