We zijn de laatste dagen overspoeld met links naar de website kwartjevankokterug.nu. Nou willen wij allemaal ook best wel ons kwartje terug, maar op de een of andere manier hebben we er toch een hard hoofd in dat een petitie en het dreigen met ‘keiharde acties’ plotseling zoden aan de dijk zou zetten. Maar het initiatief is natuurlijk goed, want het loopt de spuigaten uit.
De actiegroep noemt zich ‘Nederland is het ZAT!’ en laat weten dat de Nederlandse brandstofprijzen de hoogste ter wereld zijn. Ze willen dat de regering er iets aan doet door het kwartje van Kok, de 12 eurocent extra accijns die in 1991 door Wim Kok (toen Minister van Financiën) werd ingesteld om het begrotingstekort terug te dringen, nu eindelijk eens terug te geven. Wij hebben in ieder geval even onze digitale handtekening gezet.
Met dank aan iedereen voor de tip!
bozewolf zegt
Getekend. En inderdaad, dat kwartje mag wel weer eens terug.
PVO zegt
Getekend!!!
paul zegt
bij deze,
of anders gewoon met zijn alle een dagje thuis blijven en niet de auto in stappen. de hele economie plat.
das pas AUW
Pruts0r zegt
Kwartje van Kok hebben we allang teruggekregen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok
Wat ik veel erger vind is dat ik met mijn Diesel gewoon bestolen en opgelicht word.
Vorig jaar was het verschil tussen diesel en benzine ruim 40 cent. Vandaag de dag nog maal 14 cent.
Daar zit 20 cent ordinaire accijnsverhoging in! Ik kan met mijn diesel dus allang niet meer uit. Er moet eens actie komen om de wegenbelasting voor diesels te verlagen!
markieanta zegt
getekend
JSM Racing zegt
Mijn stem hebben ze!
Dennis zegt
Inclusief inflatiecorrectie graag!
Bunzing zegt
getekend
Bunzing zegt
getekend en die 1800 euro wil ik er ook bij;)
Pieter zegt
getekend for sure! gedoogde oplichterij
Majinstar zegt
Ik ben voor. Sinds 2002 hoor ik dat we in een dure tijd leven en op zus en zo moet bezuinigt worden. Inmiddels leven halverwege 2008 ( 5,5 jaar later ).
Door bezuinigingen staan we sterker dan andere Europese landen. 1 ding vergeten ze zodra andere Europese landen instorten doen wij ook mee.
Klaas zegt
Zielig gedoe weer. Zelfs op zondagmiddag sta je in de file. Dat zijn geen mensen die naar hun werk moeten. Benzine is gewoon nog steeds te goedkoop.
Majinstar zegt
Getekend door mij en mijn hele familie.
nism0 zegt
ik heb ook getekend
CocoCool zegt
Klaas woont zeker in Staphorst, waar mensen niet op zondag werken…
Valetparker zegt
Heb je er al aan gedacht dat dit een mooie manier is om aan een hele hoop emailadressen te komen? Er staan helemaal geen gegevens over die gasten op de site en er staan advertenties op en er wordt expliciet verzocht om adverteerders.
Het initiatief mag dan wel leuk klinken maar dit zaakje stinkt!
JH zegt
Ter info, de diesel prijs in duitsland zweeft rond de 1.50 dus daar is NL goedkoper (niet veel maar toch;)
CSL zegt
Zware geldklopperij hier in NL.
Wel grappig dat het regering Nederland zo dom kan houden!!
Alwood zegt
jep, en rap een beetje!
Eindelijk laten zien dat zélfs dit kabinet een keer de burger tegemoet wil komen. Mogen ze daarmee meteen die extra accijns op diesel terugdraaien.
DonDito zegt
Nederland wordt gewoon een k*t land! een politie staat, waar je “vrij” bent.
Ik moest gisteren meer dan 1 euro 40 (!!!!) betalen voor een miezerig litertje diesel! das meer dan fl 3,08!!! IS TOCH BEZOPEN!
Een aantal jaar geleden werden de mensen histerisch als de benzine 3 cent duurder werd. Masaal trok men de straten op om te protesteren en nu? vandaag kost het 1,40 morgen 1,45 (dus 12 cent verschil ofzo) en niemand hoor je erover. Tja iedereen klaagt wel dat het leven zo duur is maar niemand onderneemt actie.
Ik ben 1 van de eerste die voor op staat om HARDE actie te nemen als het nodig is…
Misschien moeten we net als een paar eeuwen geleden zo nu en dan eens een burger oorlog inlassen zodat de staat niet vergeet ook wat voor de gewone mensen te doen.
Mensen die meer dan 10.000 eurie per maand verdienen intereseert het idd niet als de brandstof niet meer te betalen is want zei merken het niet eens.
“Dirk-Jan,wist jij dat de brandstof voor onze porsche jeep duurder geworden is?”
“Neu Geertruda kan niet zeggen dat ik ooit naar de prijs kijk, veel te vermoeiend al die getalletjes.”
Tis klote en t wordt alleen nog maar erger!
Hugo zegt
Het wordt tijd inderdaad. Hoe de overheid met dit soort fratsen weg kan komen blijft me een wonder. Waar is de controlerende taak van de burger!?
Niet dat ik denk dat tekenen van deze petitie iets uit maakt, toch gedaan.
Le Belge zegt
Met permissie, en los van het feit of deze actie gerechtvaardigd is of niet, maar veel moeite om van het cliché “gierige nederlander” af te geraken doen jullie precies niet…
Alwood zegt
EN! laten ze anders (nog beter idee dus zal wel nooit gebeuren) gewoon dit jaar nog de wegenbelasting afschaffen en dan ben ik bereid ‘het kwartje’ aan de provincie te betalen.
Maar én kilometerheffing én CO2tax én wegenbelasting én heel erg veel accijns én BTW én BPM. Dat is niet eens dubbele belasting meer, dat is gewoon ziek!
StormRAM zegt
Ondanks de mogelijke stalk-pogingen van adverteerders: Getekend! :) ’t Mag weleens terug gegeven worden :twisted:
Racer X zegt
Getekend. Het gaat me niet eens om dat lullige kwartje, maar gewoon om het principe.
Multicar zegt
de link staat op mijn website.zullen meer eigenaren van site’s moeten doen
Alex zegt
Signed! Laten we nu collectief de wagen voor 1 maand stil staan en blijft de komende maand van de pomp af. Immers we leven in een kapitalische maatschappij. Geld doet de mens het hoofd omdraaien.
Marvin zegt
@Klaas:
Met hogere benzine prijzen los je het file probleem niet op.
Ik heb het ook getekend. Als er niet snel iets gaat veranderen, dan maak ik me met handboeien vast aan de klink van Bos zijn auto.
Y. zegt
Oh gutteguttegut, wat zijn we allemaal weer verontwaardigd. Iedereen loopt slaafs achter de grootste schreeuwerds en de Telegrof aan, alleen omdat het zo goed voelt. We hebben allemaal het grootste informatiemedium ter wereld aan onze vingertoppen, maar bijna niemand neemt de moeite om even uit te zoeken hoe het nu zit.
