• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AD850+ is C63 AMG met krankzinnig veel pk’s

Auteur: willeme, gepost 3 november 2020 om 14:04 – 16 Reacties

AD850+

Snel, nu het nog kan. Met de AD850+ heb je enorm veel vermogen en koppel. Plus een aangenaam geluid!

Een auto met meerdere cilinder wordt duurder en duurder. Gisteren kwamen we tot de conclusie dat zelfs voor betaalbare auto’s, een zespitter eigenlijk niet meer te doen is. Als je een achtcilinder wil, dan zul je serieus moeten sparen of een carriereswitch moeten overwegen.

Auto Dynamics Charon 850+

Voor de liefhebbers onder ons, de goedkoopste auto met een V8 is de Ford Mustang GT Fastback met automaat, deze kost 93.010 euro. De op een na goedkoopste is de Mercedes-AMG C63 sedan. Deze kost 120.982 euro. Het potentieel met deze 4.0 V8 is enorm, zo bewijst de Auto Dynamics Charon. Het maakt van de reguliere C63 (een ‘S’ in dit geval) een absolute supercar-killer.

Mechanische tuning

Auto Dynamics is een enorm gave tuner uit Polen. Het zijn voornamelijk engineers die een beetje aan uiterlijke tuning doen. Het meeste houden ze zich echter bezig met de technische kant. Dat is met deze AD Charon 850 niet anders. Het is niet een simpele chipkuur geweest.

  • AD850+
  • AD850+
  • AD850+
  • AD850+
  • AD850+
  • AD850+

AD850+ met jawel, 850 pk!

Nee, bij Auto Dynamics zijn ze compleet losgegaan op de motor. Deze is namelijk uit de auto gehaald en vervolgens hebben ze de meeste onderdelen weg gedaan. De turbo’s zijn aangepast en hebben nieuwe schoepen. De turbo’s zijn niet alleen sterker, maar kunnen ook sneller draaien.

De katalysator si aangepast en er is een downpipe gemonteerd. Vooor meer lucht is er een koolstofvezel air intake. Daarnaast zijn er twee nieuwe grote intercoolers. Daarboven op hebben ze de ECU aangepast met als resultaat: 850 pk!

Koppel

Qua trekkracht kom je ook niets te kort. De AD850+ heeft nu 972 Nm tot zijn beschikking! Om te zorgen dat de boel ook weer tot stilstand komt, zijn de remleidingen aangepast en wordt er een andere remvloeistof gebruikt.

De velgen komen van de firma BBS. Het zijn ‘flowformed’ velgen in de maat 20″, model CI-R. Daarom heen liggen Michelin Pilot Sport 4S banden. Voor zijn ze 255/30 20 groot, achter zelfs 275/30 20. Mocht je overigens vier cilinders voldoende vinden, check dan deze Auto Dynamics CLA45 AMG.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

biturbo, c-klasse, c63s, Mercedes, tuning, V8, w205

Vorig bericht: « Video: dealer haalt Bugatti Divo uit de doos
Volgend bericht: Suzuki Ignis Smart Hybrid is de fiscus te slim af »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 november 2020 om 14:32

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  2. borrelnoot zegt

    3 november 2020 om 14:45

    Ik ben helemaal fan van het concept dat tuning met name onder de kap plaats vindt. Dit is dan ook geniaal!

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      3 november 2020 om 15:12

      @borrelnoot: vind ik ook. Deze auto ziet er geweldig uit omdat van buiten weinig gedaan is. De BBS staan hem ook erg goed. Echter zet ik wel mijn vraagtekens of je deze auto met RWD wel met 850pk moet willen hebben? Mijns inziens zijn de standaard 510 meer dan voldoende.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 november 2020 om 18:58

        @mercedesbenze350cdi: boven de 100kmh merk je echt dat nog wel wat bij kan. Nu is 850pk wel overdreven maar waarom niet? Je hoeft alle paarden niet te gebruiken en waarschijnlijk heeft hij rond de 200kmh voldoende grip om ze allemaal uit te laten dus zit je wel lekker snel weer aan de 300kmh

        Login om te reageren
        • Reaver zegt

          3 november 2020 om 19:17

          Mijn ervaring is 510 pk met 700nm is meer dan genoeg. Onder de 100km per u krijg ik het vermogen al niet volledig op de weg bij niet optimale omstandigheden. Stock is trouwens 265/35, 275/30 zal dat niet veel beter maken. Waarom ze niet voor 295 zijn gegaan is mij een raadsel dat past namelijk wel.

          Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    3 november 2020 om 14:52

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. pindakoning zegt

    3 november 2020 om 15:07

    Ondanks dat de jaren beginnen te tellen vind ik het nog steeds een mooie auto

    Login om te reageren
  5. enricoleerdam zegt

    3 november 2020 om 15:31

    BBS blijft toch prachtige velgen maken zeg ! Poehee

    Login om te reageren
  6. remarkable zegt

    3 november 2020 om 17:11

    Typo

    De katalysator si aangepast

    Is aangepast ??

    Login om te reageren
  7. clubbtraxx zegt

    3 november 2020 om 19:02

    Vette power met normaal uiterlijk, helemaal goed.
    Droomauto, zal ook wel zo blijven :-(

    Login om te reageren
  8. iz_person zegt

    3 november 2020 om 19:02

    Ik krijg hier kippevel van. 850+ pk is toch wel wat. Gossiemijne wat is dat toch een prachtbak NOT

    00

    Login om te reageren
  9. rogerzz zegt

    3 november 2020 om 19:40

    Supercar killer met 850pk? Een hypercar van 15 jaar geleden (Porsche Carrera GT) had 600pk. Definities vervagen met de getallen van tegenwoordig. Ja, een supercar/hypercar definitie is meer dan alleen de pk’s, maar toch.

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    3 november 2020 om 20:31

    Blijft een foute auto die je alleen ziet in een trouwstoet met bijbehorende twijfelachtige figuren.

    Login om te reageren
  11. volvoturbo zegt

    3 november 2020 om 21:08

    Vet apparaat hoor!

    Login om te reageren
  12. AlwinT zegt

    4 november 2020 om 08:32

    Blijft een gave bak. Bij Domeinen staat nu ook een leuke vergelijking te koop.
    Een Brabus GLS 63 AMG 850 1450Nm.
    https://www.autoblog.nl/nieuws/op-te-halen-bij-domeinen-gezinsauto-met-850-pk-186115

    /er zitten nog war typfouten in het bericht.

    Login om te reageren
  13. iz_person zegt

    4 november 2020 om 10:48

    Wanneer komt de nieuwe c klasse nou uit!? Dat is de wagen waar ik al een lange tijd naar uit kijk. Als die met schakel en 220 diesel uitkomt, dan weet ik wat mijn volgende auto word. Ik kan niet wachten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North