• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trap

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2019 om 12:57 – 35 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trapAfbeelding Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trap

Alfa Romeo 4C 'Zeus' is de overtreffende trap
Misschien wel het leukste pakketje tot nu toe.

Minder focus op performance, meer focus op het gewicht naar beneden brengen. Dat is de boodschap van de Alfa Romeo 4C Zeus door Pogea Racing. In het verleden heeft de tuner de 4C meerdere malen aangepast, maar dit keer werd er echt de kaasschaaf bij gepakt.

Qua vermogen meet de Zeus zich niet met de 4C Nemesis, een eerdere creatie van Pogea Racing. Die variant levert dankzij onder meer een grotere turbo maar liefst 477 pk. Deze Zeus moet het stellen met ‘slechts’ 351 pk en 458 Nm koppel. Toch komt deze 4C, die een stuk minder krachtig is, in de buurt van de Zeus als het gaat om de sprinttijden.

Pogea Racing heeft dit voor elkaar gekregen door meer dan 100 kg van het gewicht te snoepen. De 4C Zeus weegt nog maar 904 kg. De tuner wist dit voor elkaar te krijgen door de nog zware hardware te vervangen voor carbon en aluminum onderdelen. De Alfa Romeo doet 0-100 km/u in 3,4 seconden. 0-200 km/u is gedaan in 8,1 seconden en de topsnelheid bedraagt 304 km/u.

Niet alleen op uiterlijk gebied is de Zeus bijzonder om te zien. Ook in het interieur is de tuner goed bezig geweest. Zo zijn de lederen materialen volgens de tuner afkomstig van Bentley, Porsche en Lamborghini. Pogea Racing gaat slechts 10 stuks van deze Zeus bouwen. Er zijn al drie exemplaren verkocht.

De bodykit, de tuning aan de motor en het aangepaste interieur kost je in totaal 50.100 euro. Dat is exclusief belastingen en je moet je eigen Alfa Romeo 4C meenemen. Het resultaat is een sportauto die het mening supercar moeilijk kan maken. En dat met een vierpitter.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Alfa Romeo neemt afscheid van Antonio Giovinazzi
    Alfa Romeo neemt afscheid van Giovinazzi (en dit is zijn opvolger)
  • "Alfa Romeo Racing krijgt nieuwe (bekende) investeerder"

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, pogea-racing, tuning

Vorig bericht: « Zo is de BMW 330i helemaal het mannetje
Volgend bericht: Minimó: de Renault Twizy van SEAT »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    25 februari 2019 om 12:59

    Potverdorie, lekker karretje hoor!

    Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 13:01

    Te cool voor woorden….

    Dat blauw is zo fout maar daarom zo lekker

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2019 om 13:02

    De looks zijn in ieder geval top!

    Login om te reageren
  4. bellaitalia zegt

    25 februari 2019 om 13:04

    En wat een fijne kleur!

    Login om te reageren
  5. kennone zegt

    25 februari 2019 om 13:08

    Dit maakt hem nog wel verder af zeg????

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    25 februari 2019 om 13:10

    Is het comfort ook aangepakt? Want zitten op een houten plank kent meer comfort dan de standaard stoel van een 4C..

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 februari 2019 om 13:42

      @ghost: Voor comfort moet je ook niet een 4C kopen.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 februari 2019 om 14:10

        @viezefreddyw: maar ergens zou er een comfortabele 4C moeten zijn..het zou imo een perfecte daily zijn, lichtgewicht dus weinig wegenbelasting, een 1750 turbo waar je op de cruise control denk ik nog prima 1 op 15 mee kan halen, en in het weekend kan je je mannetje staan op trackdays, je hoeft dus geen 2 auto’s aan te schaffen. Vanuit die redenering dacht ik zeg maar.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          25 februari 2019 om 14:38

          @ghost: Die is er ook, en die heet Alpine A110.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            25 februari 2019 om 14:43

            @Jochempie: vind persoonlijk de 4C lekkerder!

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              25 februari 2019 om 15:24

              @ghost: Ik ook, qua uiterlijk zeker. En die carbon tub is gewoon toffer. Maar er is geen plek in de 4C voor een multilink wielophanging achter..

              Login om te reageren
            • BaRa zegt

              25 februari 2019 om 21:19

              @ghost: drive the thing, then come back. Ik heb het geprobeerd, de A110 wint op alle fronten. De 4C valt net tussen de kant en de wal. Tenzij de vormgeving je ding is, natuurlijk. Dan is er geen lievemoederen aan :-)

              Login om te reageren
              • ghost zegt

                25 februari 2019 om 21:20

                @BaRa: als ik het ooit overweeg, zal ik het zeker doen. Voor mij zijn beide nu verre van hetgeen ik zou willen. Maar ja, dat veranderd bij mij per maand zo ongeveer..?

          • elemento zegt

            26 februari 2019 om 09:28

            @Jochempie: en toch vind ik helemaal niks a110. Geef mij maar 4c

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              26 februari 2019 om 14:28

              @elemento: Ik vind de A110 een beetje behoudend ogen. De 4C is super laag en breed, een heel dramatisch aangezicht. Dat doet mij ook wel wat.

