Een nette Ferrari California voor minder dan 95.000 euro? Dat kan.
Wat eigenlijk een Maserati had moeten zijn werd toch een Ferrari. Daarmee is de California altijd het ondergeschoven kindje geweest. Dat zie je terug aan de prijzen van een gebruikt model. De nieuwprijs was destijds net zo fors als elke andere Ferrari. De occasionprijs laat zien dat daar nog maar weinig van over is.
Ferrari California op Marktplaats
Als auto is het een briljante aanbieding. Je scoort een moderne Ferrari in een moderne koets voor ‘relatief’ weinig geld. Let wel, we hebben het over een auto met de bekende 4.3 atmosferische V8, gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling. Kind kan de was doen, voor het geld koop je een zeer courante Ferrari.
In dit geval hebben we het over 93.940 euro. Dat moet deze Ferrari California op Marktplaats oprbengen. Het gaat hier om een exemplaar uit 2009 met 88.825 kilometer op de teller. De spec is klassiek en smakelijk. Griogio Aloy met een bruin lederen interieur en de 20 inch Diamond Finish velgen.
De specs zijn niet verkeerd. 0-100 km/u in 3,9 seconden en een topsnelheid van 310 km/u. Echt Ferrari-waardig dus. De 4.3 liter V8 levert 466 pk en 485 Nm koppel in de California.
De California was de eerste moderne open Ferrari sinds een lange tijd. Het bleek de fundering van de line-up van het Italiaanse merk voor de jaren daarna. Het model werd opgevolgd door de California T, de Portofino en de Roma Spider.
Met goedkopere Ferrari’s is het soms afwachten wat je nu precies koopt. Dit exemplaar is echter netjes onderhouden, de nieuwprijs was maar liefst 246.700 euro. De vraag is, wie is niet bang voor het imago van deze instap-Ferrari en durft er 93 mille op stuk te slaan? Je bekijkt de advertentie van deze Ferrari California op Marktplaats.
por100 zegt
Zou dan eerder voor een V8 Vantage van 50K gaan, of een DB9 v12 van 60K
Johanneke zegt
Lekker boeiend wat anderen vinden. Als je dit kan betalen, rijden, en van kan genieten heb je het gewoon gemaakt. Fijn ook dat er bijna 90k op de klok staat. Er is genoten met deze auto. Sowieso is dat al leuker dan eene laferrari die enkel stil staat.
drdre1 zegt
Ooit eens zo’n California T gehuurd in Maranello (Ferrari rijden in de bergen van Maranello, bucklist ✅). Leuke ervaring, wat me nog het meeste opviel was de geweldige vering/demping en grip op het belabberde Italiaanse wegdek. De soundtrack was ook niet verkeerd. 😊
JanJansen zegt
Het idee van een Ferrari rijden is toch dat je het idee hebt in een bloedmooie auto te rijden?
MaartenD zegt
De bak moet met normaal gebruik vervangen worden rond de 100k vandaar dat je ze veel te koop ziet staan met 80-90k op de teller omdat een bak vervangen al gauw 9k kost. Dus liever zo’n Calfornia met +100k km en een nieuwe bak dan eentje met minder dan 100k en nog de oude bak erin…
ttr6 zegt
Zit hier echt een bak met dubbele koppeling in of de “ oude” sequentiële bak? Die laatste is idd ondehoudsgevoelig, die eerste zeker niet.