Alfa Romeo wil graag een voet aan de grond in de States. Dit was een van de redenen om de 8C te bouwen, met V8. Als het geen V8 heeft, dan verkoopt het in Amerika immers niet. Helaas is de sportwagen geweest, kent Pebble-Beach Alfa Romeo en wil het merk nu een SUV, op basis van een Jeep.
Voor wie de ernst van de zaak nog niet in ziet, dit gaat vér voorbij aan de ‘fout’ die Porsche ooit met de Cayenne maakte. Dit wordt namelijk geen hele lelijke AR. Dit gaat lelijk voorbij met 70 mph.
Als Alfa Romeo een Jeep-basis uitkiest om haar SUV op te bouwen betekent dat: minimaal één starre as, heel veel gewicht, een hoge carosserie, een wollig stuurgevoel en met een beetje pech zelfs bladveren. Er zal een Italiaans merkje op de neus prijken, maar sportiviteit en flair zullen ver te zoeken zijn. Ook krijg je de terreincapaciteiten van een Jeep niet. Een Alfa zou zeer waarschijnlijk geen tussenbak krijgen en minder knopjes om mee te spelen op grindhellingen.
Naast een grote achterwiel aangedreven Alfa Romeo 300C, straks dus ook een Grand Cherokee Sportwagon. De belangrijkste concurrenten worden de Mercedes ML, BMW X5 en VW Touareg. Dit betekend ook dat er een flinke prijs aan de auto zal hangen. De SUV wordt nog een stuk boven de 159 geplaatst. (bron: caranddriver.com)
Teo zegt
Please niet doen… dit gaat echt nergens meer over. Stel koplozen daar soms
Doe het niet! zegt
Doe het niet, Alfa… :-(
Laue zegt
je moet toch ergens mee beginnen om voet aan wal te zetten, dan maar een SUV toch? maak je meer kans dan met een zon verwijfde mito
Klassiekerrally zegt
Ik schrik me ’t schompes man!
Hans Lurvink zegt
Los van het feit dat de auto belabberd zal rijden ziet hij er naar mijn mening ook niet uit op deze animatie.
robbie zegt
Zoals voorspeld:
Alfa Romeo GTX
Op basis van het Chrysler WL platform (Jeep Grand Cherokee) zal Alfa Romeo in juli 2011 met een grote SUV komen die gebouwd zal gaan worden in de Jefferson North Assembly Plant. Op jaarbasis verwacht Alfa zo’n 30.000 stuks te kunnen verkopen.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/21/fiat-loves-chrysler-wat-voor-kinderen-komen-er
G. de Groot zegt
De Fiat groep gaat niet over één nacht ijs met platform sharing zoals Amerikanen dat doen, zie Lancia. En het is niet alsof een Alfa SUV lelijk zal zijn, zolang ze maar dezelfde ontwerper als van de 159 Sportwagon erop zetten (Deze is duizend maal mooier dan de sedan namelijk). Ik kijk er naar vooruit.
andref zegt
Ik zal maar niets zeggen. Ieder woord dat we hieraan besteden is er één teveel.
F355GTB zegt
Ik ben een Alfa-man in hart en nieren… Al heel lang… Maar hier word ik verdrietig van. Ik vind het al treurig dat de V6 in de 159 al geen Alfa-V6 meer is, maar een GM-V6…
Maar dit slaat alles. Als Alfa Romeo nu ook al op de wansmaak van de massa gaat inspelen door SUV’s te gaan bouwen, dan loopt mijn liefde voor het merk toch wel een ernstige deuk op.
bozewolf zegt
God alsjeblieft niet zeg.
Castelli zegt
SUV’s zijn zo 2008
Duidelijk zegt
Wat een lekker ding! Ik koop hem direct…
Zo’n ding straalt niets anders dan ECHTE PURE ITALIAANSE PASSIE uit. De 159 is niets vergeleken met dit… laat staan de spider. Alfa wordt eindelijk slim…
kuch
FuelMinded zegt
Doe het dan op een basis van een Mitsubishi Outlander. Misschien valt dat “klein” uit. :o Maar Zowel Citroën en Peugeot maken er dankbaar gebruik van de Japanner. Veel betrouwbaarder en moderner. :roll:
GOD zegt
ach ja, geen enkel merk is meer heilig deze dagen.
dus waarom niet. alleen zou ik een SUV maken zonder de voorkant die ze nu gebruiken, gewoon iets totaal nieuws wat er ook bij past.
john zegt
Niet doen,
Na heel wat Alfa’s (147 – 166 – GTV- Spider – 156) ben ik er eindelijk van overtuigt dat “gewone” auto’s eigenlij al te moeilijk is!
