Een zes maanden durend onderzoek van AC Nielsen (“Auto Path to Purchase”) heeft uitgewezen dat de meerderheid (68%) van de mensen die een auto gaan kopen zich online oriënteren. Als tweede worden familie en vrienden gebruikt om informatie te vergaren. Pas op de 15e en 16e plek staan kranten-advertenties en TV reclames! Dit is schokkend omdat meer dan 50% van het marketingbudget wordt uitgegeven aan televisie reclames!
Het onderzoek klopt natuurlijk niet helemaal omdat je interesse vaak ook getriggert wordt door reclames, waarna je online naar meer informatie gaat zoeken. Maar hoe dan ook, de auto-marketeers mogen zich wel wat meer op internet begeven ;-)
Lees het originele artikel hier: Car buyers bypass television adverts.
Erikje zegt
Het grote voordeel van TV-reclame voor een autoproducent is dat je veel beter emotie kunt overbrengen dan via print of internet. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is om vooral op TV reclame te maken. Daarnaast blijft tv, althans in de hoofden van de marketeers, het belangrijkste medium.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Dit onderzoek kun je ook wel met en korreltje zout nemen. Onbewust wordt je toch beinvloed door de reclames.