
Oh wacht, dat is bijna de complete range. En dan komen er ook nog eens twee nieuwe motoren voor alle modellen met zes ronde lampen voor: de 1.7 TBI turbo-benzine en de 2.0 JTDM. Wat een feest toch weer.
Om maar eens met de prijsverlaging te beginnen: die zijn fors. Reken op duizenden euro’s voordeel voor de Brera’s en Spiders. Zo zakt de prijs van de Brera 3.2 JTS Q4 Q-Tronic naar 60.450 euro, een voordeel van 8.730 euro. De Brera 2.4 JTDm kost voortaan 47.950 euro, wat 4.670 goedkoper is. Ook de Spiders zijn in prijs verlaagd (leuk voor de zomer): zo kost de Spider 3.2 JTS er nu voor 57.450 euro (-5.960 euro).
De versies met nieuwe motoren doen nog minder pijn in de portemonnee: de Brera 1.7 TBI benzine is er vanaf 40.950 euro. Het 1.7 TBI blok levert 200 pk en 320 nm, waardoor de Brera in 7,7 seconden naar de 100 sprint en een topsnelheid van 235 km/u haalt. De Brera 2.0 JTDm heeft 170 pk en 360 nm, waardoor deze diesel Brera de langzaamste van de range wordt. De sprint naar de 100 duurt 8,8 seconden en de topsnelheid is 218 km/u. Het gemiddelde verbruik van 5,4 liter per 100 km moet compenseren dat je met een handschoentje moet tanken. De Brera 2.0 JTDm is er voor 43.950 euro. Beide motoren zijn ook in de Spider te krijgen: de Spider 1.7 TBI kost 43.450 euro en de Spider 2.0 JTDm 46.450 euro.
Ook de relatief verse MiTo is in prijs verlaagd: van de prijs van de meest luxe Distinctive versies gaat 1345 euro af. Ook bij de 159 zijn er veel prijsverlagingen en komen de nieuwe motoren beschikbaar. De. 159 1.7 TB met 200 pk wordt 33.850, wat 1000 euro minder is dan 185 pk sterke 2.2 JTS die de nieuweling vervangt.
Ik denk dat het grootste deel van de prijsverlagingen door de mindere slurpstaks komt! Zeker met de nieuwe 1.7 turbo zal dat behoorlijk schelen…
Maar ach, tis de goede kant op…
:D
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
hop hop naar de alfa shop!
Voor 22cent, een stukkie kauwgom en een paperclip neem ik de Spider! :D
Nieuwe importeur met een realistischer wereldbeeld?
Mooie auto’s. Beter dan die kill, Duitse, rommel.
Je ziet die kleine mannetjes met petjes uit de Golfjes ook eigenlijk nooit in.
Helaas niet de betrouwbaarheid van Daihatsu !
hmmm, ik lees niets over de GT, hoe komt dat? Staat wel in de kop.
OT: nóg betaalbaardere passie, hulde!
Huh? Was er onlangs geen 1.8 TB geintroduceerd?
Mooi zo – eindelijk de 1.7 turbo-motoren in de wagens. Da’s dezelde die ze in de MiTo GTA gaan lepelen… Eingelijk weer een echte italiaanse motor en geen GM/Holden blokjes meer – die serieus teleurstellende resultaten neerzetten. Dit ziet er iets beter uit.
owww, wat zijn die alfa’s toch mooi. geef mij zo’n spider maar, of een 159
@ Daihatsu cuore
ga even je mond spoelen
http://www.autoweek.nl/video/1258/Blits-bezit-Alfa-Romeo-156-GTA
–edit: spoel em zelf ook effe met die smerige linkjes van je–
een alfa met fee ses :P
Autoblog, jullie weten dat ik niet vlug klaag en de huisregels duidelijk zijn over jullie site, maar als trouwe bezoeker stel ik me de laatste tijd meer en meer de vraag: wat is dat tegenwoordig? Autoblog schrijft meer en meer over prijzen en dan nog vooral die van bereikbare auto’s? Vroeger gebeurde dat mss wel eens, zoals bij de Duitse Drie, maar Alfa die zijn modellenlijn in prijs verlaagd? En dat krijgt jullie aandacht? Da’s toch wel heel erg kapitalistisch en commercieel. En het valt wel op.