Vanquish zegt
Dat gaan die Italianen echt niet doen hoor. Daarvoor is hun trots te groot ;)
Henkie zegt
Oke autoblog. Deze toon valt me erg tegen; Toyota of VW sponsort nog steeds jullie site? Er is geleerd van het verleden, jullie geschetste scenario kun je wel vergeten.
@ F355GTB, de “GM” V6 is uit nood geboren; emissie-eisen en een gebrek aan geld maakten dat Alfa weinig andere keuze had. In de toekomst gebeurt dat vast niet meer, en krijgen we weer gewoon FPT-motoren. Die kunnen nu hun eigen broek ophouden.
ederooij zegt
Het is zo zonde dat men bij Fiat het merk Alfa Romeo groter willen maken door meer te verkopen. Het imago van Alfa Romeo is de laatste 10 al niet meer wat het vroeger was. De auto’s zijn lang niet zo sportief meer als voorheen. En ook nog een aantal met GM techniek, waaronder mijn 159. De Mito is natuurlijk ook al geen hoogvlieger qua design, naar mijn smaak dan. Men was weer op de goede weg met de 156, 147, GT, 159 en de 8c. Dat is daarna allemaal gestopt met de Mito. Als ik de Milano zie is dat ook niet zo’n mooie italiaan. Hopen maar dat de achterwielaandrijving een hoop goed zal maken. En dan gaan ze nu weer een op een Jeep gebaseerde, volgens de verhalen een Merc ML onderstel, wagen bouwen speciaal voor de smaaklooste markt. Schaalvergroting kan voor een merk als volkswagen of Fiat werken, maar niet voor een merk als Alfa Romeo dat het moet hebben van liefhebbers. Porsche kan het wel hebben zo’n Cayenne, dan kun je zeggen dat je Porsche rijd. Maar zo werkt niet bij Alfa. Het is zo jammer dat het hele Alfa Romeo Imago zo verkwanselt word. het zal mij niet verbazen als de komende jaren de verkopen nog verder achteruit gaan.
Henk zegt
‘kuch’ grootheids waanzin ‘kuch’
Race_Kees zegt
Nou ja ik kan het wel begrijpen, ergens moet er wat verdiend worden….een groot succes is de Alfa Mito ook niet in ons land.
Activa zegt
Maar één woord NEEEEEEEEEE! :roll:
john zegt
Alfa is (HELAAS) bijna DOOD!! Het ergste van alles is datze hun eigen begrafenis aan het regiseren zijn. Daar zou je nog “trots”op kunne zijn, maar ik ben bang dat het een flut begrafenis word. Niet met een GROTE knal maar via een achteruitangnaar de AutoHemel. (RIP Alfa Romeo 2012)
thijs zegt
Onthoud wel dat de nieuwe Jeep GrandCherokee op het platform van de Mercedes ML staat, deze Alfa dus ook. En van dat platform een sportief rijdende SUV maken is Mercedes ook gelukt. Maar toch… een Alfa SUV voelt gewoon niet goed…
MattCurlew zegt
Jammer dat ook Alfa zwicht voor de lelijke periode waar de autowereld in zit. De MiTo is echt een mislukt puddingbroodje op wielen, de 147 opvolger is ook niet bepaald denderend mooi of onderscheidend en nu weer een SUV.. pff..
-edit: nu weten we het wel-
bozewolf zegt
^^ Ik vind de MiTo best een guitig karretje :(
Nijntje_ zegt
Ik wil een nieuw artikel! En snel! Mijpart over de levenscyclus van een goudvis !
Nu staat dat van die “ALFA” SUV bovenaan, ik word ziek van die rendering. Het ziet niet uit!