Hier: http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,belastingen/kostprijsverhogende_belastingen/accijns_en_verbruiksbelastingen/Feiten-over-belasting-op-brandstof.html#a3
Toegegeven, de overheid is nou niet echt een ster in public relations als het op dit onderwerp aankomt, maar er wordt dus wel degelijk iets gedaan met dat kwartje, en wel puur ten behoeve van degenen die het betalen.
Of is dat ook weer niet goed?
Piet zegt
Hogere benzineprijzen kunnen het problem wel degelijk oplossen. Het is alleen de vraag of we dat wel willen. Moet jij eens kijken hoe veel mensen het gewoon niet meer kunnen betalen om auto te rijden met €25/liter.
En een werkgever zal niet voor al zijn personeel die benzinekosten betalen. Hooguit voor die paar mensen die niet te vervangen zijn.
911 zegt
Eindelijk! tijd voor actie..
Het volk heeft wel degelijk macht en moet zijn stem laten horen, er wordt in nederland misbruik gemaakt van het blinde vertrouwen van veel burgers in de overheid.
Jan Groothuijse zegt
Zal wel zeer weinig zin hebben, maar ik heb getekent, want ik ben het ten zeerste met deze groep eens.
Actie, actie, tja..soms vraag ik mij af of het overnemen van alle informatie en communicatie systemen van de overheid een goed alternatief zou zijn voor een militaire coup.
Bas zegt
@Y
Dus jij vindt het helemaal niet erg dat je per liter benzine 1€ belasting betaalt?
Je vindt dus niet dat dat best verlaagd kan worden naar 0,89€.
Waarom vindt je dat eigenlijk?
Benjamin1 zegt
79 cent per liter waren de accijnzen toch? Het gaat gewoon nergens meer over, accijnzen is gewoon belasting op belasting!!!
En die nieuwe wegen betalen ze maar lekker van de verpakkingsbelasting!
Bart_V zegt
offtopic is AB offline geweest ?? kon er namelijk nie op
ontopic
dat werd tijd ook dat het kabinet ons tegemoet komt
en ik heb getekend ;)
Emmanuel zegt
Het wordt hoog tijd dat de échte externe kosten (milieu, maatschappelijk (verkeersdoden), gezondheidszorg, enz) van het wegverkeer eens worden doorgefactureerd aan de gebruikers. Dat zou betekenen dat we 5€/liter benzine moeten betalen, en enkele € meer voor een liter diesel.
Nu is de economische balans helemaal verkeerd. Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen? Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht? Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk? Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
Allemaal bewijzen dat transport veel te goedkoop is, en er massaal energie mee verspild wordt. En hoe spijtig het ook is, de mens is egoïstisch en kortzichtig en denkt enkel aan zijn portemonnee.
Versta me niet verkeer, ik ben geen geitewollensok, ben zelf ook een autofreak en rijd in een Golf V GTI, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daarmee naar het werk te rijden (ik fiets er zelfs vaak naar toe, 30km heen + 30km terug), en doe daardoor dan ook minder dan 10000km/jaar.
Er is maar één hoop voor het milieu, en dat is dat de aardse grondstoffen massaal veel duurder worden, zodat we er wel zuiniger mee moéten omspringen.
vla zegt
Nou jongens, jullie weten waar ik woon… :P Wahahahaha!!! Helaas heb ik geen auto! XD Maar laatst de auto van mijn vader volgetankt, en ik moet zeggen, ik was nog nooit zo geschrokken van de prijs voor onze 46 litertjes diesel. Dan begint mijn vader weer over de tijd dat ze nog met benzine de garages schoonmaakten! :D
En Ab is idd offline geweest, wie heeft er zitten prutsen met de kabeltjes!? Maar serieus: ik ben wel eens geïnteresseerd wat een simpele (relatief) site als Autoblog naar beneden haalt… Of is dat restricted, en riskeer ik naar heropvoedingskampen gestuurd te worden? :lol: (louter ter informatie: dit is zo in China. We hebben geen idee hoe gelukkig we zijn.)
autoblogger zegt
@BVO: yep, we waren even offline… excuses
Cosworth Driver zegt
Als we allemaal amerikaanse bakken van 25 jaar en ouder importeren, rijd je zelfs met de dure benzine heel goedkoop aangezien je geen wegenbeleasting meer betaald en door de lage dollar zijn ze nog goedkoop in aanschaf ook.
Als genoeg mensen dat doen kost dat de overheid veel inkomsten.
(dan zullen ze het wel ergens anders weghalen)helaas, klonk bij het beginnen van het intkken als een goed idee tot het gedeelte tussen haakjes mij te binnen schoot, SHIT.
Bas zegt
Volgens ome Shell:
In februari 2006 bestond de gemiddelde pompprijs voor 67% uit accijnzen en BTW.
(bron: website van Shell)
(1,60€/100)*67= € 1,072
Op de website van Nederland is het zat! lees ik dat het totale belasting aandeel 62% is.
oftwel:
(1,60€/100)*62= € 0,992
Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
€ 0,921 voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.
De waarheid zal, zoals gewoonlijk, wel ergens in het midden liggen.
Ik rond het af op 1€.
Michel zegt
@ BVO
Dat is mij ook al opgevallen. Kon namelijk ook niet op autoblog komen.
@ Autoblog
Is er deze week geen rijtest?
w0o0dy zegt
@Emmanuel: ten eerste kun je verkeersdoden en gewonden niet in geld uitdrukken en ten tweede…. heb jij enig idee hoeveel geld de overheid incasseert allen dankzij de personenauto’s in NL? Ik heb het laatst eens opgezocht en het gaat dan echt om schokkende bedragen.
Uit de rijskbegroting van 2007:
Inkomsten uit de BPM: 3,6 miljard
Inkomsten uit de wegenbelasting 3,2 miljard
(accijnzen 10,6 miljard, waarvan een deel dankzij de auto’s)
(Btw 43,4 miljard en ook daar is een deel van dankzij de auto’s)
(invoerrechten 2,2 ook daar zal nog wat in zitten)
(belasting op milieugrondslag 4,8 miljard… zit daar ook nog de milieuheffing in?)
Dan hebben we het nog niet over de 600.000 leaserijders die ook nog eens een 1,8 miljard aan belasting aftikken door de bijtelling)
Conclusie? De overheid incasseert dit jaar waarschijnlijk meer dan 9 miljard dankzij onze auto’s en het gebruik daarvan….. is dat te weinig? Nou, als je bedenkt dat de totale begroting van het departement Verkeer en waterstaat 9 miljard is… dan betalen we met z’n allen toch duidelijk meer dan dat we in het verkeer steken…. want daar zitten ook alle openbaar vervoerinvesteringen in… om maar wat te noemen.