@ Laue
Tegen het Japanse vernuft en kwaliteit komt niemand op dit moment tegen op:
http://www.autozine.nl/text/754.html
De Duitsers zijn lelijk en belazeren de zaak!!
sorry VLA, maar dit is gewoon een beetje zeuren. Autoblog post (Meestal)nieuwswaardige berichten. dus daar hoort ook prijsaankondigingen bij. Misschien krijgt AB.nl er wel een paar centen voor. so what? voor niets gaat de zon op.
@Vla: huh? Eindelijk een beetje positief Alfa nieuws, waarbij nog meerdere berichten in 1 artikel worden gecombineerd en dan is het nog niet goed. Alleen nog maar over Audi schrijven dan?
Jongens, ik hoor al veel te veel over Audi !
Laat de innovatieve merken eens wat meer langskomen.
Ik braak van de meeste Duitse auto’s.
Er komt zeker nog een apart bericht over de GT met 1.7TB???
Die wil ik wel, en anders toch maar de Brera met deze motor.
We w88 af :)
autoblog … de naam zegt het toch zelf , vla? alles wat met auto’s te maken heeft mag hier komen en ik zal niet klagen. het kan toch nooit kwaad wat te lezen over andere auto’s? ookal passen ze niet in jouw duitse visie? noem me trouwens maar 1 vw op die de schoonheid van een alfa kan trotseren. zo’n geweldig mooie voorkant als de 159 ga je maar zelden tegenkomen.
Goed zo. Je zou opeens toch zomaar blij worden van de economische crisis.
@Nanning
Reken er niet op, die GT met de 1.8TBI.
Zie alleen de prijzen van de 159 TBI niet staan. Blijft de mooiste auto in zijn klasse, nu nog achterwiel aandrijving en een goed navigatie systeem.
Het blijven toch mooie auto’s vooral die brera en spider :P :P
@ Laurens
Inderdaad, check this:
http://www.automotive-online.nl/home/6282-nieuws.html
@tom je ben het pluisje nog vergeten :D
Geweldig nieuws! Dan komen er (hoop ik) wat meer Alfa’s op de weg. Mensen zouden een Alfa moeten leasen/kopen in plaats van zo’n saaie VAG-auto…
De A van Auto is de A van Angst.
Ik weet toevallig dat de nieuwe importeur meer inzet op marktaandeel i.p.v. winst… Dit zal een eerste stap zijn in deze nieuwe strategie!
@ SAAB
inkoppertje: Meer marktaandeel aan italiaans meuk = Meer onderhoud / reparatie = meer winst ;)
Hmmm…. vragen ze nu zo weinig of vroeg Kroymans nou zo veel?
@Johnny: het is vooral de A van “als ge niet uitlegt wat ge bedoelt, dan snap ik geen reet van uwe post” ;-)
on-topic: volgens mij is in B de prijs van de 159 ook tijdelijk bijzonder laag: de 1.9JTD voor 23.000 EUR!
Spreken we hier enkel over Nederlandse prijslijsten of gaat er in België ook een resem korting af nu?
@christophe, Nederlandse prijzen natuurlijk. Of hebben jullie ook een nieuwe importeur gekregen ;)
bww , zullen we het daar maar op houden :)
De reacties van Johnny t zijn in de regel niet te volgen.
We kunnen het als simpele autobloggers blijkbaar gewoon niet bevatten wat er in dat meesterbrein omgaat………laten we het dáár maar op houden.
De oude importeur zit nog met ongeveer 1000 Alfa Romeo’s waar ze niets meer mee kunnen.
–edit: zie ook eerdere link–
@ Laue: klopt natuurlijk, maar toch is er weldegelijk een andere kijk op de zaken. De importeur is een stapje opgeschoven naar de fabrikant. Die wil gewoon zoveel mogelijk auto’s slijten. Dealermarges zijn niet belangrijk. Reken er maar op dat de dealers weer een stukje marge inleveren!
Direct doorrijden naar sloop.
Is Fiat dan nu al winst aan het maken bij Chrysler? :D
Mooi, alhoewel ik langzamerhand het bos niet meer door de bomen zie in het motorengamma van Alfa…
Ik denk dat dit met name een boost gaat geven voor de lease.
Het is een aansprekende auto maar de benzinemotoren konden niet helemaal overtuigen in relatie tot de prijs.
Whoop-the-fiddle-doo! :D Dat is niet niks.
