Mensen met moeilijke brillen, kapsels en driedagenbaardjes opgelet: Mercedes-Benz lanceert heel artsy fartsy een serie vage silhouetten, onder de naam Aesthetics S. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om hier de nieuwe S-klasse in te herkennen.
Er wordt een heel verhaal omheen gehangen, dat misschien interessant is voor de doorgewinterde galerie-bezoeker, maar we laten dat maar even achterwege. We beperken ons tot de foto’s, inclusief man-in-pak en kunstenaar die zij aan zij druk bezig zijn de paar pennestreken van de o zo essentiële duiding te voorzien.
Het “Aesthetics S”-kunstwerk borduurt voort op een artistieke traditie die Mercedes-Benz dit decennium is gestart. De “Aesthetics No. 1” (2010), “Aesthetics No. 2” en “Aesthetics 125” (beiden 2011) gingen hem al voor.
Mocht het rokerige teaserwerk je bekend voorkomen: Lexus bediende zich al van een soortgelijke strategie voor de onthulling van de LS.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Niks meer aan doen…
jrk68 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Ehhh, wielen lijken mij wel handig onder een “auto”.
meneersander zegt
@jrk68: en een deur.
Esprit_de_Flandre zegt
@jrk68: Hovercar? Dat zou pas comfy zijn…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@jrk68: Wielen zijn zoooo 2011….
jrk68 zegt
Ik vraag me af of de overwegend conservatieve clientèle die A-klasse vouwen kunnen waarderen.
Doet wel erg Hyundai achtig aan….
bsxc2 zegt
@jrk68: Ik ben het helemaal met je eens!
Als je een auto koopt die dicht tegen de 100.000 euro zit,wil je niet dat het verouderd is na een paar jaar. Mercedes had er dus beter aan gedaan om hem gewoon rechte en tijdloze lijnen mee te geven.
lambo4all zegt
@bsxc2: het is geen audi…
Esprit_de_Flandre zegt
@jrk68: Hyundai is dan ook het nieuwe Mercedes…
Carreza zegt
@jrk68: de lijnen komen in deze vage schetsen nadrukkelijk naar voren maar ik betwijfel of dat bij de definitieve wagen ook zo zal zijn.
En de huidige S-klasse is qua lijnenspel (achterlichten, kofferklep) toch ook niet zo conservatief te noemen…
jrk68 zegt
@Carreza:
Dat de nadruk op die lijnen ligt doen ze natuurlijk wel met een reden.
Persoonlijk vind ik de huidige S een ultiem vervoersmiddel maar geen spannende of inspirerende auto.
Hupke zegt
@jrk68:
Op de CLS zit er zo ook een vouw die blijft wel mooi.
Maar ik deel je bezorgdheid.
kaasboerin zegt
Personeel en tijd teveel?
Dit lijkt wel op ambtenarij.
W115 zegt
Jammer. Heupen zoals die van de e-class zouden classy staan
lambo4all zegt
de algehele vorm van de wagen ziet er in ieder geval goed uit!
lincoln zegt
dit soort troep komt toch zeker niet van MB zelf ??
kaasboerin zegt
@lincoln: Kijk dan, een MB:
lincoln zegt
@kaasboerin:
zullen ze bij zo,n ontwerp afdeling nog wel weten hoe een puntenslijper werkt ..
of weten ze alleen de enter knop te vinden ..
ambachtelijkheid van lik me aars ..
zegt veel over de klandizie dat ze daar mee te koop lopen ..
plastik fantastik ..
Hupke zegt
@lincoln:
Puntenslijper voor houtskool?
HDM zegt
@lincoln: puntenslijper voor je tablet en markers?
Wel eventjes mee evolueren he?
bullgod76 zegt
Wordt die nieuwe S-klasse nou ook weer zo’n neppe 4deurs coupe? Kunnen ze gelijk die CLS uit productie nemen, want dat overlapt elkaar
Megakix zegt
@bullgod76: lijkt er verdomd veel op ja….(op de CLS)
solz zegt
hopelijk kunnen ze met deze eindelijk eens de looks van de W126 evenaren
Hupke zegt
@solz:
En de kwaliteit van de W140.
jvthof zegt
Vind de daklijn weer richting
De w220 gaan. Was de enige nette in standaard uitvoering!
(geen mb fan!!!)
Maar hij heeft idd ook wel iets coupe’s, van de vorige cl.
Maar die lijnen aan de zijkant maken hem voor de nette zakelijke onopvallende bescheiden mensen die gewoon een fijne grote limousine willen rijden (of gereden worden) te opvallend, te opzichtig enz.
Mijn mening dames en heren, maar voordat de mensen het zeggen. Ik ben fan van de A8, niet opvallend toch alles wat hij moet zijn!
CL65 zegt
Ik weet het nog niet hoor, de hele ‘ronde’ trend in gezet met de nieuwe c216/c219 en zo te zien de nieuwe s….
Pica zegt
Gaat ongetwijfeld opnieuw de referentie worden in zijn klasse, de huidige is het vandaag de dag ook nog steeds.
Ik maak me niet zo druk over de lijnen, komt in orde.
zdev zegt
Het wordt allemaal zo gekunsteld met die lijnen.
Dit is nog redelijk netjes maar BMW bijvoorbeeld vliegt door de bocht (pun!) met al die drukte.
agera zegt
Dit wordt wellicht de meest belangrijke S ooit, die namelijk de taak heeft om Maybach te doen vergeten. De W126 vond ik de mooiste tot nu toe.
texter zegt
Die stomme knikjes laat ik er gewoon uitdeuken. Zolang de Magic Body Control maar naar behoren werkt.
JamesBond007 zegt
Wat doet die Ferrari er tussen?
jordy14 zegt
Dit soort teasers vind ik echt onzin.
HDM zegt
Allemaal wel leuk, maar dat drie-spaaks stuur en de ronde aircoroosters zien er niet uit op een auto van dit kaliber. Ik snap niet wie dat heeft doorgeduwd…