Relief zegt
Erg slim van Autoblog. Zet een artist impression neer in het artikel, rep geen moer over dat het een rendering is van 1 of andere inspiratieloze ontwerper en je krijgt meteen je trouwe aanhang mee in de haat tegen een Alfa-SUV.
L-Fred zegt
…eeh, SUV’s worden toch niet meer verkocht??
bartinspace zegt
Ja, hum, de grille is net ’n alfa maar eigenlijk is het gewoon een jeep. Niet doen :D
alfa159TI zegt
doe dan de kamal, ziet er “aardig” uit voor een suv. niet zo’n lelijk ding op basis van een jeep:!:
reggiane zegt
Ach komop merkidentiteit bestaat niet meer. Vroeger wist je dat in Alfa uit Italië kwam,door Italianen in elkaar geschroefd werd en door Italianen ontworpen werd.
Wie weet er tegenwoordig nog waar je auto vandaan komt?
(als gemiddelde autokoper,niet autofanboys).
Je hebt al Toyota’s die net zo goed peugeot of Citroen kunnen zijn. Fiats die net zo goed Suzuki’s kunnen zijn…
Face it een auto is een gevoelloos massaprodukt geworden net zo goed als een strijkijzer of koelkast van een of ander honkie tonkie merk uit de binnenlanden van China.
Koop een klassieker dan weet je nog wat een echte auto is!
jack zegt
ik vind het eerlijk gezegd toch een best wel dikke wagen zoals deze hierboven staat vermeld.
Zie ‘m liever dan de onderstaande types:
-koleos
-captiva
-antara
-kuga
-4007
-tiguan
reggiane zegt
En overigens de 8c is een foute zet geweest.
Ze hadden dat ding veel goedkoper moeten maken zodat alle mensen die goed kunnen sparen zo’n pracht Alfa hadden kunnen kopen. Nu word dat ding alleen maar verkocht aan Royalty en celebs die totaal niet de waarde van een mooie auto beseffen.
Tegen de tijd dat Alfa in the USA auto’s gaat verkopen zijn ze die 8c allang vergeten. Tijd voor een nieuwe duetto?
Wollie zegt
De favoriete hobby van Autoblog : Alfisti pesten.
Met deze poging is het opnieuw raak.
Verder sluit ik me wel aan bij mede-Alfisti die vinden dat Alfa de verkeerde toer opgaat. Mag ik er Luca De Meo van verdenken dat hij de Mito met opzet heeft laten mislukken ? Zodra het karretje op de markt was vertrok hij naar de concurrentie. Met voorbedachte rade denk ik.
Eric zegt
Nie goe bezig. De grote SUV’s hebben afgedaan. Ze zouden zich beter concentreren op de klasse alla Q5,XC60,X3,.. of nog beter op de nieuwe rage alla X1, Tiguan, de siamese tweeling van PSA,…
ZeRoo zegt
ik denk dat alfa de concurrenten toch echt wat lager moet zoeken zoals de Kia Sorento en de Hyundai Tucson of iets dergelijks..
Laue zegt
je hebt merkliefhebbers en alfisten (is dat een woord?) in ieder geval zijn alfa liefhebbers sneller op hun pik getrapt dan andere…not sure why.
Pixed zegt
Toch triestig hoe de meesten hier neuten over een wagen die maar een rendering is, iets wat elke compu-fiel met wat skills zo in mekaar bokst. Get a life people!
Zou persoonlijk nooit een Alfa kopen omwille van hele slechte ervaringen van vrienden en familie. Aan de andere kant gaat het de goede kant op met de kwaliteit van de Italianen. Heb zelf 2 jaar met een Stilo gereden, en nooit misérie gehad. Eén hart onder de riem voor de Alfisten, qua design kunnen velen, vooral de moffen, nog iets leren van hun Italiaanse collega’s.
Rick dos zegt
Jeez, mensen, dat jullie je nog druk maken over een merk dat niks meer voorstelt.
Hoelang is het geleden dat de concurrentie zich echt druk moest maken over Alfa?
Welke auto’s hebben ze in hun gamma dat heden ten dagen nog een deuk in een pakje boter maakt in de concurrentiestrijd? Héél misschien de 159, maar dan houdt het ook snel op.
Ze hebben het zelfs met een “supercar” geprobeerd, een supercar dat het meer van de looks en exclusiviteit moet hebben dan van anderen eigenschappen.
