Het zat er al aan te komen. Fernando Alonso vertrekt bij het F1 team van McLaren. Na weken van geruchten hebben de Spaanse coureur en de Britse renstal nu definitief met elkaar gebroken: “it was agreed that it would be in the best interests of both parties to bring the relationship to an end.”
Het is nog niet bekend voor welke team Alonso komend seizoen gaat rijden, of wie de nieuwe coureur wordt bij Mclaren. Laten we in ieder geval hopen voor Fernando dat ie de 722 mag houden…
Hieronder de yadayada uit het persbericht:
FERNANDO ALONSO:
“Since I was a boy I had always wanted to drive for McLaren, but sometimes in life things do not work out. I continue to believe that McLaren is a great team. Yes, we have had our ups and downs during the season, which has made it extra-challenging for all of us, and it is not a secret that I never really felt at home. I know there have been suggestions of favouritism within the team and people say a lot of things in the heat of battle, but in the end I was always provided with an equal opportunity to win. Today’s decision allows all of us to focus on 2008, and I wish the team, Vodafone, Banco Santander, Mutua Madrileña and all the other team Partners who I have worked closely with during the year, the best for the future.”RON DENNIS:
“Everybody at Vodafone McLaren Mercedes, especially McLaren’s Spanish Partners Banco Santander and Mutua Madrileña and the team’s title partner Vodafone, want to wish Fernando all the best for the future. He is a great driver but for some reason the combination of Vodafone McLaren Mercedes and Fernando has not really worked out, and in the end we reached a stage where none of us could find a way to move forward. We all believe that our joint decision to part company is for the best, and we will now continue to focus on our 2008 World Championship challenge.”
Met dank aan iedereen voor de tips!
Enzo zegt
opgedonderd!
Hopelijk gaat hij nu bij suzuki rijden ofzo… vind het echt een onsportieve vent! aan het eind van het seizoen werd het beter, maar tog!
Enzo zegt
Ik zie hier wel een opportunity voor ‘onze” CA :D:D:D:D
jonas zegt
Onsportief is niet echt gepaste woord, gedreven is mss betere keuze!
Nuja het zat er aan te komen he, terug nr renault?
Poekie Lauda zegt
@ Enzo
Daar sluit ik me bij aan
Jan C. zegt
Wie komt er nu voor in de plaats? Ik zet in op Rosberg.
dikke richard zegt
Lekker terug naar Renault en weer ouderwets vlammen. Dan komt alles weer goed.
rickadelic zegt
gegadigde teams voor alonso zijn red bull, toyota, williams, renault
Juppe zegt
….but in the end I was always provided with an equal opportunity to win.
Dat zegt ie nu als een positief iets, terwijl ie eerst zit te zeiken dat hij een voorkeursbehandeling zou moeten hebben, of dat Hamilton voorgetrokken wordt. Wat is het nou?
Iig, dagdag Alonso. Ben benieuwd waar ie gaat rijden, en wie ervoor in de plaats komt (Rosberg?).
wapz zegt
rickadelic:
alleen renault en toyota. dus renault. kovalainen naar mclaren. piquet naast alonso! toyota met timo glock.
Enzo zegt
@Dikke Richard
Renault is niet meer wat het geweest is, het is dus nog maar de vraag dat ze volgend jaar wel op niveau zijn daar, dus het is teijfelachtig of hij daar kan gaan vlammen. Als ik hem was zou ik kiezen voor BMW ofzo
Enzo zegt
zou Christian Albers al een sollicitatiebrief aan het tikken zijn?
Bleh zegt
Verstappen herrijst uit het as en gaat tijden voor mclaren!
Joost zegt
Wie zal plaats nemen in het 2e stoeltje?
Ik ga voor Kovalainen of Rosberg! :D
marex zegt
christian albers? Denk het niet, denken jullie nou echt dat een team als mclaren geen betere rijder kan halen. Ik lag me rot
Floris zegt
@Juppe, dat is puur om verder moddergooien tussen beide partijen te voorkomen. PR-praat van de bovenste plank dus.
