• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Giulia: mist er nog een motor?

Auteur: Author, gepost 7 maart 2016 om 20:04 – 76 Reacties

Alfa Romeo Giulia: mist er nog een motor?


Dat het uiterlijk van die verse Giulia wel snor zit is leuk, maar wat pruttelt er onder de kap nou precies?

Nadat de Giulia QV het publiek mocht opwarmen voor de versie die en masse moet worden verkocht en geleased, was op de afgelopen Autosalon van Genève dan eindelijk het moment daar. Wij waren in positieve zin verrast en kunnen in elk geval niet wachten op de rijtest. Fingers crossed dat dat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

Maar dan: het motorenaanbod. We hebben de specs effe voor je onder elkaar gezet, dat kijkt makkelijker.

TypePk/NmBak0-100 km/u (s)Verbruik in l/100 kmUitstoot in gram/km
2.0 turbo benzine200/300A86,65,9137
2.2 diesel150/380H67,9XX
2.2 diesel180/380H67,24,2111
2.2 diesel180/450A86,84,2111
2.2 diesel180/450A86,93,8~100
3.0 twinturbo benzine510/600H63,98,5198

Goed om te weten is dat alleen de benzineversie (vooralsnog) leverbaar is met AWD. Verder is de laatste motor in het rijtje mogelijk ook de meest interessante. Deze ‘Eco’ motor kun je vergelijken met wat de AdBlue/Efficiency/Ultra/geef-het-beestje-een-naam labels van de andere merken en daardoor in de 21%-categorie. Verder kunnen we mogelijk nog een benzinemotor met 280 pk verwachten en een diesel met 210 pk.

Vraag aan jullie luidt kort gezegd: welke motor mis je nog in dit overzicht?


Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, lezersvraag

Vorig bericht: « Waarom het kwalificatiesysteem van de F1 gaat zuigen
Volgend bericht: Tien iconische BMW’s uit de afgelopen 100 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. whoppie zegt

    7 maart 2016 om 20:08

    Een flinke diesel!

    Login om te reageren
  2. jan-paul_kramer zegt

    7 maart 2016 om 20:09

    De 3.0 twinturbo benzine lijkt me niet bepaald een ‘eco motor’, ik neem aan dat hier de laatste diesel in het rijtje bedoelt wordt?

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      8 maart 2016 om 11:18

      @jan-paul_kramer: Nee, maar misschien wel bedoeld wordt

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    7 maart 2016 om 20:11

    Ik wil niet lullig doen, maar er mist een 1.4 multiair. Die hebben ze in de MX5 eh Fiat 124 al in de lengterichting liggen, dus lepel er maar in. Wordt de neus ook lichter van, weer een voordeeltje voor de bochtenridders onder ons.

    Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      7 maart 2016 om 20:41

      @Jochempie: zal die met 2.0 veel verschillen in gewicht denk je?, zijn immers allebei 4 cilinders met turbo.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 maart 2016 om 20:53

        @mmot05: Gewicht zit ‘m niet alleen in het blok maar ook in alle onderdelen die op de motor afgestemd zijn, die ook lichter uitgevoerd kunnen worden..

        Login om te reageren
    • pkgek zegt

      7 maart 2016 om 21:58

      @Jochempie: 1.4 multiair hybride!!

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 maart 2016 om 02:46

      @Jochempie: En ter ere van de beste auto ooit geproduceerd precies 159 pk natuurlijk!

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 maart 2016 om 15:44

      @Jochempie: Meneer bochtenridder moet gewoon de 510pk. Word meneer zelf ook opgewaardeerd naar bochtenkoning!!

      Login om te reageren
  4. wimbraber zegt

    7 maart 2016 om 20:11

    Wat er nog mist? Een benzine motor voor de normale man, een soort van 316i/318i van Alfa, dan kunnen ze pas echt gaan verkopen op de lease markt, 200 pk is te veel als basis benzine..

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      7 maart 2016 om 20:18

      @wimbraber: 200 pk teveel?

      Juist een dikke plus voor Alfa Romeo als dit het basisblok wordt. Gewoon zoals het hoort een turboblok dat met het grootste gemak zijn taak aankan en daardoor in de praktijk ook zuinig kan zijn… Én heel blijft!

      Login om te reageren
    • gerjanm zegt

      7 maart 2016 om 20:18

      @wimbraber: Dan zullen hoogstwaarschijnlijk meer gaan verkopen inderdaad, maar ik zou het juist erg waarderen als ze het hier bij laten.

      Login om te reageren
    • woot zegt

      7 maart 2016 om 21:46

      @wimbraber: Ik denk dat er nog wel wat meer smaakjes van de 2.0 benzine komen.