Dit is gewoon de volgende stap in de teloorgang van het merk.Een teloorgang die ze al in de jaren ’80 begin jaren ’90 hebben ingezet. En dan ben je nog steeds verbaasd dan wel woest? Het enige wat dit merk nog omhoog houdt is misschien het design, alhoewel dat subjectief is, en wat mensen die alleen de historie zien maar die niet genoeg van geest zijn om de realiteit van heden ten dage in te zien…
JMC zegt
@Rick dos: Hou je mond!
Je stelt dat Alfa de competitiestrijd verliest tegen de grote merken, maar om eerlijk te zijn, wanneer hebben ze die al eens gewonnen? Alfa is altijd al een kleiner merk geweest en nooit ambities gehad om bijvoorbeeld Duitse premiummerken te overtreffen. De 159 was wel een goede zet in die richting maar is nooit echt een leasing-topper geworden.
Ze hebben geen supercar geprobeerd, ik weet niet of je het weet; maar die is er ook effectief gekomen! Dat was namelijk de 8C!!! :-) En ze zijn ook in hun opzet geslaagd. Alle exemplaren waren direct de deur uit dus dan kan je niet spreken van een mislukking volgens mij.
Waar ik je wel in volg is de teloorgang van het merk. Maar die is volgens mij pas tot stand gekomen de laatste jaren. Geef toe, de Mito en smoelvarianten zijn niet echt moeders mooiste!
Hoop dat Alfa de teugels snel weer strak houdt.
OT: Jeep mag er komen, zolang het maar enkel op de USA-markt is.
Greetzz,
JMC
Laue zegt
@ Rick dos
Amen.
Merkhistorie is leuk en je verbonden voelen, maar soms verlies je de grip op realiteit.
LPJ zegt
Oh is Alfa alweer dood? Dat wordt ook al sinds, euh, 1910 ongeveer ieder 5 jaar verteld. En wat kan het mij nu een zier schelen of de concurentie zich druk maakt over een Alfa …
Rick dos zegt
@LPJ:
In 1932 heeft men toch gelijk gekregen?
@JMC
Ten eerste heb ik nooit gesteld dat ze die ooit gewonnen hebben. Ik stel alleen dat ze een merk zijn die steeds minder belangrijk wordt. Vroeger lag BMW nog weleens wakker van een Alfa 75 bijv., maar nu? Nu liggen zelfs Ford, Peugeot of VW (om maar wat te noemen) niet meer wakker van Alfa.
Ten tweede moet je mijn stukje over de 8C nog maar eens goed lezen. Ik zeg niet dat er niet is gekomen. Ik stel juist dat die auto het van z’n looks moet hebben en exclusiviteit. De 8C hoeft het niet van andere eigenschappen te hebben.
@Laurens
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die posistief over Alfa spreken. Je kunt je alleen afvragen dat realistische uitspraken zijn of misplaatste emoties.
Voor de rest heb ik bij Alfa het “net niet” gevoel. Ik bedoel, telkens hoor je weer bij Alfa, en misschien zelfs bij heel FIAT, “dit is ons keerpunt”! In recente historie krijg je dan vervolgens een Brera en een 8C, maar waar is dat keerpunt dan? De 8C zou dan de eerste auto zijn die Alfa weer terug naar Amerika zou brengen. Maar wanneer dan? Nu is het weer een SUV. Waarvan ze verwachten dat ie 30.000 per jaar zal verkopen. Zie jij al de vele problemen die aan die uitspraak hangen?
Alfa pakt nooit door.
Het zijn altijd grote ideeën alleen er hangt nooit een goed en uitvoerbaar plan aanvast. En dat is zonde.
de sjonnies zegt
@ reggiane
Wat Reggiane zegt is grotendeels waar, wat loopt iedereen hier te meuken over merkidentiteit, als blijkt dat 70% van bijna iedere auto gemaakt wordt door Magna of andere componenten leveranciers.
Laue zegt
@ JMC
niet zo moeilijk dat de 8c uitverkocht is als je er maar 500 maakt. heb jij trouwens een alfa?