Fej zegt
Terug naar Renault waarschijnlijk en dan kan hij zijn 722 inruilen voor een Avantime! :-)
Pomoek zegt
Alonso naar Renault. Kovalainen naar McLaren? Die jongen zou zich mogelijk beter schikken in de nummer 2 rol dan Alonso. Overigens, de spaanse sponsoren zullen nu ook wel vertrekken. Dat en met die boete van 100mio…Ik denk niet dat McLaren volgend jaar veel potten gaat breken…
marek zegt
:p mischien is super aguri blij met zijn komst??
kan hij die 722 omruilen voor een honda civic uit 1994
BreinStein zegt
jammer, ik vind alonso een goede coureur. alleen is hij buiten de baan helaas niet altijd even goed.
Barry330cd zegt
De man is tweevoudig wereldkampioen en heeft zijn sporen al verdient. Bovendien heeft Briatore al meerdere malen laten doorschemeren hem bij Renault terug te willen, maar persoonlijk zie ik Ferrari ook nog wel in beeld zijn. Massa een jaartje bij Red Bull en Alonso met Kimi in het Ferrariteam lijkt mij wel lache;)
Uitdebroeck Piet zegt
99% zekers een wissel met rosberg.
Conundrum zegt
@ rickadelic & Wapz
Er zijn geruchten dat alonso alleen naar een priveteam mag en dus niet naar Renault terug keert.
Jelle zegt
Nieuw team, nieuwe redenen om te zeiken waarom hij niet de snelste was.
Hij is misschien dan volgens vele een van de beste (op dit moment) op de baan, buiten de baan is hij gewoon niks anders dan een onsportieve klootzak!
Daarbij is hij geen echte coureur, kijk maar naar 2005, laatste paar races reed hij op safe en was tevreden met een 3e of 4e plaats ipv winnen. In Brazilie reed Kimi Raikonnen wel de snelste ronde in ronde 66, Massa zelfs in 71 en dit met een stand dat Kimi kampioen is en Alonso lag een minuut achter.
Pech is ook de enige reden waarom Kimi pas in 2007 kampioen is geworden en Alonso in 2005 ipv Kimi, want ondanks alle pech van Kimi zijn zijn stats bijna hetzelfde als Alonso.
Kimi Alonso
Punten: 456 om 490
Winst: 15 om 19
Poles: 14 om 17
Snelste ronde: 25 om 10
Enzo zegt
In elk geval GEEEN kans bij Ferrari
RenJie zegt
– Massa en Raikkonen blijven bij SF
– Rosberg blijft bij Williams
– BMW blijft zelfde
– Trulli blijft bij Panasonic
– Redbull blijft zelfde
– Honda blijft zelfde
– Vettel en Bourdais bij STR
– Ik zie Fisichella weggaan bij Renault
– Ik zie Hamilton 100% blijven bij McLaren
– ik zie nog niet waar kovalainen heen gaat… of hij blijft bij Renault of Hij gaat naar McLaren.. ik zie niet iemand anders dat doen.. of misschien gokt Ron Dennis weer op een rookie? van de testrijders?
Dus ik denk dat Alonso naar renault gaat en kovalainen naar mclaren, anders een rookie voor McLaren.
RenJie zegt
@Jelle
wat wil je daar nou mee zeggen? ik vind hem ook niet de sportiefste en ik kan hem ook niet uitstaan, maar rijden kan hij echt wel hoor..
— Daarbij is hij geen echte coureur, kijk maar naar 2005, laatste paar races reed hij op safe en was tevreden met een 3e of 4e plaats ipv winnen. —
ervaring heet dat, dit heeft Hamilton de das omgedaan, dus ik zou niet weten wat je er mee wilt zeggen.