Bart_V zegt
gelukkig da jullie er weer zijn want ik begon weer te hyperventileren ;)
wa was ut deze keer weer over de kabel gestrukeld met een kratbier in je handen netzoals de vorigekeer
maargoed gelukkig zijn jullie er weer
w0o0dy zegt
@Citrofiel: die simpele site heeft wel een enorme lading bezoekers iedere dag en we (nou ja zij vooral) updaten constant de site door het plaatsen van artikelen……
Oude IT wijsheid…. if it ain’t broke…. DON’T MESS WITH IT!
autoblogger zegt
@Michel: nope, deze week niet.
Hier meer info over de storing ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/26/autoblog-freakin-downtime
Bas zegt
Even wat antwoorden:
-Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?
Omdat het zogenaamde (sinaasappels, bananen, ananassen en meloenen) zachtfruit hier niet groeit…
-Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?
Omdat die handelingen (paar modificaties) hier (nog steeds) duurder zijn dan het verschepen en terughalen naar en uit China. Al zal dat niet zo heel erg lang meer duren want ook bij de Chinezen dringt het door dat ze el erg weinig verdiene voor hun “globale marktrwaarde”.
-Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?
Omdat ze anders geen werk zouden hebben of in elkgeval een stuk minder zouden verdienen … ik heb daar zeer concrete voorbeelden van dus een nadere verklaring van dit antwoord is mogelijk.
-Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
Nou lijkt me dat wel een beetje overdreven…5000 km voor een weekend …maar alla…je hebt wel een beetje gelijk…DAT begrijp ik ook niet want 1000 km rijden is ver genoeg voor een aangenaam strand en zeeland is voor mij maar 250 km.
Al met al helemaal niet zo raar hoor…dat we met zn allen een hoop brandstof gebruiken. Als ik het goed begrijp wil jij dus best 5€ per liter betalen om met je Golf GTI 10000 km te rijden per jaar. Wat doet een Golf GTI? 10 km per liter? Dat is dan 5000€ per jaar aan brandstof….
–
w0o0dy zegt
Het zal smoke wel weer zijn geweest….. god mag weten wat die allemaal in de kelder uitspookt. Maar als het allemaal zuivere koffie was dan had ie dat leren masker vast niet altijd op z’n kop (waarom denken jullie dat hij nooit in een video voorkomt?).
vla zegt
@ W0o0dy
Talk about a Freudiaanse verpreking!!! :shock: Ik had idd niet stilgestaan bij de massa’s bezoekers, ik dacht alleen maar aan de simpele lay out, en de ingenieuze afwerking ervan (zoals de tags). That’s why I love it here! Rustgevend ten top!
Bas zegt
oja…was gericht
@Emmanuel
Bas zegt
Correctie:
Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
€ 0,921 voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.
Had moetenb zijn:
Volgens de cijfers van de BOVAG betaalden we in week 50 van vorig jaar nog:
€ 0,921 BELASTING voor iedere liter Euro 95 aan de pomp.
vla zegt
@ w0o0dy
Pas maar op, straks komt z’n gang op je af!
w0o0dy zegt
@Vla: mijn excuses.
Die jonge gastjes lijken ook allemaal op elkaar vanaf hier…. ;)
w0o0dy zegt
@Vla: hoe in de naam van al wat heilig is kom jij aan de Autoblog groepsfoto?
@Autobloggert: ik eis een onderzoek!
vla zegt
@ w0o0dy
Wie denk je heeft de site plat gelegd? ;) :P
w0o0dy zegt
@vla: (*&&^$%$#%$&^*( f*****g wizzkids…..
bruistablet zegt
ik ga in de herfst op vakantie in wales.
G. de Groot zegt
@Emmanuel,
Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?
Omdat het dan goedkoper is. Heeft iets met loonkosten en grondprijzen te maken, als je het hier voor hetzelfde geld wilt laten doen, moet je op een of andere wonderbaarlijke manier het minimumloon en de grondprijzen doen laten dalen.
Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?
Omdat, wat er ook moet gebeuren, dan goedkoper is. Anders zou zelfs het meest achterlijke managment wel iets anders doen. Lagere kosten = Lagere prijs = Hogere vraag = Hogere afzet = Hogere winst. Simpele economie. Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?
Omdat goede huisvesting in o.a. de Randstad lastig te vinden of exorbitant duur is. Ook switchen sommige mensen veel van arbeidslocatie (Denk aan interim-professionals), dan kun je beter centraal in het land wonen en dan reizen i.p.v. steeds te moeten verhuizen.
Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
Omdat dat een stuk sneller gaat dan kruipen, maar je bedoelt waarschijnlijk te vragen waarom mensen überhaupt op vakantie gaan? Omdat het gewoon fijn is, probeer het maar eens en je snapt wat ik bedoel.
Je bent zelf kortzichtig als je denkt dat transport te goedkoop is, probeer maar eens een week met je autotje naar het werk te rijden, dan snap je wel wat ik bedoel.
O ja, en je bent nog kortzichtiger als je denkt dat mensen hun middelen gaan opgeven omdat jij denkt dat de aarde dan op een of andere wonderbaarlijke manier een fijnere plek wordt voor ons allen. Ik zal je even precies zeggen wat er gaat gebeuren als grondstoffen duurder worden. Stijging prijs grondstoffen -> Stijging kostenprijs producten -> Stijging verkoopprijs producten -> Arme mensen kunnen producten niet meer betalen van hun minimumloontje/uitkering -> Arme mensen gaan stelen -> Arme wijken zullen chaotische ghetto’s worden -> Land zal bestaan uit ghetto’s en zwaar beveiligde elitewijken. = De o-zo-dierbare nivellering van jullie linkschmenschen gaat naar de pleuris. Stijgt de zeespiegel opeens niet meer? Neen! Smelten er minder penguins? Neen! Wordt de luchtvervuiling minder? Neen! Het sociaal milieu verandert wel, naar een middeleeuwse kloof tussen arm en rijk, dikke fail dus. Heb je nog meer ‘briljante’ ideeën?
Jimmie zegt
Mooie post w0o0dy, wist dat er veel over de balk ging en in cijfers wordt t alleen maar schokkender :)
CSL zegt
TIJD VOOR ACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!
Emmanuel zegt
@Bas en De Groot
“Waarom moeten wij fruit van 20000km verder laten komen?
Omdat het zogenaamde (sinaasappels, bananen, ananassen en meloenen) zachtfruit hier niet groeit…”
En wat is er mis met het fruit dat hier wél groeit? Waarom moeten we ook in de winter aarbeitjes hebben liggen? Is het echt nodig dat wij 40 verschillende soorten fruit in de supermarkt hebben liggen? Alleszins iets om over na te denken, we leven op vele vlakken in een maatschappij waar er veel te veel aanbod is.
“-Waarom worden producten hier gefabriceerd, even naar China verscheept voor een paar modificaties, en dan terug naar hier gebracht?
Omdat die handelingen (paar modificaties) hier (nog steeds) duurder zijn dan het verschepen en terughalen naar en uit China. Al zal dat niet zo heel erg lang meer duren want ook bij de Chinezen dringt het door dat ze el erg weinig verdiene voor hun “globale marktrwaarde”.”
Precies! Maar als de olie duurder wordt, is het niet meer goedkoper om het over en weer te verschepen, en is het milieu heel wat beter af.
