
De discutabele milieuzone in de Utrechtse binnenstad is een groot succes! Voor de gemeente Utrecht dan, want de op diesel draaiende controlecamera’s hebben er al bijna 5k bestuurders bij gelapt. Ka-tsjing!
Het aantal bekeuringen is immens, als je in acht neemt dat er pas op 1 mei is begonnen met bekeuren. De teller staat u dus op bijna 2.500 boetes per maand, of een dikke 80 prenten per dag a 90 euro in autohaatstad Utrecht (nu nog, dit gaat omhoog naar 160 ekkies). Bij de lokale GroenLinks-fractie drijven ze zo ongeveer van hun bureaustoel bij de gedachte hoeveel zuurdesem-speltbrood je hiervan kunt kopen schade de binnenstad bespaard is gebleven.
Het Utrechtse college meldde bovenstaand aantal vandaag na raadsvragen van de PvdA en CDA. Om de stroom overtreders in te dammen overweegt Rijkswaterstaat de milieuzone op matrixborden boven de omliggende snelwegen te vermelden. Eind mei lag het dagelijks gemiddelde overigens op 130 boetes, dus het aantal neemt wel af.
Zuurdesem speltbrood hahaha, Smokey toch!
@SCscreamGT2: like a boss!
1 woord: KANSLOOS!
Goedzo aanpakken die vervuilende hufters , dit moeten ze landelijk invoeren.
@audirijder: hoop dat je sarcastisch bent
@MAB: :D
@MAB: [IMG]http://i60.tinypic.com/513lmw.jpg[/IMG]
@audirijder:
voor lease rijders neem ik aan ……………………….
@audirijder: Ga jij een heel gouw je mond spoelen met zeep!
@robert110: En jij spellen met zeep
@audirijder: Helemaal mee eens, weg met al die oliestokers!
Ik schud ze ook zo uit de mouw…
@moveyourmind: subtiel en toch zo treffend!??
Triest. Aan de andere kant; die hele linkse kliek daar in de gemeenteraad is netjes democratisch gekozen. Kortom: elke stad krijgt het bestuur dat het verdient.
het is toch gewoon van de zotte dat er in dit land weer eilandjes ontstaan met aparte regelgeving voor voertuigen aangaande milieu eisen?
nu wordt er gewoon dom gehakt, vanaf bouwjaar “X” bent u niet meer welkom..
krijgen we dan ook korting op de houderschapsbelasting bijvoorbeeld omdat er procentueel minder “Nederland” mag worden bereden voor hetzelfde bedrag? vast wel! :-)
Mede mogelijk gemaakt door die sukkels die deze boete/gemeentelijke belasting/opcenten dan ook daadwerkelijk gaan betalen ..
zoveel bekeuringen en nog niemand die de gemeente voor de rechter sleept?
Wanneer gaan de prijzen naar 130 euro? Voor 90 Euro wil ik het voor de lol nog wel proberen met mijn Disco met Engels kenteken.
Zet hem in low gearing en gassen!
@sketcher:
Gebeurt er niets namelijk.
Ding kent geen buitenlandse kentekens dan hebben ze een data base nodig ter grootte van de NASA !
Snitches zijn bitches!
@philipf: Snitches get stitches!
@crackdavid: @philipf: a snitch makes me itch…
Wat een kansloos verhaal is dat Utrecht toch….
3200 blijken er voor Tour de France Skoda’s te zijn……
@desjonnies: vervuilender dan massale sportevenementen gaat het idd niet snel worden ..
@lincoln:
Dus voetbal verbieden zou een zege zijn voor het milieu.
Eerst allemaal op een hoopje gaan wonen en vervolgens zeuren over luchtvervuiling. En dan vervolgens een regeling verzinnen die waarschijnlijk amper verschil maakt. Vreemd volk die mensen in de stad.
@reistje: Blijven rare jongens, die Utrechters!
ik poep op hun want door hun moest me oom ze benz weg doen
@e36thuglife: had ie maar een bimmer moeten kopen…
@e36thuglife: kun je af en toe een klein beetje je best doen iets te schrijven dat lijkt op correct Nederlands?
@e36thuglife: Foto want ik geloof er niks van.
Blijkt wel weer dat rijders van oudere vervuilende auto’s helemaal geen autoliefhebbers zijn. Immers een autoliefhebber had hier op autoblog al lang over de Utrechtse milieuzones gelezen.
@mashell: een echte autoliefhebber zit niet op autoblog. Die sleutelt aan, rijdt in en poetst zijn auto(‘s)!
Wat zit iedereen toch te huilen over die 10 jaar oude dieseltjes. Zat toevallig vandaag achter een lupotje tdi die snel uit het zicht verdween door zijn roetwolk. En daarnaast wat heeft iemand met een dergelijke auto in het centrum te zoeken?? (Heb het alleen over de diesels)
@flos: ja. Want elke oude auto stinkt en elke nieuwe auto is schoon. Ford Focus uit 2012 met een lekkende verstuiver; die rookt harder dan een bosbrand. Maar de leasemaatschappij wil m niet repareren: contra duurt nog 2 maanden en de APK loopt ook nog 3 maanden. Rijdt u maar door meneer. Kan geen kwaad.
Trieste symboolpolitiek weer… Misschien kunnen ze wat aandacht schenken aan het vergroenen van de energie productie? De doorstroming in de stad? Parkeer-Ov combo’s?
@w0o0dy:
Als er 1 gemeente goed is in parkeer/OV combo’s dan is het Utrecht, aan de ring parkeren en voor €5 staat je auto een dag droog en zit jij in 5 minuten in de stad. Werkt perfect, komt bij dat Utrecht een stad is waar je als onbekende met de auto helemaal niet in moet willen.
Ik heb een poosje in opdracht van die gemeente gewerkt en dat was een ramp, dacht je dat je er bijna was kon je de binnenstad weer uit om het van een andere kant opnieuw te proberen.
Het enige wat ik op deze maatregel tegen heb is dat ze niet voor een uitstoot gerelateerd systeem hebben gekozen.
Nu mag je met je relatief schone Lupo de stad niet in en met een smerige Q7 V12 tdi wel. Of je met die laatste de stad in kan is dan weer een ander verhaal.
Mooi zo, hele goede manier om de binnenstad wat bereikbaarder te maken. Als je geen normale auto kunt betalen ga je maar fietsen
Wat een gezeik over roet e.d. Van die diesels, benzine motoren zijn minstens zo (vervuilend) ja tussen haakjes idd.
Zo vervuilend zijn auto’s niet wel een melkkoe
@parker:
Wat is de definitie van een “normale” auto
Ik ga gezellig met mijn kever 1302 uit 1972 een stukje door die stad karren. Op gelode superbenzine, ik heb nog wel ergens een jerrycannetje staan. Reken maar dat dat beestje meer vervuilt dan mijn bmw 330d e91 uit 2005. Met roetfilter. Maar die mag er volgend jaar niet meer in.
@swaffelaer:
maar echte oldtimers wel weer dan?
Bah Utrecht!
@mrrallycross: Nee, nu is het juist schoner.
Dat ze die camera’s maar snel afbreken, laten afbreken of in de fik zetten. Betaal je al de hoofdprijs voor je heilige koe, mag je niet eens voor je eigen voordeur parkeren. Triest, zwaar triest. En stel nou dat ik geen geld heb voor een diesel jonger dan 2004? Makkelijk gezegd. Bah die groene politiek