Conundrum zegt
@ RenJie
Ik zie rosberg nog wel naar mclaren gaan. Is volgens mij nog een oud team genoot van Hammilton en dan heeft Alsonso de kans om zichzelf te bewijzen net als Michael Schumacher destijds bij Ferrari.
Chappie zegt
Wat een gepiep van sommige om te zeggen dat Alonso op de baan goed is en ernaast een klootzak is… Knap, kennis met ‘m gemaakt dan? Hij is / was gewoon iemand die er 200% voor gaat. En dat kan je geen enkele sport-man, vrouw kwalijk nemen.
Hoop dat ‘ie terug naar Renault gaat en “ze” daar weer net zo snoeihard rond hun oren gaat rijden.
Joost zegt
Misschien laat Dennis idd weer een van de testrijders rijden, Pedro de la Rosa of Gary Paffett, maar die kans acht ik niet erg groot…
Mijn (vernieuwde) Silly Season 2008:
Scuderia Ferrari:
1. Kimi Raikkonen
2. Felipe Massa
BMW-Sauber:
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica
ING-Renault:
5. Heikki Kovalainen
6. Nelsinho Piquet
AT&T Williams:
7. Fernando Alonso
8. Kazuki Nakajima
Red Bull Racing:
9. David Coulthard
10. Mark Webber
Panasonic Toyota:
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock
Scuderia Toro Rosso:
14. Sebastian Vettel
15. Sebastien Bourdais
Honda F1:
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello
Super Augurken:
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson
Force India F1
20. Adrian Sutil
21. Roldan Rodriguez
óf
21. Iemand met veel geld en 0 talent
Vodafone McLaren-Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Nico Rosberg
polomen zegt
Iets voor Spyker misschien?
Mr West zegt
Hier op de kermis bij de botsauto’s is nog wel een stoeltje voor onze lieve Alfonso
Ik heb nooit gemogen
J. zegt
Geruchten gaan dat Dennis hem niet naar een fabrieksteam wil laten gaan, STR/Williams/Force India/Red Bull blijven dan nog over.
STR/Force India rijden met Ferrari motoren en nu wordt er gespeculeerd dat hij daar een contract ondertekent, en dan vanuit daar weer naar Ferrari gaat. Zo komt hij bij een fabrieksteam, en kan Dennis geen aanklacht indienen.
Ik zie het persoonlijk niet gebeuren, Ferrari heeft een schitterend duo, en heeft Alonso eigenlijk niet nodig.
Circo Clavo zegt
Sebastien Vettel vervangt Fernando Alonso, what are the stakes?
Ganryu zegt
Kom op kinders, als Schumacher arrogant doet dan is het een held, maar als Alonso dat doet dan is het een loser…en ik kan mij heel wat ‘mindere’ acties herinneren van Der Schumi.
Gerben zegt
grappig dat Iedereen nu Alonso de grond in boort.
Wie heeft de 6 jaren lange hegemonie van Schumacher doorbroken….
Juist Alonso.
Feit is dat het vanaf het begin niet boterde tussen McLaren (Ron Dennis) en Alonso en dat Hamilton het troetelkindje was.
En ja daar komen dan allerlei spanningen uit voort die ervoor gezorgd hebben dat geen van beide rijders wereldkampioen is geworden.
Hij heeft het karakter, koppigheid, doorzettingsvermogen dat een echte wereldkampioen hoort te hebben en ja daar hoort ook een deel arrogantie bij.
(maar blijkbaar wil iedereen kleurloze saaie figuren in het F1-circus)
Bij Ferrari spelen ze het spelletje al jaren slimmer waar er een duidelijke nummer 1 en 2 is indien de wereldtitel op het spel staat.
Moest McLaren dit dit jaar ook gedaan hebben, was Alonso nu wereldkampioen.
Maar zeg nu zelf, wat is mooier om te zien: 2 ploegmaten die vechten of 2 die mooi in een treintje achter elkander aan rijden.