“-Waarom wonen mensen soms op meer dan 100km van hun werk?
Omdat ze anders geen werk zouden hebben of in elkgeval een stuk minder zouden verdienen … ik heb daar zeer concrete voorbeelden van dus een nadere verklaring van dit antwoord is mogelijk.”
En dichter bij het werk gaan wonen, is dat zo’n probleem dan? Plus, als transport inderdaad zo duur is, zullen bedrijven zich veel meer gaan verplaatsen over het land, om op die manier dichter bij de werknemers te zitten, en beter bereikbaar worden met het openbaar vervoer.
“Als ik het goed begrijp wil jij dus best 5€ per liter betalen om met je Golf GTI 10000 km te rijden per jaar. Wat doet een Golf GTI? 10 km per liter? Dat is dan 5000€ per jaar aan brandstof….”
Nee, ik zou in dat geval geen 10000, maar misschien nog maar 5000km rijden. Dan kijk je gewoon nóg meer naar openbaar vervoer, de fiets, carpoolen, dichter bij huis op reis gaan, dichter bij je werk gaan wonen enz. En ik zou misschien ook op LPG of ethanol gaan rijden :)
“Waarom vliegen wij even vrolijk 5000km verder om een weekendje aan het strand te gaan liggen?
Omdat dat een stuk sneller gaat dan kruipen, maar je bedoelt waarschijnlijk te vragen waarom mensen überhaupt op vakantie gaan? Omdat het gewoon fijn is, probeer het maar eens en je snapt wat ik bedoel.”
Ik ben deze zomer naar het zuiden van Frankrijk gefietst, en ik moet zeggen, dat was inderdaad best wel fijn :) En voor de rest ga ik gewoon vaak aan de Belgische kust zitten.
“Je bent zelf kortzichtig als je denkt dat transport te goedkoop is, probeer maar eens een week met je autotje naar het werk te rijden, dan snap je wel wat ik bedoel. ”
Ik heb dat al geprobeerd (bij bv. treinstaking & slecht weer), maar ik vond er niet veel aan. Ik snap écht niet waarom mensen elke dag in de file willen staan. Als ik die honderden km files zie kán ik niet anders dan concluderen dat de brandstof nog te goedkoop is.
“Ik zal je even precies zeggen wat er gaat gebeuren als grondstoffen duurder worden.”
Grondstoffen gáán nu eenmaal duurder worden, dat is zelfs geen “als” meer, maar de harde realiteit. Het is enkel de vraag hoe snel ze duurder gaan worden. Elk jaar een paar honderd miljoen mensen erbij, en een paar tientallen miljoenen meer auto’s, denk jij nu echt dat de aarde dat zonder probleem kan blííjven dragen? DAN ben je pas kortzichtig.
Bas zegt
Nog ffkes een leuke rekensom voor een ieder die zit te wachten om zn zuurverdiende salaris aan meneer Bos te geven:
Laten we s kijken wat je als gemiddelde Hollander betaalt voor het gebruik van een gemiddelde auto over ene tijdsbestek van 10 jaar.
De gemiddelde auto: Toyota Corolla
1.6 16v VVT-i Luna a € 25.425,-
Totale belastingopbrengst voor de overheid:
€ 26.627,57
Dat is:
BPM en BTW over nieuwprijs: € 8.334,24
Accijns en BTW over brandstof (uitgaande van 20.000 km per jaar en een gemiddeld verbruik van 1l op 15 km): € 13.333,33 (er ook vanuitgaande dat de benzineprijs gelijk blijft).
Wegenbelasting: € 4.960 (uitgaande van een Limburger anders is het nog duurder)
Emmanuel zegt
@w0o0dy
Ik weet best wat de overheid aan accijnzen int, en heb dat hier op dit forum in het verleden al vaak vermeld.
Maar heb ik ergens gesteld dat ik vind dat de accijnzen hoger zouden moeten worden? Ik zeg gewoon dat het beter voor de wereld zou zijn als olie duurder zou worden, nergens dat dat door accijnzen moet gebeuren. En dat is zelfs geen ‘wens’, maar een vaststelling. Ik zou, als ik enkel aan mezelf denk, ook graag in het weekend landelijke weggetjes afschuimen met mijn golf hoor, wees gerust.
Al zijn die accijnzen natuurlijk noodzakelijk, of heel de begroting zou in het honderd lopen, en/of de andere belastingen drastisch verhoogd moeten worden. Bereken voor de leut eens hoeveel de inkomstenbelastingen moeten verhoogd worden als de accijnzen wegvallen? Ben eens benieuwd :)
En menselijk lijden kan je inderdaad niet in geld omzetten, net daarom is het belangrijk om alles te doen om het zoveel mogelijk te beperken.
Emmanuel zegt
@Bas
“voor een ieder die zit te wachten om zn zuurverdiende salaris aan meneer Bos te geven:”
Stop nu toch eens met dat plat populisme. Al de geïnde accijnzen worden terug geïnvesteerd in de maatschappij hoor. Dat dat niet altijd in zinnige dingen gebeurt is een andere zaak, maar doen alsof de politici er hun eigen zakken mee vullen is wel héél gemakkelijk.
Zeg mij hier en nu eens hoe jij de 9 miljard euro per jaar die geïnd worden aan accijnzen zou uitsparen in de begroting, als ze niet meer geïnd worden? En kom niet met kruimels af he, het gaat hier om een gigantisch budget.
Bas zegt
Ahaa…de meneer die 5 ruggen wil uitgeven aan benzine. Ik populistisch? Tuurlijk rakker…
Hoe we die 9 miljard (dacht dat het er tien waren maar goed)gaan terugverdienen?
-Afstoten Antillen: opbrengst zo’n 2,5 miljard per jaar.
-Bijdrage Nederland aan de EU met zo’n 2 miljard verminderen … dat geld zien we toch niet terug.
-Halvering ontwikkelingshulp: 2 miljard
-uitbreiden vermindering van het aantal ambtenaren van 10% naar 20% opbrengst ongeveer 2 miljard.
Dat is in totaal 8,5 miljard wat ik me zo kan bedenken en de rest mag wat mij betreft aan accijnzen blijven bestaan.
Met bovenstaande maatregelen, zo blijkt uit de informatie daaromtrent, zijn de meeste (meer dan 50%) van de Nederlanders het eens.
Ik ook met mn populistisch gelul.
Bas zegt
Had u anders nog wat? Of zijn de maatregelen niet goed…zeker weer te populistisch.
Weet je trouwens….ik heb nog een vraag aan jou.
Wat betekent populistisch anders dan datgeen waar de meeste mensen het mee eens zijn?
Ennuh….is dat niet waar we dachten dat een democratie over ging?
Zo ja…waarom gebeurt er dan niks?
Guus zegt
Een volstrekt naïeve actiegroep, complete tijdverspilling. Er is veel meer terug te geven dan enkel ’t kwartje van onze gulle rode linkse rakker. Iedere liter benzine spekt voor bijna één euro de staatskas, een volstrekt belachelijke manier van belasting innen. Ronduit tweederde van de op auto’s geheven belastingen verdwijnt naar de algemene middelen.