JMC zegt
@Laue: Ik rij inderdaad met een Alfa. Valt dat zo hard op? :-)
johnny m zegt
Rick Dos, het merk Alfa is het enigste merk dat met het ”premium”wordt vergeleken . Dat was vroeger niet. Jouw mening verder over het merk doet dan ook niet ter zake, die kennen we wel.
”Het is zo zonde dat men bij Fiat het merk Alfa Romeo groter willen maken door meer te verkopen” :
ederooij , ik vind je emotie heel aandoenlijk maar bedenk wel dat een merk anno 2009 niet meer van liefhebebrs kan bestaan maar min. 6 milj. autos per jaar (Fiat dus) moet verkopem om de toekomst te overleven .
Smokin zegt
Pfffffffff, Alwood, Alwood, Alwood.
Schrijf dan géén stukje.
SLR zegt
alsjeblieft alfa romeo doet dat niet DOE DAT NIET!!!!!!!
Laurens zegt
@ Rick
Zeer groot liefhebber van Alfa Romeo en ondanks dat ik hoop dat ze geen SUV maken (on topic) en het interieur van de 159 aardig verpest hebben door het houten stuur eruit te halen en de twee tieten van het dashboard af te halen (touren- en kmteller) telt Alfa zeker nog mee in de autowereld.
Was het niet die kale dude hier van autoblog die iets in zn videoreview over de 8C zei van: “Als ik ooit een auto mag uitkiezen is het deze” en Top Gear stelt zelfs dat iedere autoliefhebber een Alfa moet hebben gehad. Zijn toch zeer positieve uitspraken van mensen die er verstand van hebben.
Van de Mito hoor ik wisselende reacties maar ik vind hem wel echt geslaagd (ondanks dat ‘ie redelijk prijzig is), de 159 is een geweldige auto zeker vergeleken met concurrentie als passat, accoord enzo, de GT is ook supergaaf vergeleken met de concurrentie en de Brera/Spider… ja rijeigenschappen schijnen niet helemaal top te zijn (terwijl dat bij Alfa over het algemeen zeer goed is), maar qua design en exclusiviteit alleen al een topper!
Oja en de kwaliteit is tegenwoordig prima in orde (in ieder geval tijdens mijn 4 jaar ervaring) en als er dan toch wat mee is… charme van een Alfa (of eigenlijk Italiaanse auto’s?)
Lustigson zegt
Een beetje een Saab 9-7X, dus, maar dan met een Alfa-badge.
LeeJon zegt
Oh nee toch, Alfa.. Doe dit NIET!!! :shock:
sjorsx87 zegt
Ookal ken ik de conclusies van het marktonderzoek niet om dit een groen licht te geven(want nog zeker is) zou ik toch in een andere richting zoeken. Een Hemi-V8 in de 159 lepelen alleen voor de Amerikaanse markt? Of de 3.2 JTS V6 uitboren tot 3.5? De koste laag houden met veel inhoud lijkt mij.
sjorsx87 zegt
* “(want nog zeker is)” moet zijn: wat nog niet zeker is
Vincenzo zegt
Dit is gewoon een shop, zo gaat ie er heus niet uitzien.
De Mito verkoopt wel goed , alleen niet in 1 van kleinste automarkten.
NL is helemaal niet belangrijk….de buitenlandse markten wel. Hier denken mensen dat NL een hele belangrijke markt is hahaah….
Dus blijven kopen die gold, astra en audi!
heidekonijn zegt
Bwof, ik ga pas de barricades op als Alfa een A-klasse achtig mormel gaat verkopen.
Lijkt zo’n kleine Mercedes 4×4 overigens al niet verdacht veel op een Jeep? Die hoekige wielkasten, de opening van de ramen..
Bert zegt
Tuurlijk joh, bladvering… laat me niet lachen!
En weet je wat echt wollig is Alwood?
Jouw zinsopbouw en speculatiedrang.
De_Buurman zegt
laat Jeep Jeep blijven en Alfa Alfa.
Amerikanen kennen Jeep als geen ander. Alfa wordt her-geintroduceerd maar leg de sportiviteit dan ajb op sportief vormgegevens auto’s.
Zouden ze bij Alfa dezelfde fout gaan maken als bij “moedergans” Fiat met de Sedici/ Suzuki Sx4. Die laatste verkoopt wel die Sedici niet.
