Wie discretie op prijs stelt, maar wel zijn of haar zinnen op een potente Bimmer heeft gezet die ook nog eens als een fijne daily driver bekend staat, die kan al jaar en dag bij Alpina terecht. Met de B3 BiTurbo zetten ze de trend voort.
De 410 pk en 600 Nm in de Alpina B3 BiTurbo zijn afkomstig van het getunede blok uit de BMW 335i, die in zijn geheel als basis diende. Uiteraard zijn de bekende 20-inch Alpina-velgen aanwezig, en je kunt hem ook als xDrive versie verkrijgen. Deze vierwielaangedreven pretmajoor sprint dan in 4 seconden naar de honderd. Zonder vierwielaandrijving sleurt de 3.0-liter zescilinder je in 4,2 tellen naar de honderd. De topsnelheid bedraagt 305 km/u.
Hieronder zie je hem eens niét in dat eeuwige blauw, maar in een minty fresh groene tint met een mosterdgeel interieur. Uiteraard is ‘ie ook gewoon voorzien van het bekende Alpina-opschrift in de voorbumperlip.
laulau zegt
Pure porno dit… Schitterend
jzaero zegt
@laulau: Zou hem zo kopen, subtieler dan een M3, maar de kenner weet alsnog dat je iets speciaals hebt en ook serieuze prestaties onder de kap hebt. Ik zeg prima alternatief. Bovendien wordt er op dit model ook een sperdiff geleverd, dus voor degene die die 20″ banden kan betalen, je weet wat je te doen staat ;)
406_v6 zegt
Hmmmmm… dat maakt hebberig…..!! Als xdrive graag!
FelixF zegt
Geil!
berlinetta zegt
Indrukwekkende prestaties zeg.
lambo4all zegt
Ik ben niet zo’n fan van de huidige 3 serie, maar deze alpina is wel erg lekker! Hopen dat ze hetzelfde kunstje uit kunnen halen met de 4 serie.
rijbewijzer zegt
“Wie discretie op prijs stelt”
.. En dan het halve alfabet achterop zetten
Emile_Benz zegt
@rijbewijzer: ff de optie aanvinken om dat weg te laten… Kost niks.
DennisS65B40 zegt
@rijbewijzer: en 4 dikke uitlaatpijpen! Valt bijna niet op..
bsxc2 zegt
Hebbe..hebbe…
mashell zegt
Ik ben nogal geen Alpina fan, maar dit is wel een mooie kleur groen. En het tapijt waar deze wagen op staat ziet er strak uit.
heidi zegt
Bij Alpina heb ik een net niet gevoel. De M3 F80 zal beter zijn.
Het is ook tijd voor andere/nieuwe velgen, een moderne auto met velgen die al heel erg oud zijn kan gewoon niet.
Bijv. een laatste generatie Mustang met velgen van de eerste generatie Mustang staat ook niet.
bofkont zegt
@heidi: Jij begrijpt het idee achter een Alpina volgens mij niet.
De M3 F80 zal idd de betere stuurauto zijn kwa sportivitei, maar maakt hem dat de betere auto??
Alpina is meer op comfort gericht, het is maar net wat je in een auto zoekt.
De een is niet perse beter dan de ander!
Ik zou 100% voor de Alpina gaan, nog steeds bloedsnel/meer comfort want 99.9% van de bmw’s komen nooit op een circuit, en daarbij is een Alpina exclusiever dan een M.
heidi zegt
@bofkont:
Met beter bedoel ik dus mooier uiterlijk. De Alpina hebben het net niet voor mij, of het nu door de kleur of velgen komt, wie weet.
Daarom vind ik de M3 F80 mooier om te zien dan deze Alpina B3 biturbo. Misschien is het een ander verhaal wanneer de B3 biturbo bijv. in het zwart met gouden streep en rood interieur zou zijn.
bofkont zegt
@heidi: Ah juist die manier, over persoonlijke smaak en voorkeur valt niet te twisten.
kaasboerin zegt
@bofkont: Overdrijven is ook een vak, ga maar is kijken op bijv. de nurburgring, ’t gros zijn BMW’s.
bofkont zegt
@kaasboerin: nou laten we het dan op 90% zetten ;)
smurffie88 zegt
Deze velgen vind ik persoonlijk juist tijdloos..
Voor de rest een prachtige auto!!
racerx zegt
Niet om te zeiken, maar de B3 gebruikt het twinturbo blok uit de Z435i(s), niet de twinscroll uit de 335i…
technopatat zegt
@RacerX: is dat dan niet gewoon het blok uit de ‘oude’ 335i? Die waren vroeger toch twinturbo’s voor ze die twinscroll erop schroefden… Het n54 blok dacht ik? En nu ligt in de 335i een n55 blok?
Onehp zegt
@technopatat: de B3 gebruikt wel degelijk de N55 waar Alpina, in samenwerking met BMW, weer twee turbo’s op heeft geschroefd ipv de twinscroll enkelturbo. Zie je ook aan het verbruik, dat haal je niet zonder valvetronic van de N55. Chris Harris sprak over een zeer goede gasrespons, ben dan ook benieuwd naar de technische details want met bijna één bar boost is dat niet vanzelfsprekend.
rufctr01 zegt
Wat een beest!
stefanos zegt
Ben ik de enige, of vinden meer mensen die letters die Alpina altijd gebruikt op de achterkant rechtstreeks van de halfords komen.
Volvo_440_turbo zegt
@stefanos: Je bent niet de enige, maar ik ik moet wel toegeven, als je in een showroom vol Alpina’s rondloopt dat je wel heel erg onder de indruk raakt… en als ik me niet vergis stonden daar modellen zonder het halve alfabet op zoals Rijbewijzer aanhaalt, maar ik ben niet helemaal zeker = te lang geleden
stefanos zegt
@Volvo_440_turbo: Dat sowieso, ben ik helemaal met je eens. Vind alles super dik aan een Alpina, alleen die letters zouden wel wat minder duitse degelijkheid mogen uitstralen.
Onehp zegt
@stefanos: kun je gewoon weglaten op de optielijst, geen probleem. Of nog beter, zelf het overbodige weg doen en enkel B3 laten staan, bijvoorbeeld.
toyotafortuner zegt
Wat een pornobak zeg! En die prestaties, damn! Die kleur ook, zeer goede alternatief voor het prachtige Alpinablauw. (mijn eigen naam voor dat prachtige kleur)
Heerlijke wagen weer Alpina, chapeau!
schellekens006 zegt
Bah wat is ie mooi.. Hier krijg je gelijk zon gevoel van om je bankrekeningen te plunderen.
Entwicklung88 zegt
Wat een gave auto’s zijn het toch.. Mocht ik ooit zoveel centjes bij elkaar schrapen, dan ga ik zeker hier rondkijken.
Vind de auto die hier staat wel iets te, subjectief natuurlijk. Maar als de velgen, spoiler en uitlaten wat discreter waren geweest had ik het een stuk smaakvoller gevonden.
ericc zegt
Mooie wagen. Voor mij de touring met x-drive graag en de volledige bestickering. Ben benieuwd of Alpina zich ook gaat wagen aan de i-serie van BMW. Een i8 met dubbele turbo op de 1,5liter , in het Alpina-blauw + bestickering.
drf76 zegt
Kost dat nou?