Op Schumi was destijds ook veel kritiek, ivm onsportiviteit etc…,maar hij heeft wel 7 wereldtitels behaald.
Herinnert iemand zich de legendarische gevechten tussen Prost en Senna bij McLaren. Was dat sportief?? nee, maar het zorgde wel voor spanning en spectakel en dat is net hetgene wat de F1 de laatste jaren miste.
Gerben zegt
Je was me voor Ganryu…
Ik heb trouwens Alonso op het circuit maar weinig onsportieve dingen zien uithalen (racen op de limiet dat wel ja)… in tegenstelling tot Schumi…
Och ja, meesten zijn Alonso na 2 jaar moe gezien en moet dus plaatsmaken voor een nieuwe held…..
MichaelNizet zegt
FERRARIIIII
TTom zegt
Het moest er toch van komen.
Wellicht goed voor de sport…
Ganryu zegt
Ach ja Gerben, het gaat er tenslotte om wat je laat zien in de races. En niet hoe goed je kunt opschieten met de pers of andere collega’s.
RScosworth zegt
Ik vind dat gezever over Alonso maar dikke BS. Iemand die meervoudig wereldkampioen is mag van mij wel een tikkeltje ‘arrogant’ zijn. Dan vind ik Massa een pak ‘onsportiever’ die lastig wordt wanneer Alonso een opmerking maakt over een touché die hij van Massa kreeg.Het zou wel erg fout zijn als iedereen zo braaf was als Hamilton. Daarnaast zijn er maar weinig coureurs die zo veel spektakel op de baan leveren als Alonso.
Ik kijk nu al uit naar het volgende seizoen iig!
mart(w)in zegt
alonso de jongen die als die niet kan winnen met modder gaat gooien,en over onsportief begint….
nou briatore wil hem graag terug,fisi er uit…want dat zal toch al in de planning..
Scooperdepoep zegt
Zo zie je maar. Als je niet kunt verliezen, kan je ook niet winnen.
Gerben zegt
Alonso laat ten minste blijken dat hij graag wil winnen…
niet zoals al die andere droge dooie mussen die in hun auto rondjes tuffen en de pers verteld wat teambazen en sponsors willen horen
Gerben zegt
Alles ging gewoon fout toen hij naar McLaren ging…
Het boterde niet tussen beide and that’s it…
Flavio en Alonso en we gaan terug mooie dingen zien… alleen jammer dat hij volgend jaar niet voor het eerste plekje kan meevechten.
Moest dit wel gebeuren dan kruipen alle kritikasters in een stil hoekje weg.
J. zegt
@RSCosworth, Massa onsportiever dan Alonso vanwege één actie? Het was Alonso die als een jankend ventje de camera erbij moet halen om vast te leggen dat er rubber op de lak van z’n auto zit, Massa reageert daar onhandig op omdat hij er gewoon boven moet staan. Dat dit een fout is van Massa ontken ik niet, maar ze waren beiden gewoon kinderachtig bezig.
Op de baan vind ik Massa zich veel sportiever gedragen dan Alonso. Ik zie Alonso namelijk zijn teamgenoot niet aan een WK helpen, en daarnaast erger ik me altijd ontzettend aan dat gezwaai naar achterblijvers van Alonso, zelf is hij ook in een Minardi begonnen en volgens mij vergeet hij dat soms wel eens.
‘Extreme’ coureurs zijn leuk, maar doe mij dan maar een coureur als Montoya, grote bek en altijd in voor een stoere actie op de baan maar nooit janken als er iets fout gaat of fout dreigt te gaan. Herinner je je Verstappen nog die Montoya in leidende positie uit de race knikkerde, Montoya reageerde daarop door te zeggen dat het logisch is dat je in een trage Arrows later kunt remmen en dat ongelukjes bij racen horen. Liever dat dan iemand die er een camera naartoe gaat trekken en met z’n vingertje naar een ander gaat wijzen.
