Want hoe snel verdwijnt die über-Brabus dan eigenlijk uit het zicht? Hoe lang duurt het nu echt tot je de geluidsbarrière doorbroken hebt? Ontstaat er werkelijk een zwart gat als je gaspedaal tegen het schutbord zit?
Allemaal heel logische vragen als je aan de Brabus Vanish denkt. Een SL65 Black Series is absoluut geen kinderachtige auto, maar als Brabus er ‘vrij’ mee mag spelen ontstaan er onaardse machines. Jullie wisten al dat de V12 Biturbo 800pk produceert, nu is er bekend dat bij 2100tpm al ruim 1400Nm vrijkomt. Was het niet dat Brabus het max. koppel wederom begrensd heeft op 1100Nm.
Om de astronomische cijfers te behalen heeft Brabus speciale uitlaatspruitstukken ontworpen, met nieuwe turbo’s. Deze worden geassisteerd door 4 intercoolers! Natuurlijk zijn de uitlaten, katalysatoren en motor-elektronica ook aangepast.
De meerprijs van het Brabus-pakketje bedraagt ongeveer €80k. Daarvoor krijg je een SL die in 3,6 seconden naar de 100km/u sprint terwijl de hele stad in rubber-rook wordt gezet. De sprint van 0-200km/u duurt 9,8 seconden en de topsnelheid ligt ergens boven de 330km/u. Althans, als deze niet elektronisch afgeregeld wordt op 320.
R8 zegt
Niet de mooiste maar wel mooi…
R8 zegt
WOW! zit wel een motortje in zeg!
Markus zegt
Ik vind het concept van een SL met hard dak erg geslaagd. Alleen de wielkasten en luchthappers zijn buiten proporties. En 800pk is ook redelijk overdreven, lijkt me doodeng om in dat ding te rijden!
Benz.. zegt
Zo fout en nutteloos dat ik er graag eens een ritje mee wil maken..
0-200km/u tijd is best indrukwekkend.. Ik ben benieuwd wat de werkelijke top is.
Relief zegt
Vanish Oxi Action
Lucb zegt
@Relief: Daar dacht ik ook al aan
misteralmostknowitall zegt
@Lucb: boom en het vuil is weg:P
MJB zegt
Heel bruut apparaat, maar ik snap de meerwaarde ten opzichte van een SL65 Black Edition niet echt. Dat ding is ook al heel extreem en heeft al teveel vermogen wat dat ding niet heel goed kwijt kan. Dit is dan al helemaal extreem, ik betwijfel of-ie op een circuit echt veel sneller is dan een SL65…
R8 zegt
@markus
800 paardjes is echt veel te veel voor zo’n klijn autotje wat geen kilo weegt!
SimonMc zegt
@R8: LOL “klein autotje”
Klein autotje weegt net geen 2 ton…
Bakpouwww zegt
diz wel een hardcore ding om mee te rijden
henk autofreak zegt
kvind 400 pk evo 8 rally al leuk
kun je nagaan wat dit met je doet!
Imba zegt
@henk autofreak: Een Evo 8 met 400pk is waarschijnlijk sneller op het circuit…
Sciurida zegt
Van zo’n monster verwacht ik het mooiste motorgebrul ooit!
Olleh zegt
Ben ik nou de enige die het nut van deze auto niet snapt? De vorige brabus SL kreeg je ook al niet van zijn plaats zonder eerst 4x je banden te verwisselen ivm strepen trekken..
800pk en 1100nm en een sprint 0-100 in 3.6sec.. Getuigt niet echt van grip.. Porsche GT2, 530pk (270pk minder) = 3.7sec. En ook de top van 330 is nou niet astronomisch hoog voor dat soort vermogen..
En ik denk dat je voor 486k (aanschaf) + 80k (brabus) = 566k euro’s toch wel wat leukers kan kopen dan een verpauperde mercedes?
Megakix zegt
@Olleh: nee hoor…je bent niet de enige…;-). Een auto die niet van z’n plek kan komen is niet-begerenswaardig! Op bepaalde momenten MOET je over naar 4WD, laten we zeggen, boven de 500Pk (tot die tijd kan een launch-control de boel nog net houden).
Grappig dat de automotive-industrie nog steeds geen ‘bak’ kan verzinnen die méér koppel kan opvangen. Ik bedoel, het blijft nu alleen bij sssspannend roepen…en dat is errug sneu hoor.
rider zegt
@Olleh: aerodynamisch is deze benz een ramp. vandaar de relatief lage v/max.
willie zegt
hoe sneller deze penosebak uit het beeld verdwijnt, hoe beter
Dimglor zegt
Mja wel een forse meerprijs voor deze ombouw..