Ik pleit voor een flattax, icm hogere directe belastingen op inkomen. Ipv luxe goederen te belasten met allerlei vage milieu-argumenten en bureaucratische wantoestanden. Laat mensen zelf beslissen wat ze kopen. Nederland is zo onderhand één grote kindercreche geworden. Waarbij de overheid een stel strenge ouders zijn die bepalen wat wel of niet goed is voor de kindertjes, als ze teveel snoepen worden ze financiëel gestraft. Ja, ik ben boos. :)
Bol zegt
@ Emmanuel, zit je toevallig zelf voor de PVDA ergens in een deelraad ofzo?
Je lult de dingen die de afgelopen jaren krom zijn gelopen wel erg makkelijk recht.
Hoe is het in godsnaam zo ver gekomen dat de Nederlandsche belastingslaaf het pikt dat je op brandstof belasting OVER belasting betaalt? Dat is enkel voor je peut, dan is de aanschaf ook nog eens dubbel belast en met BPM, BTW en slurptax en wordt het bezit uiteraard ook nog belast. U wordt geacht dit te voldoen van de helft van de centen die u eigenlijk verdient omdat de overheid graag de andere helft incasseert om ‘deze toko draaiend te houden’
Verklaar vooral ook even waarom ons kabinet dit jaar 7 miljard extra wegpist t.o.v 2007 want ik (en ik ben vast niet de enige) zie er weinig van terug in de semi-prachtwijk waar ik woon.
Met alle miljarden die autorijdend Nederland ophoest zouden we al jaren het beste OV netwerk en wegennet ter wereld moeten hebben.
Bedenk alvast even hoe de situatie over 5 jaar (en nog een kabinet Balkenende?) zal zijn.. Er zijn nog veeel meer miljarden nodig om de verzorgingsstaat draaiend te houden, de vergrijzing op te vangen, uitkeringen te betalen, het onderwijs aantrekkelijker te maken EN om broodnodig onderhoud te plegen aan ons tegen die tijd ernstig verwaarloosd en verouderd wegennet.
Ik voorspel benzineprijzen van minimaal 5 euro per liter, 22,5% BTW, de oude vertrouwde BPM naast een extra milieubelasting en ome Wouter Bos die ons op TV vertelt dat we ‘maar aan nog duurdere brandstofprijzen moeten wennen’.
En OOK DAN zal het nog niet genoeg zijn…
Emmanuel zegt
@Bol
Nee hoor, ik woon in België en ben lid van een (extreem-)liberale partij. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er véél te veel en te makkelijk geconsumeerd wordt in onze maatschappij, en veel te veel dingen als evident worden beschouwd. Vandaar mijn bovenstaande knuppel in het hoenderhok.
Ik ga dan ook niet ga reageren op jullie specifiek Nederlandse voorstellen, enkel deze algemen bedenking:
Populisme is zeggen wat het volk wil horen: oplossingen aandragen die op het eerste gezicht heel gemakkelijk en logisch zijn, maar in de praktijk om allerlei redenen gewoon onhaalbaar zijn, of minstens een groot aantal mensen (die niet tot je kiespubliek horen) zullen benadelen. Enkele voorbeelden?
“Bijdrage aan EU verminderen”: dan moet Nederland uit de EU stappen, met alle gevolgen vandien. Ik ga die hier niet opsommen, maar ik denk dat je ze zelf ook wel kan bedenken.
“Halvering ontwikkelingshulp”: Je laat dus liever enkele tientallen miljoenen mensen meer sterven in ramp- en oorlogsgebieden, dan je auto wat meer te laten staan? Zal alleszins de stabiliteit in de wereld niet ten goede komen. Maar bon, ieder zijn keuze, ik denk er het mijne van.
Emmanuel zegt
En bij deze ga ik slapen, om morgen fris en monter te kunnen opstaan om tot iets na de middag voor de staat te werken, en dan pas voor mijn eigen portemonnee, die op zijn beurt weer voor een groot deel naar de staat zal gaan (btw en accijnzen). Doe ik het zo beter? :)
CS zegt
@Emmanuel, ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben bang dat je bij de autoblog meute weinig genuanceerde argumentatie hoeft te verwachten.
Bas zegt
“veel te veel dingen als evident worden beschouwd”
Je moest is weten wat je nog allemaal evident vindt als je straks de keuze moet maken tussen fris en monter KUNNEN gaan werken en het meest evidente wat je nu doet voor dat geld.
Nog ff wat gas tegen:
“Bijdrage aan EU verminderen”: dan moet Nederland uit de EU stappen, met alle gevolgen vandien. Ik ga die hier niet opsommen, maar ik denk dat je ze zelf ook wel kan bedenken.
Ik heb het over kosten/baten. Nederland hoeft in zo’n geval echt niet uit de EU te stappen….al zou dat laatste NOG meer geld schelen want Nederland pompt gewoon vele malen meer in de EU dan ze terug krijgt.
“Halvering ontwikkelingshulp”: Je laat dus liever enkele tientallen miljoenen mensen meer sterven in ramp- en oorlogsgebieden, dan je auto wat meer te laten staan? Zal alleszins de stabiliteit in de wereld niet ten goede komen. Maar bon, ieder zijn keuze, ik denk er het mijne van.
Euh…daar maak je een leuke vergelijking. Vraag het is aan een 70 plusser met alleen een AOW….wat doe je deze maand? eten of wonen?
We helpen geen hongerende mensen door de auto te laten staan. En mensen in oorlogsgebieden zouden we beter helpen door bijvoorbeeld een land als Amerika op zn vingers te tikken ipv als een schaap achterna te lopen.
Met 2 miljard minder zijn we nog altijd geen landje dat de arme mens in verweggistan laat crepeeren…
Bas zegt
@CS
Tot zover mijn ietwat ongenuanceerde beargumentatie.
:)
joost zegt
@ Emmanuel
Nederland is nog altijd een van de hoogste netto betalers aan de EU. Waarom moeten wij relatief meer betalen dan grote landen als Duitsland en Frankrijk?
Idem voor ontwikkelingwerk. We hebben al zoveel miljarden in ontwikkelingshulp gestopt. En wat heeft dat allemaal opgeleverd? Toen Arafat overleed (voorbeeld) werd bekend dat er op zijn Zwitserse bankrekening meer dan een miljard stond. Dat is mede ons belastinggeld.
Zeker wat betreft de Antillen….de story continues. Kost ons elke jaar vele miljarden die we beter in het onderwijs of de gezondheidszorg hadden kunnen stoppen. Wat daar valt nog heelveel te verbeteren.
jopie zegt
Ik mis op die site de ideëen. Ze roepen wel dat het tijd is voor actie, maar wat die actie dan moet zijn laten ze in het midden. Een paar “handtekeningen” ophalen is echt niet voldoende.
De enige werkbare oplossing voor het fileprobleem is het verminderen van het aantal kilometers per persoon.
Dat kan door het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Dat zal er voor zorgen dat mensen dichter bij hun werk kunnen gaan wonen. Nu is dat niet te doen, want veel te duur.