Ik snap iets trouwens niet helemaal. Ik meen gelezen te hebben dat Alfa modellen in de US als Dodge op de markt zouden worden gezet?
Simpson zegt
Ik krijg spontaan associaties met vrouwelijke bodybuilders.
Smokin zegt
“at this point our inside sources remain little birdies and voices telegraphed via cups on a string”
“SHOULD the company apply the same sort of design, this RENDERING COULD BE a close PREDICTOR of the final product.”
Met andere woorden:
Stel dat Alfa Romeo een SUV zou gaan bouwen, en stel dat ze het voortborduren op het design van de Mito, dan zou deze rendering daar best wel eens op kunnen gaan lijken
…tuurlijk…
KoguchiPower zegt
Zat er aan te komen… Toch hoop ik dat het niet gebeurd, het heeft het imago van Porsche ook al aardig verneuqt…
Laat SUV’s lekker bouwen door de proffesionals als LandRover, Hummer, JEEP, Suzuki, Mitsubishi, Nissan, Toyota…
Alfisti zegt
Oh oh, ik hoop in ieder geval dat ze niet een SUV gaan maken zoals op de afbeelding. Die is namelijk hondslelijk… Als Alfa goed z’n best doet, dan kunnen ze wel een leuke SUV maken, maar ze moeten het zeker niet op een Jeep-onderstel doen. En Alfa kan voor ’t ontwerp beter bij Pininfarina op de koffie gaan…
koreantaxiproductions zegt
ze hebben al een mooie jeep bedacht: de Kamal
autoblogger zegt
@koreantaxiproductions: we know ;)
http://www.autoblog.nl/?s=kamal
Waus zegt
Doe het niet!! Dit is echt te fout.
jelamo zegt
als ze dit doen gooien ze echt het laatste beetje merkfilosofie weg dat ze nog hadden
alsjeblieft alfa, sla de SUV-fase over…
sven2 zegt
ok, dit is dus ECHT lelijk!!!!
CHRISS zegt
Onzinnige tekst weer geplaatst van Autoblog. In een andere topic bij een VAG een en al lof, en hier praktisch afkrakerij. Hebben jullie een glazen bol op de afdeling staan waar jullie voorspellingen doen, en spelen jullie iedere dag met photoshop. Post eens iets gebaseerd op feiten.
@Johnny M, duidelijke post. De realiteit is hard, en is noodzakelijk voor de continuiteit van Alfa Romeo.
autoblogger zegt
@CHRISS: smaken verschillen. Sommige auteurs zijn gek op Alfa (evo, wouter, etc) en anderen weer niet (incluis mijzelf;) Mooi he, zo’n weblog.
daan zegt
Een auto als deze is weinig Alfa waardig. Eigenlijk ben ik er ook van overtuigd dat dit weinig positiefs toevoegd aan het alfa imago. Word ie gebaseerd op een Jeep, zal het qua beleving en rijgedrag erg tegenvallen, wat jammergenoeg ook al ver te zoeken is bij de 159.
w0o0dy zegt
Jammer dat er teveel fouten en verkeerde aannames in dit stuk staan. Los van het feit dat ik eigenlijk vind dat zo’n auto totaal niet bij Alfa past is het kennelijk wel een manier om veel geld te verdienen. Alle andere merken in dat segment vullen de kas aardig met die meuk.
Even wat puntjes: de nieuwe Grand Cherokee (2011) heeft geen starre assen maar voor en achter onafhankelijke wielophanging en luchtvering.
“The new independent front and rear suspension features isolated front and rear suspension cradles.”
De nieuwe Gr.Cherokee heeft een body die een stijfheid heeft die 146% is van de oude en dat maakt de body (de auto heeft geen los chassis zoals oude off-roaders) die stijver is dan die van de ML, de X5 en de Landcruiser.