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      9 maart 2016 om 07:22

      @wimbraber: vroeger was 200pk veel. Toen woog een 3-serie nog zo’n 1200kg. Nu zitten ze tegen de 1500kg. Dat is naar verhouding zo’n 150pk.

      Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        9 maart 2016 om 09:07

        @bartsmit: ja das zeker waar, auto’s van tegenwoordig worden steeds groter en zwaarder..

        Login om te reageren
  5. parker zegt

    7 maart 2016 om 20:11

    Ik mis de atmosferische 3.0 V6.
    En ik blijf dit qua uiterlijk een in de blender gegooide Lexus IS200, A4 en 3-serie vinden..

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      7 maart 2016 om 21:20

      @parker: dat jij durft te zeggen dat het een in de blender gegooide lexus is200, a4 en 3 serie vind. Foei foei foei, hier op autovlog leven mensen zoals jij niet lang ;)

      Login om te reageren
      • parker zegt

        8 maart 2016 om 07:46

        @thefmanl: dit is geen 159 ?

        Login om te reageren
  6. bram95 zegt

    7 maart 2016 om 20:12

    Een iets minder potentere en beter betaalbare benzinemotor. Het verschil tussen de instap diesel en instap benzine is echt té groot.

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    7 maart 2016 om 20:13

    Een 1.4 multiair en buiten de motoren is er natuurlijk ook wachten op de station, pardon sportwagon.

    Een hybride zou ook niet misstaan, als bmw er mee weg komt waarom Alfa Romeo niet.

    Login om te reageren
  8. eelco74 zegt

    7 maart 2016 om 20:14

    Van mij mag er nog een 175 pk benzine van dezelfde 2.0 komen. Gaat met het gewicht waarschijnlijk ook prima vooruit. Geen 1.6 want dat scheelt qua CO2/bpm meestal niks, kijk maar naar de c klasse.

    En een lekker V6 diesel, voor de kilometer vreters onder ons.

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      7 maart 2016 om 20:25

      @eelco74: inderdaad een mooie V6 diesel zou een goeie toevoeging zijn aan het gamma!

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    7 maart 2016 om 20:15

    Waarom geen bronvermelding?

    Op wikipedia staan andere cijfers.

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      7 maart 2016 om 21:21

      @karaya: je hebt het over Wikipedia he, niet te vertrouwen. Enige site die te vertrouwen is is autoblog

      Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    7 maart 2016 om 20:16

    Tja, een Ferrari V8 is wel makkelijk gezegd en willen we die stiekem niet allemaal? Een mooie atmosferische uit de 458? De geblazen versie uit de 488 of California T?

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      7 maart 2016 om 23:36

      @guusboum: 458 of california t. Als je 2 slecht klinkde ferarri wilt zijn het die wel. Voor mooi geluid moet je 430 en eerder

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        8 maart 2016 om 08:31

        @thefmanl: ja die 458 klinkt echt waardeloos ….

        Login om te reageren
  11. karaya zegt

    7 maart 2016 om 20:27

    7 liter Ferrari motor uit de 712 Can-Am.

    Login om te reageren
  12. ej20g zegt

    7 maart 2016 om 20:27

    Ik mis eigenlijk een aantal motoren. Ik mis viercilinder benzinemotoren met ongeveer 120 pk en 280 pk (die er mogelijk komt) en een V6 benzinemotor met ongeveer 350 pk.

    Qua diesels denk ik dat een instapper met ongeveer 120 pk het goed zou doen. Verder mis ik ook nog een fijne V6 diesel met ongeveer 280 pk.

    Ik denk dat je het de Duitsers dan misschien best wel moeilijk zou kunnen maken, mits de prijzen juist zijn en het verbruik netjes is.

    Login om te reageren
  13. bluebird zegt

    7 maart 2016 om 20:29

    Ik snap eigenlijk niet goed waarom er een 2.0 TBI komt, terwijl de 1750 net zo sterk is… Die laatste motor krijgt goede reviews bij de 159, Brera en 4c.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      7 maart 2016 om 20:37

      @bluebird: uitstoot?

      2.0 Giulia: 137g/km

      1.75 TBI 159: 189g/km

      Login om te reageren
      • bluebird zegt

        7 maart 2016 om 22:14

        @karaya: goed punt, ben gelukkig niet zo thuis in uitstootcijfers

        Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    7 maart 2016 om 20:31

    Een mooie 5 cilinder JTD 20V ;) Maar iets voor de 200pk als instapper lijkt me best ok. Een mooie 175pk multiair oid. Qua diesels, als die 210pk er nog komt heb je voorlopig wel genoeg aanbod. Kun je eventueel die V6 diesel van Maserati later nog toevoegen als dieselbommetje.

    Login om te reageren
    • mrcy335d zegt

      7 maart 2016 om 21:56

      @E34M5Touring: juist??

