Tot grote teleurstelling van veel liefhebbers kwam er nooit een open variant van de Alfa Romeo GT. Of er wel een MiTo Spider komt, is ook niet echt duidelijk. Maar toch is het leuk om even te dagdromen.
Hoewel… met het dak eraf wordt wel duidelijker waarom de MiTo (nog?) geen tophit is in de verkoopstatistieken. Qua styling is de MiTo een toefje te veel Fiat 500 (hoog en smal) en niet genoeg MINI (laag en breed). Sturen doet de MiTo niet onaardig en zo’n kleine cabrio van Alfa Romeo zou wel eens hoge ogen kunnen gooien. Of rijden jullie liever in een Franse CC? (via theophiluschin)
creative zegt
ehm.. schattig? zal ongetwijfeld wel een hit onder de hippe vrouwtje worden!
EJS zegt
Doe maar niet. Hij is niet breed genoeg, en zou een enorm vrouwenimago krijgen, buiten het feit dat ’t ding toch al lelijk is, zelfs dicht…
Ferdinand1 zegt
Dit ziet er helemaal niet uit. Gelukkig een rendering… Ik hoef trouwens ook geen CC.
Dennis zegt
Wat een lelijke auto zeg ….
Johan-SV zegt
heel lelijk zelfs
Jesper zegt
Als ze jaloers zijn op de reputatie van de CC’s van Peugeot zou ik het doen, maar anders niet hoor! :o
My god, wat een gedrocht. Ziet er uit alsof hij net uit de crusher komt, maar ze alleen wat op de zijkanten hebben gedrukt. Barbiemobiel…
John zegt
Is dit nou gewoon een nieuwsbericht gebaseerd op iemands fotoshop???
Hans Lurvink zegt
@John:
Ga dan lekker naar autoweek.nl als je alleen nieuwsberichten wil lezen John! Is toch leuk al die onzin hier?
BelgeFou (trés fou) zegt
Kom op, ik heb al met syfilis geïnfecteerde kutjes onder ogen gehad die er beter uitzagen dan dit.
BelgeFou (trés fou) zegt
John : nieuwsbericht? Waar haal je dat nou weer vandaan? Je zit op een blog, en niet op een nieuwssite…
floryn zegt
@ BelgeFou (trés fou)
wat een taal voor een hoffelijke belg zoals u!
Laue zegt
Ik heb liever dat ze een zeecontainer om die mito lassen. wat een apenkont.
BelgeFou (trés fou) zegt
floryn : Belg. Ja? Belg, mét hoofdletter. Dank u.
;)
Benjamin1 zegt
@BelgeFou (trés fou):
Ach gut, kom je aandacht tekort?
BelgeFou (trés fou) zegt
Trouwens, de laatste keer dat ik me herinner hoffelijk geweest te zijn was bij het begraven van die twee reeds half vergane kinderlijkjes. Omdat er op het door mij uitgekozen terrein enkele zigeuners bleken te kamperen heb ik uit sociale overwegingen (en ook wel een beetje omwille van geurhinder) besloten om ze toch maar een paar honderd meter verder te dumpen. Twee dagen later waren de zigeuners in kwestie vertrokken. Dan wil een mens eens vriendelijk zijn.
Hoffelijk zijn, ik doe er niet meer aan mee sindsdien.
jeanmarie zegt
@BelgeFou (trés fou): Wat zit jij nu voor een ontzettende onzin uit te kramen! Die naam van je heb je goed uitgekozen, want je bent inderdaad erg gek. Of eigenlijk eerder knettergek!
Klassiekerrally zegt
De Mito heeft een veel te hoog Fiat-gehalte. Daar kan ’t opgeplakte Alfa smoeltje niets aan veranderen.
Ik vind ’t gewoon geen geslaagd model en het afhakken van het dak maakt het er zeker niet beter op…
Klassiekerrally zegt
@ BelgeFou (trés fou): Stoer :roll:
johnny m zegt
Jammer dat bijna niemand verstand van autos heeft . Het biedt dan gelijk geen ingang van een goed gesprek.
Toch eens proberen :
1. dus de 500 is te hoog en te smal. Oh ?
2. de Grande punto is hoger als de Mito.Nooit iemand gehoord die de Gp te hoog vind. Zou het dus de styling zijn ?
3. een tophit in de verkopen heeft nagenoeg niets met styling van doen. Kijk om u heen .
ergo, deze auto wordt als enige vergeleken met de Mini , de zgn. maatstaf in de klasse. Een compliment dus voor Alfa.
EJS zegt
@johnny m:
de grande punto is veel rechthoekiger gestilleerd, en daardoor is de bovenkant van de grande punto veel breder als die van de mito, die van boven heel spits toeloopt. Als je de breedste punten vergelijkt heb je dus idd gelijk, maar in de praktijk is de Grande Punto eigenlijk veel breder, want de mito wordt óók nog eens enigszins breed door de enorm brede spatborden. Het basisontwerp van de GP is echter denk ik breder dan die van de Mito.
