Vandaag is blauw. Nogaroblauw.
Met de RS4 Avant Nogaro Selection staat Audi stil bij het feit dat het 20 jaar geleden samen met Porsche de RS2 maakte. Een auto die, zoals het een goed oervader betaamt, onder de fans een ware cultstatus heeft bereikt.
Als je wilt kan je het Nogaroblauw bovendien ook in het interieur laten terugkomen, in het Alcantara van de stoelbekleding. Audi heeft besloten dat voor deze beur niet te doen, en houdt het op een donker interieur vol carbon-accenten.
De specs wijken niet af van de standaard: ook deze Avant heeft een zonder hulp ademende hoogtoerige 4,2 liter V8 met 450 pk. Geniet er nog maar even van, want voor de volgende generatie kunnen we de atmosferische V8 gedag zwaaien. Deze wordt ingeruild voor een V6 met dubbele turbo, wat ook zo zijn voordelen heeft. Ja logisch, anders zou Audi het ook niet doen.
Natuurlijk vergat fanboy Casper de RS2 niet, bekijk hem in al zijn blauwheid in de gallery!
JvH zegt
Dikke bak hoor
guusboum zegt
Net als de RS2; moddervet
E34M5Touring zegt
Had dan die doorlopende lichtbak ook gedaan. Dit heeft buiten de kleur geen fuck met een RS2 te maken. Of heeft Porsche hier ook een kleppendeksel in gelegd.
Rob zegt
@E34M5Touring:
Het is ook maar een actiemoddeltje. Mag Audi niet te veel geld kosten natuurlijk, dat in tegenstelling tot de klanten ;-)
E34M5Touring zegt
@Rob: Een lichtbak van Hella zal toch ook de hoofdprijs niet kosten. Als ze nou echt een revival zouden doen zeg ik, lichtbak achter, Porsche Cup wielen, 5pitter uit de TT-RS/RS3 erin. Dan heb je een RS2 hommage en dat kan gewoon met spullen uit je bestaande range. Nu is het gewoon een blauwe RS4 die toevallig qua kleur op een RS2 lijkt. Dr was een dealer in NL die de Seat Exeo station ombouwde naar een RS2 look a like. Die had wel dezelfde kleur maar ook de wielen etc klopten. Leek er meer op dan deze.
Rob zegt
@E34M5Touring:
Tijd, geld, moeite.
Dit is waarschijnlijk makkelijk(er) cashen voor Audi (is er trouwens wat bekend over de meerprijs?). Ze hadden dit ding net zo goed “Pikes Peak Special” of “Paul Richard Edition” kunnen noemen. Of elke willekeurige historisch verantwoorde naam…. Ik heb er niks op tegen, elk automerk doet het.
Ben natuurlijk wel met je eens dat een echt eerbetoon, zoals jij die schets, veel leuker is.
Heb je trouwens een linkje naar die Exeo, ben wel benieuwd.
E34M5Touring zegt
@Rob: Je hebt ook wel gelijk, die gaan geen hele ombouw meer doen zo laat in de cyclus, maar dat kreng blauw spuiten en het een hommage noemen gaat me ook wel erg ver. Zelfs Porsche en Lamborghini doen meer moeite met hun actiemodelletjes.
Maar goed, er zullen ongetwijfeld meer dan voldoende kopers voor zijn. Toch had het best een mooi concept kunnen zijn, met bestaande techniek uit huidige modellen, al heeft de 5pitter natuurlijk nooit in de A4 gezeten.
Kan die link niet vinden, zoek later nog ff voor je. Volgens mij is ie zelfs in het weekblad van Sanoma omtrent vervoersmiddelen een keer langs gekomen.
Rob zegt
@E34M5Touring:
Is deze het toevallig?
http://www.seat-club.nl/content.php/192-Sponsors
Kan er verder niks over vinden ….
E34M5Touring zegt
@Rob: Yup dat ding van Kohlen Seat. Die heeft er wel een paar rijden geloof ik.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Toch leuk dat deze nog een V8 heeft, ongeblazen nog wel.
timmehh zegt
Hebbon hebbon
e1000bmw zegt
Ik las de eerste keer @norge edition… :x
jrk68 zegt
@e1000bmw523i:
Nee joh, die zou tot de grond toe afgefikt zijn….
norge zegt
@e1000bmw523i: ………Doe me een lol :)