      Login om te reageren
  15. henkhupelschoten zegt

    7 maart 2016 om 20:34

    Eentje op mengsmering..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      7 maart 2016 om 20:36

      @henkhupelschoten: Ik dacht meer aan een aandrijving à la Flintstone style…

      Login om te reageren
      • sudsprint zegt

        7 maart 2016 om 20:51

        @e1000bmw523i: Dan moet je een paar jaar wachten, dan roest de bodem er wel uit?

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        7 maart 2016 om 21:05

        @e1000bmw523i: Voor de innovatie een vliegwiel erop?

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          7 maart 2016 om 22:20

          @henkhupelschoten: of 8 paarden ervoor.

          Login om te reageren
  16. utregcity zegt

    7 maart 2016 om 20:40

    Een W12.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      7 maart 2016 om 20:41

      @utregcity: voor de vooras, voor een optimale gewichtsverdeling.

      Login om te reageren
  17. spot007 zegt

    7 maart 2016 om 20:40

    Dit was wel weer genoeg giulia voor dit jaar.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      8 maart 2016 om 17:53

      @spot007: Helaas er komt nog veel meer. De eerste rijtesten, dan de configurator, dan de vergelijkingstesten, dan wordt de sportswagon gepresenteerd en beginnen we op nieuw. Dan de verkoop cijfers aan het eind van het jaar nog en wie weet wordt hij wel auto van het jaar 2017. En dan volgen natuurlijk de foto’s van gebruikers nog en de eerste betrouwbaarheidsstatestieken.

      En net als de 159 zal hij wel ik koop adviezen opduiken. Kort om we zijn pas net begonnen.

      Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      8 maart 2016 om 19:44

      @spot007: Amen.

      Login om te reageren
  18. driftkicker zegt

    7 maart 2016 om 20:50

    Een plug-in hybride met 4 wielaandrijving natuurlijk.

    Login om te reageren
  19. ko3n zegt

    7 maart 2016 om 20:50

    Er zit best een groot gat tussen 200 pk en 510 pk dus ja daar past wel wat tussen

    Login om te reageren
  20. knipperlichtje zegt

    7 maart 2016 om 20:51

    Een 160, 190 en 250 pk benzine, dat zou wel redelijk mooi aansluiten met de Duitsers. Een 220 en 260 pk diesel zouden ook mooi zijn, maar die zijn niet per sé nodig. Op zichzelf heeft de Giulia nu al best wel een mooi aanbod aan motoren, de diesels die beschikbaar zijn hebben populaire vermogens. Als ik de neus niet verschrikkelijk had gevonden was het zowaar al een leuke auto geweest.

    Login om te reageren
  21. stradale888 zegt

    7 maart 2016 om 20:51

    Een nieuwe Alfa Romeo met (als we de exclusieve QV eventjes niet meerekenen) slechts 1 (!!!) benzinemotor en de rest diesels. Wie heeft er überhaupt moeite om het goede antwoord op de vraag te vinden?!

    Login om te reageren
  22. Donstil zegt

    7 maart 2016 om 20:52

    Vind het behoorlijk wat vermogen voor “instap” motoren. Echte instap motoren missen naar mijn mening dan ook, dit wordt al geen lease topper maar met het huidige aanbod al helemaal niet.

    Login om te reageren
  23. Carreza zegt

    7 maart 2016 om 20:53

    De boekhouder in mij zegt dat een lichtere benzinemotor welkom zou zijn. De liefhebber in mij laat het echter bij het huidige motorenpallet.

    Login om te reageren
  24. tjorque zegt

    7 maart 2016 om 20:55

    Een 1750tbi viercilinder
    Een 2188tbi vijfcilinder
    Een 2625tbi zescilinder

    En een cng uitvoering van een van bovenstaande

    Diesel boeit me geen hol meer.

    Login om te reageren
  25. thomasthomas zegt

    7 maart 2016 om 21:06

    Een rocket uitvoering van Brabus.

    Login om te reageren
  26. geertvn zegt

    7 maart 2016 om 21:17

    Motor tss 2 en 3 liter met rond 350 pk. Concurrent voor de 335i, cla 45 AMG, s4, xe s …

    Login om te reageren
  27. vos115 zegt

    7 maart 2016 om 21:22

    Welke motor ik mis? Wil de auto opgenomen worden bij het leasend publiek, dan zou ik een diesel introduceren met max 104 gram CO2, sjoemerlewijs verkregen of niet. Dan pak je in elk geval in 2016 nog wat orders meer en voor 2017 een hoop “voorgeregistreerde” auto’s. Fuck the system.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      8 maart 2016 om 08:45

      @vos115: die staat al in het lijstje als laatste diesel. Een eco variant met 100 gram.