TJ_1987 zegt
<- fotoshop?
Benjamin1 zegt
Boeiend, genoeg milfs die hierom zitten te zeiken lijkt me, maken dus!
1.8 TB met 240pk erin en gaan!
LV zegt
Inderdaad wat een lelijk ding zeg, Overigens waren de eerste foto’s van de dichte variant (naast de 8c) veelbelovend. Maar toen ik hem vorig jaar in Paris voor het eerst zag was het al schrikken. Snel overslaan deze generatie en dagdromen over een volgende Mito die breder en lager is.
John zegt
Nee ik zit ook niet alleen op nieuws te wachten maar ik doel er alleen maar op dat als je ermee begint fotoshops te posten het einde zoek is. En ook als ik fotoshops wil zien kijk ik wel op autoweek (:forum) ;)
Het hoeft geen nieuws te zijn maar iets dat gewoon uit de duim gezogen wordt hoeft van mij nou ook niet..
Jez zegt
@johnny m:
Nounou, een beetje de kenner uithangen… Kun je wel beginnen over te hoog, styling, enz, maar het is gewoon een stom klein modespeeltje geworden voor de PC Hooft-bezoeker.
Ik ben het helemaal eens met “meer Mini, minder 500”, het moet platter en breder! Het gaat hier om een Alfa dus die moeten wat mij betreft nog steeds “stoerheid” uitstralen. (Wat bij bv. de 159 heel goed is gelukt)
GerreLekker zegt
Boehoe lelijk! Ik vind de gewone mito al een hondekop op wielen maar dit is echt niet om aan te zien…
johnny m zegt
EJS : optisch bedrog dus. De GP is vele malen hoger dan de Mito. Komt vooral door de taillelijn , die is hoog van de MiTo.
Toen de GTA werd gepresenteerd was iedereen vol lof, Ok het moet dus stoer zijn (zonder dus eigenlijke veranderingen..) en dan is het wel goed.
Bedenk dat onze hersennen niet geprogammerd zijn op deze ontwerpen. VW heeft dat heel goed begrepen. Althans de massa wil het en dan krijgen we het. Bedenk dat Alfa al helemaal geen reputatie heeft met stoer kijkende modellen . Booskijkers zullen er geen plaats op vinden en laten we dat vooral zo houden.
Laten we Onze Liefe Heer bedanken dat er nog een merk is die niet inwisslbaar is voor de massa. Eem minuut stilte vanaf nu lijkt mij dan ook op zijn plaats. Dank.
EJS zegt
@johnny m:
als je mijn reactie goed leest zul je zien dat het dus niet alleen optisch bedrog is. Het basisontwerp van de GP ís breder dan dat van de Mito, al helemaal bij het dak. En Alfa’s staan júist bekend als laag en stoer uit het verleden, waarom zou dat dan nu niet meer mogen?
Neemt overigens niet weg dat ook ik respect heb voor elk merk dat met wat origineels komt. Lijkt me als je het zo bekijkt dat je beter Lancia een minuut stilte kan geven dan Alfa, om maar even een voorbeeld te noemen;)
AMG Powerrr zegt
Ik wil een Mito GTA in plaats van dit ding.
Chrizz zegt
Ik ben het inderdaad met jullie eens dat de render hierboven er niet mooi uitziet, maar check deze:
Dit kwam ik tegen op volgend (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=33942) forum en is gedateerd op 15 september. Kennelijk komt er dus al een Alfa MiTo Carbio.
johnny m zegt
het klopt zeker wat jij zegt vwb het dak . Alfas zijn zeker niet stoer zoals gezegd . Mijn oude is ook zeker niet stoer , zou het niet eens willen .
Ik denk we komen bij de kloof tussen een stoere auto ( ps , ik ben liever zelf stoer, enige compenastaie middels een stuk blik is voor mij niet wenselijk…dat terzijde..)en een liefhebber .
Daarbij gegeven dat we geen auto op het uiterlijk kopen (…) . Toch ?
Alfas zijn stoer in weggedrag ,maar waarom praat hier eigenlijk nooit iemand over ? . Vind ik persoonlijk heel belangrijk……
Zo zie je maar , het blik moet een verlengstuk van ons zijn en of dat de liefhebber is …..