Spike zegt
Alonso moet gewoon weer bij Renault rijden, heeft Hamilton een zware tegenstander en niet eentje welke in hetzelfde team rijdt zodat Hamilton de beste papieren heeft, CA moet bij Williams gaan rijden of testen.
Of op de plek van Coulthard, maar daar gaat Doornbos misschien rijden…..
Wat denken jullie en nu niet gaan schelden hè… :-)
Gerben zegt
Denk je nu echt dat Massa vrijwillig de overwinning gunde aan Kimi in Brazilië.
Die man stond bijna met de tranen in zijn ogen op de persconferentie omdat hij in zijn thuisland de overwinning aan Kimi moest laten. Het schouderklopje van Kimi aan Massa zegt genoeg. Ook hij gunde de overwinning aan Massa… maar de wereldtitel was belangrijker
Zo gaat het al jaren bij Ferrari. Massa wist dat, maar hij had het er wel verdomd moeilijk mee…
Ik ben er zelf trouwens nog niet uit waarom die 3de pitstop van Hamilton nodig was. Ongelooflijk wat een flater…. Het was bijna van hier Ferrari wij geven u de wereldtitel in ruil voor….. Een heel rare laatste wedstrijd.
driek zegt
Eindelijk Alonso is weg, was een serieuze McLaren fan tot Kimi weg ging en Alonso kwam, nooit echt Alonso fan geweest en had dan ook gemengde gevoelens in het begin van 2007. In ieder geval ben ik blij dat hij weg is en zo kan Hamilton mss dit jaar wereld kamp. worden. Alsonso gaat volgens mij mss terug naar Renault om te tonen dat hij het team weer bij de top kan plaatsen en voor de voorrangsbehandeling in het team.
Alhoewel, als hij naar williams zou gaan en dat team terug naar de top brengen zou het heel mooi kunnen zijn voor de sport : Ferrari vs McLaren vs Alonso’s team
Ari_M6 zegt
Die gaat volgend jaar naar BMW of Renault.
1 van de twee.
Tenzij Ferrari Massa aan de kant zet en Alonso in het team nemen.
Maar dat lijkt me sterk
Jelle zegt
CA terug in F1, zie het graag anders maar NEVER ever going to happen.
RD moet een jaartje wachten maar dan goed kans dat hij bij Red Bull in kan stappen (als Webber of Couldhard niet halverwege seizoen stoppen).
Volgend jaar zal het Massa, Raikonnen, Heidfeild en Hamilton zijn die vechten om het kampioenschap. Alleen bij BMW of Ferrari heeft Alonso kans om mee te vechten en beide teams zitten niet te wachten op hem.
Voordeel voor Alonso is wel dat hij volgend jaar tenminste weer zijn teamgenoot kan verslaan, al zou ik het zeer amusant vinden als of Nelson of Heikki hem bij Renault de oren wast.
Ongeacht de achterkamertjes politiek binnen Ferrari is het wel een hecht TEAM net zoals BMW. Alonso zal net zoals by Mclaren de #1 positie proberen op te eisen maar met een teamgenoot zoals Massa, Raikonnen, Heidfeld, Hamilton of Rosberg zal dat weer tot frictie leiden.
Wel apart trouwens dat Alonso pas begon te klagen over voorkeursbehandeling van Hamilton nadat hij achter stond en nadat Ron NEE had gezegd tegen Alonso eis van #1 status.
@ Gerben
Alonso heeft niet de hegemonie van Schumi doorbroken, dat heeft Bridgestone en Ferrari gedaan of op het minst Renault! Door alleen B-teams toe te staan naast Ferrari liep Bridgetone hopeloos achter met de ontwikkeling van de nieuwe band nadat de 1 band per race regel werd ingevoerd.
