Deze Alfa Romeo Giulia Super R 270 is ideaal voor de Alfa-liefhebber met een paar koters.
Hoewel wij dino’s vaak zeggen dat vroeger alles beter was, was natuurlijk niet echt alles beter. Hooguit bijna alles. Waaronder ook de auto’s. Tegenwoordig hebben ze allemaal een stekker en vormgeving gedicteerd door de windtunnel en regelgeving omtrent de veiligheid. Vruuger waren het nog gevarieerde koetsen geboetseerd door echte kunstenaars.
Dat geldt in ieder geval zeker voor de Alfa Romeo Giulia. Oftewel de Italiaanse BMW 3-Serie, van circa vijftien jaar voordat de BMW 3-Serie er was. De Giulia oogt als een auto die leuk is om te rijden. En dat is ‘ie dan ook. De hoogtoerige motor, de schijfremmen rondom, de manuele vijfbak…Deze auto was zijn tijd als sportsedan ver vooruit.
Op basis van de Giulia kwam er ook een coupé, die erg lang dienst zou doen met verschillende updates en naamswijzigingen. Deze is nóg een stuk mooier. Maar ook een beetje onpraktischer. Restomodder Alfaholics maakt er al jarenlang een geupdated meesterwerk van in de vorm van de GTA-R. Het is peperduur, maar de rij-ervaring is dan ook ongekend gaaf.
Na de GTA-R heeft Alfaholics zich ook gewaagd aan onder andere de Alfa Romeo Spider. Maar een logische stap is om naast de coupé ook de Giulia sedan onder handen te nemen. De laatste versie daarvan is nu de Giulia Super R 270. Waarbij 270 staat voor het aantal pk’s per 1.000 kilo. In realiteit heeft de auto echter 240 pk. Maar omdat ‘ie geen 1.000 kilo weegt, is de pk-gewichtsverdeling hetzelfde als die van een moderne BMW M2 of Porsche 911 Carrera T. Die hebben veel meer pk, maar zijn ook loeizwaar.
In de Giulia Super R 270 komt het vermogen bij 7.000 toeren los uit een 2,3 liter vierpitter. Onder andere een carbon motorkap houdt het gewicht laag. Het interieur ademt klassieke Italiaanse sfeer. Maar de oplettende bestuurder achter het wiel kan wel genieten van inductief laden voor de smartphone.
Kortom, het is weer een juweeltje. De prijs zal daar ongetwijfeld ook naar zijn. De prijs van deze uitvoering is niet bekend. Maar de GTA-R doet naar verluidt ongeveer een kwart miljoen. Dus ja, dan heb je een idee waar je aan toe bent…
Polo Fun zegt
Hij moet weer een halve miljoen kosten hoor.
rollingstoned zegt
Niet zo gek gezien het feit dat dat een uniek maatwerk product is dat door vakmensen in elkaar wordt geschroefd.
Robert zegt
Schitterend. Al zou ik in het hedendaagse verkeer er m’n familie niet graag mee vervoeren. Want ik geloof niet dat een draadloos laden en een carbon motorkap echt bijdraagt aan de passieve veiligheid.
O plaat zegt
Onveiliger dan voordien zal het niet zijn, ik heb geen angst om mijn gezin in één van mijn oldies te vervoeren. Een motorfiets of bakfiets is nog minder veilig bij een aanrijding.
lpgbarrel zegt
Ach het weegt 900 kilo, deze slinger je actief om alle ellende heen. Ik zou het prima aandurven met mijn fam. Gas gas gas! Wat een beauty!
moveyourmind zegt
Het prijskaartje is nog wel overheen te komen…
Maar waar ik wel op afhaak zijn de niet originele knipperlichten op de spatborden, De originele zijn oranje en niet anders.
kle500 zegt
Hele vette video van Henry catchpole op het YT kanaal van Hagerty..
rollingstoned zegt
Ja. Heb ik gezien 👍Hier gelijk een linkje:
https://m.youtube.com/watch?v=-klVh82SeR0
Robert zegt
Toffe beelden 👍🏻
flieger zegt
edit: nutteloze bijdrage
ericc zegt
Het zou fijn zijn als deze kunstenaars het ook deden met andere Italiaanse merken. Een Maserati Merak of de Ferrari 308.
rollingstoned zegt
Eens. Goede keuzes ook 👍
mjpamsterdam zegt
Man man, wat ontzettend gaaf ! Met zo’n vehicle door e.a. gebergte roffelen.
HZW zegt
Deze zou ik toch verkiezen boven de GTA-R.
spidermann zegt
Reeds als standaard auto geweldig.
SpiderIV zegt
@spidermann: helemaal eens! NB deze stoelen zijn wel erg mooi
PrettyAwesome zegt
Pff, wat wordt dat toch mooi oud.
kapitein zegt
Een Giulia in standaar vorm is al een droom. Het mooie hiervan is natuurlijk dat de ervaring de droom ook evenaart. Prachtig!
supertjeduc zegt
Jaren als dagelijkse auto gehad , 2liter hoge compressie zuigers , hete nokkenassen, dubbele Webers
Korte achteras en zo laag dat ik de olieplug regelmatig moest vervangen , dolle pret en nul comfort
mrrobot zegt
I’m sold. Wat een beauty.
rendomjoeser zegt
Heel gaaf. Maar voor dat geld wel jammer da thet knipperlicht rechtsvoor scheef zit.
Eduardo Cuvelier zegt
Alfa Romeo Giulia Super R 270 – Score :
– Nicola Conte : ‘Fuoco Fatuo’
– https://www.youtube.com/watch?v=lpO4kXaG4Dw