      Login om te reageren
  28. sergedutemps zegt

    7 maart 2016 om 21:25

    De diesels komen van Mazda, samenwerking en vermogens lijken 1 op 1 met die nu in de 6 te krijgen zijn.
    Enkel 2.0 is dan aluminium? Of ook van Mazda en de 3.0 van Maserati?

    Login om te reageren
    • c-greg zegt

      8 maart 2016 om 03:27

      @sergedutemps: hoe kom jij aan deze info? De 2.2 jtd is nieuw ontwikkelt door fca en maakte zijn debuut in de jeep Cherokee. Is niks Mazda aan. Waarom zou Fiat (ijzer sterk in diesels) diesel inkopen bij Mazda? En zowel de diesel als de benzine zijn dit keer volledig uit allu (wat de eerste x is bij alfa)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2016 om 10:15

      @sergedutemps: Maserati bestaat niet echt, dat is een handelsnaam van Ferrari.

      Login om te reageren
  29. jeanclaude zegt

    7 maart 2016 om 21:32

    Maken ze geintjes met die sprintijden naar 100? de simpele 150pk diesel met handbak in 7.9 seconden naar de 100?????? zelfs een 118d met 150pk en automaat is een halve seconde slomer, en die zal toch echt een kilootje of 100 lichter zijn, en voor de sprinttijd van de 180pk diesel met automaat heb je gewoon een 125d met 218pk nodig.

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      8 maart 2016 om 08:00

      @jeanclaude: BMW is vaak vrij conservatief met de sprinttijden, de Italianen kennende zijn ze juist het tegenovergestelde.

      Login om te reageren
  30. mdegoede zegt

    7 maart 2016 om 21:32

    Een station

    Login om te reageren
  31. deboes zegt

    7 maart 2016 om 22:11

    Alweer die Juul, is er geen Golf nieuws?

    Login om te reageren
  32. 650s zegt

    7 maart 2016 om 22:18

    Et blok uit de 8C!

    Login om te reageren
  33. alfisstii zegt

    7 maart 2016 om 22:19

    Ik mis een busso V6 ?

    Login om te reageren
  34. jaccovdzaag zegt

    7 maart 2016 om 22:37

    Een 3.2 busso.

    Login om te reageren
  35. allesmetturbo zegt

    7 maart 2016 om 23:01

    De 3.0 is toch een 2.9? Mis nog de 275pk sterke diesel

    Login om te reageren
  36. kimhung zegt

    7 maart 2016 om 23:39

    Eigenlijk mis ik een 2liter handbak inplaats van een 8traps automaat qtronic

    Login om te reageren
  37. sracert zegt

    8 maart 2016 om 00:09

    1.4 multiair zal er nog wel aan toegevoegd worden en ook zal de 2.0 ook nog wel chips aanpassingen krijgen. ik mis dan de 3.0 BENZINE met of zonder 1xturbo. Diesels kan ik alleen als kiespijn missen.

    Login om te reageren
  38. willeme zegt

    8 maart 2016 om 00:21

    Bij een model introductie is het volkomen normaal dat niet alle motoren per direct leverbaar zijn. Er komen absoluut nog wel een paar benzine motoren bij. Sowieso eentje tussen de 200pk en 510pk versie, en ook eronder. Een 140pk en 170pk benzinemotor zal er zeker komen, en 200pk uit een 2.0 is voor Alfa ook niet echt een hoop. Daar zal absoluut een 250-280pk versie bij komen.

    Voor de diesels geldt hetzelfde. Een 140pk diesel komt er echt wel, evenals een sterke powerdiesel, te meer omdat Maserati ook de 3.0 gebruikt.

    Login om te reageren
  39. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2016 om 00:41

    Een instap benzine 160pk, en iets op benzine tussen die 200 en 510pk. een 280pk en 340pk 6 pitter zou erg leuk zijn.

    Login om te reageren
  40. daveyb078 zegt

    8 maart 2016 om 08:25

    Het zou toch wel heel gaaf zijn als ze de 3.2 Busso erin zouden lepelen.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      8 maart 2016 om 08:48

      @daveyb078: gaaf, maar onbetaalbaar. Dat gaat hier duizenden euro’s extra bpm opleveren en bovendien wordt ie waarschijnlijk maar marginaal sneller dan de 2.0 turbo

      Login om te reageren
      • daveyb078 zegt

        8 maart 2016 om 08:53

        @eelco74: klopt, maar het geluid is echt onbetaalbaar. ?

        Login om te reageren
  41. Tuono zegt

    8 maart 2016 om 12:35

    Een benzine versie met handbak die niet de QV is.

    Login om te reageren
  42. eron zegt

    8 maart 2016 om 18:32

    De 1750 tbi 185 pk of zo iets

    Login om te reageren
  43. xytras zegt

    9 maart 2016 om 09:48

    Hun (momenteel) instapmodel benzine alleen met automaat!? Walg ende kots…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North