Maarten zegt
Tja, achteraf (achteraf is altijd makkelijk, weet ik) gezien had McLaren gewoon duidelijk voor een rijder moeten kiezen (wie laat ik even in het midden), want dan hadden ze denk ik zeker weten een kampioen gehad. Volgend jaar moeten ze gewoon lekker voor Hamilton kiezen, en iemand er naast zetten die zich kan en wil schikken als helper
Gerben zegt
quote: Alonso heeft niet de hegemonie van Schumi doorbroken, dat heeft Bridgestone en Ferrari gedaan of op het minst Renault! Door alleen B-teams toe te staan naast Ferrari liep Bridgetone hopeloos achter met de ontwikkeling van de nieuwe band nadat de 1 band per race regel werd ingevoerd
@Jelle
????????? Van deze zin snap ik niets
Dus je zegt dat Ferrari / Bridgestone of Renault de hegemonie van Schumi hebben doorbroken.
Ben ik de enige die hier niet aan uit kan?
wat de banden betreft.
Ferrari had met Bridgstone het voordeel dat de banden specifiek voor hun ontworpen werden. Dit noem ik dus een voordeel tov andere (top)teams die allen met Michelin reden.
Gerben zegt
quote:” @ Gerben
Alonso heeft niet de hegemonie van Schumi doorbroken, dat heeft Bridgestone en Ferrari gedaan of op het minst Renault! Door alleen B-teams toe te staan naast Ferrari liep Bridgetone hopeloos achter met de ontwikkeling van de nieuwe band nadat de 1 band per race regel werd ingevoerd.”
Deze zin snap ik niet
Gerben zegt
@Jelle nogmaals
wat de banden betreft:
Ferrari had het voordeel dat de Bridgestone banden exclusief voor hun op maat gemaakt werden. Bij elk chassis etc… hoort nml een ander type band wat beter presteert.
Het voordeel wat ze hadden werd dus weggewerkt door die nieuwe regel, omdat Bridgestone nu verplicht was meer teams op te nemen.
Gerben zegt
voor al de mensen die vinden dat Ferrari geen voorkeursbehandeling krijgt:
Stepney: 03 oktober 2007 “Ferrari had informatie over McLaren”
Nigel Stepney, een van de hoofdrolspelers in de spionagezaak tussen McLaren en Ferrari, is zeer verbaasd dat het team van Ferrari geen straf heeft gekregen van de internationale autosportbond FIA. Volgens de voormalig medewerker van Ferrari, die technische informatie van de Italiaanse renstal zou hebben gelekt naar McLaren-ontwerper Mike Coughlan, was er namelijk geen sprake van eenrichtingsverkeer en kreeg Ferrari ook vertrouwelijke informatie van McLaren doorgespeeld.
“Ik kreeg bijvoorbeeld informatie over wanneer de coureurs van McLaren hun pitstop gingen maken”, vertelde Stepney aan Grandprix.com. “Van Coughlan kreeg ik informatie over de gewichtsverdeling en verschillende onderdelen van de auto. Ferrari is er goed vanaf gekomen. Ik was toen werknemer bij Ferrari. Ik was op de hoogte van bepaalde dingen die McLaren deed tijdens de tests. Zo wist ik met hoeveel brandstof zij reden. De vraag is of Ferrari hier voordeel van heeft gehad, net zoals McLaren voordeel heeft gehad van de informatie van Ferrari. Volgens mij is dat wel het geval. Ik kan het niet bewijzen. Ik heb geen e-mails ofzo. Dit soort dingen werden intern besproken.”
Stepney is verontwaardigd over het feit dat niemand zich afvroeg of Ferrari ook informatie over McLaren kreeg van Mike Coughlan, als wederdienst. Stepney: “Ik was zeer verbaasd. Het lijkt er nu net op alsof de informatie alleen maar één kant op ging. Niemand vroeg zich af of er iets tegenover stond. Niemand heeft deze vraag gesteld. Iedereen denkt dat Mike de vragen heeft gesteld en dat ik ze gewoon heb beantwoord. Ik vind dat Ferrari een puntenstraf had moeten krijgen.”
