
Aston Martin, het coolste merk volgens de Britten, heeft een klein probleempje ontdekt dat grote gevolgen kan hebben. Reden genoeg om alle DB9, DBS en V8 Vantage modellen uit 2007-2008 terug naar de garage te roepen.
De bout van de onderste draagarm van de voorwielophanging voldoet niet aan de norm en zou kunnen afbreken. Wanneer dat gebeurt, is de kans niet zo groot dat de bestuurder de auto nog onder controle kan houden. Vooral bij hogere snelheden kan dit catastrofale gevolgen hebben. Aston Martin wast de handen in onschuld en legt de schuld neer bij de leverancier van de bouten.
In de VS gaat het om totaal 1.090 auto’s. Of het probleem aan onze kant van de Atlantische Oceaan ook speelt is (nog) niet bekend. (via: nhtsa)
Grappig, ik krijg van mijn leraar altijd te horen dat Aston Martins technisch de meest waardeloze auto’s zijn die hij ooit heeft gezien. 1700 kilo ondanks de aluminum carroserie en fusee’s waar een daf nog trots op zou zijn.
@Tom B.: Lul niet engelse auto’s zijn de beste ter wereld! Waarom denk je dat je overal ter wereld onderdelen voor een defender kan krijgen?
@RDS: Vast omdat er overal op de wereld heel veel Defender onderdelen nodig zijn. Zouden er net zo veel plaatsen voor Toyota-pickup/Lancruiser onderdelen (nodig) zijn? Daar zijn er tenslotte wel veel meer van verkocht!
@rikkon: Je kan nergens toyota (4×4) onderdelen kopen omdat je die nu eenmaal niet nodig hebt. Auto’s als de hilux gaan gewoon niet kapot.
@RDS: nu spreek je jezelf tegen…
@Tom B.: Ik wil het wel uitleggen maar dan snap je het waarschijnlijk nog niet.
@RDS:
@RDS: Omdat de vraag blijft bestaan?
@Jochempie:
jongens, dit is nou sarcasme !
@BartG: Met mijn reactie probeer ik te laten zien dat sarcasme niet echt meer van deze tijd is en dat ik liever normaal antwoord geef op een vraag.
@RDS:
ten eerste .. noem eens een “Engelse” auto ..
ten tweede .. whahahahahahaha ..
@lincoln: Scherp ;)
@lincoln: Morgan, en ja een LaRo is van een Indiaase baas.
@RDS: en waar trekt Morgan zijn aandrijflijn vandaan ??
Wanneer houden die ”recalls” op? Of bedenken alle merken zich opeens dat ze maar beter kunnen terugroepen dan afwachten.
@The360box: Vroeger werd die afweging gemaakt. Er is van Ford bekend dat ze ooit een berekening gemaakt hebben (met een model uit het verleden weet niet meer welk model) wat goedkoper was, een recall of af en toe een schadevergoeding. Dat laatste was dus goedkoper dus hebben ze geen recall gedaan. Tegenwoordig is dat ondenkbaar, vandaar dat er nu veel meer recalls zijn!
@911GT2: Ford Pinto
@911GT2:
“ondenkbaar” .. nee hoor ..
de boekhouders bepalen dit soort dingen nog steeds ..
@The360box:
Na het Toyota debacle word elke interessante recal gepost op blogs en nieuwssites. Er zijn sites genoeg waar dagelijks alle recals worden bijgehouden per merk. Het is natuurlijk alleen “nieuws” waardiger om een recal van een austin,bmw,ferrari te posten met een levensgevaarlijke bout dan het dashboard kastje van een kia wat kan openklappen wanneer je een drempel over gaat.
het lijkt wel of er tegenwoordig geen tijd meer gestoken wordt in het testen van onderdelen. het lijkt inderdaad of er steeds meer ‘recalls’ bij komen.
er gaan vaak miljoenen in de ontwerp en test fase van een auto, dus is het niet zo gek dat er wel eens iets over het hoofd wordt gezien.
als de schuld idd niet bij AM ligt, dan treft hun natuurlijk geen blaam maar het blijft ronduit vervelend dit
@wim: Het is niet zo dat er veel meer recalls bijkomen het is voornamelijk dat tegenwoordig elke recall uitgelicht wordt op media zoals Autoblog.