Er zijn nu al 7,5miljoen mijlen getest met de auto’s…
Als Alfa nog twee jaar de tijd heeft om samen met Chrysler en Jeep op die basis een auto te ontwikkelen dan kan het wel eens één van de beste SUV’s in de klasse worden en dat past op zich wel weer bij Alfa…
Nogmaals ik zit er niet op te wachten, maar als dit de kas kan gaan vullen en daarmee de toekomst van goede achterwielaangedreven Alfa’s mogelijk maakt dan moet het maar. Maar verwacht niet van me dat ik er enthousiast over wordt.
ederooij zegt
@johnny M
Is niet zo zeer de emotie die spreekt maar het gevoel dat ze het op de verkeerde manier aanpakken. Alfa probeert met veel modellen een markt te pakken. het zou beter zijn als ze met minder modellen markt pakken dmv kwalitatieve en karaktervolle auto’s neer te zetten. dan kun je vanzelf schaalvergroting/verkopen krijgen. Je klanten moeten wel het gevoel hebben dat ze serieus genomen worden. Dit verdwijnt de laatste jaren als sneeuw voor de zon. Deze insteek was er bij de 159 door een gegarandeerde inruil prijs aan de leasemaatschappijen toe te zeggen. De heer Kalbfell heeft heel veel betekent, maar is niet geheel succesvol geweest. Dit is totaal niet gehaald omdat de 159 wel stukken beter dan de 156 was, maar kwalitatief niet aan de concurrentie kan tippen. Ik heb hem zelf (de 159), dus kan het zeggen. Ben tevreden, maar er zijn tal van simpele dingen die andere fabrikanten gewoon beter regelen. Fiat is best goed bezig, maar heeft voor een merkplaatsing als Alfa toch nog een hoop te “finetunen”. Hopelijk lukt hen dat voordat de verkopen zo ver instorten dat het niet meer mogelijk is.
Entwicklung88 zegt
Enige wat Alfa moet doen is de nieuwe 1750i-vier cilinder in de 147 hangen!
w0o0dy zegt
@Alwood: wil je in het vervolg serieus proberen EERST de feiten te kennen VOOR je begint met het schrijven van een artikel dat zo duidelijk aantoonbaar onjuiste informatie is gebaseerd en dus niet meer is dan stemmingmakerij en onzinnige borrelpraat? Lijkt me beter.
Doet me denken aan het gezegde dat 9000cse (meen ik) plaatste bij het artikel over die arrogante Audi-kwal: Eerst gedaan en dan gedacht heeft reeds menigeen tot leed gebracht.
BananaFlip zegt
Nee, nee, nee.
Alfa is goed in kleine autootjes met een sportieve uitstraling en natuurlijk ook de echte supercars.
Maar SUV’s, dat kunnen ze niet.
En wat je niet kan, moet je in de wedstrijd niet gaan proberen, heb ik altijd geleerd van mijn voetbaltrainer.
hilbert zegt
please not, laten ze lambo LM serie weer gaan maken voor de rest plaese geen suv..
CSL zegt
Dus we kunnen ons voorbereiden op de volgende ramp van fita/alfa. Maar zoiets hadden ze toch al. Achja als peugeot het kan dan moeten zij het toch ook kunnen!
)
Bas zegt
Ik vind deze ook niet mooi maar ik ga er vanuit dat dit gewoon een hobby photoshop project is en niet een officiele impressie, dit is gewoon een Mito neus op een Pajero
Ik denk persoonlijk dat als Alfa deze SUV nodig heeft om te overleven, deze er gewoon moet komen want ik zou het doodzonde vinden als ze van de markt zouden verdwijnen.
Ze zullen er echt wel wat moois van maken.
positief blijven denken, azijn pissen kan altijd nog als hij er is en niet mooi is geworden
biebabeloeba zegt
Jullie zitten er allemaal helemaal naast! FGA is net aan een grote wederopstanding bezig waarvan jullie allemaal heel hard van gaan schrikken!
Hebben jullie dan nooit het nieuws vernomen dat ze nu samen zijn met Chrysler?
Voor fga is de crisis als een godsgeschenk! Zij zijn één van de weinige autoproducenten die dankzij de crisis een enorme stap voorwaarts maken. Dus begraaf ze niet voor ze dood zijn! :D
Integendeel het ziet er naar uit dat Alfa en heel de Fiat groep back in bussines zijn! Kijk naar de Delta! 8C! Vergeet niet dat ze van ver komen hé voor 1998 waren ze zo goed als dood ;)
EVO zegt
En VW wil Alfa Romeo ;-)