Altijd al eens alle Formule 1 auto’s van 1950 tot 2013 verzameld willen zien op één plaatje? Dat kan!
Flitsende Ferrari’s, lekkere Lotussen, geile Gordini’s, mooie Maserati’s, vage Vanwalls, brute Brabhams, maffe March’s, ruige Renaults, aparte Arrows’, toffe Tyrells, coole Copersucars, leipe Ligiers, obese Osella’s, zoevende Zakspeeds, dikke Dallara’s en zo kunnen we nog even doorgaan. Wat een topplaat, check ‘m hier in high res (backup)!
Zijn het ze echt allemaal of missen we nog iets? En wat is jouw favoriet?
ar156sw zegt
Geweldige plaat inderdaad! Mooi behangetje voor een jongenskamer ook :)
Gaaf om de evolutie van de vormgeving zo in beeld te krijgen ook… hoewel ik persoonlijk de ’50ers het mooist vind… Is er eigenlijk niet een leuk modern circuitspeeltje met het uiterlijk van een jaren 50 F1 te koop?
ar156sw zegt
@ar156sw: Om mijn eigen vraag te beantwoorden: http://www.vanwallcars.com/Vanwallcars/Vanwall_Cars.html
Ja dus :D Beetje duur wel….
motoragent zegt
@ar156sw: Mooi overzicht inderdaad, zwerft ook een plaatje op het internet van alle Ferrari F1-auto’s door de jaren heen, dan is heel mooi te zien wat voor ontwikkeling een fabrikant door de jaren bereikt.
Zoek eens naar de Light Car Company Rocket, leuk wagentje met een jaren 50 Formule1 uitstraling, vrachtwagenladingen grip en net zo veel beleving. Betaalbaarheid is minder, om over de beschikbaarheid nog maar te zwijgen.
escort77 zegt
@motoragent: veel veranderingen die je ziet komen niet doordat een fabrikant een bepaalde ontwikkeling bereikt, maar doordat ze de auto’s steeds moeten aanpassen aan veranderende regels.
Minder regels, meer vrijheid voor ontwerpers, dat een jaar of 10 volhouden. Zou goed zijn voor de afwisseling, maar het betekent natuurlijk ook dat teams met grote budgetten zullen profiteren. Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vindt.
audigast zegt
@motoragent: haha, die auto ken ik dankzij gran turismo 6
ar156sw zegt
@audigast: Ah, dan zal ik ‘m daar wel even opzoeken :D GT6 net binnen :P
jrk68 zegt
@audigast:
In Nederland rijdt er gewoon eentje rond, in augustus deed hij aan de Maarten Memorial mee. Die staat trouwens ook gewoon op autojunk.
jaguarjunk zegt
@motoragent: haha, GT6! Leuk ding inderdaad
Vincegail zegt
@motoragent: Gordon Murray heeft niet veel auto’s gemaakt, maar wel hele toffe!
Arnoud zegt
Ferrari 412 T1 of T2. Jummie!
Oh, en natuurlijk de Matra V12’s & de BRM V16.
Wat een geluiden komen daar uit!
riddertevoet zegt
De 1992 Andrea Moda S921 staat er niet op.
Nice try though.
Lustigson zegt
@ridder te voet: Het kan zijn dat dat ding nooit aan een wedstrijd heeft deelgenomen. :-D
Lustigson zegt
@ridder te voet: O, jawel: 11 ronden in de Grand Prix van Monaco.
rob68 zegt
Ik heb nog een “70” 312 B en een “75” 312T in mijn garage staan met een dikke laag stof erop.
jasperverweij zegt
Gaaf!
Aangezien het plaatje vrij groot is, heb ik het plaatje op zoom.it gezet: http://zoom.it/looP
toroloco zegt
Vanaf 1992 werden er vooral lelijke f1 wagens gebouwd.
riddertevoet zegt
De mooiste F1 auto ooit is in mijn ogen de Benetton B200.
jrk68 zegt
@ridder te voet:
Voor mij is dat nog steeds de Lotus 88, helaas werd die verboden, te revolutionair….
den11 zegt
Vroeger waren de F1 auto’s toch wel wat mooier…
laurensel zegt
Orange Arrows en de Spijker natuurlijk. Holland promotie!
En om de kleur.
slkr170 zegt
Lotus van 1971, zou ik wel in mijn garage willen
p993 zegt
De ’76 Tyrrell is toch de leukste!
hadden ze ook extra bemanning in de pit voor een bandenwissel?
jrk68 zegt
@p993:
In die tijd werden er geen pitstops gemaakt, tenzij er iets echt kapot was.
Dat waren nog eens tijden, 200liter benzine in dat hok en zoek het verder maar uit.
p993 zegt
@jrk68: als het plots ging regenen kwamen ze toch wel binnen voor bandenwissel neem ik aan?
750i zegt
BRM!!! Prachtige auto’s met een waanzinnig motorgeluid. Kijk maar eens op youtube. Ik had toen ik een jaar of tien was een stickerboek van volgens mij Panini. Net als de voetbalplaatjes maar dan met alle coureurs uit de Formule 1.
kabaampje zegt
Ik vond de Jaguar 2000 R1 altijd mooie kleuren hebben. Voor mij begon Formule 1 in 94′ met de 1994 Benetton B194
Robert zegt
Ik heb altijd een zwak gehouden voor de ’86 Brabham Bt55, zó extreem laag, glad en daardoor optisch zeer breed. Verder waren er de zwart-gouden ’82 Lotus 91, de zeswieler Tyrell P34 (’76), de Jordans uit de periode ’97-2000, de 2003 Orange Arrows en de ‘chroom’-kleurige 2006 McLaren die me op reden van hun livery of uiterlijk in vervoering brachten.
Robert zegt
Er missen trouwens nog wel meer auto’s: eind 2005 verkocht Eddie Jordan z’n renstal aan Alex Shnaider, die de renstal in 2006 terug liet keren onder de naam Midland F1. Deze ontbreekt in het overzicht, even als dat het mid-season overgangsmodel de Spyker MF1 ontbreekt. De 2007 Spyker F8-VII wordt gelukkig wel getoond.
kcoupe24 zegt
En waar staat de Lancia D50?