Bron: GPUdate.net
GJ zegt
Geweldig nieuws!! Mijn dag is helemaal goed :)
Heb Alonso vanaf het begin af aan al een arrogant figuur gevonden. Hopelijk komt hij bij Force India F1 ofzo terecht dan zien we hem niet meer zoveel op tv.
Guido van H. zegt
Ik snap een ding niet!
Terwijl Alonso overduidelijk een tamelijk zielig, onsportief mannetje is…zijn er genoeg mensen die dit vertalen als “gedreven, doorzetter, straatvechter” e.d.
En maar schelden op Hamilton? :roll: Me dunkt dat voor Hamilton hetzelfde geldt…
Enne, als Alonso echt zo geweldig is als dat hij zegt (“Ik heb McLaren 0.5 sec. sneller gemaakt”), laat hem dan tekenen bij Toyota!
Maakt hij wat van dat team, dan zal ik het pas echt RESPECTEREN!!!
w0o0dy zegt
waar ik nog niemand over gehoord heb…… Had Alonso gelijk toen hij zei dat Hamilton voor getrokken werd?
Ik denk namelijk van wel en wel om de volgende redenen:
1) Hamilton heeft het grootste gedeelte van zijn autosportcarriëre aan Ron Dennis te danken. Door de miljoenen en de begeleiding van McLaren heeft hij altijd in goede teams gezeten en werd hij door de mensen van McLaren getrained (psychologisch, fysiek en als rijder). Als je zoveel geld en moeite in iemand stopt en je geeft hem een kans op het hoogste niveau dan wil je niet dat hij flopt……
2) Alonso is als wereldkampioen een hele dure coureur voor McLaren. Als hij weer wereldkampioen zou worden zou hij alleen maar duurder worden. Als hij geen wereldkampioen zou worden dan zou zijn onderhandelingspositie behoorlijk minder sterk zijn…..
Als je kijkt naar de carriëre van Alonso dan heeft hij erg weinig fouten gemaakt als rijder en is hij eigenlijk altijd net zo snel of sneller dan zijn teamgenoot. Iedereen vergeet even dat hij dit jaar in de races eigenlijk niet voor Hamilton onder hoefde te doen. Dat is knap van Hamilton, maar is ook niet echt een partijtje prusten van Alonso is het wel? Kijk maar eens naar de mooiste inhaalacties van de afgelopen jaren….. daar zitten een paar ongelofelijk mooie acties van Fernando tussen (buitenom bij Schumacher(? tis nog vroeg, nog maar een koffie) in de 130R is nog steeds één van de mooiste acties ooit in mijn ogen)
Laten we hopen dat hij een goed team vind en dat het kampioenschap volgend jaar net zo spannend is als dit jaar.
(Zonder de FIA-support voor Ferrari want die hele spionage zaak is een vuil spelletje geweest. Ferrari is namelijk op dat vlak geen haar beter).
Rick dos zegt
Alonso is een zeikstraal. Ik bedoel, hadden we niet vorig jaar precies dezelfde jankende Alonso die toen riep dat hij geen steun kreeg van Renault? En dat Fisichella hem niet genoeg had gesteund in de race?
Het is duidelijk dat Alonso niet tegen de druk kan van concurrenten in het kampioenschap. Zodra hij de grip begint te verliezen op het kampioenschap, dan begint hij als een klein kind omzich heen te slaan. In plaats dat hij zich als een volwassen gedraagt.
Daarmee diskwalificeer ik hem niet als coureur maar wel als mens.
w0o0dy zegt
@Rick dos: misschien is dat wel zo, maar misschien speelt er ook meer dan wij weten? F1 is meer politiek dan echte autosport….. (zie ook Ferrari-gate). De beste auto en het beste team zijn veel belangrijker dan de kwaliteiten van de rijder (zolang die geen fouten maakt) en team-politiek past perfect in die omgeving……..
Rick dos zegt
@wOoOdy
Natuurlijk zal er zich wel wat meer afspelen. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom hij z´n eigen bed zou vervuilen waar hij in slaapt.
Turbopaultje zegt
Hut ab voor Alonso !!
Hij laat opnieuw zien een echte karakterpersoonlijkheid te zijn, maar ook professional, en niet zo´n racedummy als vele anderen……… Ook hij geeft letterlijk toe dat hij zich nooit thuis heeft gevoeld bij de Silberpijlen……….maar geen woord over de Ferrari affaire of over de FIA.
Wat is het toch lekker om gelijk te krijgen :-)
Turbopaultje zegt
De 2 beste opties: Red Bull in 2008 en evt. Renault in 2009 of nu terug naar Briatore ………….
Gerben zegt
@Woody
volledig mee eens
S. Gonzales zegt
Komt Hakkinen terug naar Mc Laren ……………???
“Hakkinen added that while he was retiring from racing, he will remain involved with Mercedes in some form.
“It’s been great racing in the DTM,” he said. “I won’t stop doing things with Mercedes though. We will announce something soon.”
Goed mogelijk denk ik, of ie ook gaat rijden………….
S. Gonzales zegt
Toetje van Alonso ………..:
http://www.youtube.com/watch?v=InA6wWZRBls
Beetje lompe schuit die SLR, maar Fernando drift er vrolijk op los :-)
Wally zegt
Dus … never World Champion again! Want bij welk ander team moet dat gaan lukken dan? Ferrari? Nee, liever niet! Rijden kan hij, maar ’t blijft een kwal.
Gerben zegt
sommige mensen zullen het nooit snappen……….
S. Gonzales zegt
Gokje : Haug gaat direkt weg bij Mercedes Motorsport en Hakkinnen wordt zijn opvolger of eerst nog zijn adviseur……………..
(Hakinnen is immers nog steeds zeer geliefd bij Mercedes en ook bij Ron Dennis ! )
TTom zegt
Kijk wat een leuk ideetje :
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/11/04/williams-laat-rosberg-niet-naar-mclaren-gaan/
Den duits bij de Ster. Beetje surrealistisch maar welk een uitdaging, me dunkt!
Turbopaultje zegt
Frank Williams heeft altijd die die typische britse humor gehad; Schumacher verveelt zich op de pitwall…………….. how true that is !
Turbopaultje zegt
Nog steeds erg stil rondom Alonso en Renault…….. Volgt Alonso mss. dan Ross Brawn en gaat naar Honda en niet terug naar Flavio en de gelen ?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63900
Die Barichello gaat toch echt een keer met pensioen, of wil hij echt het rekord van Patrese aan flarden rijden ?
Zou mij opnieuw geen goede zet lijken van Nando. Honda is niet in staat gebleken in de top te klimmen en vooral te blijven. En met een goede strateeg alleen gaat dat ook niet 1,2,3 lukken.
Turbopaultje zegt
Volgens mij is de inschrijvinstermijn van de FIA voor het WK 2008 gesloten………………
TTom zegt
Terug naar Renault voor een 3-jarig contract die niet kan opengebroken worden om plots naar Ferrari te vluchten. Daar kan Fernando voor tekenen.
Alle andere goede zitjes zijn al in genomen, ha!
En Ralf solliciteerd via de pers bij McLaren, wat een grap…
Turbopaultje zegt
Vandaag neemt de WMSC een besluit over de spionage kwestie met Renault.
Ik denk dat er weer veel politiek gespeeld wordt………….de F1 en Renault kunnen Alonso niet missen……
ttom zegt
Wij daarentegen…
Turbopaultje zegt
Zitten de heren/vrouwen autoblogger weer zwaar te pitten hier ?
Renault is vrijgesproken en Alonso heeft natuurlijk voor de blauw/gelen
gekozen. En om gedonder met die ietwat “rebelse” Kovalainen te
voorkomen is die door Renault ijskoud de deur uitgezet.
Zeer verstandige beslissing imo.