Maarja dan rij je wel Brabus ;)
Eigenlijk had ik maar 1 vraag willen stellen aan Brabus..: Waarom ze dat belachelijk lelijk plastic deksel op die motorkap hebben bevestigd ;)
Ik weet dat het was omdat er niet genoeg plaats was onder de motorkap voor de motor, maar waren er geen optisch mooiere oplossingen ?
nike look A like zegt
mijn nike´s zijn ook rood met zwart
Tuned zegt
Erg strakke bak, alleen hoop ik wel dat het motorvermogen ook daadwerkelijk fatsoenlijk op het asfalt te krijgen is.
FuelMinded zegt
En toch heb ik liever een Brabus (misspelled) Bullit. :D En het aller allerliefst een Pagani Zonda F (in volledig dry carbonfibre met mat gouden velgen). :P
XRI6 zegt
Met dit soort zaken speelt het toch totaal niet of het nút heeft?! Brabus vindt het gewoon kicke om zoiets te bouwen. Netzoals mensen voor de lol schilderijen of muziek maken.
En ik vind m gruwelijk! En raak steeds meer gewend aan die rare koplampen.
Stender zegt
@ Olleh
Omdat het kan…
Cornelis zegt
Lelijke hood op de motorkap, de SL65 BS opzich kan nu al moeilijk overweg met het hoge PK getal op de achteras vooral in de bochten laat zich dat merken.
Op het rechte stuk is hij wel goed.
maar volgens topgear kan je beter op een hoop stenen gaan zitten wat betreft comfort binnenin. Vraag me af of barus daar iets aan verbeterd heeft voor die 80k euro?
Voor mij? nee.
christiaan zegt
brabus, altijd dikke newton meters.
DavidZ zegt
4WD zou wel handig zijn met zoveel koppel…..
SimonMc zegt
@DavidZ: En nog wat meer gewicht toevoegen aan deze -reeds- mastodont?
Daarbij, het is niet omdat VW ( en alles van de VW groep ) alles boven de 250 pk vierwielaandrijving geeft, dat iedereen dat moet doen.Een beetje autobouwer krijgt elk vermogen alleen op de achterwielen.
4-wiel aandrijving zuigt de fun uit alles, maar toegegeven, hierbij zou het geen overbodige luxe zijn, maar dat komt vooral door het veel te hoge koppel.
rotorhead zegt
(wijlen)Mike, het is geweldig!
BMWmannetje zegt
Leuk, maar grip is ver te zoeken. Bij het inhalen op de snelweg gaat er weer zo’n irritant lampje knipperen van de tractioncontrol. Maak dit ding gewoon lichter, dan haal je deze prestaties ook met gemak…
ShelbyGT500E zegt
kost een beetje wast een berg weg.
RenesisHP zegt
Mensen die hier over grip zeuren hebben zeker nog nooit een 55 of 65 AMG gereden. Zonder extra tuning lijkt het tractielampje al overuren te draaien.
Dit is leuk speelgoed voor tussensprintjes en burnouts.
Larrs zegt
Een echte mannen auto en de auto ziet er ook nog eens super goed uit.
Het enige wat je op de weg ziet is een zwarte veeg die voorbij flitst en daarbij hoor je een donkere roffel met aanvullende hoge tonen.
Waarschijnlijk als je het opmerkt is de auto al in de horizon verdwenen.
clijde zegt
Als ik in een benz wil rijden, pak ik wel een taxi…
FrankypankyV8 zegt
@clijde:
Origineel hoor!
BennyB zegt
Maar zal dit nu echt leverbaar worden? Aangezien er op het plakaatje ‘One-Off’ staat…
the-budel-guy zegt
blijft een mooie auto zekker in die kleur
jonahim zegt
waarom heb je zo een gestoorde auto nodig ????
1400 Nm koppel en 4 intercoolers ????
hou het toch eens menselijk ? wel mooie auto xp
Timmie zegt
Het begint stilaan de sleur te worden. Steeds diezelfde motor ongewijzigd in alles droppen… Getuige van weinig originaliteit!
lambo4all zegt
kijk lexus zo dit is dus wel een mooi geprijsd pakketje voor je supercar!
jeanclaude zegt
rs6 mtm 630pk en 0-100 3.7sec top 344km ben je met 250k klaar ken je er nog een kopen voor je vrouw
Cantago zegt
Dus met een 800pk V12 kun je niet onder de 3,6 seconden de 100 bereiken? Mwa… I’m not impressed! Toch al een lelijk ding…
The Queen zegt
Nu moet ik kiezen tussen de C63 AMG of deze mooie mooie Brabus Vanish