@wim: Dit komt omdat er veel meer virtual testing wordt gedaan, met software en 3D-modellen wordt nu een groot deel “getest”, zodat ùen een auto sneller op de markt kan brengen. Vroeger duurde het testen soms wel 3 jaar, nu soms zelfs 6 maanden. Maar een computer kan nooit perfect the real world nabootsen…
@wim: Klopt. Men bedenkt iets virtueel en de klant krijgt later de problemen.
@ re-call ..
auto-dealers hebben er nog wel eens een handje van om re-calls te forceren ..
dat doen ze om klanten in hun showroom te lokken ..
Porsche deed het laatst nog met 5/6 jaar oude modellen ..
het is in Amerika (waar consumenten veel meer auto-bewust zijn) al 40 jaar een soort van marketing-tool ..
om mensen een binding te geven met het merk ..
om een soort van sympathie uit te lokken ..
en om ze uiteraard in de showroom te krijgen ..
@lincoln:
VW had 1 a 2 jaar geleden nog een recall voor de Golf 1, iets met het dashboard kastje.
@Laue: Dat was een reclamestunt ;)
En dat ondanks de waarschijnlijk wel flinke veiligheidsfactor op het ontwerp van zo’n onderdeel. Dan doet die producent toch ergens iets heel erg verkeerd…
Jupla… Nog 1 om in het boekje te schrijven… :)
Nu hebben praktisch elk merk al voorbij zien komen zeker? ;)
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Autoblog de laatste tijd veel sensatieverhalen en teasers op de site zet.Nu ook bij dit artikel; men plaats een alarmerend bericht en tevens een foto van een gecrasd voertuig.Na het lezen blijkt het één en ander waarschijnlijk niets met elkaar te maken hebben.Ook constant foto’s van uitgebrande voertuigen en hitsige verhalen hierover die m.i. een verkeerd beeld geven van de kwaliteit en kwaliteitsbeleving van die merken.Aan de ene kant is autoblog aan het professionaliseren door oa. steengoede testfilmpjes op de site en sinds kort ook op tv en aan de andere kant deze sensatieverhalen….Komt op mij wat beslissingsloos over. Heren, maak een keuze..Of kwaliteit met een scheut autoblog humor of riool/telegraaf/SBS6 sensatie. Ondanks deze kritiek hulde aan de kwaliteiten van de heren want die zijn er zeker.
@i-love-suv:
elk uur moet er een nieuw artikeltje op autoblog staan ..
ELK UUR een “nieuwtje” ..
en dat MOET om de concentratie vast te houden ..
you do the math ..
@911GT2
Chevrolet heeft het ook gedaan met de Corvair en wat te denken van vliegtuigmaatschappijen daar gebeurt dit op grote schaal. Wat is duurder afkopen van de schuld of terugroepen
@Lincoln. Van wie MOET dat dan……van mij hoeft dat niet hoor. Liever dan wat minder ‘nieuws’dan troep, toch? En er wordt de laatste tijd best wel leuke berichten gemist die wel op Nederlandse, Britse en Duitse sites voorbijkomen. Misschien wat meer autosport?
@i-love-suv:
van jouw hoeft het dus niet !!
nou da,s duidelijk dan .. jij adverteert niet op autoblog ..
maw .. jij hebt nix te willen ..
Engelse shit
@mb man: Is Aston Martin niet tegenwoordig Indisch
@JanC: zou kunnen.
niet dat ik een as bezit, maar het doel kan ook zijn info te delen. mensen die bv. 2e hands een AM hebben gekocht en die niet meer in visier liggen van de fabrikant. Ik bezit een 2e hands navara, een door media als AB, heb ik de recalls kunnen terug vinden online. Dus ik zie wel degelijk toegevoegde waarde. het heft mij 2000 euro bespaart.