@ vla; Misschien had ik je niets moeten vragen op klassiekerrally.nl, sla je nu niet door met je kapitalisme-strijd? Autoblog meldt autonieuws, daar horen prijzen bij. En dit is zeker interessant, het zijn grote prijsverlagingen van een automerk dat als onder autoliefhebbers gewild wordt beschouwd, dus zeker noemenswaardig op autoblog…
Ze zouden beter afkomen met de 169. Man dat blijft maar duren
Toevallig nog een 8C in stock staan ;)?
@ Laue, wouter, skip_alfa .. , robbie, Citrofiel
Mss is het de opeenvolging van de VW ikbengroen, die andere groene, dan nog enkele heel bereikbare auto’s en telkens die prijzen en fiscale dingesen erbij. Ik vroeg me gewoon af of jullie, zoals Jay Leno de laatste tijd, ook wat meer doelgroepen gingen proberen aanspreken. Het lijkt soms wel Autozone hier! Nouja, als het niemand anders opvalt. Vroeger was er toch meestal enkel een artikel over de prijzen van volledig nieuwe modellen? Dit gaat over kortingen!
Ps nee, ben helemaal niet (exclusief) Duits-minded.
Pps kapitalisme is gewoon een wijd begrip; een auto waarderen naar zijn prijs heeft altijd al in mijn boekje gestaan met kapitalistische denkwijzen. Dus nee, ik ga altijd zo diep in op geldzaken. ;)
wat is die Spider toch een prachtige auto!
jammer dat ie nog duur blijft, zelfs met deze prijs verlaging
@vla: we schrijven inderdaad niet vaak over prijzen, maar soms is het wel gewoon noemenswaardig. Zoals in dit geval. Ik bedoel, hoe vaak komt er Alfa-nieuws voorbij? Dat merk is al 25 jaar bezig met de 149 en dat zal ook nog wel een paar jaar duren. Tot die tijd posten we om de zoveel tijd een artikeltje met wat prijzen :D
of een ietwat internationaler berichten en vertellen wat er echt aan de hand is met VW , de VAG groep om preciets te zijn.
Ruof A Idua , niet iedereen hoeft het te begrijpen . Er zal nog meer volgen.
Prijzen zijn prima, het is van nationaal belang om te weten dat Alfa’s nu veel goedkoper zijn. Nee, zonder dollen, 3 tot 8 mille van een Alfaatje af is toch noemenswaardig? Lekker Italiaans rijden! Steek je het geld in je zak. (voor reparaties, hoor ik negatievelingen zeggen),
@ autoblogger
Ah, daar kan ik mee leven! :)
en wat gaat er gebeuren met het hele selespeed?
gaat dat zomaar ineens floepsakee en weg ermee?
of komt dat dan op die 1.7
ja, het is al 25 jaar bezig met de 149 . En wij willen hem zo graag …of verdwijnen de echte (..) liefhebbers dan weer in de zoveelste audi of Vw. Een reden dat het allemaal iets langer duurt bij de Fiat groep. Niet verder vertellen….
@marco , steek het geld in je zak voor reparaties , ja ik hoor het ook zeggen hier in belgie , maar degene die het zeggen hebben nooit italiaans gereden , enkel een saaie duitse auto , wat weten die nu van alfa af ?
en ik zelf durf te beweren dat de diesels van alfa sterker zijn als die van VAG groep hoor ( olieslikkers)
dit is mijn 4de alfa nu al dat ik rijd ( 156 , 147, 159 , GT )
start altijd , en heeft me nooit laten staan .
dus die verhalen van onbetrouwbaarheid krijg ik het schijt van .
om nog maar te zwijgen van die bmw lovers .
Goed nieuws en hoog tijd. Opvallend trouwens dat er over de introductie van de Multiar motoren voor (o.a.) de Mito niets op Autoblog terecht is gekomen….
De nieuwe Importeur is het email-adres van Autoblog kwijt? ;)
“De nieuwe 1,4-liter viercilinder komt met vermogens van 105, 135 en 170pk. Op alle versies behoort een Start&Stop-systeem tot de standaarduitrusting. De 170 pk-versie komt alleen als Quadrifoglio Verde en gaat dus getooid met het fameuze klavertje vier. De Multiair-blokken vervangen de huidige T-Jets.”
(ja dit komt van de site van AW)
De Multiair-blokken vervangen de huidige T-Jets . Dat klopt niet . Multiair betreft enkel een ander bovenblok.
@johnny-t: als je straks in de prijslijst kijkt zie je geen t-jet motoren meer maar daarvoor in de plaats komen de auto’s met de multi-air motoren. De opvolger vervangt de voorganger, dus het klopt wel degelijk wat daar staat.