Als safety car dan weliswaar, maar toch. De laatste keer dat er een Alfa op het internationale circuit was te ontwaren smeerde mijn moeder mijn boterhammetjes nog.
Ok, dat laatste moet je misschien met een korrel zout nemen, want de 156’s scheurden nog tot 2007 in het BTCC en WTCC rond, maar goed. Vanaf 2014 zal je weer een Alfa in het WTCC-circus aantreffen, maar dan alleen als er iets fout gaat. De nieuwe 4C is namelijk de officiële safety car van dit seizoen.
Dus: het WTCC heeft Alfa, de MotoGP BMW (M4), en de Formule 1 Mercedes. Wie heeft het beter?
Laten we hopen dat de Alfa, tevens safety car bij de superbikes, brokken zoals tijdens het WTCC 2009 in Pau bespaard blijft. Maar dat ligt hangt van zijn bestuurder af natuurlijk.
E34M5Touring zegt
Mooi dom. Nou gaat iedereen expres crashen om de safety car te kunnen zien.
Edge zegt
Tja, F1 heeft het toch beter met die SLS, want POWERRRRRRRRRRRRR!
6cylinder zegt
Eeen we zijn weer terug bij de lelijke insecten koplampen.
Hupke zegt
Leuk, maar dan is het mss leuker om naar de safetycar te kijken dan naar de herhalingen van crashes.
riddertevoet zegt
Alfa Romeo levert al jaren de safety car bij Superbike evenementen dus rest mij niets anders dan de nieuwswaarde van dit artikel in twijfel te trekken.
atteh zegt
@ridder te voet: Want Superbike is hetzelfde als het WTCC?
riddertevoet zegt
@atteh: In dit redactionele stuk wordt de suggestie gewekt dat het een unicum is dat er een Alfa Romeo op een circuit te bewonderen valt.
tupperware zegt
@ridder te voet:
En de safetycar in het World Superbike is dit jaar? Jawel, ook een 4C.
Zijn debuut was 2 weken geleden al op Philip Island, ik heb dat trouwens destijds al vermeld bij het item over de M4 safetycar.
thierryvth zegt
Toen jouw moeder nog boterhammen smeerde pleurden Alfa’s nog spontaan uit elkaar als je er naar keek, vermoed dat een paar rondjes nu wel gaat lukken.
roppp zegt
@thierryvth: blablablaaaaaaat