              Login om te reageren
  7. emping zegt

    25 februari 2019 om 13:13

    Beetje overdreven om van drie verschillende merken leer toe te passen. Verder een geslaagd ding.

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      25 februari 2019 om 14:03

      @emping: naar mijn weten kopen die merken hun leer ook gewoon in. Anders gezegd, ze hebben geen eigen boerderijen en leerlooierijen voor het specifieke leer dat ze gebruiken. Blijkbaar gebruikt deze tuner dezelfde kwaliteit en soorten voor de 4C. Klinkt natuurlijk indrukwekkender om dan die merken te noemen inplaats van de soorten leer.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      25 februari 2019 om 14:58

      @emping: allemaal dezelfde leverancier wss (vag)

      Login om te reageren
  8. flatsixx zegt

    25 februari 2019 om 13:23

    Dus dan is hij net zo duur als een 911 Carrera… hmmmm

    Login om te reageren
  9. bottles zegt

    25 februari 2019 om 13:30

    Dik ding hoor! Ik heb alleen die afschuwelijke koplampen nooit begrepen

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      25 februari 2019 om 15:24

      @bottles: de lelijke zijn blijkbaar lichter dan de mooie.

      Login om te reageren
  10. StijnB zegt

    25 februari 2019 om 13:47

    Voorzijde is indrukwekkend zo, achterzijde zie ik liever standaard.

    Login om te reageren
  11. barry355gtb zegt

    25 februari 2019 om 13:53

    GEWELDIG leuk pretpakket hoor en deze Alfaromeo is echt de Ferrari voor de kleinere beurs. Het is geen goedkoop karretje, maar een wel een goedkope twee-zitter die qua prestaties op Ferrari nivo staat. SUPER!

    Login om te reageren
  12. roberto zegt

    25 februari 2019 om 14:02

    Gifgroen graag!

    Login om te reageren
  13. Poulusma zegt

    25 februari 2019 om 14:03

    @ AB

    “Toch komt deze 4C, die een stuk minder krachtig is, in de buurt van de Zeus als het gaat om de sprinttijden.”

    Dit had “nemesis” moeten wezen zeker?

    Login om te reageren
  14. ttr6 zegt

    25 februari 2019 om 14:28

    Is ‘ie met 100 kilo minder nu 904 kilo???/ Ik meende dat de standaard 4C al < 1000 kilo woog?
    Lekker rijijzer, overigens. Paar maanden terug stukje in gereden, wat een skelter!

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      25 februari 2019 om 14:49

      @ttr6: een snelle Wikipedia leert dat ie in de Ustited Nates 1050 kg weegt, en anders 895. Geen idee waarom, iets met regulaties waarschijnlijk. Dit bedrijf zal dan ook wel Amerikaans zijn.

      Login om te reageren
      • hans75 zegt

        25 februari 2019 om 17:44

        @jules713: nee.. Pogea is een duitser.. De amerikaanse versie van de 4C heeft extra stukken aluminium vanwege botsbestendigheid of zo.. en is daardoor een stuk zwaarder…
        Niets tegen Duitsers, maar Pogeo is een nogal betweterig mannetje dat zich op de diverse 4C fora al behoorlijk onhebbelijk en onpopulair heeft gemaakt, maar dat is mijn persoonlijke opinie.. de achterkant van deze aangepaste 4C vind ik persoonlijk gruwlelijk, de misplaatse hitlersnor op een mona lisa.. en vormt het bewijs dat duitsers van italiaans design af moeten blijven…maar dat is wederom mijn mening… kans is levengroot aanwezig dat ik vanwege deze post een levenslange ban krijg op zijn tunining… maar daar valt prima mee te leven ;-)

        Login om te reageren
  15. atrak zegt

    25 februari 2019 om 15:33

    300+ met een 4 cilinder is wel bijzonder i.c.m de 0-200 tijd.

    Login om te reageren
  16. sleepyj zegt

    25 februari 2019 om 17:47

    Vind m er niet beter op geworden. Dat heeft zo’n auto toch niet nodig.

    Login om te reageren
  17. kenner zegt

    25 februari 2019 om 18:49

    Nooit mooi gevonden, net als de 8C. Te guitig ofzo.

    Login om te reageren
  18. BaRa zegt

    25 februari 2019 om 21:16

    Hm. Laten we even alles wat nog goed zat aan de 4C overboord gooien, en dat dan proberen verkopen door het te vernoemen naar de Griekse oppergod. How does that sound as a business case? Voor de slechte verstaander: nope. So much nope.

    Login om te reageren
  19. rikv99 zegt

    26 februari 2019 om 06:13

    Bijzonder dat er nogsteeds geen tuner is geweest die die verschrikkelijke koplamp units heeft vervangen voor die van het model van de 4C spyder… deze zien er niet uit?. Verder lekker karretje!

    Login om te reageren
  20. tjongejongen zegt

    26 februari 2019 om 07:39

    A gossie: baby blauw. Vind het jammer dat er geen 6 cylinder in zit met chroom en rode belettering.

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    26 februari 2019 om 07:52

    Poah, dik zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North