EJS zegt
@johnny m:
Ik vind Alfa’s wel stoer. Tenminste, de Mito even daargelaten. Neem bijvoorbeeld de 75, GT Junior 1300, 147, 159, 156, 2500 toering, 2600 etc.. Stuk voor stuk stoere auto’s vind ik, zeker als je het geluid erbij gaat halen. En ik geef toe dat ze best ook wat “vrouwelijkere” auto’s gebouwd hebben, maar persoonlijk vind ik ze vaak stoer, en niet zo babyluier-achtig als de mito, die kan wat dat betreft namelijk concurreren met de vorige Ford Ka!
wat je zegt over weggedrag.. Ach, ik denk niet dat een Alfa van nu nog een veel stoerder weggedrag heeft als andere auto’s, zeker aangezien de aandrijving tegenwoordig voor is en het eigenlijk maar gewoon opgeleukte fiatjes zijn.. Neemt niet weg dat ze overigens nog steeds wel lekker rijden, en beslist ook niet de slechtste in hun klasse zijn.
pizzakoerier zegt
@johnny m
Alfa heeft anders de afgelopen jaren behoorlijk agressief ogende koplampen op hun auto’s gemonteerd
Ot: ik zal door alle mito-bashers wel uitgekotst worden, maar de dichte mito vind ik al mooi en vanwege mijn cabriofetish zou ik een open versie helemaal vet vinden
johnny m zegt
Chrizz : dat ziet er beter uit en meer realistisch.
Alleen, zo”n auto heb je toch om te rijden ander ga je maar op een terras zitten. Een Auto die primair niet als cabrio is ontworpen is altijd een compromis met alle nadelen van dien.
johnny m zegt
pizzakoerier : ik denk alleen de 159 .
de 156 niet ,de giulia niet , de 166 al helemaal niet , de 147 …..
Een auto is m.i. meer als een stel koplampen.
JamesBond007 zegt
Wauw!
Die is lelijk..
Alfa zou dat 100 procent niet doen zoals de render.
EJS zegt
maar persoonlijk vind ik ze vaak [b]stoerder[/b], en niet zo babyachtig als…
had er in m’n vorige post moeten staan.
johnny m zegt
ejs , is toch prima wat jij stoer vind. Was al bang een golf met booskijkers :)
Het weggedrag van de Mito evenaart die van de Mini , de maatstaf (maar wat wil je met de wielen op de hoeken..)in zo’n klein kistje . Geen andere auto wordt ermee vergeleken.
EJS zegt
@johnny m:
nee, een Golf met booskijkers is niet stoer. Ik zie wel in dat het een veilige en mooi anonieme keuze is, maar het zou niet de mijne zijn..
Dat de Mito goed rijdt dat wil ik graag geloven, alle rijtesten die ik tot nu toe heb gezien en gelezen zeggen dat ook dus;) Zelf heb ik er (nog) niet in gereden, dus ik kan niet oordelen..
Ik vind de Mini overigens mooier dan de Mito, en ik zou geen van beide auto’s ooit kopen;) Voor het geld van een nieuwe mito of mini zijn namelijk tweedehands een heel aantal leuke sportwagens te koop die wel betaalbaar te rijden zijn;)
Tabasco zegt
Groot gelijk dat Alfa geen open versie gaat doen. Ziet er niet uit !
Vindt het zelf nog steeds heel jammer dat ze zijn afgeweken van de (overigens te zware) 159 (de sw rij ik zelf).
Hoop dat de opvolger van de 147 wat leuker uit ziet dan deze barbie auto.
Alfa, sterkte en veel wijsheid.
Vanquish zegt
Doe dit maar niet.
M3_lover zegt
Echt een hondekappersauto! :-)
sven2 zegt
die wil ik echt niet, veel liever een 207 CC!
mashell zegt
Wat grappig, een badkuip op wieltjes met een Alfa Mito voorkant.
Citrofiel zegt
Gek hoog kontje. Gekke kleine wieltjes (in verhouding). Ik weet niet hoe er met het plaatje gewerkt is, maar de shop die Chrizz toont oogt een stuk beter. Of doe mij maar gewoon een 207CC, vind ik een prachtige auto. :o
Vincenzo zegt
nogmaals….NL heeft een kleine automarkt..zucht grootheidswaanzin neemt epische proporties aan hier.
In de rest van Europa, de grote landen, verkoopt de Mito prima. Hier verkoopt alleen VAG en Opel, lekker saai en dat past bij de mensen.
MR2 zegt
het is een kleine,krappe auto ik denk dat ze van de mito beter geen cabrio kunnen maken
Herbie zegt
Leuke bakske,sjieke snuit and love the retrolook.
Das is iets anders dan al die vierkantige koekedozen die er tegenwoordig op de markt zijn, die allemaal op elkaar lijken.
Met Alfa Romeo you drive with style.
Debby zegt
HE LE MAAL TOP! Super lekker vrouwen wagentje! Doe mij er maar één hoor!
yvonne zegt
helemaal te gek!!!!!!! doe mij er ook maar 1!!!!!!