






Alfa Romeo hoort er nu echt bij, want het heeft net zoals al die anderen een fiets gemaakt. Een doekje voor het bloeden voor de Amerikaanse klanten die erop rekenden dat Marchionne zich aan zijn belofte zou houden om Alfa nog dit jaar naar de VS te brengen?
Afgelopen januari, op de Detroit Motor Show, waar Alfa Romeo onverwachts schitterde door afwezigheid, vertelde Fiats CEO Marchionne journalisten het volgende: “For sure it’s coming back this year with the 4C, we’ll be selling the Alfa Romeo 4C. We’re finalizing the car now so it should be here by the end of the year.” Vandaag liet een woordvoerder weten dat de 4C niet voor het tweede kwartaal van 2014 voet op Amerikaanse bodem zet.
Maar genoeg over de 4C, de Italianen hebben een gadget gemaakt die de hele coupé doet verbleken: een carbon (hoe kan het ook anders?) racefiets van slechts 6,9 kg die is afgemonteerd met fijn Campagnolo-spul. Afhankelijk van de uitvoering betaal je tussen de 3.500 en 9.000 euro voor het ding. Ik zou mijn Cannondale er zo voor inruilen. En eigenlijk is het voor de Italiaanse markt een briljante zet.
De fiets heet de 4C IFD, waarbij IFD voor Innovative Frame Design staat. Het project is een samenwerking tussen het Alfa Romeo Centro Stile en Compagnia Ducale, en komt vanaf december 2013 op de markt, ook in de VS. Heeft Marchionne dus eigenlijk geen woord gelogen…
Maak dan in ieder geval een wielrenfiets met nog enig praktisch nut. Ik hoef echt geen voor- en achterlamp erop…
Eindelijk iets wat de gemiddelde AB bezoeker mag rijden.
@rob68:
Dat mogen ze dan wel, maar of ze dat ook financieel kunnen?
OT strak fietsje hoor, tikkie prijzig dat wel.
@rob68: Niet iedereen hier is z’n rijbewijs al kwijt..
@audifreak: lol
“Vandaag liet een woordvoerder weten dat de 4C niet voor het tweede kwartaal van 2014 voet op Italiaanse bodem zet.”
Amerikaanse bodem neem ik aan?
Voor wat betreft Alfa en z’n avontuur wel niet wel wel niet niet niet wel wel niet wel wel niet niet niet nee toch niet ja we gaan nee wacht toch niet of toch wel in Amerika, history repeating itself?
Die geometrie van deze fiets is ruk. aërodynamische ook een drama en hij is niet om aan te zien zelfs niet met een earospoke achterwiel en een hed voor wiel waarom zou iemand deze fiets kopen ?
@qoekje:
Als er iets een drama is, dan is het uw Nederlands.
Nu zeur ik niet snel, maar wat een foutenfestival zeg.
@tupperware: oeps…. ;)
Mooie fiets, heb alleen nooit die vreemde liefde voor Campagnolo spul begrepen. Vooral erg overpriced zonder meerwaarde…
@RRenault: zeker Shimano fan? Mooiere afwerking dan dat van Campagnolo is er gewoon niet voor op de fiets. Bij Shimano is het pas een paar jaar dat de bekabeling onder stuurlint zat verwerkt, dit had Campa al jaren en jaren ervoor. Schakelt naar mijn mening nog steeds fijner en secuurder dan Shimano of vergrlijkbaar materiaal. Absoluut prijzig spul, maar daar is kwaliteit zeker naar. Heb met beide merken(meerdere series, zowel race als mtb) ervaring, dus weet waar ik over spreek.
@The_Gent: SRAM IT IS!
@The_Gent: Typisch fan van Italiaans spul. De looks zijn belangrijker dan de functionaliteit. Mijn ‘oude’ waslijntjes schakelen lekkerder dan die mooi weggewerkte kabels doordat de bochten veel groter zijn. Servicen van mijn fiets is ook makkelijker zonder die interne kabelbende. En laten we het over die slappe italiaanse frames maar niet hebben.
@dizono: Dus jij slingert je ramen ook nog naar beneden, ipv elektrisch, rijdt zonder stuur en rembekrachtiging, want is goedkoper in onderhoud? Het oog wilt ook wat en in mijn geval is dat een belangrijk onderdeel hiervan. Maar wees blij dat je fan van Shimano bent, anders zouden we allemaal met hetzelfde moeten rijden, en daar wordt de wereld ook niet leuker van.
@dizono: Slapheid van italiaanse frames is bullshit, je bent wel heel erg in de vroegere wereld blijven leven he? Volgens jou roesten Alfa’s ook nog zeker in de folder? Koop een fatsoenlijke Pinarello of Colnago en je hebt een prima stijve fiets. Behalve als je nog van de stalen frames bent natuurlijk………
Doe mij die maar………..
Handig. Kun je trainen en afvallen. Compenseert het meergewicht van de US versie weer een beetje
Alfa heeft al eerder fietsen verkocht, deze zelf gezien op IAA in 2008 of 2009. Zo nieuw is het dus ook weer niet. Is wel een super mooi fietsje;-)
Op Drive staat al een rijtest van Chris Harris met de 4C. Hij is laaiend enthousiast. Geweldige gasrespons, super stuurgevoel, geen onderstuur, overstuur op simpele afroep. Als we op hem afgaan een geweldige rijmachine. Hij had alleen iets tegen het stuurtje. Wat begreep ik niet goed. Te dik, te klein, niet rond? Aahh boeien.. doet u hem mij maar met een te dik te klein niet rond stuurtje. :P
Ik vraag me echt af wat ze daar doen in het hoofdbureau van Alfa, pokeren ofzo ipv aan een comeback werken?