En uiteraard moet de door de politiek vastgelopen huurmarkt gesaneerd worden om daar ook beweging in te krijgen.
G. de Groot zegt
@ Emmanuel,
Je faalt er nog steeds in in te zien/toe te geven dat een stijging van de grondstofkosten meer nadelen dan voordelen heeft. Ja, mensen zullen minder consumeren, alleen omdat ze dit niét kunnen betalen. De rijken onder ons zullen nog gewoon kunnen doorconsumeren en zullen dit ook doen, dit zal jaloezie/woede van de armen opwekken, die zullen rellen of stelen. Met als gevolg middeleeuwse toestanden.
Overigens lijkt het me wel dat de enorme bol massa die wij de aarde noemen geen probleem heeft met het belopen worden door een paar miljard meer mensen. Grondstoffen worden dan inderdaad meer gevraagd -> duurder, maar mensen zullen op de lange termijn substituten vinden.
Heb je trouwens in je hoofd een leuk idee wat je kan doen i.p.v. het geboren laten worden van een hoop mensen per jaar?
De laatste keer dat ik keek waren de inwoners van België nog steeds geen experts op het gebied van Nederlandse politiek, dus ik vraag me af waarom jij het wel denkt beter te weten dan Nederlanders zelf. Het is gewoon zo dat veel bestedingen veel efficienter zouden kunnen. Zo is bijv. de afgelopen paar jaar ongeveer een miljard uitgegeven aan een vervanger van de strippenkaart. Nu vraag ik je, wat was er mis de strippenkaart? Is er ooit iemand geweest die bij zichzelf dacht “Nee, ik wil dit papieren ding niet meer mee zeulen, ik wil een plastic ding meezeulen.”? Dacht het niet. Tevens gaat de meeste ontwikkelingshulp niet naar hongerige mensjes, maar naar dictators die er een leuk vliegtuig van kopen. Fail dus.
Alwood zegt
@Y.
allemaal blablabla wat er op die site staat… Dat onderhoud zouden ze prima voor elkaar moeten krijgen met de accijnzen en wegenbelasting. Dat is ook wat de provincie in ieder geval doet.
Ondanks dat de belastingdruk is afgenomen is de belasting weldegelijk flink toegenomen, ze vangen ook gewoon BTW over de accijns voorzover ik kan zien.
En die grootste onzin die onderaan de link staat betekend gewoon dat ze de afgelopen jaren ‘het kwartje’ aan de betuwelijn en tunnels onder het groene hart e.d. verbrast hebben. Ze hadden iets nodig om die gygantische kosten te dekken.
De nederlandse overheid heeft eerder een goed financieel analist nodig en iedereen die alle verspilling van geld oplost dan meer belastinginkomsten.
Multicar zegt
De link van kwartje terug staat op onze site. Moeten meer mensen met een eigen site doen en als we een email adres van ministerie hebben allemaal een email sturen met kwartje terug.kijken of de server bij hun vastloopt.Misschien kunnen we op deze manier ons ongenoegen kenbaar maken. Ik doe mee
dodo zegt
het zijn allemaal oplichters en zakkenvullers volgens mij daar in den haag ze denken alleen maar aan zich zelf en niet aan de mensen die het geld moeten verdienen, wat hun over de balk gooien.
Peter zegt
Dankzij de leaseauto cultuur (enige manier om in dit land nog beetje betaalbaar auto te rijden) merkt 3/4 van NL die prijzen niet. En iets zuiniger aan doen is er dan ook niet bij, want wordt toch allemaal betaald.
Lekker beleid allemaal!
Bart zegt
ik zeg met zijn allen een heeeeele oude diesel kopen (meer dan 25 jaar) die lekekr milieubelastend is, maar geen wegenbelasting hoeft te betalen!! Rij je nog redelijk goedkoop en kost de overheid bakken met geld en die roetuitstoot ach wennen ze maar aan in den haag net als dat wij moeten wennen aan deze absurde brandstofprijzen en wegenbelastingen!!!
MurcieBoy zegt
@ emanuel
zit jij soms in de politiek? ik snap niks van wat je zegt :P
Coen zegt
Getekend… hoewel het met 65526 mensen nog niet echt op schiet… :(
binkie zegt
65526 mensen die hun email adres aan een wildvreemde vage site toevertrouwen..
Bas zegt
@Emmanuel
Ik wil nog 1 keer dooremmeren over de discussie en daarna kap ik ermee.
…”En dichter bij het werk gaan wonen, is dat zo’n probleem dan? “…
Toen de multinational, waar mijn oude pa voor werkte, eind jaren 80 besloot dat het belastingklimaat in Nederland dusdanig was dat het niet meer rendabel was om hun (produktie en ontwikkelings)activiteiten in Nederland voort te zetten (na ongeveer 100 jaar) kreeg hij de keuze:
Werkeloos achterblijven of je baan behouden 100 km verderop.
Uiteindelijk zijn ze maar gaan verhuizen want die 100 km leverde na een tijdje problemen op….Dat is 1 voorbeeld….ik geloof dat er nog een paar honderd mensen zijn in Maastricht die nu met Vodafone dezelfde “keuzes” (hebben ze eigenlijk niet want Vodafone gaat naar Amsterdam en daar KUN je niet naar toe verhuizen mits je de CEO zelf bent).
Zelf woon ik in het meest achtergestelde gebied van NL en het loon wat ik hier kan vangen voor mn werk is dusdanig laag dat 100KM reizen niet eens zo’n gekke optie is om wat meer centjes op de broodplank te kunnen krijgen……DUS DAAR HEB JE JE REDENEN!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat hebben we het slecht met zn allen…
Ik lees net dat de verkoop van LCD tv’s weer met 68945892451% gestegen is… Maar die mensen in Oezbekistan hebben het veeele malen beter, want daar is de benzine goedkoop!
Zeuren, dat kunnen Nederlanders goed!
JAN zegt
WE WORDEN MET Z’N ALLEN UITGEKLEED EN NIET ALLEEN OP DE BRANDSTOFFEN MAAR COMPLEET OP ALLES!!!!WORDT ER STRONT ZIEK VAN NOG FF KAN JE EEN DROGE BOTERHAM ETEN EN OPSLAG VAN JE BAAS HO MAAR!!!EERDER AFSLAG!!!!
el nacho zegt
@JAN,
had je maar een vak moeten leren
hans zegt
getekend!
Giovanni zegt
Nederland is een democratie, hahahaha!!
Hier in Nederland heeft de burger totaal niets te zeggen als het om geld gaat, en als er een oplossing wordt gevonden dankzij de burgers voor die belachelijke belastingen, dan is het de regering die het laatst lacht.
Want zij hebben inmiddels weer iets nieuws gevonden om de staatskast bij te spekken.
Ook ik sta er volkomen achter dat er actie wordt ondernomen om het ‘kwartje van Kok’ terug te krijgen.
DAT zegt
Het kwartje van Kok is nu de Euro van Bos.
Fordfan zegt
Getekend! Na enkele schetsen staat het kwartje toch mooi op papier.
mashell zegt
Over kansloos gesproken. Een belastingmaatregel uit 1991 proberen terug te draaien, dat is al 17 jaar niet gelukt dus waarom nu wel?. Lijkt me veel zinvoller om tegen de komende accijnsverhoging op 1 juli en de BTW verhoging van 1 januari 2009 te protesteren. Zolang de mensen nog druk bezig zijn om oude koeien uit de sloot te halen kan de huidige regering haar gang gaan… En het volk tuint er weer in.
Ron zegt
bestuurders zijn het helemaal zat.
wat voor acties kunnen wij uitvoeren om het kabinet te laten zien van hetb zat zijn.
en het kwartje van Kok?
Los daarvan zijn er ook bedrijven geweest die ook geen loonsverhoging meer gaven aan werknemers.
Uit onderzoek blijkt dat de werknemers na 10 jaren helemaal niets meer hebben vernomen ondanks de bedrijven heel grote winsten hebben behaald.
Waar leidt dat naartoe als er geen acties worden gevoerd.
groet dank voor deze opluchting, Ron.
Bart zegt
Woedende truckers dreigen in Engeland snelwegen te blokkeren vanwege de snel stijgende brandstofprijzen. Op sommige plaatsen is het al zover. Volgt Nederland? IK DOE MEE!!!!!
wil zegt
mensen als wij ons kwartje terug zouden krijgen halen die gieren het wel weer ergens anders vandaan bij ons dan komter weer een andere belasting bij ( de beatrix moet met vakantie belasting)(shell) en die moeten wij ook op hoesten
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Jan:
JIJ bent echt een typische ‘Ollander’
Lees mijn stukje voor jouw reactie eens terug…
karel zegt
wat ik niet snap is : een vat olie kost bijna 200 $ maar in amerika kost een liter benzine bijna niks tegenover hier, dusssssssssssssssssss de nederlandse regering plukt ons kaal !!!!!! en eh hun benzine mogen wij ook nog betalen he, dus als we colectief allemaal onze auto een week laten staan of NOOIT MEER BIJ SHELL TANKEN !!!!! dan is er een kans dat de prijs iets zakt maar ben bang dat ze dan weer een andere belasting in het leven roepen, de anders gaat nederland naar de klote belasting ofzo
Max zegt
Eindelijk gaan we iets doen aan wat ik altijd al ordinaire diefstal noem…..Getekend
patrick zegt
Getekend en ik ben het er mee eens dat er wel tijd wordt dat we het terug krijge.
maar ik vindt ik ook dat er belachelijke onderbowuingen op de site staan.
2 a 3 cent per liter benzine ik weet dat het waar is maar er werdt niet bijgezegd dat het water daar 2.50 tot 3 omgerekd in euros kost.
johan zegt
mijn voorstel is om de auto wat vaker te laten staan en een scooter aan te schaffen dat scheelt aan belating en het fileprobleem.
@johan
Max zegt
Getekend!
Valetparker zegt
Nogmaals, dat is geen petitie, maar een scam om aan e-mailadressen te komen. Petities zijn altijd openbaar. Dan kun je zien wie hem heeft ondertekend, hier proberen ze alleen een enorm e-mailadressenbestand aan te leggen.
En om Emmanuel even te ondersteunen, als jullie allemaal nog in auto’s kunnen rijden is de benzine blijkbaar nog niet duur genoeg!
bert veldhuis zegt
als nu eens iedereen zijn wegenbelastng niet meer betaalde dan schoten we al een stukje op.
zeker de dieselrijders.
maar wie begint er?
Joop Booij zegt
Waarom blokkeren wij net als de italianen doen de grens afsluiten en de regering
verplichten om de prijs van de brandstof aan te passen minimaal het kwartje van kok terug.
ook de wegen belasting voor Diesel rijders aanpassenn aan het niveau van Benzine.
MATSS zegt
heb getekend
niet dat ik er baat bij heb mja woon in België en ben nog maar 12 jaar mja tist principe he
Sebastiaan zegt
Ik heb ook getekend.
OOK hebben die eikels de wegenbelasting ook weer verhoogd.
Waarom nog betalen en autorijden.
Wij worden van alke kanten genaait.
KUT KABINET
Hans zegt
even een minuutje om eens over na te denken, want er klopt iets niet…….
Voor alle ‘melkkoeien’ in Europa.
acht jaar geleden kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
dus 1 vat koste 72 Euro.
aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.
In het jaar 2008 ergens in April, nu dus….,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro…….. ( eehhh Oeps ??!!…)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel…….
En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!
Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !
Dus mijn beste ‘melkkoeien’ blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn …..
Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
iedereen moet dit weten en begrijpen.
We zijn misschien ‘melkkoeien’ maar we zijn niet stom !!!!
Groetjes, een oplettende Dieselrijder……
Portegies zegt
Ik rij op LPG, door de hoge olieprijzen is de LPG enorm gestegen, dus welke brandstof men ook rijd je wordt letterlijk en figuurlijk uitgekleed.
Van mij mag er een landelijke dag komen dat alle bestuurders en eigenaren van voertuigen het voertuig laten staan, en zeker niet gaan tanken.
Het kwartje van kok ..
Wat in de gulden tijdperk een kwartje koste, is nu in de euro ook tussen de 25 en 30 eurocent..
Zou betekenen dat we nu recht hebben op 25 eurocent van Kok !!
Alles wordt duurder dus we willen de 25 euro cent terug van kok per liter !!
bart zegt
1 of 2 dagen niet tanken heeft weinig nut denk ik. Tanken moet je toch als je rijdt een dag eerder of een dag later maakt niet heel veel uit.
streekvervoer STAKEN
melkveehouders STAKEN
TNT STAKEN
Politie STAKEN
met het resultaat dat er verbetering is….ik zeg automobilisten, truckers, koeriers, leaserijders ook STAKEN. Ik ben er bijna zeker van dat de meeste werkgevers deze actie ondersteunen en misshien zelf wel meedoen! KOM OP MENSEN laten we ons nog verder in de shit duwen of komen we eindelijk eens in actie!!! Wie is er bij machten om iets dergelijks te organiseren? in de media te brengen om op te roepen tot een algehele staking??? is er geen vakbond voor de automobilisaten haha
Senne zegt
benz is egt te belachelijk duur,
Lpg G3 rijden is tog egt veel goedkoper
louis volavsek zegt
file probleem lost zich nu van zelf op doordat de gewone hardwerkende burger het niet meer kan betalen ,om te tanken. Als de werkende niet meer naar hun werk toe kunnen gaan , dan heb je een probleem. Bij mij over de grens ligt de awacs militaire basis en daar kost de literprijs van benzine 76 eurocent. En die verdienen er nog op. kun je nagaan wat de regering verdiend.
sorry ik zeg het verkeerd wat zij ons bestelen op een legale manier. Er is maar een oplossing een grote wereldoorlog waar de regering als eerste als de eerste slachtoffers te betreuren zijn
koos zegt
De enigste goede pva er was vader Drees de rest die na hem kwamen moet bij de vuile was ge
gooid worden, ego trippers dat we door de arbeiders partij bedonderd worden is wel duidelijk.
maar zo lang nederlanders zand in de ogen laten strooien gaan de heren gewoon door met mooie beloften, tegen de tijd als de verkiezingen er aan komen dus mensen staf deze dus dit
kabinet af bij de volgende verkiezingen.
koos zegt
Op gedondert met dit kabinet en meer als dat kwartje terug
bob franken zegt
gewoon gedoogde oplichterij,wat ze hier in dit land doen! asociaal gewoon wat hier gebeurt,
het word tijd dat in dit land alles platgegooid word tot alles maar dan ook alles terug is gebracht in alle redelijkheid,zodat jan modaal ook nog normaal verder leven kan,en niet zoals nu financieel opgehangen worden,want dat is jullie schuld heren in den haag!!!,er moest zo nodig de euro komen,had dan ook (wat normaal geweest was) de lonen mee laten steigen,en niet de mensen op deze mannier laten verzuipen als ratten!!!!!!!!!
oorlog dat is wat ze verdienen in den haag en als het eindelijk zover komt loop ik voorop stelletje klootzakken!!!!!
Dick zegt
De heren in Den Haag smijten letterlijk onze zwaar verdiende centen in onnodige projecten en missies alle buitenlandse missies van defensie is weggegooid geld zorg eerst dan Nederland veiliger wordt, geld gaat er naar india voor een project voor scholing van leraren hier komen ze leraren te kort, geld voor ontwikkelings hulp zodat ons medemens in het arme land ook kan eten, hier in Nederland komen de voedselbanken als paddestoelen uit de grond omdat jan modaal of jan met de pet geen eten meer kan kopen of kan rondkomen met het inkomen wat hij of zij heeft. een pondje bonen kostte van de week €1,99 in de tijd van de gulden was er niemand die ruim 5 gulden voor een pondje bonen neerlegde, de € heeft inmiddels ongeveer de waarde van toen onze harde Nederlandse gulden de prijzen van de gulden toen zijn nu de prijzen van de € alleen ons inkomen niet die is niet gelijkwaardig gestegen. en als je dan de wegenbelasting voor diesel en de prijs voor diesel vergelijk met de wegenbelasting voor benzine en de prijs voor benzine nou dan moet je toch heel veel kilometers rijden wil je er nog een beetje aan uitkomen. maar daar hebben de heren in Den Haag gewoon poep aan want zelf rijden ze een dikke bak met prive chauffeur die ook door ons betaald wordt dus dames en heren het wordt tijd dat we eens duidelijk maken aan Den Haag hoe wij Nederlanders over hun belijd denken. een manier zou zijn zoals in Italie,Frankrijk of Engeland plat die zooi.
zo en nu ga ik naar bed na weer een nacht te hebben gewerkt voor een stukje salaris van JP Bakellende.
wibo zegt
Wat ik nu zo´n steek in de rug vind van die Kok en zijn clubje losers van de PvdA is dat er op dat moment een enorm draagvlak bestond in de hele nederlandse samenleving voor dat kwartje extra vooral omdat de toezegging werd gedaan dat het tijdelijk was.
Zo zie je maar hoe politici omgaan met hun beloften en dan zijn ze verbaasd dat er geen vertrouwen is in de politiek.
Kok heeft trouwens zelf nooit een litertje hoeven tanken met zijn vervoer betaald door de bevolking of die bedrijven waar hij nu een overdreven goed betaald commisariaat bekleed (welke partij ook alweer oh ja, die).
Dat die man zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken, loser.
raymond zegt
Ik vind dat het kwartje van Kok niet teruggegeven hoeft te worden. Sterker nog, ik vindt dat er makkelijk 25 eurocent extra accijns geheven mag worden. om mee te beginnen. Je zou denken dat de mensen met deze dure benzine sneller geneigd zijn alternatief vervoer te zoeken of op zijn minst rustiger aan met het gaspedaal om te gaan. Het tegendeel blijkt waar. Ons verkeer bestaat niet alleen uit asociale SUV-rijders. Ook de z.g. Jan met de Pet, en zijn minimum salaris of ietsjes meer, weet het gaspedaal goed in te trappen. Ook voor kleine stukjes om zijn kratje bier te halen gebruikt ie al de auto. Ik hoef de mensen met gezond verstand niet uit te leggen wat dat betekent voor de verkeersdrukte, veiligheid etc. etc. DUS IK ZEG NIET KWARTJE TERUG, MAAR KWARTJE ERBIJ om mee te beginnen. Is maar goed dat ik niet de regering zit, anders hadden een hoop mensen huilend naar bed gegaan omdat ze niet in hun autotje kunnen rijden.
raymond zegt
Om te beginnen, brandstof duurder maken, meer boetes uitschrijven, hogere boetes uitschrijven. De politie maakt al geen pvb meer op of komt niet meer op de plaats aanrijding mitsdien er geen gewonden dan wel doden zijn gevallen, goede zaak. Politie heeft wel belangrijkere zaken aan zijn hoofd dat een pvb uittikken voor een stuk roest. Boetes innen en uitschrijven, dat is belangrijker. Je kan ook wel zien dat de gemiddelde automobilist zijn bovenkamer niet op een rijtje hebt als je de pompbediende al begint uit te schelden of te intimideren. Het lijkt wel oorlog, ziek hoor. Amsterdam heeft alvast een begin gemaakt door plannen op stapel te hebben mbt weren van oud roest.(Ga zo door, Cohen, kunnen we straks weer een beetje ademen). Asomobilisten horen aso behandelt te worden. Ga vooral morgen weer lekker tanken, haha. Straks denken die ziekelijke types dat de overheid bewust files creeert om meer accijnzen te innen.
lincoln zegt
ja .. en lelijke mensen moeten lelijke mensenbelasting betalen ..
sean_mor zegt
Raymond,
Een Amerikaan zou op jouw naieve verhaaltjes reageren met de woorden: “You’re of your Rocker”
Sean
`Bosly zegt
Maar dan moete4n de heren weer niet dan als toen de euro uitkwam ja, toen werdt alles wat een kwartje was 25 euro cent en dat is niet eerlijk want de euro is hoger dan de gulden
op zijn minst moeten wij dan50 cent terugkrijgen.
René zegt
Kwartje terug maar dan wel in euro centen. Wij hebben tenslotte ook de bedragen gelijk zien blijven ondanks dat de euro meer dan het dubbele is!
Ik heb ook getekend!
Mavada zegt
In een van de posts hierboven stond het al: dat Kwartje is per 2010 al terug! BOVAG legt het nog eens uit op zijn vernieuwde (ja, sinds vandaag) website: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&categoryID=17
bob zegt
dat zal is tijd worden zeg,idd terug “ONS,, kwartje!!!
en laat de heren in den haag met al die mooie ideen,die uit onze zak moeten komen,zelf maar is een aardige duit in het zakje doen!,
kan de gewone man misschien ook zijn hoofd nog boven water houden
VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZELF!!!!!!!!,
getekend;
een van de vele gedupeerde.