![Afbeelding Alpha-N bewerkt Volkswagen Golf 6 R [330 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Alpha_N/Volkswagen_Golf_6_R/VW-Golf-R-Alpha-N-01.jpg)
![Afbeelding Alpha-N bewerkt Volkswagen Golf 6 R [330 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Alpha_N/Volkswagen_Golf_6_R/VW-Golf-R-Alpha-N-02.jpg)
![Afbeelding Alpha-N bewerkt Volkswagen Golf 6 R [330 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Alpha_N/Volkswagen_Golf_6_R/VW-Golf-R-Alpha-N-03.jpg)
![Afbeelding Alpha-N bewerkt Volkswagen Golf 6 R [330 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Alpha_N/Volkswagen_Golf_6_R/VW-Golf-R-Alpha-N-04.jpg)
Met de komst van een nieuwe generatie hot hatch is er altijd een tuner die deze de loef af wil steken met een opgepepte vorige variant. Vandaag is het de beurt aan Alpha-N, die deze WRX-tastische Golf R van 330 pk voorziet.
De tuner die zich voorheen voornamelijk met BMW’s bezig hield voorziet de Golf R van een setje dure Öhlins-veren en een setje lichtgewicht OZ-jetsers in kitscherig goud, met een diameter van maar liefst 20 inch.
Dankzij een EVOMS sport-luchtfilter, een aangepast uitlaatsysteem en een mopje chiptuning wordt de 2 liter-turbo van 270 naar 330 pk opgeblazen, die via alle vier de wielen een weg naar het asfalt vinden. Ik ben benieuwd hoe hij presteert in verhouding tot de nieuwe Golf R.
Een Golf die een Impreza wil zijn, keer wat anders.
@gedwongenleaser: wel beetje een ‘allo ‘allo vermomming (It is I, Leclerc)
@Simpson: allo allo altijd goed :)
@Simpson: officer Craptree die graag en Fransoos wil zijn. ‘Gutmeuning’
@gedwongenleaser: AWD heeft ie al, nu nog een laag zwaartepunt wat blok betreft! (;
@baap: en permanente AWD please. Toch maar een WRX.
@ej20g: hier, misschien leuk voor je om te zien ;)
http://dutchbuild.com/index.php/dutchbuild/haldex-controller/
@rubend: een apparaatje dat de werking van het Haldex systeem aanpast? Excuses als bovenstaande niet klopt maar de site is via de mobiel niet zo duidelijk. Het lijkt me wel interessant trouwens!
@ej20g: klopt, weet het niet helemaal zeker. Maar in sommige configuraties is het met die controller zelfs mogelijk om er RWD van te maken!
@rubend: dat zou het “probleem” voor een groot deel oplossen inderdaad.
Like! “als in Facebook like”
@focusrs: Dislike! “als in ik vind deze reactie nergens op slaan”
@daandaan: Het is jammer dat er geen knopje op AutoBlog is: ‘Zuurpruim’
Dat ziet er best leuk uit. Vind die blauw/goud combi niet misstaan op de golf.
En de kosten zijn…?
@baasbas: De kosten zijn altijd voor de klant.
@toroloco: tegenvaller…
20″(!) Die zal vast lekker rijden! :/
@sir_smokalot: De Golf VI R heeft standaard 270 pk. De Scirocco R heeft 265 pk (je beweerde in het artikel dat de Golf VI R van 265 naar 330 pk getuned werd).
@autobart: Hm, dat geeft maar weer aan dat je dit soort dingen beter niet uit je hoofd moet willen doen. Is aangepast, dank!
Een wannabe but fails sti.
@imba: daarvoor is de afwerking in deze golf inderdaad veel te goed. Een sti hoort rommelig te zijn, met veel hard plastic en rammeltjes in het interieur.
@melkkoe: Die rammeltjes zitten in je hoofd.
Volgens mij was de Clio Williams er eerder dan de Impreza 555. Maar ik blijf het een mooie kleurencombinatie vinden, gouden velgen mogen wat mij betreft ook alleen onder een blauw auto.
@audirs3: dat klopt, de Williams was er vanaf 1993, de bekende 555-kleuren debuteerde pas op de ’95 rally wagen van Subaru. De kleur op de Williams was echter veel donkerder dan de kleur op de rally wagen van Subaru en neigde meer naar zwart. Zodoende heeft Subaru de kleurencombinatie echt beroemd gemaakt en niet Renault. Ondanks dat de Williams op zich een erg leuk wagentje is.
Je gaat geen impreza nabootsen… Ik ben een golf man maar spuit die wielen even in een andere kleur.