Het valt jullie vast ook op, steeds meer auto’s lijken op elkaar. Op zich niet verwonderlijk omdat er telkens nieuwe modellen bij komen, maar ook zijn er steeds meer automerken (die dezelfde ontwerper of hetzelfde platform delen). Voorbeelden van de laatste tijd zijn vooral de Mercedes S-klasse en de Lexus LS die wat mij betreft gewoon teveel op de BMW 7-serie lijken…
Een Skoda is een Volkswagen en een deels Audi ook. Een Lexus is een Toyota en een Inifniti is een Nissan. Aston Martin zou steeds meer gaan lijken op Ford en de Bentley’s lijken volgens sommigen ook steeds meer op Volkswagen. Ik vraag me af of deze laatste stellingen op basis van uiterlijk zijn gemaakt, toch hoor ik het steeds vaker.
Daarnaast werken auto-ontwerpers tegenwoordig vaker voor meerdere merken. Zo hielp Ian Callum onder andere met het ontwerp van de Aston Martin DB7, de Volvo C70, de Ford Puma en de Jaguar XK coupé.
Walter de´Silva, ook een designer die aardig wat merken op zn CV heeft staan, voorspelde laatst dat er steeds meer aandacht komt voor interieur-design bij auto’s. Misschien dat dit een laatste mogelijkheid is om nog op te vallen?
Wes zegt
Juist, die Silva heeft gelijk, ik zou bij een auto echt veel waarde hechten aan een mooi rustig, stijlvol interieur!
PT zegt
precies, tegenwoordig allemaal massaproductie. Maar een beetje functioneel mooi interieur is er niet bij.
!¿!Mats!¿! zegt
vind het allemaal wel meevallen!
Valetparker zegt
Interieur daar gaat het ook om, al die auto die je noemde lijken vooral qua interieur heel erg op elkaar. En zeg nou zelf als je in een bentley zit, weet je dat allen omdat er een breitling klokje in zit, verder is het net een Audi/Volkswagen. Het ergste is overigens dat je bij een Bentley dezelfde sleutel krijgt die je ook bij een golf krijgt…Hoe moet je nou patsen met je dikke bak, als de stagiaire dezelfde sleutel heeft? De sleutel van een porsche Cayenne wijkt tenminste af, hoewel hij ook op dezelfde unit is gebaseerd.
Ford/Jaguar/Aston Martin is ook allemaal een pot nat van binnen.
SamSam zegt
Mercedes S klasse lijkt op de 7 serie????
Alleen door de navi die hoog in de dashboard zit?
****Newsflash**** Dat zat al in de opel, alleen bmw heeft er een kleurenscherm van gemaakt en wat extra snufjes bij gezet
thijs zegt
als je dat beweerd heb je geen oog voor detail..
SamSam zegt
En jij wel Thijs?
Solstice zegt
Feit is wel dat Mercedes vroeger werd gekopieerd maar nu eigenlijk vooral kopieert. Ik zou me dan toch wel ’s achter de oren gaan krabben denk ik…
thijs zegt
ik wel ja.. :)
Jan zegt
Kia en sommige andere koreaanse merke kopiëren nog veel van europese auto vind ik. Wacht maar tot de grote nabootsers op de markt komen uit CHINA
heidekonijn zegt
Wie wil er in godsnaam een BMW 7 nabootsen?
ToM5 zegt
Toch redelijk veel merken…
BMW was de eerste met I-drive: Mercedes en audi volgden
Het ‘opliggende’ kofferdeksel: Mercedes en lexus volgden
Deze aspecten hebben behoorlijke impact op het interieur en exterieur van de auto.
Ruben zegt
Niet voor niets natuurlijk, deze 7-serie is de bestverkopende ooit.
heidekonijn zegt
Okee, dan; waarom? Lijkt op een walvis met wielen.
pelezinho zegt
dikke bullshit man…..de 7-serie is een pracht van een wagen, zowel het uiterlijk als het interieur is mooi. Smaken verschillen natuurlijk, maar als er zovelen in de wereld zijn die de 7 kopen zal die toch niet zo slecht zijn eh
heidekonijn zegt
Bizarre redenering. Er zijn meer Nissan Cherry’s verkocht dan alle BMW’s bij elkaar, dus is een Nissan Cherry mooier dan alle BMW’s bij elkaar? Die zeven is echt geen zicht, de enige reden dat BMW nog auto’s verkoopt met zo’n design is dat de Mercedes-kwaliteit een ramp is tegenwoordig.
sebasjuhh zegt
deze comment is uit 2011!!!
vale46 zegt
@sebasjuhh: Get a life… :shock: